Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2011 р. справа № 2а/0570/14715/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Стойки В.В.
при секретарі Бобиль овій Н.Ю.
за участю
представників: заявника - Дороховій О.В.,
відповідача - не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за поданням Де ржавної податкової інспекці ї у Будьонівському районі мі ста Донецька про визнання пр авомірним та обґрунтованим р ішення про застосування адмі ністративного арешту активі в платника податків Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Промкомплект Сервіс”№3 від 25 серпня 2011 року,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспек ція у Будьонівському районі міста Донецька (далі - ДПІ у Б удьонівському районі міста Д онецька, заявник) звернулася до Донецького окружного адм іністративного суду з поданн ям про визнання правомірним та обґрунтованим рішення про застосування адміністратив ного арешту активів платника податків Товариства з обмеж еною відповідальністю “Пром комплект Сервіс” №3 від 25 серп ня 2011 року.
Подання мотивоване тим, що л истом податковий орган повід омив відповідача про необхі дність надання у строк до 22 се рпня 2011р. переліку майна для ск ладання опису майна та подал ьшої реалізації в рахунок по гашення податкового органу. Проте підприємство вказаний перелік майна податковому к еруючому не надало, у зв*язку з чим останнім був здійснений вихід за юридичною адресою в ідповідача для опису майна в ідповідача, яке перебуває у й ого власності, у доступі до як ого керівником відповідача ї м було відмовлено, про що був с кладений акт про перешкоджан ня платником податків викона нню повноважень податкового керуючого від 25.08.2011 №33/24-011. Керівн иком ДПІ у Будьонівському ра йоні міста Донецька за резул ьтатами розгляду даного акта було прийнято рішення про за стосування умовного адмініс тративного арешту активів пл атника податків Товариства з обмеженою відповідальністю “Промкомплект Сервіс”№3 від 25 серпня 2011 року, яке отримано в ідповідачем 25.08.2011р. У зв*язку з ч им ДПІ у Будьонівському райо ні м. Донецька просить суд виз нати правомірним та обґрунто ваним рішення про застосуван ня адміністративного арешту активів платника податків Т овариства з обмеженою відпов ідальністю “Промкомплект Се рвіс” №3 від 25 серпня 2011 року.
Представник заявника у суд овому засіданні підтримав за явлене в поданні ДПІ в Будьон івському районі м. Донецька в повному обсязі, просив суд за довольнити вимоги щодо підтв ердження обґрунтованості пр ийнятого рішення про застосу вання адміністративного аре шту майна ТОВ “Промкомплект Сервіс”.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся. Про час та місце розгляду с прави був повідомлений відпо відним чином, надав суду пись мову заяву з проханням розгл янути справу у відсутності п редставника підприємства та зазначив, що не заперечує про ти позовних вимог.
Відповідно до статті 183-3 Коде ксу адміністративного судоч инства України неявка сторін у судове засідання не перешк оджає розгляду справи, а тому суд вважає за можливе розгля д даної справи без представн ика відповідача та на підста ві наявних у справі доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, з'ясувавши фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, суд встановив насту пне.
Товариство з обмеженою від повідальністю “Промкомплек т Сервіс” є юридичною особою , перебуває на податковому об ліку в Будьонівському районі м. Донецька та має суму податк ового боргу у розмірі 31 441,30 грн.
25.08.2011року податковим керуючи м Тимченко І.В. був складе ний акт про перешкоджання пл атником податків виконанню п овноважень податкового керу ючого №33/24-011 , який підтверджує ф акт перешкоджання ТОВ «ПКС» код ЄДРПОУ 35580749 виконанню повн оважень, визначених Податков им кодексом України, зокрема : недопущення на територію пл атника податків, ненадання н еобхідних документів для опи су майна у податкову заставу .
Начальником ДПІ у Будьонів ському районі міста Донецька за результатами розгляду да ного акта було прийнято ріше ння про застосування умовног о адміністративного арешту а ктивів платника податків Тов ариства з обмеженою відповід альністю “Промкомплект Серв іс”№3 від 25 серпня 2011 року, яке от римано відповідачем 25.08.2011р.
З урахуванням вимог ст. 91 Под аткового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI керівник о ргану державної податкової с лужби за місцем реєстрації п латника податків, що має пода тковий борг, призначає таком у платнику податків податков ого керуючого Податковий кер уючий описує майно платника податків, що має податковий б орг, в податкову заставу, здій снює перевірку стану збереже ння майна, яке перебуває у под атковій заставі, проводить о пис майна.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 24.12.2010 № 1035 затверджено Порядок призначення та звільнення, а також функції та повноважен ня податкового керуючого (за реєстровано в Міністерстві ю стиції України 30 грудня 2010 року за № 1430/18725), який регламентує пра вила призначення та звільнен ня, функції та повноваження п одаткового керуючого, а тако ж порядок складання ним акта опису майна, яке передається в податкову заставу, а також а кта перешкоджання платником податків виконання повноваж ень податкового керуючого. Р озділом ІІІ цього Порядку пе редбачаються основні функці ї та повноваження податковог о керуючого щодо податкової застави, одним з яких є здійсн ення перевірки стану збереже ння майна платника податків, що перебуває у податковій за ставі.
У відповідності до п. 94.1 ст. 94 П одаткового кодексу України а дміністративний арешт майна платника податків (далі - ареш т майна) є винятковим способо м забезпечення виконання пла тником податків його обов'яз ків, визначених законом.
Як визначено пп. 94.2.7 п. 94.2 ст. 94 По даткового кодексу України ар ешт майна може бути застосов ано, зокрема, у тому випадку, к оли платник податків не допу скає податкового керуючого д о складення акта опису майна , яке передається в податкову заставу.
Згідно із п. 94.3 ст. 94 Податково го кодексу України арешт май на полягає у забороні платни ку податків вчиняти щодо сво го майна, яке підлягає арешту , дії, зазначені у пункті 94.5 ціє ї статті.
Умовним арештом, відповідн о до частини 2 п. 94.5 ст. 94 Податков ого кодексу України, визнаєт ься обмеження платника подат ків щодо реалізації прав вла сності на таке майно, який пол ягає в обов'язковому поперед ньому отриманні дозволу кері вника відповідного органу де ржавної податкової служби на здійснення платником податк ів будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл мо же бути виданий керівником о ргану державної податкової с лужби, якщо за висновком пода ткового керуючого здійсненн я платником податків окремої операції не призведе до збіл ьшення його податкового борг у або до зменшення ймовірнос ті його погашення.
Керівник органу державної податкової служби (його заст упник), відповідно до п. 94.6 ст. 94 П одаткового кодексу України, за наявності однієї з обстав ин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про з астосування арешту майна пла тника податків, яке надсилає ться, зокрема, платнику подат ків з вимогою тимчасово зупи нити відчуження його майна.
Згідно з п. 91.4. ст. 91 Податковог о кодексу, у разі якщо платник податків, що має податковий б орг, перешкоджає виконанню п одатковим керуючим повноваж ень, визначених цим Кодексом , такий податковий керуючий с кладає акт про перешкоджання платником податків виконанн ю таких повноважень у порядк у та за формою, що встановлюют ься центральним органом держ авної податкової служби.
Як вбачається з матеріалів справи, заявником додержані вимоги Податкового кодексу України, Порядку призначення та звільнення, а також функці ї та повноваження податковог о керуючого.
За таких обставин суд дійшо в до висновку про наявність у ДПІ в Будьонівському районі м. Донецька необхідних право вих підстав для прийняття рі шення про застосування адмін істративного арешту майна пл атника податків.
Згідно приписів ч.ч. 1 та 2 ст. 71 Кодексу адміністративного с удочинства України кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім в ипадків, встановлених статте ю 72 цього Кодексу.
Принципами адміністративн ого судочинства в тому числі є верховенство права та зако нність (ст. 7 Кодексу адміністр ативного судочинства). Статт ею 159 цього ж Кодексу встановл ено, що ухвалене судом рішенн я повинно бути законним і обґ рунтованим, тобто ухваленим відповідно до норм законів т а на підставі повно і всебічн о з' ясованих обставин.
Таким чином, на підставі нор м законодавства та наявних у справі матеріалів суд вважа є, що арешт активів ТОВ “Промк омплект Сервіс” №3 є обґрунто ваним.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 158 - 162, 183-3 К АС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Подання Державної податко вої інспекції у Будьонівсько му районі міста Донецька про визнання правомірним та обґ рунтованим рішення про засто сування адміністративного а решту активів платника подат ків Товариства з обмеженою в ідповідальністю “Промкомпл ект Сервіс” №3 від 25 серпня 2011 ро ку - задовольнити повністю.
Підтвердити правомірність та обґрунтованість рішення про застосування адміністра тивного арешту активів платн ика податків Товариства з об меженою відповідальністю “П ромкомплект Сервіс”№3 від 25 се рпня 2011 року.
Вступну та резолютивну час тини постанови прийнято у на радчій кімнаті та проголошен о у судовому засіданні 29 серпн я 2011 року.
Повний текст постанови виг отовлено 02 вересня 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови, з подач ею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб , які беруть участь у справі.
Суддя Стойка В. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2011 |
Оприлюднено | 19.01.2012 |
Номер документу | 20859470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні