Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2011 р. справа № 2а/0570/18920/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 2-00
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Христоф орова А.Б.
при секретарі Мірошн иченко А.О.
за участю:
представника позивача - Платонової Я.В.,
представників відповідача - Колесової Д.В. , Качикової А.З.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Рег іонального управління Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів ДПА України у Донецькій області до Товариства з обме женою відповідальністю «Вір тус» про стягнення фінансови х санкцій у вигляді штрафу у р озмірі 6800 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Регіональне управ ління Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни у Донецькій області, звер нулось до суду з позовом до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Віртус» про стягн ення фінансових санкцій у ви гляді штрафу у розмірі 6800 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначило, що 19.08.2011 рішення м РУ Департаменту САТ ДПА у До нецькій області № 051779-2381-32-281 до ТОВ «Віртус» застосовані штрафн і санкції у вигляді штрафу в р озмірі 6800 грн. за порушення вим ог Закону України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів».
Вказане рішення, зазначає п озивач, було направлено на юр идичну адресу підприємства 2 2.08.2011, отримано 27.08.2011. Рішення не ос каржувалося і є чинним.
Позивач посилається на ст. 1 7 Закону України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів», п. 10 Порядку застосуванн я фінансових санкцій та вказ ує, що у разі невиконання суб' єктом господарювання рішенн я, сума штрафу стягується на п ідставі рішення суду. На підс таві викладеного просить зад овольнити позовні вимоги.
Представник позивача у суд ому засіданні позовні вимоги підтримала, просила їх задов ольнити, зазначила, що правоп орушення підтверджується ма теріалами перевірки і станом на момент розгляду справи за боргованість, щодо якої пред ' явлено позовні вимоги відп овідачем не сплачена. Крім то го, представник позивача вка зувала, що рішення про застос ування штрафних санкцій відп овідачем було оскаржено до Д онецького окружного адмініс тративного суду, але ухвалою ДОАС від 30.11.2011 відмовлено у пон овленні строку для звернення до суду ТОВ «Віртус» та залиш ено без розгляду адміністрат ивний позов ТОВ «Віртус» до Р УСАТ ДПА України в Донецькій області про скасування ріше ння від 19.08.2011 № 051779-2381-32-281.
Представники відповідача в судовому засіданні запереч ували проти задоволення позо вних вимог, надали письмові з аперечення де зазначили, що н аказом № 766 Управління торгівл і та побутового обслуговуван ня населення Донецької ОДА в ід 26.09.2001 було затверджено підпр иємству громадського харчув ання ТОВ «Віртус» типу - зак усочна. На підставі вказаног о наказу позивачу було видан е свідоцтво про затвердження типу «закусочна».
Тобто, вважають представни ки відповідача, ТОВ «Віртус» має статус підприємства гро мадського харчування, і як ви сновок, не може бути притягну то до відповідальності за по рушення ст. 15-3 Закону України « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів». З урахування м викладеного просили відмов ити у задоволенні позовних в имог.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, обгово ривши доводи адміністративн ого позову та заперечень про ти нього встановив наступне.
Відповідач, - Товариство з о бмеженою відповідальністю « Віртус» зареєстроване рішен ням Маріупольської міської р ади 06.06.1994 за № 12741050002003654 та є юридично ю особою. (а.с. 13)
Згідно ст.ст. 16,18 Закону Украї ни «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів», контроль за дотриманням цього Закону здійснюють органи, які видаю ть ліцензії, а також інші орга ни в межах компетенції, визна ченої Законом.
Позивач регіональне управ ління Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів ДПА України у Донецькій області, яке діє на підставі п.п. 1.1 Положення пр о Департамент контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України, затвердженим наказом ДПА № 71 в ід 10.02.2007 року, є самостійним фун кціональним підрозділом з пр авами юридичної особи у скла ді Державної податкової адмі ністрації України.
Відповідно до покладених з авдань Департамент САТ ДПА з дійснює контроль:
за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв, тю тюнових виробів;
за відвантаженням спирту е тилового підприємствам - в иробникам продуктів органіч ного синтезу;
за виробництвом парфумерн о-косметичної продукції з ви користанням спирту етиловог о;
за додержанням норм виходу спирту та його втрат при виро бництві алкогольних напоїв;
за додержанням стандартів , технічних умов, рецептур, рег ламентів і технологічних інс трукцій та інших нормативних документів щодо виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;
за показниками спиртовимі рювальних апаратів, за пломб уванням місць можливого дост упу до спирту на брагоректиф ікаційних апаратах підприєм ств - виробників спирту та с пиртовмісної продукції всіх форм власності;
за відвантаженням спирту т а за наявністю спеціальних т ехнічних пристроїв, які фікс ують в електронному вигляді дані про обсяг відвантаженог о спирту та використання ден атуруючих домішок.
Таким чином, Регіональне уп равління Департаменту контр олю за виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державн ої податкової адміністрації України у Донецькій області ,- є суб`єктом владних повноваж ень, та здійснює в даних право відносинах надані йому повно важення.
Судом встановлено, що 07.07.2011 ро ку уповноваженими особами Ре гіонального управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України у Донец ькій області, проведено пере вірку відповідача - ТОВ «Ві ртус». Посадові особи Регіон ального управління були допу щені до проведення перевірки , зазначені обставини визнаю ться сторонами і не оспорюют ься.
Предметом проведення перевірки було питання доде ржання суб' єктами господар ювання вимог, встановлених з аконодавством України, які є обов' язковими до виконання при здійсненні оптової і роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями та / або тютюновими виробами.
За наслідками проведеної п еревірки встановлені поруше ння та 07.07.2011 року складено акт № 512/03/21953371 (а.с. 6-9), який підписано пра цівником ТОВ «Віртус» без за перечень.
На підставі акту перевірки позивачем 19.08.2011 прийнято рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 6 800 гривень. (а.с. 5)
Вказане рішення було надіс лано відповідачу поштою 22.08.2011 т а отримано 27.08.2011 року, про що сві дчить розписка про отримання поштового відправлення(а.с. 11 )
Згідно ч. 6 ст. 15-3 Закону Україн и «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» продаж алк огольних напоїв на розлив дл я споживання на місці дозвол яється тільки суб'єктам госп одарювання громадського хар чування та спеціалізованим в ідділам, що мають статус суб'є ктів господарювання громадс ького харчування, суб'єктів г осподарювання з універсальн им асортиментом товарів.
Вчинення зазначених право порушень відповідачем ТОВ «В іртус» підтверджується мате ріалами перевірки, досліджен ими у судовому засіданні.
Суд не погоджує правову поз ицію представників відповід ача, що у ТОВ «Віртус» на момен т перевірки був статус підпр иємства громадського харчув ання з огляду на таке.
Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тют юновими виробами, забезпечен ня їх високої якості та захис ту здоров'я громадян, а також п осилення боротьби з незаконн им виробництвом та обігом ал когольних напоїв і тютюнових виробів на території Україн и визначені Законом України «Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів».
Частиною 6 статті 15-3 цього За кону визначено, що продаж алк огольних напоїв на розлив дл я споживання на місці дозвол яється тільки суб'єктам госп одарювання громадського хар чування та спеціалізованим в ідділам, що мають статус суб'є ктів господарювання громадс ького харчування, суб'єктів г осподарювання з універсальн им асортиментом товарів.
Абзацом 9 частини 2 статті 17 ц ього Законом України «Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено, що у ра зі порушення суб' єктом госп одарювання вимог статті 15- 3 ць ого Закону застосовуються фі нансові санкції у вигляді шт рафу у розмірі 6800 гривень.
Основні вимоги до роздрібн ої торгівлі горілкою і лікер о-горілчаними виробами, вино м виноградним та плодово-ягі дним, коньяком, шампанським, в ином ігристим (далі - алкоголь ні напої), спрямовані на забез печення прав споживачів щодо належної якості товару і рів ня торгівельного обслуговув ання визначені Правилами роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями, затверджених пос тановою Кабінету міністрів У країни N 854 від 30 липня 1996 року (дал і Правила роздрібної торгівл і алкогольними напоями).
Відповідно до пункту 2 цієї постанови, роздрібна торгівл я алкогольними напоями є дія льністю з продажу алкогольни х напоїв безпосередньо грома дянам та іншим кінцевим спож ивачам для їх особистого нек омерційного використання не залежно від форми розрахункі в, у тому числі на розлив у рес торанах, кафе, барах, інших під приємствах громадського хар чування.
Роздрібна торгівля алкого льними напоями здійснюється через спеціалізовані підпри ємства, в тому числі фірмові, с пеціалізовані відділи (секці ї) підприємств з універсальн им асортиментом продовольчи х товарів, підприємства чи сп еціалізовані відділи (секції ) магазинів споживчої коопер ації, а також підприємства гр омадського харчування.
Відповідно до пункту 22 Прав ил роздрібної торгівлі алког ольними напоями, продаж алко гольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволя ється тільки підприємствам г ромадського харчування та сп еціалізованим відділам, що м ають статус підприємств гром адського харчування, підприє мств з універсальним асортим ентом товарів.
Визначення терміну «підпр иємство громадського харчув ання» містилося в Правилах р оботи закладів (підприємств ) громадського харчування, за тверджених Наказом Міністер ства економіки та з питань єв ропейської інтеграції Украї ни № 219 від 24 липня 2002 року. Наказо м Міністерства економіки та з питань європейської інтегр ації України № 309 від 09 жовтня 2006 року поняття «підприємство громадського харчування» бу ло змінено на поняття «підпр иємство ресторанного госпо дарства».
Відповідно до пункту 1.3. цих п равил, закладом ресторанного господарства є організаційн о-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торго вельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і ор ганізовує споживання продук ції власного виробництва і з акупних товарів, може органі зовувати дозвілля споживачі в.
Згідно пунктів 1.5, 1.6 цих Прав ил роботи закладів (підприєм ств) громадського харчування , затверджених Наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни № 219 від 24 липня 2002 року зак лади (підприємства) ресторан ного господарства поділяють ся за типами: фабрики-кухні, фа брики-заготівельні, ресторан и, бари, кафе, їдальні, закусоч ні, буфети, магазини кулінарн их виробів, кафетерії, а ресто рани та бари - також на класи (п ерший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) ресто ранного господарства та клас у ресторану або бару здійсню ється суб'єктом господарсько ї діяльності самостійно з ур ахуванням вимог законодавст ва України.
Суб'єкти господарської дія льності у сфері ресторанного господарства при облаштуван ні закладу (підприємства) згі дно з обраним типом (класом) по винні мати необхідні виробни чі, торговельні та побутові п риміщення, а також обладнанн я для приготування та продаж у продукції. Вимоги, що пред'яв ляються до виробничих, торго вельних та побутових приміще нь закладів (підприємств) рес торанного господарства, обла днання, інвентарю, переліку п ослуг, технологічних режимів виробництва продукції, вста новлюються законодавством У країни.
Відкриття закладу (підприє мства) ресторанного господар ства узгоджується з органами місцевого самоврядування, у становами державної санітар но-епідеміологічної служби в установленому законодавств ом порядку.
Відповідачем до суду не над ано документи, які б посвідчу вали узгодження позивачем в ідкриття закладу ресторанно го господарства з органами м ісцевого самоврядування та установами державної саніта рно-епідеміологічною служби .
Суд не приймає до уваги поси лання представників відпові дача на наказ № 766 Управління т оргівлі та побутового обслуг овування населення Донецько ї ОДА від 26.09.2001, яким було затвер джено підприємству громадсь кого харчування ТОВ «Віртус » типу - закусочна, та на підс таві якого позивачу було вид ане свідоцтво про затверджен ня типу «закусочна». Затверд ження підприємству відповід ного типу (в даному випадку «з акусочна») жодним чином не св ідчить про узгодження та над ання відповідному підприємс тву статусу суб'єкта господа рювання громадського харчув ання.
Як встановлено у судовому з асіданні, станом на момент ро згляду справи, заборгованіс ть згідно застосованих до ві дповідача фінансових санкці й до бюджету не сплачена і скл адає 6800 гривень. Вказана обста вини сторонами не заперечуєт ься.
Крім того, рішення про засто сування штрафних санкцій від повідачем було оскаржено до Донецького окружного адміні стративного суду, але ухвало ю ДОАС від 30.11.2011 відмовлено у по новленні строку для зверненн я до суду ТОВ «Віртус» та зали шено без розгляду адміністра тивний позов ТОВ «Віртус» до РУСАТ ДПА України в Донецькі й області про скасування ріш ення від 19.08.2011 № 051779-2381-32-281.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб'єктами підприємницьк ої діяльності до Державного бюджету України в десятиденн ий термін з дня прийняття орг анами Державної податкової служби України рішення про з астосування таких фінансови х санкцій.
Оскільки відповідачем у вс тановлений законом строк шт рафні (фінансові) санкції спл ачені не були, суд з урахуванн ям приведених норм діючого з аконодавства приходить до в исновку про необхідність стя гнення з відповідача суми фі нансових санкцій у розмірі 6800 гривень до Державного бюдже ту України.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 2 54, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Регіональн ого управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних н апоїв і тютюнових виробів ДП А України у Донецькій област і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Віртус» пр о стягнення фінансових санкц ій у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн., - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ві ртус» (ЄДРПОУ 21953371, м. Маріуполь, бул. Шевченка, б.270, кв. 96) фіна нсові санкції у вигляді штра фу у розмірі 6800 грн. (шість тися ч вісімсот гривень) на корист ь Державного бюджету України код платежу 21081100, код 34686694, МФО 834016 У ДК у Донецькій області, р/р 311171067 00052.
Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частина у судовому засіданн і 21 грудня 2011 року. Постанова ви готовлена в повному обсязі 26 г рудня 2011 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2011 |
Оприлюднено | 19.01.2012 |
Номер документу | 20859762 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні