ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2011 року Справа № 2а/2370/7868/2011
28.11.11
12 год. 35 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді - Гаран я С.М.,
при секретарі - Поліщук О.О .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Смілянської об ' єднаної державної податко вої інспекції Черкаської обл асті до приватного підприємс тва «Наша марка - плюс»про с тягнення податкової заборго ваності,
ВСТАНОВИВ:
Смілянська об' єднана д ержавна податкова інспекція Черкаської області звернула сь до Черкаського окружного адміністративного суду з поз овом, в якому просить стягнут и з приватного підприємства «Наша марка - плюс»податков ий борг в сумі 1360 грн.
Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що відп овідач порушив вимоги Податк ового кодексу України та Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, невчасно та не в повному обсязі сплачує п одатки та збори, внаслідок чо го виник податковий борг в су мі 1360 грн.
Позивач направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі його предс тавника.
Відповідач по справі, належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце судового роз гляду, в судове засідання не з ' явився, про причину неприб уття не повідомив, заперечен ня на позов або заяву про відк ладення розгляду справи не н адав, а тому суд вирішив прове сти розгляд справи за його ві дсутності на підставі наявни х матеріалів справи.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з'ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд пр ийшов до висновку, що позов пі длягає до задоволення, виход ячи з наступних підстав.
Приватне підприємство «На ша марка - плюс»зареєстрова не як юридична особа виконав чим комітетом Смілянської мі ської ради 23.11.2005 р., ідентифікац ійний код 33931220, та перебуває на о бліку в Смілянській ОДПІ як п латник податків з 06.04.2007 р., що під тверджується довідкою про вз яття на облік № 3169 від 06.04.2007 р.
Відповідно до акту камерал ьної перевірки податкової зв ітності з податку на прибуто к від 21.06.2011 р. № 1319/15-025/33931220 судом встан овлено, що відповідач в поруш ення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»(чинног о на момент проведення перев ірки) та п. 16.4 ст. 16 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»(чинного на мо мент проведення перевірки) т а п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового ко дексу України не подав подат кові декларації за 2010 рік та за І квартал 2011 року у строки визн ачені законодавством.
На підставі вказаного акту та згідно з п. 120.1 ст. 120 розділу ІІ Податкового кодексу України позивачем визначено суми шт рафів за несвоєчасне подання декларації з податку на приб уток за 2010 рік 170 грн. та за І квар тал 2011 року 1020 грн., про що винесе но податкове повідомлення - рішення від 08.07.2011 р. № 0029851501/0 на суму 1190 грн.
Крім того, суд зазначає, що відомостей щодо оскарже ння та наступного скасування вказаних податкових повідом лень - рішень суду надано не було.
Таким чином, загальна суму п одаткового боргу відповідач а по сплаті податку на прибут ок приватних підприємств ста новить 1190 грн. (170 грн. + 1020 грн.).
Податковий борг по комунал ьному податку виник у зв'язку з порушенням відповідачем т ерміну подання розрахунку ко мунального податку, згідно а кту про результати камеральн ої перевірки щодо порушення терміну подання розрахунку к омунального податку за 4 квар тал 2010 року від 21.06.2011 р. №1318/15-025/33931220.
На підставі акту перевірки та згідно з п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» позивачем винесено податков е повідомлення-рішення від 07.0 7.2011 р. № 0029841501, про застосуванн я до відповідача штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 170 грн .
Крім того, суд зазначає, що відомостей щодо оскарже ння та наступного скасування вказаного податкового повід омлення - рішення суду нада но не було.
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу відповідач а, узгоджена та складає 1360 грн. (1190 грн. + 170 грн.).
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»податко вий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.
Виходячи із змісту п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4, пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»платник податків самостійно обчислю є суму податкового зобов'яза ння, яку зазначає у податкові й декларації, та зобов'язаний самостійно сплатити суму по даткового зобов'язання, зазн ачену у поданій ним податков ій декларації.
Згідно з п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України № 2181-ІІІ податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює: календарному міс яцю (у тому числі при сплаті мі сячних авансових внесків), - пр отягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця; календарному кварт алу або календарному піврічч ю (у тому числі при сплаті квар тальних або піврічних авансо вих внесків), - протягом 40 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) кварталу (пі вріччя); календарному року, кр ім випадків, передбачених пі дпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарн их днів за останнім календар ним днем звітного (податково го) року; календарному року дл я платників податку на доход и фізичних осіб (прибутковог о податку з громадян), - до 1 квіт ня року, наступного за звітни м.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квар тали або рік розраховується наростаючим підсумком на під ставі показників базових под аткових періодів, з яких скла даються такі квартал, півріч чя, три квартали або рік (без у рахування авансових внесків ) згідно з відповідним законо м з питань оподаткування, так а декларація подається у стр оки, визначені цим пунктом дл я такого базового податковог о періоду. Для цілей підпункт у 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" с лід розуміти перший податков ий період звітного року, визн ачений відповідним законом з питань оподаткування, зокре ма календарний квартал для ц ілей оподаткування прибутку підприємств.
Платник податку звільняєт ься від обов'язку подавати по даткову декларацію за звітни й (податковий) період протяго м поточного року у разі, якщо й ого податкові зобов'язання б ули відображені у річній под атковій декларації на поточн ий рік відповідно до закону з питань окремого податку, збо ру (обов'язкового платежу).
Підпунктом 17.1.1 п.17.1 ст.17 вищевк азаного Закону визначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.
Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказан ого вище Закону, податкове зо бов'язання платника податків , нараховане контролюючим ор ганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, визначени х підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник пода тків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання аб о прийняв будь-яке інше рішен ня, що суперечить законодавс тву з питань оподаткування а бо виходить за межі його комп етенції, встановленої законо м, такий платник податків має право звернутися до контрол юючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка п одається у письмовій формі т а може супроводжуватися доку ментами, розрахунками та док азами, які платник податків в важає за потрібне надати.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки, визнач ені статтею 5 вказаного Закон у, визнається сумою податков ого боргу платника податків.
Оскільки податкове зобов'я зання відповідача не було сп лачене в установлені строки, таке зобов'язання визнаєтьс я судом податковим боргом.
Пунктом 16.4 ст. 16 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»визначено, що податок за звітний період сп лачується його платником до відповідного бюджету у строк , визначений законом для квар тального податкового період у.
Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.
1 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 р. Закон України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»втратив чинні сть.
В свою чергу, камеральною пе ревіркою податкової звітнос ті з податку на прибуток вста новлено порушення терміну по дання податкової звітності з а І квартал 2011 року, тому тут сл ід застосовувати саме норми Податкового кодексу України .
Підпунктом 49.18.2 п. 49.18. ст. 49 Подат кового кодексу передбачено, що податкові декларації, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, подаються до орган ів податкової служби за базо вий звітний (податковий) пері од, що дорівнює календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі в разі сп лати квартальних або піврічн их авансових внесків) - протяг ом 40 календарних днів, що наст ають за останнім календарним днем звітного (податкового) к варталу (півріччя).
Разом з тим, п. 11 ст. 10 Закону Ук раїни «Про державну податко ву службу в Україні» від 04.12.1990р . № 509-ХІІ передбачено право под аткових органів подавати до судів позови до підприємств, установ, організацій та гром адян про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами, за рахунок їх майна.
Підпунктом 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Подат кового кодексу України встан овлено, що органи держав ної податкової служби мають право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.
Згідно даних Смілянської о б' єднаної державної податк ової інспекції Черкаської об ласті податковий борг у сумі 1360 грн. відповідачем на момент розгляду справи в суді не спл ачено, а отже, позивач правомі рно звернувся до суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу.
Таким чином, з врахуванням в ищевикладеного, суд приходит ь до висновку про задоволенн я позовних вимог.
Відповідно до вимог статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справ ах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 159-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Смілянської об' є днаної державної податкової інспекції Черкаської област і до приватного підприємства «Наша марка - плюс»про стяг нення податкової заборгован ості - задовольнити повніст ю.
Стягнути з приватно го підприємства «Наша марка - плюс», ідентифікаційний ко д 33931220, на користь бюджету через Смілянську об' єднану держ авну податкову інспекцію Чер каської області податковий б орг в сумі 1360 (одну тисячу трист а шістдесят) грн.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги яка подається до Київ ського апеляційного адмініс тративного суду через суд пе ршої інстанції протягом деся ти днів з дня її проголошення . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції. У разі застос ування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови. Якщо су б'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передба чених частиною четвертою ста тті 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, бул о повідомлено про можливість отримання копії постанови с уду безпосередньо в суді, то д есятиденний строк на апеляці йне оскарження постанови суд у обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиде нного строку з моменту отрим ання суб'єктом владних повно важень повідомлення про можл ивість отримання копії поста нови суду.
Повний текст постанови виготовлений 30 листопада 2011 ро ку.
Суддя С.М. Гарань
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2011 |
Оприлюднено | 19.01.2012 |
Номер документу | 20863699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.М. Гарань
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні