Ухвала
від 27.10.2011 по справі 2а-4275/09/2270
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2011 р. Справа № 65403/09

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:

головуючого судді Старунс ького Д.М.,

суддів Багрія В.М., Ніколіна В.В.,

розглянувши в порядку пись мового провадження в місті Л ьвові апеляційну скаргу Крас илівської міжрайонної держа вної податкової інспекції Хм ельницької області на постан ову Хмельницького окружного адміністративного суду від 4 червня 2009 року у справі за поз овом Красилівської міжрайон ної державної податкової інс пекції Хмельницької області до ОСОБА_1 про зобов' яза ння вчинити дії,

в с т а н о в и л а:

Красилівська МДПІ Хмельни цької області 13.04.2009 року зверну лася в суд з адміністративни м позовом до ОСОБА_1, в яком у просить зобов' язати задек ларувати доходи, які були ним внесені до статутного фонду ПП «Вавітал» на суму 1 000 000,00 гри вень.

Постановою Хмельницького окружного адміністративног о суду від 4 червня 2009 року в зад оволенні позову відмовлено.

Не погодившись з таким ріше нням суду першої інстанції К расилівська МДПІ Хмельницьк ої області оскаржила його в а пеляційному порядку. В апеля ційній скарзі просить постан ову Хмельницького окружного адміністративного суду від 4 червня 2009 року скасувати і при йняти нове рішення, яким в зад оволенні позову відмовити. В имоги за апеляційною скаргою обґрунтовує тим, що судом пер шої інстанції були недостатн ьо досліджені докази та обст авини справи, рішення постан овлено з порушенням норм мат еріального права. Зазначає, щ о ОСОБА_1 являється учасни ком відносин в сфері господа рювання та є суб'єктом господ арювання та являється заснов ником господарського товари ства (ПП «Вавітал») та у разі з більшення статутного фонду п ідприємства, зобов'язаний пі дтвердити свій майновий стан декларацією завіреною подат ковим органом. Таким чином, ві дповідач зобов'язаний був зд ійснити обов'язкове декларув ання доходів, отриманих у 2008 ро ці, з яких був сформований ста тутний фонд підприємства, од нак відповідачем цього зробл ено не було.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і міс це апеляційного розгляду бул и повідомлені належним чином , тому колегія суддів, у відпов ідності до п.2 ч.1 ст.197 КАС Україн и, вважає за можливе розгляда ти справу в порядку письмово го провадження.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши наявні в справ і матеріали та доводи апеляц ійної скарги у їх сукупності , на основі наявних у справі до казів, колегія суддів приход ить до переконання, що подану апеляційну скаргу слід зали шити без задоволення, а поста нову суду першої інстанції - без змін з таких підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено, що приватне підпри ємство «Вавітал» зареєстров ане Теофіпольською районною державною адміністрацією Хм ельницької області 30 березня 2001 року (ідентифікаційний код юридичної особи 31278877) та постав лене на облік в Теофіпольськ ому відділені Красилівської МДПІ як платник податків згі дно довідки від 2 квітня 2001 року .

2 грудня 2008 року власником пі дприємства ОСОБА_1 прийня то рішення №30 про внесення змі н до розміру статутного фонд у (капіталу), відповідно до яко го вирішено збільшити розмір статутного фонду (капіталу) д о 3 000 000,00 гривень за рахунок дода ткового грошового внеску вла сника. Відповідно до даного р ішення та доданих документів державним реєстратором 18 гру дня 2008 року зареєстровано змі ни до установчих документів.

Згідно ст.6 КАС України суб'є кти владних повноважень мают ь право звернутися до адміні стративного суду у випадках, передбачених Конституцією т а законами України.

Відповідно до п.1 ст.10 Закону України «Про державну податк ову службу в Україні» держав ні податкові інспекції здійс нюють, зокрема, контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів (обов'язк ових платежів), контролюють с воєчасність подання платник ами податків бухгалтерських звітів і балансів, податкови х декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевіряю ть достовірність цих докумен тів щодо правильності визнач ення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, проводять перевір ки фактів приховування і зан иження сум податків та зборі в (обов'язкових платежів) у пор ядку, встановленому цим Зако ном та іншими законами Украї ни;

Статтею 11 цього ж Закону виз начені права податкових орга нів, зокрема, органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати документальні невиїзні перевірки (на підставі подан их податкових декларацій, зв ітів та інших документів, пов 'язаних з нарахуванням і спла тою податків та зборів (обов'я зкових платежів) незалежно в ід способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзн і перевірки своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання і сплати податків та збо рів (обов'язкових платежів), до держання валютного законода вства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншим и відокремленими підрозділа ми, що не мають статусу юридич ної особи, а також фізичними о собами, які мають статус суб'є ктів підприємницької діяльн ості чи не мають такого стату су, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачуват и податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його устано в (далі - платники податків); за прошувати платників податкі в або їх представників для пе ревірки правильності нараху вання та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів) такими платник ами податків. Письмові повід омлення про такі запрошення направляються не пізніше ніж за десять робочих днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і ч ас, на які запрошується платн ик податків (посадова особа п латника податків); застосову вати до платників податків ф інансові (штрафні) санкції, ст ягувати до бюджетів та держа вних цільових фондів суми не доїмки, пені у випадках, поряд ку та розмірах, встановлених законами України.

Тобто, податковому органу н адане право здійснити переві рку відповідача щодо своєчас ності подання декларації про доходи та повноти сплати под атку з доходів фізичних осіб .

Як встановлено судом першо ї інстанції та слідує з матер іалів справи докази, які підт верджують факт здійснення та кої перевірки податковим орг аном та нарахування фінансов их (штрафних) санкцій за поруш ення вимог законодавства від сутні.

Відповідно до п.11, 17 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» пода ткові органи в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України мають пр аво подавати до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошті в, одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна; звертатися у передба чених законом випадках до су дових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування д ержавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .

Враховуючи наведене вище, к олегія суддів погоджується з висновком суду першої інста нції, що податковим інспекці ям не надане право звертатис ь до суду з позовними заявами про зобов'язання суб'єктів го сподарювання або фізичних ос іб подати до податкового орг ану податкову декларацію, по даткова інспекція має право здійснити перевірку суб'єкта господарювання або фізичної особи, застосувати фінансов і санкції в разі встановленн я порушення та у випадку несп лати таких санкцій звернутис ь до суду з позовною заявою пр о їх стягнення.

З огляду на викладене колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фа ктичні обставини справи та у хвалив законне рішення з дот риманням норм матеріального і процесуального права, а дов оди апеляційної скарги не сп ростовують висновків суду і задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст.200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 197, 198 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів,

у х в а л и л а:

Апеляційну скаргу Красилі вської міжрайонної державно ї податкової інспекції Хмель ницької області залишити без задоволення, а постанову Хме льницького окружного адміні стративного суду від 4 червня 2009 року у справі №2а-4275/09 - без зм ін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копій особам, які б еруть участь у справі.

На ухвалу може бути подано к асаційну скаргу безпосередн ьо до Вищого адміністративно го суду України протягом два дцяти днів після набрання не ю законної сили.

Головуючий суддя Д.М. Старунський

Судді В.М. Багрі й

В.В. Ніко лін

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2011
Оприлюднено20.01.2012
Номер документу20872371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4275/09/2270

Ухвала від 27.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні