Ухвала
від 06.12.2011 по справі 13/3319-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2011 р. Справа № 52873/09/9104

Львівський апеляційний ад міністративний суд в складі:

головуючого судді Попка Я.С.

суддів Онишкевича Т.В ., Сапіги В.П.

за участю секретаря судово го засідання Саламаха О.І.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Сільськог осподарського товариства з о бмеженою відповідальністю « Коричинецьке» на постанову г осподарського суду Хмельниц ької області від 4 липня 2007 року у справі за позовом прокурор а Деражнянського району Хмел ьницької області в інтересах держави в особі Деражнянськ ого районного центру зайнято сті - робочого органу викон авчої дирекції Фонду загальн ообов' язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття д о Сільськогосподарського то вариства з обмеженою відпові дальністю «Коричинецьке» пр о стягнення суми,-

В С Т А Н О В И В:

У травні 2007 року позивач - п рокурор Деражнянського райо ну Хмельницької області в ін тересах держави в особі Дера жнянського районного центру зайнятості - робочого орга ну виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття звернувся до суду з по зовом до Сільськогосподарсь кого товариства з обмеженою відповідальністю «Коричине цьке», в якому просить стягну ти з відповідача на користь Ф онду загальнообов' язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття суму 30076,61 грн., з якої 23702,88 грн. недоїмки по сплаті стр ахових внесків та 6373,73 грн. пені у відповідності до Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» .

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач покликається на те, що за результатами провед еної Деражнянським районним центром зайнятості перевірк и правильності нарахування, своєчасності і повноти перер ахування страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.01.2003 року по 28.02.2006 року встановл ено наявність у відповідача простроченої заборгованост і у розмірі 30564,78 грн. та нарахова но пеню за несвоєчасну сплат у страхових внесків в розмір і 6373,73 грн., що підтверджується а ктом перевірки № 7 від 09.03.2006 року , який підписано керівником т а головним бухгалтером товар иства. За позовом прокурора Д еражнянського району в інтер есах держави в особі Деражня нського районного центру - робочого органу виконавчої д ирекції Фонду загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування України на в ипадок безробіття від 22.01.2003 рок у господарським судом винесе но рішення від 11.09.2003 року по спр аві № 16/769 та видано наказ про ст ягнення з сільськогосподарс ького товариства з обмеженою відповідальністю «Коричине цьке» заборгованості по стра хових внесках в сумі 15749,75 грн. в т.ч. простроченої заборгован ості


__

Головуючий у 1-й інст. суддя М атущак О.І. ряд. ст. зв. № 10.1 суддя-доповідач Попко Я.С . справа № 13/3319-А/5025 справа № 52873/09/9104.doc

- 6861,90 грн. та пені 694,64 грн. Вихо дячи з вищевикладеного позив ач вважає сума позову по прос троченій заборгованості по с платі страхових внесків на в ипадок безробіття складає 30564 ,78 грн. - 6861,90 грн. = 23702,88 грн. Простро чена заборгованість відпові дачем в добровільному порядк у не сплачується, то призводи ть до зростання боргу, а тому с творюється дефіцит коштів Фо нду.

Постановою господарського суду Хмельницької області в ід 4 липня 2007 року в позов задов олено повністю. Постановлено стягнути з Сільськогосподар ського товариства з обмежено ю відповідальністю «Коричин ецьке» на користь Деражнянсь кого районного центру зайнят ості суму 23702,88 грн. недоїмки по с платі страхових внесків, 6373,73 г рн. пені.

Постанова суду першої інст анції мотивована тим, що у від повідача станом на 01.03.2006 рахуєт ься рахується заборгованіст ь перед Фондом по сплаті стра хових внесків у сумі 23702,88 грн. за період з 01.01.2003 року по 28.02.2006 року, щ о підтверджується розрахунк ової відомістю про нарахуван ня та перерахування страхови х внесків до Фонду за 1 квартал 2006 року, строк сплати якої наст ав і яка була самостійно пода на відповідачем до органу ст ягнення та актом перевірки № 7 від 09.03.2006 року. Тому, за несвоєч асну сплату страхових внескі в, позивачем правомірно нара ховано відповідачу пеню у су мі 6373,73 грн. за період з 01.01.2003 року п о 28.02.2006 року у відповідності до п. 1 ст. 38 Закону України «Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття».

Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, вваж аючи її винесеною із неповни м з' ясуванням обставин, що м ають значення для справи, Сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Коричинецьке» оскарж ило її, подавши апеляційну ск аргу, в якій просить скасуват и постанову господарського с уду Хмельницької області від 4 липня 2007 року і залишити позо в без розгляду.

Обґрунтовуючи доводи апел яційної скарги апелянт зазна чає, що Постановами Кабінету Міністрів України від 18.05.2000 рок у №821 «Про упорядкування струк тури місцевих державних адмі ністрацій» (зі змінами від 11.05.2 005 року №328 «Про структуру місце вих державних адміністрацій ») центри зайнятості до Перел іку управлінь, відділів та ін ших структурних підрозділів райдержадміністрацій не вкл ючено.

Апелянт вважає, що є факт не доведеності обставин, що маю ть значення для справи, які су д визнав встановленими. Судо м також не дано оцінку правом ірності нарахування пені гол овним спеціалістам центру за йнятості і стягнення її на пі дставі лише складеного ним А кту і як це співвідноситься з ч.2 п.4 ст.38 Закону України №1533 «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття».

Вислухавши суддю-доповіда ча, дослідивши обставини спр ави та доводи апеляційної ск арги, суд апеляційної інстан ції приходить до висновку пр о те, що апеляційна скарга не п ідлягає до задоволення з так их підстав.

Із змісту ст. 19 Конституції У країни вбачається, що правов ий порядок в Україні ґрунтує ться на засадах, відповідно д о яких ніхто не може бути прим ушений робити те, що не передб ачено законодавством. Органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Розглядаючи спір, суд апеля ційної інстанції вважає, що с уд першої інстанції повно і в себічно дослідив і оцінив об ставини по справі, надані сто ронами докази, правильно виз начив юридичну природу спірн их правовідносин і закон, яки й їх регулює.

Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що у Сільськогосподарського то вариства з обмеженою відпові дальністю «Коричинецьке» ст аном на 01.03.2006 року рахується заб оргованість перед Фондом по сплаті страхових внесків у с умі 23702,88 грн. за період з 01.01.2003 року по 28.02.2006 року, що підтверджуєть ся розрахункової відомістю п ро нарахування та перерахува ння страхових внесків до Фон ду за 1 квартал 2006 року, строк сп лати якої настав і яка була са мостійно подана відповідаче м до органу стягнення та акто м перевірки № 7 від 09.03.2006 року.

За несвоєчасну сплату стра хових внесків, позивачем нар аховано відповідачу пеню у с умі 6373,73 грн. за період з 01.01.2003 року по 28.02.2006 року у відповідності д о п. 1 ст. 38 Закону України «Про з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття».

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» (надалі - Закону) загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття - це система прав , обов'язків і гарантій, яка пе редбачає матеріальне забезп ечення на випадок безробіття з незалежних від них обстави н та надання соціальних посл уг за рахунок коштів Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування на випадок безробіття.

Згідно п.2 ст.8 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття» Фон д загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття є цільовим централізов аним страховим фондом, неком ерційною самоврядною органі зацією, кошти Фонду не входят ь до складу Державного бюдже ту України.

Внески на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування визначені тільки в пр еамбулі Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», а в подальшо му використовується поняття «податки і збори (обов'язкові платежи) до бюджетів та держа вних цільових фондів».

Фонди загальнообов'язково го державного соціального ст рахування не визначені держа вними цільовими фондами.

У Законі України «Про систе му оподаткування» страхових внесків на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, зокрема страхування на випадок безробіття, серед обов'язкових зборів, податкі в та інших платежів у перелік у не. має.

Суд першої інстанції обрав вірну позицію, що за змістом н орми ст.12 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття» виконавч а дирекція Фонду загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття є виконавчим орг аном правління Фонду, який за безпечує виконання рішень пр авління. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи вед уть реєстр платників страхов их внесків, проводять збір ст рахових внесків, контролюють правильність нарахування, с воєчасність сплати страхови х внесків, а також витрат за ст рахування на випадок безробі ття, представляють інтереси Фонду в судових та інших орга нах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду п окладаються, зокрема на місь кі, районні, міськрайонні, міс ькі та районні у містах центр и зайнятості.

Відповідно до п. 3 ст. 17 цього З акону роботодавці та застрах овані особи сплачують страхо ві внески один раз на місяць в день одержання роботодавцям и в установах банків коштів н а оплату праці.

Відповідач, як роботодавец ь, є платником внесків до Фонд у загальнообов'язкового Держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття, а згідно п. 2 ст. 35 цього За кону, роботодавець, як страху вальник, зобов'язаний своєча сно та повністю сплачувати в установленому порядку страх ові внески.

Відповідно до змісту п. 1 ст. 3 8 Закону, у разі несвоєчасної с плати страхових внесків стра хувальниками, у тому числі че рез ухилення від реєстрації як платника страхових внескі в, або неповної їх сплати стра хувальники сплачують суму до нарахованих контролюючим ор ганом страхових внесків (нед оїмки), штраф та пеню.

Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 З акону України «Про зайнятіст ь населення», державна служб а зайнятості має право стягу вати з підприємств, установ і організацій, незалежно від ф орм власності, суми прихован их або занижених обов'язкови х зборів та недоїмок до держа вного фонду сприяння зайнято сті населення.

Таким чином, з аналізу вказа них норм суд першої інстанці ї правомірно задовольнив поз овні вимоги прокурора Деражн янського району Хмельницько ї області в інтересах держав и в особі Деражнянського рай онного центру зайнятості - робочого органу виконавчої д ирекції Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття звернувс я до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відп овідальністю «Коричинецьке » про стягнення з відповідач а на користь Фонду загальноо бов' язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття сум у 30076,61 грн., з якої 23702,88 грн. недоїмк и по сплаті страхових внескі в та 6373,73 грн. пені у відповіднос ті до Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття».

З огляду на викладене, суд а пеляційної інстанції вважає , що постанова суду першої інс танції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясова них обставинах, а доводи апел янта на правомірність прийня тої постанови не впливають т а висновків суду не спростов ують.

Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залиш ає апеляційну скаргу без зад оволення, а постанову або ухв алу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.

Керуючись ч.3 ст.160, ст. 195, 196, 198, 200, 205 , 206, 254 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу фізично ї Сільськогосподарського то вариства з обмеженою відпові дальністю «Коричинецьке» за лишити без задоволення, а пос танову господарського суду Х мельницької області від 4 лип ня 2007 року у справі № 13/3319-А за поз овом прокурора Деражнянсько го району Хмельницької облас ті в інтересах держави в особ і Деражнянського районного ц ентру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття до Сільськогоспо дарського товариства з обмеж еною відповідальністю «Кори чинецьке» про стягнення суми - без змін.

Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили з момен ту її проголошення, але може б ути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаці йної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції п ротягом двадцяти днів з дня н абрання нею законної сили.

Головуючий суддя Я.С. Попко

Судді Т.В. Онишкевич

В.П. Сапіга

Повний текст ухвали вигото влено та підписано 09.12.2011 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2011
Оприлюднено19.01.2012
Номер документу20880778
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/3319-а

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

Постанова від 04.07.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Матущак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні