Постанова
від 28.12.2011 по справі 2-а-8872/11
ВОРОШИЛОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ДОНЕЦЬКА

2-а-8872/11

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2011 року Ворошиловс ький районний суд м. Донецька в складі:

головуючого - судді Алтухо вої О.С.,

розглянувши у скорочено му провадженні справу за адм іністративним позовом ОСО БА_1 до Управління праці та с оціального захисту населенн я Ворошиловської районної в м. Донецьку ради про перераху нок та виплату недоотриманих сум на оздоровлення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 зверну вся до суду з адміністративн им позовом до Управління пра ці та соціального захисту на селення Ворошиловської райо нної в м. Донецьку ради про пер ерахунок та виплату недоотри маних сум на оздоровлення.

Позовні вимоги обґрунтову є наступним.

Позивач має статус громадя нина, постраждалого від насл ідків Чорнобильської катаст рофи, має 2 категорію. Відповід но до ст.48 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внас лідок Чорнобильської катаст рофи» учасникам ліквідації н аслідків аварії на Чорнобил ьській АЕС передбачена щорі чна компенсація на оздоровле ння у розмірі 5 мінімальних за робітних плат, встановлених на момент виплати.

Просив суд визнати протипр авною відмову управління пра ці та соціального захисту на селення Ворошиловської райо нної у м. Донецьку ради у пере рахунку розміру та сплаті за боргованості по виплатам щор ічної допомоги на оздоровлен ня за 2004-2011 роки та стягнути суму на його користь.

Ухвалою судді Ворошиловс ького районного суду м. Донец ька відкрито скорочене прова дження у цій справі в частині позовних вимог за 2009-2011 роки.

Позивач належить (віднесе ний) до другої категорії як ос оба, яка постраждала внаслід ок Чорнобильської катастроф и, що підтверджується посвід ченням НОМЕР_1.

Статтею 48 Закону України „П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи” передбачена щорічн а допомога на оздоровлення д ля ліквідаторів аварії на ЧА ЕС 2 категорії в розмірі 5 міні мальних заробітних плат. Роз мір мінімальної заробітної п лати визначається на момент виплати. У відповідності до з азначеного вище закону позив ач має право на щорічну допом огу на оздоровлення.

Також судом встановлено, що відповідачем позивачу щоріч на допомога на оздоровлення сплачувалась таким чином: до помога за 2009 рік нарахована у к вітні 2009 року у розмірі 100,00 грив ень, але не виплачена у зв' яз ку з арештом рахунку; допомог а за 2010 рік нарахована у січні 2 010 року у розмірі 100,00 гривень, ал е не виплачена у зв' язку з ар ештом рахунку; допомога за 2011 р ік нарахована у січні поточн ого року у розмірі 100,00 гривень, але не виплачена у зв' язку з арештом рахунку.

Розмір щорічної допомоги н а оздоровлення встановлений постановою Кабінету Міністр ів України від 26 липня 1996 року № 836, постановою Кабінету Мініс трів України № 562 від 12.07.2005 року.

Відмовляючи позивачу в зад оволенні його вимог про випл ату допомоги в повному обсяз і, відповідач посилається на ст. 62 Закону України „Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и”, відповідно до якої роз'ясн ення порядку застосування ць ого Закону провадиться у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення я кого є обов'язковими для вико нання міністерствами та інши ми центральними органами дер жавної виконавчої влади Укра їни, місцевими органами держ авної виконавчої влади, всім а суб'єктами господарювання незалежно від їх відомчої пі дпорядкованості та форм влас ності.

Суд не може погодитися з так ими висновками відповідача з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Статтею 92 Конституції Украї ни встановлено, що виключно з аконами України визначаютьс я права і свободи людини і гро мадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки гро мадянина.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 26 липня 1996 рок у № 836, постановою Кабінету Мін істрів України № 562 від 12.07.2005 року всупереч Закону України „Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи”, якій встановив розм ір щорічної допомоги як вели чину, кратну відносно до розм іру мінімальної заробітної п лати, визначену законом на ча с здійснення виплати, устано влені конкретні розміри тако ї допомоги в твердій грошові й сумі.

Між тим, з моменту прийняття вказаної постанови встановл ені нею розміри щорічної доп омоги залишалися незмінними , у той час як Верховною Радою України неодноразово змінюв ався розмір мінімальної зар обітної плати, щорічно затве рджувався новий державний бю джет.

Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справ ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України. Су д вирішує справи на підставі Конституції та законів Укра їни, а також міжнародних дого ворів, згода на обов'язковіст ь яких надана Верховною Радо ю України. Суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни. У разі невідповідност і нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному догово ру, згода на обов'язковість як ого надана Верховною Радою У країни, або іншому правовому акту суд застосовує правови й акт, який має вищу юридичну с илу.

Таким чином, оскільки право ва норма про розмір щорічної допомоги на оздоровлення, вс тановлена ст. 48 Закону України „Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи” була діючою, вихо дячи із загальних засад пріо ритетності законів над урядо вими нормативними актами, пр и вирішенні даного спору під лягають застосуванню ст. 48 Зак ону України „Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи” та За кон України „Про Державний б юджет України на 2007 рік”, а не п останови Кабінету Міністрів України.

Згідно статті 71 Закону Укра їни „Про статус та соціальни й захист громадян, що постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи”, дія положень цього Закону не може призупи нятися іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

Так, відповідно до принципу верховенства права та закон ності - суд, при вирішені спр ави керується принципом верх овенства права, відповідно д о якого, зокрема людина, її пра ва та свободи визначаються н айвищими цінностями та визна чають зміст і спрямованість держави. Крім того, як роз' яс нено постановою Пленуму Верх овного суду України № 9 від 01.11.199 6 року „Про застосування Конс титуції України при здійснен і правосуддя” - судам необхі дно виходити з того, що нормат ивно-правові акти будь-якого державного чи іншого органу (акти Президента України, пос танови Верховної ради Україн и, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України) , підлягають оцінці на відпов ідність як Конституції Украї ни так і закону.

Таким чином, вимоги позивач а про стягнення з Управління праці та соціального захист у населення Ворошиловської р айонної в м. Донецьку ради нед оотриманої щорічної компенс ації за 2009-2011 роки підлягають за доволенню.

Дійсно, п. 30 ст. 71 Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік” з метою приведен ня окремих норм законів у від повідність із цим Законом зу пинено на 2007 рік дію абзаців 2-7 ч астини 4 статті 48 Закон 796-ХИ в ча стині виплати допомоги на оз доровлення у розмірах відпов ідно до мінімальної заробітн ої плати.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп /208 визнано такими, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними), деякі п оложення Закон України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни” у тому числі і положенн я, яким зупинено на 2008 рік дію а бзаців 3-4 частини 1, частини 3 ст атті 48 Закону України „Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи” в частині виплати компен сації у розмірах відповідно до мінімальної заробітної пл ати.

Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатися на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов'язань, які встан овлені статтею 46 Конституції України та статтею 48 Закону У країни „Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи”, щодо визн ачення розміру та виплати пе нсій.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню зі стягненням з відповідача на користь пози вача грошових сум згідно нас тупного розрахунку.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2009 рік позивачу нара хована в червні 2009 року у сумі 1 00,00 гривень, але не виплачена йо му. Розмір мінімальної зароб ітної плати на час виплати до помоги складав 605,00 гривень, тоб то розмір допомоги за 2009 рік по винен складати 3025,00 гривень.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2010 рік позивачу нара хована в січні 2010 року у сумі 100,0 0 гривень, але не виплачена йом у. Розмір мінімальної заробі тної плати на час виплати доп омоги складав 869,00 гривень, тобт о розмір допомоги за 2010 рік пов инен складати 4345,00 гривень.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2011 рік позивачу нара хована в січні 2011 року у сумі 100,0 0 гривень, але не виплачена йом у. Розмір мінімальної заробі тної плати на час виплати доп омоги складав 941,00 гривень, тобт о розмір допомоги за 2011 рік пов инен складати 4705,00 гривень.

Загальна сума до виплати ск лала 12075,00 грн.

Згідно п. 18 ч. 1 ст. 4 Декрету Каб інету Міністрів України "Про державне мито" за № 7-93 від 21.01.1993 ро ку, громадяни, віднесені до ка тегорії 1 і 2 постраждалих внас лідок Чорнобильської катаст рофи звільнені від сплати су дового збору.

Оскільки відповідач є держ авною бюджетною установою, с уд вважає можливим у відпові дності до ст. 88 КАС України зві льнити його від сплати судов их витрат на користь держави .

На підставі ст. 48 Закону Укра їни „Про статус та соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи”, керуючись с т. ст. 8, 9, 10, 11, 17-20, 69-72, 86, 88, 99, 158-163, 167, 185, 186 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління праці та соціа льного захисту населення Вор ошиловської районної в м. Дон ецьку ради про перерахунок т а виплату недоотриманих сум на оздоровлення - задовольн ити частково.

Стягнути з Управління прац і та соціального захисту нас елення Ворошиловської район ної в м. Донецьку ради за рахун ок коштів Державного бюджету України (бюджетна програма - «Компенсації за шкоду, запод іяну здоров' ю, та допомоги н а оздоровлення, у разі звільн ення з роботи громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи»код прог рамної класифікації видаткі в (КПКВ)-2501250, рахунок 35215039001469 у ГУДКУ у Донецькій області МФО 834016 ЄД РПОУ 25987214, код економічної клас ифікації видатків (КЕКВ)-1341) на користь ОСОБА_1 недоплаче ну суму щорічної допомоги на оздоровлення за 2009-2011 роки у роз мірі 12 075 (дванадцять тисяч сім десят п' ять) гривень 00 копійо к.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Ворошиловський ра йонний суд м. Донецька протя гом десяти днів з дня її прог олошення, копія апеляційної скарги надсилається особою, яка її подає до суду апеляцій ної інстанції.

Постанова надрукована у на радчій кімнаті в одному прим ірнику.

Суддя Ворошиловськог о районного

суду м. Донецька О.С.Алтухова

СудВорошиловський районний суд м. Донецька
Дата ухвалення рішення28.12.2011
Оприлюднено20.01.2012
Номер документу20896013
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-8872/11

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Манько М. В.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Манько М. В.

Ухвала від 06.09.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Саржевська І. В.

Ухвала від 11.09.2011

Адміністративне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Калашник С. І.

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Чабаненко В. О.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Коваленко І. В.

Постанова від 21.07.2011

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Коваленко І. В.

Ухвала від 26.12.2011

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Кириченко В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні