ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.12.2011р. м.Київ № 49/239-А
Господарський суд міста Києва у складі головуючої су дді Головіної К.І., при секрета рі судового засідання Брик Я .А., розглянувши справу за позо вною заявою Київського міськ ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до Ко мунального підприємства по у триманню житлового господар ства «Житлорембудсервіс»пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в сумі 247 410,0 грн., -
за участю представників с торін:
від позивача: ОСОБА_1 - представник за довіреніст ю № 04-02-1850 від 02.11.2011 р.;
від відповідача: не з' я вився
ВСТАНОВИВ:
30.06.2006 року Київське місь ке відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів зверну лося до суду з адміністратив ним позовом до Комунального підприємства по утриманню жи тлового господарства «Житло рембудсервіс»про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в сумі 247 410,0 грн.
З 01.09.2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного су дочинства України, відповідн о до ч. 2 ст. 18 якого адміністрат ивним судам підсудні адмініс тративні справи, у яких одніє ю зі сторін є орган державної влади, інший державний орган , орган влади Автономної Респ убліки Крим, обласна рада, Киї вська або Севастопольська мі ська рада, їх посадова чи служ бова особа, крім випадків, пер едбачених цим Кодексом, та кр ім справ з приводу їхніх ріше нь, дій чи бездіяльності у спр авах про адміністративні про ступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Згідно ч. 5 п. 6 розділу VІІ «Пр о прикінцеві та перехідні по ложення»КАС України адмініс тративні справи, провадження у яких було відкрито місцеви ми та апеляційними господарс ькими судами до початку діял ьності відповідного адмініс тративного суду, розглядають ся та вирішуються господарсь кими судами за правилами адм іністративного судочинства .
Пунктом 7 Прикінцевих та пер ехідних положень КАС України позовні заяви у господарськ их справах, що віднесені цим К одексом до адміністративної юрисдикції, подані і не розгл януті до набрання чинності К одексом адміністративного с удочинства України, розгляда ються в порядку, встановлено му цим Кодексом.
Оскільки провадження у дан ій справі було відкрито місц евим господарським судом до початку діяльності адмініст ративних судів, господарськи й суд м. Києва розглядає дану с праву за правилами адміністр ативного судочинства.
Позов обґрунтований тим, щ о відповідач у порушення вим ог Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»не виконав нормативи по створенню 30 робо чих місць по працевлаштуванн ю інвалідів. Згідно звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів за 2005 рік, складе ного відповідачем, середньоо блікова чисельність штатних працівників облікового скла ду становила 1755 осіб, тобто на п ідприємстві повинно бути пра цевлаштовано 70 інвалідів (4% ві д загальної чисельності прац юючих). Фактично було влаштов ано 40 інвалідів. Таким чином, в ідповідач має сплатити адмін істративно-господарські сан кції за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2005 році у сумі 247 410,0 грн. Прос или стягнути з відповідача в казану суму адміністративно -господарських санкцій.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.
Представник відповідача д о суду не з?явився, про дату, ча с та місце розгляду справи по відомлений належним чином. У матеріалах справи містяться заперечення відповідача, з я ких вбачається, що підприємс тво виконувало свої обов' яз ки щодо працевлаштування інв алідів, порушень чинного зак онодавства з його боку не бул о. Просив суд відмовити у задо воленні адміністративного п озову у повному обсязі.
Відповідно до ст. 128 КАС Украї ни суд вважає можливим розгл янути справу у відсутність п редставника відповідача на п ідставі наявних у справі док азів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги задоволенню не підляга ють.
Судом встановлено, що Фонд с оціального захисту інваліді в відповідно до п. 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого По становою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002р. (із наступ ними змінами та доповненнями ) є урядовим органом державно го управління, який діє у скла ді Мінпраці та підпорядковує ться йому.
Згідно п. 3, п. 4 зазначеного По ложення Фонд соціального зах исту інвалідів відповідно д о покладених на нього завдан ь здійснює контроль за викон анням підприємствами нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів та спла тою ними адміністративно-гос подарських санкцій і пені, а т акож відповідно до п. 3, п. 5 Поло ження має право проводити пе ревірку підприємств щодо реє страції, подання ними звітів про зайнятість і працевлашт ування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-г осподарських санкцій і пені, цільового використання нада них Фондом коштів.
Позивач Київське міське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів відповідно до п. 9 зазначеного Положення є територіальним органом Фон ду соціального захисту інвал ідів, і діє на підставі Положе ння про Київське міське відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів.
Відповідач - Комунальне під приємство по утриманню житло вого господарства «Житлорем будсервіс»зареєстроване 14.01.2 002 року та діє як юридична особ а згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію, статуту підп риємства.
Судом встановлено, що згід но звіту про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2005 рік, складеного відповідач ем, середньооблікова чисельн ість штатних працівників обл ікового складу становила 1755 п рацівників, кількість інвалі дів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»становить 70 осіб. Факт ично протягом року на підпри ємстві працювало 40 інваліді в,.
Позивачем згідно вимог ст. 2 0 цього Закону відповідачу на раховані адміністративно-го сподарські санкції, сума яки х визначена в розмірі середн ьої річної заробітної плати на підприємстві за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, у сумі 247 410,0 г рн.
Відповідно до ст. 7 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»законодавство про соц іальну захищеність інваліді в в Україні складається з цьо го Закону та інших актів зако нодавства, що видаються відп овідно до нього.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Згідно ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні»Д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці й МСЕК, наявних у інваліда ква ліфікації та знань, з урахува нням його побажань.
Відповідно до п. 2 П оложення «Про робоче місце і нваліда і про порядок працев лаштування інвалідів», затве рдженого постановою КМУ від 03.05.1995 року № 314 (що діяло на час спі рних правовідносин) робочим місцем інваліда може бути зв ичайне робоче місце, якщо за у мовами праці та з урахування м фізичних можливостей інвал іда воно може бути використа но для його працевлаштування , і спеціалізоване місце інва ліда, тобто робоче місце, обла днане спеціальним технічним оснащенням та приладами для праці інваліда в залежності від анатомічних дефектів чи нозологічних форм захворюва нь і з урахуванням рекоменда цій медико-соціальної експер тної комісії, професійних на вичок і знань інваліда.
Згідно п. 3 Положення робоч е місце інваліда вважається створеним, якщо воно відпові дає встановленим вимогам роб очого місця для інвалідів ві дповідної нозології, атестов ано спеціальною комісією під приємства за участю представ ників МСЕК, органів Держнагл ядохоронпраці, громадських о рганізацій інвалідів, і введ ено шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Згідно п. 5 Положення, підпри ємства розробляють заходи що до створення робочих місць д ля інвалідів, включають їх до колективного договору, інфо рмують центри зайнятості, мі сцеві органи соціального зах исту населення та відділення Фонду соціального захисту і нвалідів про створення (прис тосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів .
П. 10 Положення «Про робоче мі сце інваліда та порядку прац евлаштування інвалідів»пер едбачено, що працевлаштуванн я інвалідів здійснюється дер жавною службою зайнятості, о рганами Мінсоцзахисту, місце вими Радами народних депутат ів, громадськими організація ми інвалідів з урахуванням п обажань, стану здоров'я інвал ідів, їхніх здібностей і проф есійних навичок відповідно д о висновків МСЕК.
Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, са мостійно здійснюють працевл аштування інвалідів у рахуно к нормативів робочих місць, в иходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Згідно ч. 1 ст. 18 вищевказаног о Закону забезпечення прав і нвалідів на працевлаштуванн я та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється ш ляхом їх безпосереднього зве рнення до підприємств, устан ов, організацій чи до державн ої служби зайнятості.
Відповідно до п. 4 Закону Укр аїни «Про внесення змін до де яких законів України щодо ре алізації інвалідами права на трудову зайнятість»від 23.02.2006р . підприємства зобов'язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спеціа льні робочі місця, створюват и для них умови праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації і забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач вимоги закону виконав у повному обс язі. Згідно звіту про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за 2005 рік передбачив 70 ро бочих місць для інвалідів - штатних працівників.
Відповідно до наданих відп овідачем відомостей протяго м 2005 року на роботах підприємс тва було зайнято 40 осіб вказан ої категорії.
Крім того, протягом звітног о року відповідачем до центр у зайнятості щомісячно подав ались звіти про наявність ва кансій на підприємстві, з їх х арактеристиками та вимогами до претендентів на ці ваканс ії, як це передбачено Формою № 3-ПН, що свідчить про бажання в ідповідача забезпечити робо чими місцями інвалідів.
Згідно інформації, наданої з Деснянського районного це нтру зайнятості, інваліди пр ацездатного віку з питань на дання допомоги у працевлашту ванні до Центру протягом 2005 ро ку не звертались та для прац евлаштування до КП «Житлорем будсервіс»ні управлінням пр аці та соціального захисту н аселення, ні центром зайнято сті інваліди для працевлашту вання до підприємства не нап равлялись. Фактів відмови ві дповідача у працевлаштуванн і інвалідів під час судового розгляду справи не встановл ено.
Також судом з' ясований то й факт, що відповідачем у 2005 роц і приймались й інші заходи що до працевлаштування інвалід ів, а саме - у колективному дог оворі передбачено створення робочих місць для інвалідів ; звернення КП «Житлорембудс ервіс»до Київського міськог о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів з проха нням направити на підприємст во інвалідів для працевлашту вання.
З огляду на викладене, суд в важає, що відповідач вимоги з акону щодо створення робочих місць для інвалідів виконав та прийняв всі можливі заход и щодо їх працевлаштування
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Таким чином, суд вважає, що п озивачем не доведений той фа кт, що відповідач порушив вим оги закону щодо працевлаштув ання інвалідів на вакантні м ісця, тому позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню .
Згідно пункту 6 Прикінцевих ти перехідних положень КАС У країни після початку діяльно сті апеляційного адміністра тивного суду апеляційні скар ги в адміністративних справа х, подані до відповідних апел яційних господарських судів , передаються цими судами до а пеляційного адміністративн ого суду, якщо апеляційне про вадження у справі ще не відкр ито.
На підстав викладеного, ке руючись ст. ст. 8-11, 69-72, 159-163, п. п. 6-7 Прик інцевих ти перехідних положе нь Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні поз ову Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Комунально го підприємства по утриманню житлового господарства «Жит лорембудсервіс»про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в сумі 247 410,0 грн. відмовити.
Постанова ухвалена у нарадчій кімнаті та проголо шена її вступна та резолютив на частина у судовому засіда нні 7 грудня 2011 року.
Повний текст постанови виготовлено 12 грудня 2011 року.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду чере з суд першої інстанції шляхо м подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отриман ня копії постанови у повному обсязі.
Суддя К.І. Головіна
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20945036 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головіна К.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні