ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 жовтня 2011 р. < Текст > Справа №2а-7953/11/0170/26
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Петренко В.В., за участ ю секретаря Асєєвої Л.О., розг лянувши у письмовому провадж енні адміністративну справу
Джанкойської об' єднаної державної податкової інспек ції
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Телераді окомпанія «Екран»
про стягнення,
за участю представників:
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - не з' яв ився.
Суть спору: Джанкойська об' єднаної державної податково ї інспекції звернулася до Ок ружного адміністративного с уду Автономної Республіки Кр им з адміністративним позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Телерадіо компанія «Екран» про стягнен ня заборгованості у сумі 24324,59 г рн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачується самостійно визначе на у декларації заборговані сть з податку з доходів фізич них осіб.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 07.07.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
30.08.2011р. до Окружного адмініст ративного суду АР Крим надій шла заява від позивача про ст ягнення з відповідача заборг ованості в розмірі 22142,47 грн. В ч астині стягнення 2182,12 грн. пози вач просить адміністративни й позов залишити без розгляд у.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 30 .08.2011 року залишено без розгляд у адміністративний позов в ч астині позовних вимог про ст ягнення 2182,12 грн.
Сторони явку своїх предста вників у судове засідання 25.10.20 11р. не забезпечили, про день, ча с та місце розгляду справи по відомлені належним чином - рекомендованою кореспонден цією з повідомленням про вру чення.
До дня розгляду справи від п озивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутн ість його представника та за ява про уточнення позовних в имог, відповідно до якої пози вач просить стягнути з відпо відача заборгованість з пода тку на доходи фізичних осіб в розмірі 22142,47 грн., у зв' язку з ч астковою оплатою заборгован ості відповідачем.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повід омлений належним чином - ре комендованою кореспонденці єю з повідомленням про вруче ння (а.с.56-57). Відповідач запереч ень на адміністративний позо в не надав, про причини неявки суду не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстав ин по справі, суд вважає можли вим на підставі ст. 128 КАС Украї ни розглядати справу у відсу тності сторін.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Телерадіоко мпанія «Екран» (надалі ТОВ «Т елерадіокомпанія «Екран») 25.12 .1992 року зареєстроване у якост і юридичної особи виконавчим комітетом Джанкойської місь кої ради АР Крим, ідентифікац ійний код 19189307, що підтверджуєт ься свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи т а взяте на податковий облік д о Джанкойської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії.
Оскільки заборгованість в иникла у 2010 році, суд вважає не обхідним застосовувати норм и законодавства, що діяли у то й період.
Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких відповідно до Зако нів України покладений обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі).
Згідно п. 3 ст. 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування » платники податків і зборів (обов' язкових платежів) зоб ов' язані сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законами терміни.
Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).
Судом встановлено, що відпо відачем самостійно визначен а в декларації з податку на до ходи фізичних осіб заборгова ність в розмірі 24324,5 грн.
Вказана заборгованість са мостійно сплачена відповіда чем не була.
Позивачем на адресу відпов ідача була надіслана податко ва вимога 238 від 28.03.2011 року.
Вказана вимога була отрима на відповідачем, про що свідч ить поштове повідомлення про вручення.
Однак, відповідач обов' яз ок по своєчасній сплаті сум п одатків і зборів не виконав.
З огляду на вищенаведе не, суд дійшов висновку, що від повідачем узгоджені податко ві зобов' язання, самостійно визначені платником податкі в.
Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. под аткове зобов' язання - це зоб ов' язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів від повідну суму коштів у порядк у та в строки, визначені цим За коном або іншими законами Ук раїни.
Відповідно до п.п.1.3. ст.1 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов'язання в установлені строки, податк овий орган надсилає такому п латнику податків податкові в имоги.
Відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкові вимоги надсил аються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» одним із зав дань органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за дотриманням податк ового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюдж етів податків і зборів.
Закон України «Про державн у податкову службу в Україні » передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .
Порядок оподаткування дох одів фізичних осіб визначаєт ься Законом України «Про под аток з доходів фізичних осіб » № 889-ІV від 22.05.2003 р.
Відповідно до п.1.8. ст. 1 Закону № 889 наймана особа - це фізичн а особа, яка безпосередньо вл асною працею виконує трудову функцію виключно за доручен ням або наказом працедавця з гідно з умовами укладеного з ним трудового договору (конт ракту) відповідно до закону. П ри цьому усі вигоди від викон ання такої трудової функції (крім заробітної плати такої найманої особи, інших виплат чи винагород на її користь, пе редбачених законодавством), а також усі ризики, пов'язані з таким виконанням або невико нанням, отримуються (несутьс я) працедавцем.
Підпунктом 4.2.9. п. 4.1. ст. 4 Закону № 889 передбачено, що до складу з агального місячного оподатк овуваного доходу включаютьс я, зокрема, дохід, отриманий пл атником податку від його пра цедавця як додаткове благо (з а винятками, передбаченими п унктом 4.3 цієї статті), а саме у вигляді:
а) вартості використання жи тла, інших об'єктів матеріаль ного або нематеріального май на, наданих платнику податку у безоплатне користування, з а винятком, коли таке надання зумовлене виконанням платни ком податку трудової функції чи передбачене нормами труд ового договору (контракту) аб о відповідно до закону, у вста новлених ними межах, а також з а винятком користування авто мобільним транспортом, надан их платнику податку його пра цедавцем-резидентом, який є п латником податку на прибуток підприємств;
б) вартості майна та харчува ння, безоплатно отриманого п латником податку, крім випад ків, визначених у підпункті 5.4 .1 пункту 5.4 статті 5 Закону Укра їни «Про оподаткування прибу тку підприємств»;
в) вартості послуг домашньо го обслуговуючого персоналу , безоплатно отриманих платн иком податку, включаючи прац ю підпорядкованих осіб, а так ож осіб, що перебувають на вій ськовій службі чи є заарешто ваними або ув'язненими.
Під терміном «послуги дома шнього обслуговуючого персо налу» розуміються послуги з побутового обслуговування ф ізичної особи, членів її сім'ї або від імені чи за їх доручен ням - будь-якої третьої особи, включаючи ремонт або спорудж ення об'єктів рухомого чи нер ухомого майна, що належать та ким особам або використовуют ься ними;
г) суми грошового або майнов ого відшкодування будь-яких витрат або втрат платника по датку, крім тих, що підлягають обов'язковому відшкодуванню згідно із законом за рахунок бюджету або звільняються ві д оподаткування згідно з цим Законом;
д) суми фінансової допомоги , включаючи суми боргу платни ка податку, анульованого кре дитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з проц едурою банкрутства;
е) вартості безоплатно отри маних товарів (робіт, послуг), а також суми знижки з ціни (вар тості) товарів (послуг), що пер евищує звичайну, розраховану за правилами визначення зви чайних цін (у розмірі такої зн ижки), крім випадків, передбач ених пунктом 4.3 цієї статті.
Якщо додаткові блага надаю ться у формах, відмінних від г рошової, об'єкт оподаткуванн я обчислюється за правилами, визначеними пунктом 3.4 статті 3 цього Закону.
Якщо додаткові блага надаю ться особою, що не є працедавц ем платника податку, чи особо ю, яка діє від імені або за дор ученням такого працедавця, т о такі доходи прирівнюються з метою оподаткування до под арунків з їх відповідним опо даткуванням.
З урахуванням викладених н орм, судом зроблено висновок , про правомірність нарахува ння позивачем заборгованіст ь по податку з доходів фізичн их осіб у розмірі 24324,59 грн.
Уточнивши позовні вимоги, п озивач просить стягнути з ві дповідача заборгованість з п одатку на доходи фізичних ос іб в розмірі 22142,47 грн., у зв' язк у з частковою оплатою заборг ованості відповідачем
Таким чином, уточнені позов ні вимоги позивача підтвердж уються матеріалами справи і підлягають задоволенню у пов ному обсязі.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 100, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОС ТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Т елерадіокомпанія «Екран» (і дентифікаційний код 19189307; р/р 26003 280739, Райффазен банк «Аваль» у м . Києві, МФО 380805; № 26003811396581, ПАТ «Банк «Гранат», м. Харків, МФО 351607, ЄДР ПОУ 14070197) податкову заборгован ість у сумі 22142,47 грн. з податку н а доходи фізичних за 2010 рік.
3.Після набрання постановою законної сили, за заявою пози вача видати виконавчий лист.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя < підпис > Петренко В.В.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2011 |
Оприлюднено | 24.01.2012 |
Номер документу | 20953429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні