ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 листопада 2011 р. < Текст > Справа №2а-9935/11/0170/26
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Петренко В.В., за участ ю секретаря Асєєвої Л.О., розг лянувши у письмовому провадж енні адміністративну справу
Державної податкової інсп екції в Бахчисарайському рай оні АР Крим
до Учбово-виховного компле ксу «Школа-ліцей»
про стягнення,
за участю представників:
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - не з' яв ився.
Суть спору: Державна податк ова інспекція в Бахчисарайсь кому районі АР Крим звернула сь до Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим з адміністративним позовом до Учбово-виховного комплексу «Школа-ліцей» про стягнення 1552,44 грн. заборгован ості з податку з доходів фізи чних осіб.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачується самостійно визначе на у декларації заборговані сть з податку з доходів фізич них осіб.
Адміністративний позов не відповідав ч. 2, 4, 5 ст. 106 КАС Украї ни, у зв'язку з чим ухвалою суд у від 10.08.2011р. позовну заяву було залишено без руху та надано с трок для усунення недоліків, зазначених в ухвалі.
Позивач усунув недоліки за значені в ухвалі суду від 10.08.2011р . у визначений судом строк.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 06.10.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
Сторони явку своїх предста вників у судове засідання що відбулося 15.11.2011 року не забезп ечили, про день, час та місце р озгляду справи повідомлені н алежним чином - поштовою ко респонденцією та під розписк у.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повід омлений належним чином - по штовою кореспонденцією. Відп овідач заперечень на адмініс тративний позов не надав, про причини неявки суду не повід омив, клопотання про відклад ення розгляду справи або про розгляд справі у відсутніст ь його представника не надси лав.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстав ин по справі, суд вважає можли вим на підставі ст. 128 КАС Украї ни розглядати справу у відсу тності сторін.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Укр аїни до адміністративних суд ів можуть бути оскаржені буд ь-які рішення, дії чи бездіяль ність суб' єктів владних пов новажень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи безд іяльності Конституцією або з аконами України встановлено інший порядок судового пров адження.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичн их осіб із суб' єктом владни х повноважень щодо оскарженн я його рішень (нормативно-пра вових актів чи правових акті в індивідуальної дії), дій чи б ездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлі нські функції на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень.
Частинами 1, 3 статті 4 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» від 04.12.1 990 року № 509-ХІІ Державна податк ова адміністрація України є центральним органом виконав чої влади. Державні податков і інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастопо ля), районах у містах, міжрайон ні та об'єднані державні пода ткові інспекції підпорядков уються відповідним державни м податковим адміністраціям в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, є с уб' єктами владних повноваж ень.
Отже, органи державної пода ткової служби, в даному випад ку Державна податкова інспек ція в м. Сімферополі є суб' єк том владних повноважень, яка у правовідносинах з фізични ми та юридичними особами реа лізує надані владні управлін ські функції, а тому спори за у частю Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі є пу блічно-правовими і відносять ся до юрисдикції адміністрат ивних судів.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом.
Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, с творені відповідно до Цивіль ного кодексу України, підпри ємства, створені відповідно до Господарського кодексу Ук раїни та зареєстровані в уст ановленому законом порядку в изнаються суб' єктами госпо дарювання.
Учбово-виховний комплекс « Школа-ліцей» 25.09.1997 року зареєст рований у якості юридичної о соби Бахчисарайською районн ою державною адміністрацією АР Крим, ідентифікаційний ко д 25130287, що підтверджується свід оцтвом про державну реєстрац ію юридичної особи та взяте н а податковий облік до Держав ної податкової інспекції в Б ахчисарайському районі АР Кр им (далі - ДПІ в Бахчисарайсь кому районі АР Крим ) (а.с.17).
Таким чином, судом встановл ено, що Учбово-виховний компл екс «Школа-ліцей» є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язане викону вати обов' язки, покладені н а нього законами у зв' язку з і здійсненням господарської діяльності, у тому числі стос овно належного нарахування т а сплати податків.
З 01.01.2011 року набрав чинності П одатковий кодекс України № 275 5-VI від 02.12.2010 року.
Відповідно до ст. 15 Податков ого кодексу України платника ми податків визнаються фізич ні особи (резиденти і нерезид енти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти Укр аїни) та їх відокремлені підр озділи, які мають, одержують (п ередають) об'єкти оподаткува ння або провадять діяльність (операції), що є об'єктом опода ткування згідно з цим Кодекс ом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бу ти платником податку за одни м або кількома податками та з борами.
Підпунктами 16.1.3 та 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податк ів зобов'язаний подавати до к онтролюючих органів у порядк у, встановленому податковим та митним законодавством, де кларації, звітність та інші д окументи, пов'язані з обчисле нням і сплатою податків та зб орів та сплачувати податки т а збори в строки та у розмірах , встановлених цим Кодексом т а законами з питань митної сп рави.
Нормами ст.16 Податкового ко дексу України передбачено, щ о платниками податку на дохо ди фізичних осіб є, зокрема, по датковий агент - юридична осо ба (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), са мозайнята особа, представниц тво нерезидента - юридичної о соби, які незалежно від орган ізаційно-правового статусу т а способу оподаткування інши ми податками та/або форми нар ахування (виплати, надання) до ходу (у грошовій або негрошов ій формі) зобов'язані нарахов увати, утримувати та сплачув ати податок, передбачений ро зділом IV цього Кодексу, до бюд жету від імені та за рахунок ф ізичної особи з доходів, що ви плачуються такій особі, вест и податковий облік, подавати податкову звітність податко вим органам та нести відпові дальність за порушення його норм в порядку, передбаченом у статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Відповідно до ст. 163 Податков ого кодексу України об'єктом оподаткування резидента є з агальний місячний (річний) оп одатковуваний дохід, доходи з джерела їх походження в Укр аїні, які остаточно оподатко вуються під час їх нарахуван ня (виплати, надання, іноземні доходи - доходи (прибуток), отр имані з джерел за межами Укра їни, склад яких визначений ст . 164 Податкового кодексу Украї ни.
Судом встановлено, що відпо відачем до податкового орган у подана звітна Декларація з податку на доходи фізичних о сіб за січень 2011 року, в якій ві дповідач самостійно визначи в податок на доходи фізичних осіб в розмірі 1552,44 грн. (а.с.9).
Вказана заборгованість са мостійно сплачена відповіда чем не була.
Статтею 156 Податкового коде ксу України визначено, що у ра зі коли платник податків не с плачує узгодженої суми грошо вого зобов'язання в установл ені законодавством строки, о рган державної податкової сл ужби надсилає (вручає) йому по даткову вимогу в порядку, виз наченому для надсилання (вру чення) податкового повідомле ння-рішення.
Податкова вимога може не на дсилатися, якщо загальна сум а податкового боргу платника податків не перевищує одног о неоподатковуваного мініму му доходів громадян.
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання.
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення.
У разі коли у платника подат ків, якому надіслано (вручено ) податкову вимогу, сума подат кового боргу збільшується, п огашенню підлягає вся сума п одаткового боргу такого плат ника податку, що виник після н адіслання (вручення) податко вої вимоги.
На виконання зазначеної но рми, позивачем на адресу відп овідача була надіслана подат кова вимога № 111 від 31.03.2011 року на суму 1552,44 грн., як була отримана відповідачем 14.04.2011 року, про що свідчить поштове повідомлен ня про вручення (а.с.10).
Однак, відповідач обов' яз ок по своєчасній сплаті сум п одатків і зборів не виконав.
Підпунктом 14.1175 п. 14.1 ст. 14 Подат кового кодексу України визна чено, що податковим боргом ви знається сума узгодженого гр ошового зобов'язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), але не сплаченог о платником податків у встан овлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на сум у такого грошового зобов'яза ння.
Нормами п. 54.1 ст. 54 Податковог о кодексу України передбачен о, що крім випадків, передбаче них податковим законодавств ом, платник податків самості йно обчислює суму податковог о та/або грошового зобов'язан ня та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларац ії або уточнюючому розрахунк у, що подається контролюючом у органу у строки, встановлен і цим Кодексом. Така сума грош ового зобов'язання та/або пен і вважається узгодженою.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджені податкові зо бов' язання, самостійно визн ачені платником податків.
Таким чином, позовні вимоги позивача про стягнення з від повідача 1552,44 грн. заборговано сті з податку з доходів фізич них осіб підтверджуються мат еріалами справи і підлягають задоволенню у повному обсяз і.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 100, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОС ТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків у банк ах, що обслуговують Учбово-ви ховний комплекс «Школа-ліцей » (ідентифікаційний код 25130287) по датковий борг в сумі 1552,44 грн. з податку на доходи фізичних у дохід місцевого бюджету м. Ба хчисарая (на р/р 33218801700049, ГУ ДКУ в А РК м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРП ОУ 34741000) .
3.Після набрання постановою законної сили, за заявою пози вача видати виконавчий лист.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Петренко В.В.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20953449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні