ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 січня 2012 р. (16:10)
Справа №2а-12660/11/0170/9
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі судового засідання Сироватському М.С., розглянувши матеріали адміністративної справи
за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лордаг"
про стягнення 161 463,92 грн.
за участю представників:
від позивача –не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лордаг" про стягнення заборгованості в сумі 161 463,92 грн.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач порушив вимоги Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” № 889-ІV від 22.05.2003р., Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-Ш від 21.12.2000р., внаслідок чого за ним склалася заборгованість з податку з доходів фізичних осіб в розмірі 161 463,92 грн. Заборгованість відповідачем у добровільному порядку не сплачена.
Сторони явку представників у судове засідання 18.01.12р. не забезпечили, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлені належним чином та завчасно.
До Окружного адміністративного суду АРК надійшло клопотання від позивача про розгляд справи у відсутність його представника, у наведеному клопотанні позивач наполягає на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лордаг" є юридичною особою та відповідно до довідки №1033/29-0 від 15.03.2010 року з 05.08.2009 року перебуває на обліку в ДПІ у м. Сімферополі АР Крим, як платник податків (а.с.5).
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб, зокрема щодо своєчасного і в повному обсязі нарахування, утримання та його сплати (перерахування) до бюджету визначено Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003, № 889-IV (чинного до 31.12.2010 року) (далі - Закон № 889).
Згідно зі ст. 16 Закону № 889, юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням, одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства України. Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу. Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.
Відповідно до статті 17 Закону № 889, яка визначає осіб, відповідальних за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету. Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята особа), який виплачує такі доходи на користь платника податку (такої само зайнятої особи).
Згідно п. 17.2. Закону № 889 особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є, зокрема, для оподатковуваних доходів з джерелом їх походження з України - податковий агент. Відповідач, який є працедавцем в даному випадку, є податковим агентом.
Судом з'ясовано, що відповідачем подавались до ДПІ податкові розрахунки сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку форми № 1ДФ, тобто, форми обліку податку з доходу фізичних осіб, але податкові зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб сплачувались несвоєчасно та не в повному обсязі, що підтверджується Актом перевірки №16360/17-1 від 09.11.2010р., згідно з яким заборгованість за період з 3кв. 2009р. по 3 кв. 2010р. складає 161 463,92грн. (а.с.8-16).
Відповідно пп.16.3.4 п.16.3 ст. 16 Закону №889-ІV контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу.
Сума утриманого податку з доходів фізичних осіб, але не перерахованого до бюджету, згідно поданих відповідачем розрахунків форми № 1 ДФ становить 161 463,92грн., зокрема за: 3 квартал 2009 р. – 17546,66 грн., 4 квартал 2009р. –15655,18 грн., 1 квартал 2010 р. – 18644,72 грн., 2 квартал 2010р. – 29749,77 грн., 3 квартал 2010р. –79867,59грн., що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до п. 11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (що діяв на час звернення позивача до суду з цим позовом, та втратив чинність з прийняттям Податкового Кодексу України) державні податкові інспекції мають право подавати до суду позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України встановлено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати заборгованості з податку з доходів фізичних осіб в розмірі 161 463,92 грн.
На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення заборгованості з податку з доходів фізичних осіб в розмірі 161 463,92 грн. є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Постанова складена та підписана 18.01.12р.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лордаг" (95022, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Самохвалова, б. 19; ЄДРПОУ 36583515) заборгованість з податку з доходів фізичних осіб у сумі 161 463,92 грн. до місцевого бюджету Київського району м. Сімферополя (р/р 33210800700004, код платежу 11010105, банк одержувача ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Гаманко Є.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20953810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні