Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2011 р. справа № 2а/0570/15337/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 1 год. 45 хв.
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Абдукад ирової К.Е.
при секретарі Окрибе лашвілі О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом прокурора Петро вського району м. Донецька в і нтересах держави в особі
Державної податкової інсп екції в Петровському районі м. Донецька
до Комунального автотранс портного підприємства «Сані тарна очистка Петровського р айону м. Донецька», м. Донецьк
про стягнення суми податко вого боргу зі збору за забруд нення навколишнього середов ища у сумі 496 527,86 грн., у тому числ і з основного платежу - 485 689,83 г рн. та штрафних санкцій - 10 838,03 грн.
за участю прокурора: не з' явився
представників сторін:
від позивача: ОСОБА _1 - за дов. від 4 травня 2011 року
від відповідача: ОСОБА_2 - за дов. від 1 вересня 2011 року
ВСТАНОВИВ:
Прокурором Петровського р айону м. Донецька в інтересах держави в особі Державної по даткової інспекції в Петровс ькому районі м. Донецька заяв лено позов до Комунального а втотранспортного підприємс тва «Санітарна очистка Петро вського району м. Донецька» п ро стягнення суми податковог о боргу зі збору за забруднен ня навколишнього середовища у сумі 496 527,86 грн., у тому числі з о сновного платежу - 485 689,83 грн. т а штрафних санкцій - 10 838,03 грн.
Позивач уточнив позовні ви моги та просив суд стягнути к ошти з банківських рахунків, обслуговуючих Комунальне ав тотранспортне підприємство «Санітарна очистка Петровсь кого району м. Донецька» на су му податкового боргу зі збор у за забруднення навколишньо го середовища у сумі 496 527,86 грн., у тому числі з основного плате жу - 485 689,83 грн. та штрафних санк цій - 10 838,03 грн.
Правовою підставою стягне ння коштів з рахунків у банка х представник позивача під ч ас розгляду справи вважає но рми ст.ст. 41, 67 Конституції Укра їни, ст.ст. 14, 16, 20 Податкового код ексу України. Зазначає, що под атковий борг в сумі 496 527,86 грн. у в ідповідача виник на підставі наданих податкових розрахун ків та податкових повідомлен ь-рішень. Борг на день звернен ня до суду з даним позовом не с плачений.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив суд їх задовольнити.
Прокурор у судове засіданн я не з' явився, про дату, місце та час розгляду справи був по відомлений належним чином.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обся зі, про що надав суду письмову заяву.
Вислухавши у судовому засі данні представників сторін, дослідивши та оцінивши надан і докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Комунальне автотранспортн е підприємство «Санітарна оч истка Петровського району м. Донецька» зареєстроване як юридична особа, включене до Є ДРПОУ за номером 31928530, перебува є на податковому обліку у ДПІ у Петровському районі м. Доне цька.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають пр аво стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми грошових зобов'язань та/а бо податкового боргу у випад ках, порядку та розмірі, встан овлених цим Кодексом.
Згідно із п.п. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Пода ткового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів п латника податків, який має по датковий борг, з рахунків у ба нках, обслуговуючих такого п латника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 П одаткового кодексу України с тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, як і обслуговують такого платни ка податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляє ться до виконання органам де ржавної податкової служби, у розмірі суми податкового бо ргу або його частини.
Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим здійснювати функцію ко нтролю за визначенням та спл атою платником податків, пов новаження якого на звернення до суду із позовом про стягне ння коштів з рахунків платни ка податків у банках, які обсл уговують такого платника под атків прямо передбачено зако ном.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 П одаткового кодексу України п латник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встано влених цим Кодексом та закон ами з питань митної справи.
Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами, порядок оскарження ді й органів стягнення були виз начені Законом України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», який діяв до 01.01.2011р. та главою 9 Податкового к одексу України, який набрав ч инності 01.01.2011р. Згідно змісту за значених нормативно-правови х актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в п латника сума податкового бор гу.
З огляду на те, що податкови й борг відповідача частково виник до набрання чинності П одатковим кодексом України, а частково - після набрання ним чинності, факт наявності податкового боргу у відпові дача суд встановлює за припи сами законодавства, що було ч инним на момент виникнення п одаткового боргу.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податкове зобов' язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, розрахунку (надалі - п одаткової декларації), вважа ється узгодженим з дня подан ня такої податкової декларац ії.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 на веденого Закону платник пода тків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового з обов'язання, зазначену у пода ній ним податковій деклараці ї, протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранично го строку, передбаченого під пунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьо го Закону для подання податк ової декларації.
Відповідачем до податково го органу були подані податк ові розрахунки збору за забр уднення навколишнього приро дного середовища: № 9083 від 09.08.2010р ., яким самостійно визначено п одаткове зобов' язання зі зб ору за забруднення навколишн ього природного середовища у сумі 93 554,94 грн., № 13141 від 09.11.2010р., яким самостійно визначено податк ове зобов' язання зі збору з а забруднення навколишнього природного середовища у сум і 103 166,26 грн., № 16913 від 09.02.2011р., яким сам остійно визначено податкове зобов' язання зі збору за за бруднення навколишнього при родного середовища у сумі 288 968 ,63 грн. (арк. справи 36 - 39).
Внаслідок несвоєчасної сп лати податкових зобов' язан ь за наведеними податковими розрахунками утворилась заб оргованість зі збору за забр уднення навколишнього приро дного середовища у загальній сумі 485 689,83 грн., яка підтверджує ться позивачем зворотним бок ом облікової картки платника податків (арк. справи 60 - 75).
Відповідно до підпункту 5.2.1 п ункту 5.2 статті 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» подат кове зобов' язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 цього Закону, вв ажається узгодженим у день о тримання платником податків податкового повідомлення.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 наведеного За кону у разі визначення подат кового зобов'язання контролю ючим органом за підставами, з азначеними у підпунктах "а" - "в " підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 , платник податків зобов'язан ий погасити нараховану суму податкового зобов'язання пр отягом десяти календарних д нів від дня отримання податк ового повідомлення, крім вип адків коли протягом такого с троку такий платник податків розпочинає процедуру апеляц ійного узгодження.
Відповідно до п. 58.1. ст. 58 Подат кового кодексу України, у раз і коли сума грошового зобов'я зання платника податків, пер едбаченого податковим або ін шим законодавством, контроль за дотриманням якого поклад ено на контролюючі органи, ро зраховується контролюючим о рганом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларув ання товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки ко нтролюючий орган встановлює факт невідповідності суми б юджетного відшкодування сум і, заявленій у податковій дек ларації, або зменшує розмір з адекларованого від'ємного зн ачення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від 'ємного значення суми податк у на додану вартість, розрахо ваного платником податків ві дповідно до розділу V цього Ко дексу, такий контролюючий ор ган надсилає (вручає) платник у податків податкове повідом лення-рішення.
Згідно із п. 58.3. ст. 58 цього Коде ксу, повідомлення-рішення вв ажається надісланим (вручени м) юридичній особі, якщо його п ередано посадовій особі тако ї юридичної особи під розпис ку або надіслано листом з пов ідомленням про вручення.
Податковим органом (позива чем у справі) прийняті податк ові повідомлення-рішення від 22.10.2010р. № 0001551640/0, яким застосовані ш трафні (фінансові) санкції за платежем: збір за забрудненн я навколишнього природного с ередовища в сумі 1 188,32 грн., від 15. 12.2011р. № 0003401500/0, яким застосовані шт рафні (фінансові) санкції за п латежем: збір за забруднення навколишнього природного се редовища в сумі 7 463,72 грн., від 04.04.2 011р. № 0000651500, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції з а платежем: збір за забруднен ня навколишнього природного середовища в сумі 2 185,99 грн. (арк . справи 40 - 46). Зазначені податко ві повідомлення-рішення отри мане відповідачем особисто, про що свідчать підписи на їх корінцях, в адміністративно му або судовому порядку не ос каржені.
Внаслідок несплати суми по даткових зобов' язань за нав еденими податковими повідом леннями-рішеннями у повному обсязі утворилася заборгова ність зі збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища в сумі 10 838,03 грн., яка п ідтверджується зворотнім бо ком облікової картки (арк. спр ави 60 - 75).
Відповідно до п. 95.2. ст. 95 Подат кового кодексу України стягн ення коштів та продаж майна п латника податків провадятьс я не раніше ніж через 60 календ арних днів з дня надіслання т акому платнику податкової ви моги.
Відповідачу податковим ор ганом були направлені перша від 03.08.2010р. № 1/72 та друга від 03.09.2010р. № 2/84 податкові вимоги, які отрим ані відповідачем, про що свід чать підписи на їх корінцях (а рк. справи 48, 49). Відповідно до пп . 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-III , який був чинний на момент над іслання вимог, податкова вим ога вважається надісланою (в рученою) юридичній особі, якщ о її передано посадовій особ і такої юридичної особи під р озписки або надіслано листом з повідомленням про врученн я.
Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено , що виконанням податкового о бов'язку визнається сплата в повному обсязі платником ві дповідних сум податкових зоб ов'язань у встановлений пода тковим законодавством строк .
Доказів сплати заборгован ості відповідач не надав.
Наявність заборгованості на час розгляду справи підтв ерджена податковим органом.
Крім того, матеріали справи містять заяву відповідача, і з змісту якої вбачається, що в ін визнає позовні вимоги у по вному обсязі (арк. справи 76).
Відповідно до ч. 1 ст. 136 Кодекс у адміністративного судочин ства України, позивач може ві дмовитися від адміністратив ного позову, а відповідач - в изнати адміністративний поз ов протягом всього часу судо вого розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адмін істративного позову чи визна ння адміністративного позо ву викладено в адресованій с уду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Частиною 3 ст. 136 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни передбачено, що судов е рішення у зв' язку з визнан ням адміністративного позов у ухвалюється за правилами, в становленими статті 112 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Згідно вимог ст. 112 Кодексу ад міністративного судочинств а України, зокрема, у разі повн ого визнання відповідачем ад міністративного позову і при йняття його судом приймаєтьс я постанова суду про задовол ення адміністративного позо ву. Крім того, суд не приймає в изнання адміністративного п озову і продовжує розгляд ад міністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечат ь закону чи порушують чиї-неб удь права, свободи або інтере си.
Таким чином, суд приймає виз нання адміністративного поз ову, оскільки ці дії відповід ача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, с вободи або інтереси, та прийм ає постанову про задоволення адміністративного позову.
З урахуванням викладеного , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 4 1-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 1 85-186, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора Петровськ ого району м. Донецька в інтер есах держави в особі Державн ої податкової інспекції в Пе тровському районі м. Донецьк а до Комунального автотрансп ортного підприємства «Саніт арна очистка Петровського ра йону м. Донецька» про стягнен ня коштів з банківських раху нків, обслуговуючих Комуналь не автотранспортне підприєм ство «Санітарна очистка Петр овського району м. Донецька» на суму податкового боргу зі збору за забруднення навкол ишнього середовища у сумі 496 527 ,86 грн., у тому числі з основного платежу - 485 689,83 грн. та штрафни х санкцій - 10 838,03 грн. - задово льнити.
Стягнути кошти з банківськ их рахунків, обслуговуючих К омунальне автотранспортне п ідприємство «Санітарна очис тка Петровського району м. До нецька» на суму податкового боргу зі збору за забрудненн я навколишнього середовища у сумі 496 527,86 грн., у тому числі з ос новного платежу - 485 689,83 грн. та штрафних санкцій - 10 838,03 грн.
Вступна та резолютивна час тини постанови прийняті у на радчій кімнаті та проголошен і у судовому засіданні 13 верес ня 2011 року. Постанова у повному обсязі складена 16 вересня 2011 р оку.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляц ійної скарги, відмови у відкр итті апеляційного проваджен ня або набрання законної сил и постановою за наслідками а пеляційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі відкладення складання поста нови у повному обсязі, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.
Суддя Абдукадирова К.Е.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20954470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні