Постанова
від 01.12.2011 по справі 2а/0570/21461/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2011 р. сп рава № 2а/0570/21461/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15 год. 00 хв.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді < Довідн ик >

при секретарі Могілевсько му А.А

Донецький окружний ад міністративний суд в складі :

головуючого - судді Савченко С.В.

при секретарі Могілевському А.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом товариства з обм еженою відповідальністю «До нсервіспродукт»

до Регіонального управлін ня Департаменту контролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв та тют юнових виробів Державної под аткової адміністрації Украї ни в Донецькій області

про визнання нечинним та ск асування рішення про застосу вання фінансових санкцій

за участю

від позивача: ОСОБА_1 за д ов., ОСОБА_2 за дов.

від відповідача : ОСОБА_3 за дов.

ВСТАНОВИВ:

Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «Донсервіспродукт» звернул ось до суду з адміністративн им позовом до Регіонального управління Департаменту кон тролю за виробництвом та обі гом спирту, алкогольних напо їв і тютюнових виробів Держа вної податкової адміністрац ії України у Донецькій облас ті про визнання нечинним та с касування рішення про застос ування фінансових санкцій ві д 17 червня 2011 року № 051654 у розмірі 19234,80 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що 31 тр авня 2011 року відповідачем бул о проведено перевірку позива ча щодо додержання суб' єкта ми господарювання вимог, вст ановлених законодавством Ук раїни, які є обов' язковими д о виконання при здійсненні о птової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за резу льтатами, якої прийнято ріше ння про застосування фінансо вих санкцій від 17 червня 2011 рок у № 051654. Перевіркою встановлено порушення ч. 4 ст. 11 Закону Укра їни "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" № 481, встано влено зберігання алкогольни х напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка. Позивач не згодний з рішення м про застосування штрафних санкцій та стосовно зберіган ня алкогольних напоїв без ма рок встановленого зразка поз ивач посилається на те, що під приємство позивача купувало товар у контрагента - ТОВ «Л атона - Інвест», який має усі н еобхідні документи, щодо яко сті продукції, документи на п оставку оформлені належним ч ином. Щодо встановленого пор ушення нерозміщення наочної інформації про заборону кур іння, передбаченої ст.. 15-2 Закон у 481, позивач зазначає, що в прим іщенні є наочна інформація (н е палити и т.д.), що підтверджує ться фотокартками, наданими позивачем. Посилаючись на вк азані обставини позивач прос ить суд скасувати рішення ві д 17 червня 2011 року про застосув ання штрафних санкцій.

В судовому засідання предс тавники позивача позовні вим оги підтримали у повному обс язі, просили суд скасувати в п овному обсязі рішення про за стосування фінансових санкц ій від 17 червня 2011 року.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги позивача не визнав, вв ажає, що під час проведеної пе ревірки відповідачем були вс тановлені порушення, що були зафіксовані в акті перевірк и, що підтверджує наявність в казаних фактів. Рішення про з астосування штрафних санкці й прийнято відповідачем у ме жах вимог діючого законодавс тва та у спосіб передбачений законом. Посилаючись на зазн ачені обставини, представник відповідача просив відмовит и позивачу у задоволенні поз овних вимог.

Суд, заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову та наданих заперечень, встанов ив наступне.

Позивач, товариство з обмеж еною відповідальністю «Донс ервіспродукт» є юридичною о собою, код ЄДРПОУ 36062138.

31 травня 2011 року Регіональни м управлінням Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів Дер жавної податкової адміністр ації України у Донецькій обл асті було проведено фактичну перевірку з питань додержан ня суб' єктами господарюван ня вимог, встановлених закон одавством України, які є обов ' язковими до виконання при здійсненні оптової і роздріб ної торгівлі алкогольними на поями та/або тютюновими виро бами про що складено акт № 404/03/360 62138. Вказаний акт підписаний ке рівником позивача - Аверк іною К.О. та засновником поз ивача - ОСОБА_5

Перевіркою встановлено по рушення ч. 4 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів», а саме збері гання алкогольних напоїв без марок акцизного збору встан овленого зразка, опис вказан их марок наведений в додатку до акту перевірки, а також нер озміщення наочної інформаці ї про заборону куріння, перед баченої ст. 15-2 Закону 481.

За результатами перевірки прийняте рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій 17 червня 2011 року № 051654 на суму - 19234,80 грн.

Підставою для винесення за значеного рішення стало вияв лення факту наявності на алк огольних напоях марок акцизн ого податку, які не видавалис ь регіональним управлінням Д епартаменту САТ ДПА України в Донецькій області, а також н ерозміщення наочної інформа ції про заборону куріння, пер едбаченої ст. 15-2 Закону 481.

Закон України "Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів" від 19.12.95 р. N 481/95-ВР визначає осн овні засади державної політи ки щодо регулювання виробниц тва, експорту, імпорту, оптово ї і роздрібної торгівлі спир том етиловим, коньячним і пло довим, спиртом етиловим рект ифікованим виноградним, спир том етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем вин оградним, спиртом-сирцем пло довим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забе зпечення їх високої якості т а захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з н езаконним виробництвом та об ігом алкогольних напоїв і тю тюнових виробів на території України.

Частиною 4 ст. 11 Закону Україн и "Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів" передбачено , що алкогольні напої та тютюн ові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імп ортуються в Україну, познача ються марками акцизного пода тку в порядку, визначеному за конодавством. У разі зміни зр азка марок акцизного податку вже закуплені марки поперед нього зразка застосовуються у виробництві алкогольних н апоїв та тютюнових виробів д о їх повного використання, а м арковані такими марками алко гольні напої та тютюнові вир оби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах те рміну придатності для спожив ання. При цьому алкогольні на пої та тютюнові вироби, вироб лені в Україні або імпортова ні в Україну до набрання чинн ості внесеними відповідним з аконом змінами щодо маркуван ня, знаходяться в обігу до їх п овної реалізації в межах тер міну придатності для спожива ння. Встановлені цією статте ю вимоги до місткості тари (по суду) не застосовуються до ал когольних напоїв імпортного виробництва.

Відповідно до пп. 14.1.107 п. 14.1 стат ті 14 Податкового Кодексу Укра їни марка акцизного податку - спеціальний знак для маркув ання алкогольних напоїв та т ютюнових виробів, віднесений до документів суворого облі ку, який підтверджує сплату а кцизного податку, легальніст ь ввезення та реалізації на т ериторії України цих виробів .

Отже, марка акцизного подат ку є спеціальним знаком, яким підтверджується, в тому числ і легальність реалізації на території України алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів. При цьому, відповідно до пп . 226.4 статті 226 Податкового Кодек су України марки акцизного п одатку для вироблених в Укра їні алкогольних напоїв і тют юнових виробів відрізняютьс я від марок для ввезених на ми тну територію України алкого льних напоїв і тютюнових вир обів дизайном та кольором.

Відповідно до п. 226.2 статті 226 П одаткового Кодексу України н аявність наклеєної в установ леному порядку марки акцизно го податку встановленого зра зка на пляшці (упаковці) алког ольного напою та пачці (упако вці) тютюнового виробу є одні єю з умов для ввезення на митн у територію України і продаж у таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввез ення товарів.

Відповідно до п. 226.11 статті 226 П одаткового Кодексу України в везення на митну територію У країни, зберігання, транспор тування, прийняття на комісі ю з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв т а тютюнових виробів забороня ються.

Відповідно до п. 19 Положення про виготовлення, зберіганн я, продаж марок акцизного под атку та маркування алкогольн их напоїв і тютюнових виробі в, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 27.12.2010 року № 1251, наявність накл еєної в установленому порядк у марки акцизного податку вс тановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напо ю та пачці (упаковці) тютюново го виробу є однією з умов для в везення на митну територію У країни і продажу таких товар ів споживачам, а також підтве рдженням сплати акцизного по датку та легальності ввезенн я товарів.

Відповідно до п. 20 цього Поло ження, вважаються такими, що н емарковані алкогольні напої та тютюнові вироби, маркован і з порушенням вимог цього По ложення, та/або марками, що не видавалися безпосередньо ви робнику або імпортеру зазнач еної продукції.

Як свідчать матеріали спра ви, Позивач придбав алкоголь ні напої - горілка «Пшеничн а» у товариства з обмеженою в ідповідальністю «Латона - Ін вест» 31 травня 2011 року, по що сві дчить накладна від 1 червня 2011 р оку. Також позивачем надано с ертифікат відповідності гор ілки, у тому числі горілки «Пш енична», який зареєстрований в реєстрі за № UA1.029.Х023185-09.

Відповідно до пп. 14.1.190 п. 14.1 стат ті 14 Податкового Кодексу Укра їни покупець марок акцизного податку - суб'єкт господарюва ння, який відповідно до закон одавства України є платником акцизного податку з алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів.

Відповідно до довідки від 07 .06.2011 року № 42 про видачу марок ак цизного збору, сектор контро лю за використанням марок ак цизного збору повідомив, що м арки, опис яких було зроблено в ході перевірки взагалі не н ікому не видавались.

Відповідно до п. 226.9 статті 226 П одаткового Кодексу України в важаються такими, що немарко вані алкогольні напої та тют юнові вироби, марковані з від хиленням від вимог положення , затвердженого Кабінетом Мі ністрів України, відповідно до якого здійснюються вигото влення, зберігання, продаж ма рок акцизного податку та мар кування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або мар ками, що не видавалися безпос ередньо виробнику або імпорт еру зазначеної продукції.

Суд зазначає, що опис марок акцизного податку наведено в додатку до акту перевірки. Вк азаний додаток до акту, як і са м акт перевірки, підписано ке рівником та засновником пози вача без заперечень та зазна чено, що претензій до перевір яючих не має. З огляду на зазна чене, не приймаються до уваги посилання позивача на немож ливість ідентифікувати марк и у зв' язку з покриттям пляш ок поліетиленовою плінкою, о скільки опис цих марок було з дійснено при присутності пос адових осіб позивача.

Відповідно до п. 228.2 статті 228 П одаткового Кодексу України к онтроль за наявністю марок а кцизного податку на пляшках (упаковках) алкогольних напо їв і на пачках (упаковках) тютю нових виробів під час їх тран спортування, зберігання та п родажу здійснюють органи дер жавної податкової служби.

Відповідно до п. 228.9 статті 228 П одаткового Кодексу України в ідповідальність за недодерж ання порядку маркування, про дажу алкогольних напоїв і тю тюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники) , імпортери, продавці таких то варів та їх посадові особи ві дповідно до закону.

Таким чином, продавці алког ольних напоїв та тютюнових в иробів за недодержання поряд ку зберігання, транспортуван ня, реалізації цих товарів ма ють нести відповідальність у порядку, передбаченому чинн им законодавством України.

Під час перевірки та під ча с судового засідання було вс тановлено, що застосування ф інансових санкцій до позивач а було здійснено за зберіган ня алкогольних напоїв без ма рок встановленого зразку. То му не приймаються судом до ув аги посилання позивача щодо відсутності факту реалізаці ї цих товарів, та, як наслідок, неправомірність застосуван ня фінансових санкцій, оскіл ьки такі санкції були застос овано до позивача за інше пор ушення - зберігання алкоголь них напоїв без марок встанов леного зразку, а не реалізаці я таких напоїв.

Відповідно до абзацу трина дцятого частини 2 статті 17 Зак ону України "Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів" ві д 19.12.95 р. N 481/95-ВР до суб'єктів підпр иємницької діяльності засто совуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: збер ігання, транспортування, реа лізації фальсифікованих алк огольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без мар ок акцизного збору встановле ного зразка або з підроблени ми марками акцизного збору - 10 0 відсотків вартості товару, а ле не менше 1700 гривень.

Факт того, що позивач не є ви робником цієї продукції та т е, що він не є спеціалістом по зовнішньому виду марок акциз ного податку не може бути під ставою для звільнення його я к зберігача цієї продукції д ля подальшого продажу від ві дповідальності, оскільки це буде суперечити основним зас адам Закону України "Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів" від 19.12.95 р. N 481/95-ВР, які поляг ають у забезпеченні високої якості алкогольних напоїв та тютюнових виробів та захист у здоров'я громадян, а також по силенні боротьби з незаконни м виробництвом та обігом алк огольних напоїв і тютюнових виробів на території України .

Суд не приймає посилання по зивача на те, що усі документи , щодо поставки вказаної горі лки оформлені належним чином , з огляду на доведеність факт ів порушень у судовому засід анні та виходячи з приведени х норм діючого законодавства .

Статтею 15-2 Закону України № 481 передбачено, що у місцях та з акладах, де куріння забороне но, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про забо рону куріння та тексту таког о змісту: "Куріння заборонено !".

Позивачем в підтвердження наявності у приміщенні граф ічного знака про заборону ку ріння та тексту такого зміст у: "Куріння заборонено!" надано фотокартки з зображенням гр афічного знаку в приміщенні позивача. За поясненням пози вача, вказаний знак було заст авлено коробками під час про ведення перевірки відповіда чем, у зв' язку з чим було вста новлено це порушення.

Не приймається судом до ува ги вказані пояснення позивач а, оскільки по перше, з наданої фотокартки вбачається відсу тність тексту "Куріння забор онено!", який є необхідною умов ою для виконання приписів ст . 15-2 Закону 481, по друге, це поруше ння викладене в акті перевір ки, який підписано керівнико м позивача з зазначенням, що п ретензій до перевірки не має , без зазначення наявності ві дповідного знаку за коробкам и станом на момент проведенн я перевірки - 12 год. 05 хв. 31 трав ня 2011 року.

В судовому засіданні відпо відачем повністю доведений ф акт правомірності прийняття оскаржуваного рішення, у зв' язку з чим позовні вимоги поз ивача не підлягають задоволе нню.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 2, 9, 24, 71, 94, 160, 167, 184, 1 95, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволені позовних вимо г товариства з обмеженою від повідальністю «Донсервіспр одукт» до Регіонального упра вління Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни у Донецькій області про визнання нечинним та скасув ання рішення про застосуванн я фінансових санкцій від 17 чер вня 2011 року № 051654 у розмірі 19234,80 грн . - відмовити.

Повний текст постано ви прийнято у нарадчій кімна ті та проголошено у повному о бсязі 1 грудня 2011 року в присут ності представників сторін.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. Апеля ційна скарга подається до ад міністративного суду апеляц ійної інстанції через суд пе ршої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.

Суддя Савченко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20955105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/21461/2011

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Савченко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні