Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2012 р. справа № 2а /0570/16792/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого судді Крилово ї М.М.
при секретарі Полежа й Ю.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу за позовом Донецького обла сного військового комісаріа ту в інтересах Шахтарсько-Кі ровського об' єднаного місь кого військового комісаріат у до Державного реєстратора виконавчого комітету Шахтар ської міської ради про визна ння дій протиправними та зоб ов' язання вчинити певні дії , -
за участю:
представника позивача ОС ОБА_2, діє за довіреністю від 03.01.2012;
представника відповідача ОСОБА_3, діє за довіреніст ю від 17.10.2011, -
ВСТАНОВИВ:
Донецький обласний війсь ковий комісаріат в інтересах Шахтарсько-Кіровського об' єднаного міського військово го комісаріату звернувся до суду з позовом до Державного реєстратора виконавчого ком ітету Шахтарської міської ра ди про визнання дій протипра вними та зобов' язання вчини ти певні дії.
Позивач в обґрунтування по зову посилається на те, що у 2005 році державним реєстратором виконавчого комітету Шахтар ської міської ради включено Шахтарсько-Кіровський об' є днаний міський комісаріат до ЄДРПОУ. Позивач вважає дії ві дповідача по внесенню відомо стей до ЄДРПОУ неправомірним и, оскільки Шахтарсько-Кіров ський об' єднаний міський ко місаріат входить до складу З бройних сил України, тому від омості, що характеризують ор ганізацію, чисельність та ди слокацію військового коміса ріату становлять державну та ємницю. Позивач зазначає, що п ри неодноразовому зверненні до відповідача з вимогами пр о анулювання та зняття з ЄДРП ОУ Шахтарсько-Кіровський об' єднаний міський військовий к омісаріат, отримував відмову у зв' язку з необхідністю на дання певного пакету докумен тів відповідно до Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для припи нення державної реєстрації ю ридичної особи.
На підставі зазначеного по зивач просив визнати неправо мірним внесення відомостей д о ЄДРПОУ про Шахтарсько-Кіро вський об' єднаний міський в ійськовий комісаріат як юрид ичної особи, зобов' язати ви ключити з ЄДРПОУ Шахтарсько -Кіровський об' єднаний місь кий військовий комісаріат як незаконно внесений до даног о реєстру.
В судовому засіданні предс тавник позивача вимоги підтр имав та надав пояснення, анал огічні викладеним в позовній заяві.
Представник відповідача п роти позову заперечувала, по яснивши, що з боку державних р еєстраторів при проведенні р еєстрації Шахтарсько-Кіровс ького об' єднаного міського комісаріату порушень не бул о, оскільки законодавством н е визначено повноважень держ авного реєстратора щодо прав ового аналізу документів, що надаються юридичними особам и для проведення реєстраційн их дій.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи, суд приходит ь до висновку, що позовні вимо ги підлягають частковому зад оволенню з наступних підстав .
Позивач Донецький обла сний військовий комісаріат є юридичною особою, зареєстро ваною Міністерством оборони України, та в даних правовідн осинах діє в інтересах Шахта рсько-Кіровського об' єднан ого міського комісаріату.
Відповідачем у даних право відносинах є суб' єкт владн их повноважень - державний реєстратор виконавчого комі тету Шахтарської міської рад и, діяльність якого регламен тована Законом України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV.
Відповідно до статті 2 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців» (дал і - Закон № 755) відносини, які в иникають у сфері державної р еєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, р егулюються Конституцією Укр аїни, цим Законом та норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до цього Зако ну.
Відповідно до частини 1 стат ті 4 Закону України № 755 державн а реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідчення факту набу ття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Відповідно до частини перш ої статті 3 Закону України № 755, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно ві д організаційно-правової фор ми, форми власності та підпор ядкування, а також фізичних о сіб - підприємців.
Стаття 17 Закону України № 755 в становлює, що відомості про ю ридичну особу або фізичну ос обу - підприємця включаються до Єдиного державного реєст ру шляхом внесення записів н а підставі відомостей з відп овідних реєстраційних карто к та відомостей, що надаються юридичними особами державно му реєстратору за місцезнахо дженням реєстраційної справ и згідно із законодавством У країни.
Судом встановлено та не зап еречується представниками с торін, що 14.12.2005 року військовим комісаром Шахтарсько-Кіровс ького об' єднаного міського військового комісаріату Б ойко І.В. подана реєстрацій на картка для включення відо мостей про юридичну особу до ЄДР.
На підставі зазначеної реє страційної картки державним реєстратором включені відом ості про Шахтарсько-Кіровськ ий об' єднаний міський війсь ковий комісаріат до ЄДР.
Відповідно до статті 1 Закон у України № 755, реєстраційна ка ртка - документ встановленог о зразка, який підтверджує во левиявлення особи щодо внесе ння відповідних записів до Є диного державного реєстру. Т обто, позивач, подавши 14.12.2005 рок у реєстраційну картку, вияви в волю внести запис до Єдиног о державного реєстру про юри дичну особу Шахтарсько-Кіров ського об' єднаного міськог о комісаріату.
Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Суд зазначає, що позивач не навів жодної норми діючого з аконодавства, яка б свідчила , що державні реєстратори пов инні були відмовити у внесен і відомостей до ЄДР щодо Шахт арсько-Кіровського об' єдна ного міського військового ко місаріату. Кожен суб' єкт вл адних повноважень повинен ді яти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в меж ах своїх повноважень та у спо сіб, встановлений законом. За кон України № 755 не передбачає такого повноваження державн ого реєстратора як надання п равового аналізу при перевір ці документів про юридичну о собу.
Таким чином, суд приходить д о висновків про недоведеніст ь позовних вимог в частині ви знання неправомірним внесен ня відомостей до ЄДР про Шахт арсько-Кіровський об' єднан ий міський військовий коміса ріат як юридичної особи з огл яду на відсутність порушень норм діючого законодавства д ержавним реєстратором викон авчого комітету Шахтарської міської ради.
Разом з тим, частина 4 статті 16 Закону України № 755 визначає, що до Єдиного державного реє стру не заносяться відомості , що становлять державну таєм ницю.
Суспільні відносини, пов'яз ані з віднесенням інформації до державної таємниці, засек речуванням, розсекречування м її матеріальних носіїв та о хороною державної таємниці з метою захисту національної безпеки України, врегульован і Законом України «Про держа вну таємницю» від 21.01.1994 року № 3855 -XII (зі змінами та доповненнями ).
Стаття 8 Закону України «Про державну таємницю» передбач ає, що до державної таємниці у порядку, встановленому цим Законом, відноситься інформ ація у сфері оборони: про зміс т стратегічних і оперативних планів та інших документів б ойового управління, підготов ку та проведення військових операцій, стратегічне та моб ілізаційне розгортання війс ьк, а також про інші найважлив іші показники, які характери зують організацію, чисельніс ть, дислокацію, бойову і мобіл ізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку , озброєння та матеріально-те хнічне забезпечення Збройни х Сил України та інших військ ових формувань.
Судом встановлено, що Шахта рсько-Кіровський об' єднани й міський військовий комісар іат входить до складу Збройн их сил України, тому відомост і, що характеризують організ ацію, чисельність, дислокаці ю та ін. становлять державну т аємницю.
Оскільки Державним реєстр атором виконавчого комітету Шахтарської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців внесений запис №12651200000000291 від 14.12.2005 року про в ключення відомостей про юрид ичну особу Шахтарсько-Кіровс ького об' єднаного міського військового комісаріату, су д вважає необхідним такий ре єстраційний запис скасувати , оскільки це необхідно для бі льш повного захисту прав, сво бод та інтересів позивача.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8 - 11, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Донецького облас ного військового комісаріат у в інтересах Шахтарсько-Кір овського об' єднаного міськ ого військового комісаріату до Державного реєстратора в иконавчого комітету Шахтарс ької міської ради про визнан ня дій протиправними та зобо в' язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Зобов' язати Державного р еєстратора виконавчого комі тету Шахтарської міської рад и скасувати запис №12651200000000291 від 14 .12.2005 року про включення відомо стей про юридичну особу Шахт арсько-Кіровського об' єдна ного міського військового ко місаріату (ідентифікаційний код юридичної особи - 09707988), що вн есений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців.
У задоволені іншої частини позову - відмовити.
У судовому засіданні 10 січн я 2012 року проголошена вступна та резолютивна частина пост анови. Постанова виготовлена в повному обсязі 13 січня 2012 рок у.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Донецький окружн ий адміністративний суд з од ночасним надісланням апеляц ійної скарги особою, яка її по дає, до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і складання постанови в повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 цього Кодексу, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Крилова М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20955226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні