Постанова
від 10.01.2012 по справі 2а/0570/16792/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2012 р. справа № 2а /0570/16792/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого судді Крилово ї М.М.

при секретарі Полежа й Ю.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу за позовом Донецького обла сного військового комісаріа ту в інтересах Шахтарсько-Кі ровського об' єднаного місь кого військового комісаріат у до Державного реєстратора виконавчого комітету Шахтар ської міської ради про визна ння дій протиправними та зоб ов' язання вчинити певні дії , -

за участю:

представника позивача ОС ОБА_2, діє за довіреністю від 03.01.2012;

представника відповідача ОСОБА_3, діє за довіреніст ю від 17.10.2011, -

ВСТАНОВИВ:

Донецький обласний війсь ковий комісаріат в інтересах Шахтарсько-Кіровського об' єднаного міського військово го комісаріату звернувся до суду з позовом до Державного реєстратора виконавчого ком ітету Шахтарської міської ра ди про визнання дій протипра вними та зобов' язання вчини ти певні дії.

Позивач в обґрунтування по зову посилається на те, що у 2005 році державним реєстратором виконавчого комітету Шахтар ської міської ради включено Шахтарсько-Кіровський об' є днаний міський комісаріат до ЄДРПОУ. Позивач вважає дії ві дповідача по внесенню відомо стей до ЄДРПОУ неправомірним и, оскільки Шахтарсько-Кіров ський об' єднаний міський ко місаріат входить до складу З бройних сил України, тому від омості, що характеризують ор ганізацію, чисельність та ди слокацію військового коміса ріату становлять державну та ємницю. Позивач зазначає, що п ри неодноразовому зверненні до відповідача з вимогами пр о анулювання та зняття з ЄДРП ОУ Шахтарсько-Кіровський об' єднаний міський військовий к омісаріат, отримував відмову у зв' язку з необхідністю на дання певного пакету докумен тів відповідно до Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для припи нення державної реєстрації ю ридичної особи.

На підставі зазначеного по зивач просив визнати неправо мірним внесення відомостей д о ЄДРПОУ про Шахтарсько-Кіро вський об' єднаний міський в ійськовий комісаріат як юрид ичної особи, зобов' язати ви ключити з ЄДРПОУ Шахтарсько -Кіровський об' єднаний місь кий військовий комісаріат як незаконно внесений до даног о реєстру.

В судовому засіданні предс тавник позивача вимоги підтр имав та надав пояснення, анал огічні викладеним в позовній заяві.

Представник відповідача п роти позову заперечувала, по яснивши, що з боку державних р еєстраторів при проведенні р еєстрації Шахтарсько-Кіровс ького об' єднаного міського комісаріату порушень не бул о, оскільки законодавством н е визначено повноважень держ авного реєстратора щодо прав ового аналізу документів, що надаються юридичними особам и для проведення реєстраційн их дій.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи, суд приходит ь до висновку, що позовні вимо ги підлягають частковому зад оволенню з наступних підстав .

Позивач Донецький обла сний військовий комісаріат є юридичною особою, зареєстро ваною Міністерством оборони України, та в даних правовідн осинах діє в інтересах Шахта рсько-Кіровського об' єднан ого міського комісаріату.

Відповідачем у даних право відносинах є суб' єкт владн их повноважень - державний реєстратор виконавчого комі тету Шахтарської міської рад и, діяльність якого регламен тована Законом України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV.

Відповідно до статті 2 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців» (дал і - Закон № 755) відносини, які в иникають у сфері державної р еєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, р егулюються Конституцією Укр аїни, цим Законом та норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до цього Зако ну.

Відповідно до частини 1 стат ті 4 Закону України № 755 державн а реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідчення факту набу ття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.

Відповідно до частини перш ої статті 3 Закону України № 755, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно ві д організаційно-правової фор ми, форми власності та підпор ядкування, а також фізичних о сіб - підприємців.

Стаття 17 Закону України № 755 в становлює, що відомості про ю ридичну особу або фізичну ос обу - підприємця включаються до Єдиного державного реєст ру шляхом внесення записів н а підставі відомостей з відп овідних реєстраційних карто к та відомостей, що надаються юридичними особами державно му реєстратору за місцезнахо дженням реєстраційної справ и згідно із законодавством У країни.

Судом встановлено та не зап еречується представниками с торін, що 14.12.2005 року військовим комісаром Шахтарсько-Кіровс ького об' єднаного міського військового комісаріату Б ойко І.В. подана реєстрацій на картка для включення відо мостей про юридичну особу до ЄДР.

На підставі зазначеної реє страційної картки державним реєстратором включені відом ості про Шахтарсько-Кіровськ ий об' єднаний міський війсь ковий комісаріат до ЄДР.

Відповідно до статті 1 Закон у України № 755, реєстраційна ка ртка - документ встановленог о зразка, який підтверджує во левиявлення особи щодо внесе ння відповідних записів до Є диного державного реєстру. Т обто, позивач, подавши 14.12.2005 рок у реєстраційну картку, вияви в волю внести запис до Єдиног о державного реєстру про юри дичну особу Шахтарсько-Кіров ського об' єднаного міськог о комісаріату.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Суд зазначає, що позивач не навів жодної норми діючого з аконодавства, яка б свідчила , що державні реєстратори пов инні були відмовити у внесен і відомостей до ЄДР щодо Шахт арсько-Кіровського об' єдна ного міського військового ко місаріату. Кожен суб' єкт вл адних повноважень повинен ді яти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в меж ах своїх повноважень та у спо сіб, встановлений законом. За кон України № 755 не передбачає такого повноваження державн ого реєстратора як надання п равового аналізу при перевір ці документів про юридичну о собу.

Таким чином, суд приходить д о висновків про недоведеніст ь позовних вимог в частині ви знання неправомірним внесен ня відомостей до ЄДР про Шахт арсько-Кіровський об' єднан ий міський військовий коміса ріат як юридичної особи з огл яду на відсутність порушень норм діючого законодавства д ержавним реєстратором викон авчого комітету Шахтарської міської ради.

Разом з тим, частина 4 статті 16 Закону України № 755 визначає, що до Єдиного державного реє стру не заносяться відомості , що становлять державну таєм ницю.

Суспільні відносини, пов'яз ані з віднесенням інформації до державної таємниці, засек речуванням, розсекречування м її матеріальних носіїв та о хороною державної таємниці з метою захисту національної безпеки України, врегульован і Законом України «Про держа вну таємницю» від 21.01.1994 року № 3855 -XII (зі змінами та доповненнями ).

Стаття 8 Закону України «Про державну таємницю» передбач ає, що до державної таємниці у порядку, встановленому цим Законом, відноситься інформ ація у сфері оборони: про зміс т стратегічних і оперативних планів та інших документів б ойового управління, підготов ку та проведення військових операцій, стратегічне та моб ілізаційне розгортання війс ьк, а також про інші найважлив іші показники, які характери зують організацію, чисельніс ть, дислокацію, бойову і мобіл ізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку , озброєння та матеріально-те хнічне забезпечення Збройни х Сил України та інших військ ових формувань.

Судом встановлено, що Шахта рсько-Кіровський об' єднани й міський військовий комісар іат входить до складу Збройн их сил України, тому відомост і, що характеризують організ ацію, чисельність, дислокаці ю та ін. становлять державну т аємницю.

Оскільки Державним реєстр атором виконавчого комітету Шахтарської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців внесений запис №12651200000000291 від 14.12.2005 року про в ключення відомостей про юрид ичну особу Шахтарсько-Кіровс ького об' єднаного міського військового комісаріату, су д вважає необхідним такий ре єстраційний запис скасувати , оскільки це необхідно для бі льш повного захисту прав, сво бод та інтересів позивача.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8 - 11, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Донецького облас ного військового комісаріат у в інтересах Шахтарсько-Кір овського об' єднаного міськ ого військового комісаріату до Державного реєстратора в иконавчого комітету Шахтарс ької міської ради про визнан ня дій протиправними та зобо в' язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Зобов' язати Державного р еєстратора виконавчого комі тету Шахтарської міської рад и скасувати запис №12651200000000291 від 14 .12.2005 року про включення відомо стей про юридичну особу Шахт арсько-Кіровського об' єдна ного міського військового ко місаріату (ідентифікаційний код юридичної особи - 09707988), що вн есений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців.

У задоволені іншої частини позову - відмовити.

У судовому засіданні 10 січн я 2012 року проголошена вступна та резолютивна частина пост анови. Постанова виготовлена в повному обсязі 13 січня 2012 рок у.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Донецький окружн ий адміністративний суд з од ночасним надісланням апеляц ійної скарги особою, яка її по дає, до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і складання постанови в повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 цього Кодексу, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Крилова М.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20955226
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/16792/2011

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Крилова М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні