Постанова
від 07.12.2011 по справі 2а-0770/3439/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа №  2a-0770/3439/11

Ряд стат. звіту №   8.1.5

Код -  06

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  07 грудня 2011 року                                                                                        м. Ужгород

         Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

         головуючої судді Большакової О.О.,

         при секретарі судового засідання Кречко Л.В.,

   розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції до Приватного підприємства «Авант»про стягнення податкового боргу,-

встановив:

18 жовтня 2011 року Ужгородська міжрайонна державна податкова інспекція у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Авант»про стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 1700 гривень.

Позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі, подав суду до початку судового засідання письмову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріалами за відсутності представника позивача.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання справи за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини неявки суду не повідомив. Письмових заперечень щодо задоволення позовних вимог до суду не надійшло.

Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог з наступних підстав.

29 січня 2001 року Ужгородською районною державною адміністрацією Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу –Приватне підприємство «Авант»за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Часлівці, вулиця Сент –Мігалі, будинок 1, юридичну особу Приватне підприємство «Авант»було включено  до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, копією Довідки від 27.09.2011 року за №04/3-07/5765, виданої Головним управлінням статистики у Закарпатській області.

Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків та зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких законодавством України покладено обов'язок сплачувати податки і збори згідно із цим Кодексом.

Юридична особа –Приватне підприємство «Авант»є платником  податків і зборів, відповідно до Податкового кодексу України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Ужгородській міжрайонній державній податковій інспекції в Закарпатській області, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки про взяття на облік платника податків від 03.04.2007 року № 290.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку   і   строки,   визначені   цим   Кодексом.   Податковий   обов'язок   є   безумовним  і

першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»втратив чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини, щодо неподання податкового розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та пунктом 3 частини 1 статті 9 Закону України „Про систему оподаткування", кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до пп.17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. №2181-111 (далі Закон № 2181), штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

27.10.2010 працівниками Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції проведено перевірку Відповідача по питанню дотримання встановлених законодавством строків подання податкової звітності з по збору за забруднення навколишнього природного середовища.

В результаті перевірки виявлено порушення пп. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України №2181 -ІІІ від 21.12.2000 року «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»із змінами та доповненнями.

Перевіркою встановлено, що відповідачем не подано податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища з 12.05.2008 року по 09.08.2010, а саме 10 податкових періодів.

За результатами перевірки складено акт №71/15-03 від 27.10.2010 року, також було складено акт про неявку для підпису акту №71/15-03 від 27.10.2010 року.

19.11.2010 року на підставі акту перевірки №71/15-03 від 27.10.2010р. було прийнято податкове повідомлення - рішення №0008331503/0/5340, яким до відповідача було застосовано штрафну (фінансову) санкцію за платежем «Інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до Фонду охорони навколишнього природного середовища»у розмірі 1700 гривень.

Дане податкове повідомлення - рішення було направлено засобами поштового зв'язку, та вручено 08.12.2010 року.

Відповідач не погоджуючись із даним податковим повідомленням-рішенням оскаржував останнє у адміністративному порядку, однак відповідно до рішення ДПА України від 11.05.2011 року № 12989/7/25-0215 «Про результати розгляду повторної скарги», податкове повідомлення -рішення №0008331503/0/5340, яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію за платежем «Інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до Фонду охорони навколишнього природного середовища»у розмірі 1700 гривень було залишено без змін.

Рішення ДПА України від 11.05.2011 року № 12989/7/25-0215 «Про результати розгляду повторної скарги»було отримано відповідачем 16.05.2011 року.

У зв'язку із набуттям з 01.01.2011 року чинності податкового кодексу України, було визначено новий механізм узгодження податкових повідомлень рішень та змінено процедуру складання та направлення органами державної податкової служби податкових вимог.

Відповідно до пункту 58.3 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно із п. 57.3 ст. 57 ПКУ, передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником   податків   або   узгодженого   в   порядку   оскарження,   але   не   сплаченого   у

встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до статті 59 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до вищенаведеного, Відповідачу було надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкову вимогу №266 від 05.08.2011 року, однак поштовий конверт повернувся на адресу інспекції у зв'язку із тим, що платник за зазначеною адресою не проживає.

Дана податкова вимога Відповідачем так і не були погашена.

Відповідно до статті 16 ПКУ, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 ПКУ органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Приписами ст. 95 ПКУ визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 102.4 статті 102 ПКУ, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Таким чином, податкові зобов'язання є узгодженими, але не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету.

Тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Позовні вимоги Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції до Приватного підприємства «Авант»про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункового рахунку №2600401282366, відкритого в Центральній філії ПАТ "КРЕДОБАНК", МФО 325365, № 2600930110446 в УЖГОРОДСЬКІЙ ФІЛІЇ АКБ "СГБ", м. Ужгород, МФО 312635, № 26005012000244 в АТ "КомІнвестБанк", МФО 312248,   Приватного підприємства  «Авант»(Закарпатська   область, Ужгородський район, с. Часлівці, вулиця Сентмігалі, буд. 1, ідентифікаційний номер - 31336048) податковий борг до бюджету в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень по платежу "85 19050233 "Інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до Фонду охорони навколишнього природного середовища" на розподільчий рахунок 34120999700286 ГУДКУ у Закарпатській області МФО 812016.

 Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова відповідно до ч. 1 ст.254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.

Головуюча          О.О. Большакова

  Постанова суду в повному обсязі виготовлена та підписана 09 грудня 2011 року.

 Суддя                                                                                           О.О. Большакова

Вірно:

Суддя                                                                                           О.О. Большакова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20956103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/3439/11

Постанова від 07.12.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 20.10.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 09.11.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 07.12.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні