КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2011 року 2а-4823/11/1070
Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області до Обслуговуючого кооперативу „Садове-дачне товариство „Зелений Гай” про стягнення податкової заборгованості, -
в с т а н о в и в:
Ірпінська ОДПІ Київської області звернулася до суду з позовом про стягнення з Обслуговуючого кооперативу „Садове-дачне товариство „Зелений Гай” податкової заборгованості в сумі 51431,83 грн.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за відповідачем рахується заборгованість в загальній сумі 51431,83 грн. за період березень 2011 р. – вересень 2011 р., яка виникла у зв'язку з несплатою суми податкового зобов'язання визначеного як самостійно платником податку так і контролюючим органом. Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом але заборгованість до цього часу відповідачем не погашена, тому позивач звернувся до суду.
В судове засідання представник позивача не з'явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність та просив позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
15.08.2007 р. Обслуговуючий кооператив „Садове-дачне товариство „Зелений Гай” зареєстровано виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №489908.
Згідно довідки від 19.09.2011 р. №560 відповідача було взято на облік платників податків до Ірпінської ОДПІ Київської області 16.08.2007 р. за №46 .
На момент вирішення спору по суті відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України “Про систему оподаткування” і на даний час є боржником перед бюджетом.
Згідно ст. 2 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р. № 2535-XII використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Відповідно до ст. 21 Закону України " Про оренду землі" від 06.10.1998 року № 161-ХІV, орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю").
Згідно ст. 14. Закону України " Про плату за землю" від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ зі змінами та доповненнями, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідачем до Ірпінської ОДПІ Київської області було подано податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 р. (вхідний №1847 від 31.01.2011 р.), в якій відповідач самостійно зазначив суму яку необхідно сплатити за період березень 2011 р. – вересень 2011 р. в розмірі 52368,05 грн.
Згідно п. 287.4. ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
По зазначеному податковому зобов'язанню у декларації з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 р. Відповідач сплатив частково в сумі 1569,71 грн.
Відповідно до ст. 17. Закону України " Про плату за землю" від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Як вбачається з матеріалів справи, співробітниками Ірпінської ОДПІ Київської області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати орендної плати за землю з юридичних осіб За результатами перевірки складено відповідний акт від 02.03.2011 р. №26/201.
Перевірками виявлено, що відповідачем несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання по орендній платі за землю з юридичних осіб.
Відповідно до вимог п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України №2181-ІІІ, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Всупереч зазначеної норми податкове зобов'язання Відповідач за жовтень 2010 р. сплачено із затримкою на 27 календарних днів.
Відповідно до Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень – рішень платниками податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001 р. № 253, із змінами та доповненнями, у разі виявлення порушень, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, орган державної податкової служби відповідно до вимог нормативно – правових актів, контроль за виконанням яких покладено на органи державної податкової служи, приймає та надсилає суб'єкту господарювання рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Пунктом 7.2 зазначеного вище Порядку передбачено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій складається на розраховану суму штрафних (фінансових) санкцій.
За результатами актів перевірки заступником начальника Ірпінської ОДПІ Київської області до відповідача було застосовано фінансові (штрафні) санкції по орендній платі та землю з юридичних осіб в сумі 604,95 грн., про що винесено податкове повідомлення – рішення від 02.03.2011 р. №0000061810/0.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем частково сплачена сума в розмірі 1569,71 грн.
Також, як вбачається з облікової картки платника відповідачу нарахована пеня в сумі 28,54 грн.
Таким чином, загальна сума податкового боргу Обслуговуючого кооперативу „Садове-дачне товариство „Зелений Гай” перед бюджетом становить 51431,83 грн.
Згідно п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Всупереч зазначеної норми податкове зобов'язання Відповідача за грудень 2010 р. сплачено із затримкою на 3 календарні дні.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначених вище вимог позивачем було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу № 194 від 23.03.2011 р.
Оскільки, відповідач податкову заборгованість не сплатив, тому вказана сума підлягає стягненню.
Відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.п. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Доказів оскарження відповідачем в адміністративному чи судовому порядку податкових вимог суду не надано
Відповідно до п.п.20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п.п. 95.1, п.п. 95.3, п.п.95.4 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органом державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служи підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Оскільки, відповідач податкову заборгованість не сплатив, тому вказана сума заборгованості підлягає стягненню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 94, 128, 158-163, 254 КАС України, суд,
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу „Садове-дачне товариство „Зелений Гай” (код ЄДРПОУ 35023922) до Державного бюджету України (на р/р 33216812700007 Місцевий бюджет Гостомель, одержувач УДК в м. Ірпінь, ідентифікаційний код 23569441, банк одержувача: ГУ ДКУ в Київській області, м. Київ, МФО 821018, код платежу 13050200) в особі Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області заборгованість в сумі 51432 (п'ятсот одна тисяча чотириста тридцять дві) грн. 83 коп.
Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України.
Суддя Щавінський В. Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20956656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні