Постанова
від 10.01.2012 по справі 2а-6077/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

10 січня 2012 року                                                                                                           2а-6077/11/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді –               Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовом

Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості

до

Комунального підприємства «Переяслав-Хмельницьке районне бюро технічної інвентаризації»

про

стягнення заборгованості,

в с т а н о в и в:

Переяслав-Хмельницький міськрайонний центр зайнятості (далі - Позивач) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Переяслав-Хмельницьке районне бюро технічної інвентаризації» (далі - Відповідач) про стягнення заборгованості в розмірі 930,34 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що підтверджується розрахунковою відомістю про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2010 рік.

Центри зайнятості в силу закону здійснюють функції з контролю за правильністю, повнотою нарахування і своєчасністю сплати страхувальниками внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а також стягнення заборгованості за страховими внесками, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача суми вказаної заборгованості.

Відповідач жодних заяв чи клопотань до суду на подавав.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно з даними довідки Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості від 07.12.2011 року № 1494/02, Комунальне підприємство «Переяслав-Хмельницьке районне бюро технічної інвентаризації» є юридичною особою, яка зареєстрована 01.04.2009 року як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, перебуває на обліку в Переяслав-Хмельницькому міськрайонному центрі зайнятості з 2009 року за реєстраційним номером 106806223.

Згідно з розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2010 рік, яка підписана керівником та головним бухгалтером підприємства, а також скріплена печаткою підприємства, у графі відомості «залишок заборгованості на кінець звітного періоду за платниками» вказано суму 930 грн. 34 коп.

Таким чином, загальна сума заборгованості Комунального підприємства «Переяслав-Хмельницьке районне бюро технічної інвентаризації» за страховими внесками становить 930 грн. 34 коп.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з таких положень законодавчих актів.

З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI (надалі - Закон України від 08.07.2010 року № 2464-VI). Відповідно до преамбули цей Закон визначає, правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

В розумінні цього Закону платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Однак, п. 7 розд. VIII Прикінцевих положень Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Окрім того, на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

З огляду на наведене, при вирішенні даного спору, суд керується нормами законодавства України, що діяло до 01 січня 2011 року, зокрема нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року № 1533-III, Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803-XII та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначені Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року № 1533-III (надалі - Закон України № 1533-III).

Обов'язок щодо забезпечення збору страхових внесків, контроль щодо правильності їх нарахування та своєчасності сплати, відповідно до ст. 34 Закону України № 1533-III, покладено на Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду, зокрема, на представництво інтересів у судових та інших органах, згідно з ч. 2 ст. 12 Закону України № 1533-III, покладаються на центр зайнятості Автономної республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районі у містах центри зайнятості.

Таким чином, в силу ст. 12 Закону України № 1533-III, Броварський міськрайонний центр зайнятості, відповідно, є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та представляє інтереси Фонду у судових органах, а отже, є належним позивачем.

В силу ч. 2 ст. 4 Закону України № 1533-III, роботодавці - юридичні особи набувають статусу платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального  страхування України на  випадок безробіття з дня взяття їх на облік.

При цьому, взяття на облік юридичних осіб здійснюється Фондом на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей робочими органами виконавчої дирекції Фонду.

Як було встановлено судом, як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відповідач знаходиться на обліку у Переяслав-Хмельницькому міськрайонному центрі зайнятості з 01.04.2009 року за № 106806223 (довідка Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості від 07.12.2011 року № 1494/02), а отже, є платником страхових внесків у розумінні положень Закону України № 1533-III.

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 35 Закону України № 1533-III, відповідач зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття.

Порядок нарахування внесків та їх сплати регулюється Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339 (далі - Інструкція).

Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг) (пункт 5.6 Інструкції).

Частиною 1 ст. 38 Закону України № 1533-III передбачено, що роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

Наявність у відповідача заборгованості за внесками на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття у розмірі 930 грн. 34 коп. підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 930 грн. 34 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, статтями 14,  69, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167, 183-2, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Переяслав-Хмельницьке районне бюро технічної інвентаризації» (08431, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Дем'янці, вул. Леніна, буд. 52-В, код ЄДРПОУ 36211335) на користь Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості заборгованість у сумі 930 (дев'ятсот тридцять) грн. 34 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя                                                                                                   Балаклицький А. І.

Постанову прийнято в порядку скороченого провадження 10 січня 2012 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20956754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6077/11/1070

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні