КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 січня 2012 року 2а-6284/11/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу
за позовом
Управління Пенсійного фонду України в м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Істелла Росса»
про
стягнення заборгованості,
в с т а н о в и в:
Управління Пенсійного фонду України в м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області (далі - Позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Істелла Росса»(далі - Відповідач) про стягнення заборгованості в розмірі 117,39 грн.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Істелла Росса»є юридичною особою та відповідно до вимог Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно матеріалів справи, за Відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 21.02.2011 року по 04.05.2011 року в розмірі 117,39 грн.
Заборгованість відповідача підтверджується: наявними в матеріалах справи копією Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені № 245 від 22.08.2011 року та розрахунком суми боргу.
Розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Спеціальний законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Згідно статтею 1 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»(далі - Закон України 08.07.2010 року № 2464-VІ), єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пункту 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VІ, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Частиною першою статті 5 Закону України 08.07.2010 року № 2464-VІ встановлено, що взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариства з обмеженою відповідальністю «Істелла Росса»перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області та є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону України 08.07.2010 року №2464-VІ, платник єдиного внеску, зокрема, зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Відповідно частини сьомої статті 9 Закону України 08.07.2010 року № 2464-VІ єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Згідно частини восьмої статті 9 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VІ, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Приписами частини дванадцятої статті 9 Закону від 08.07.2010 року № 2464-VІ передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до статті 12 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VІ, завданнями Пенсійного фонду є забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.
22 серпня 2011 року начальником Управління Пенсійного фонду України в місті Борисполі Київської області прийнято рішення № 245 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 234,15 грн. - штраф та 88,26 грн. - пеня.
Як вбачається з матеріалів справи, Рішення № 245 від 22.08.2011 року було отримано Відповідачем 22.08.2011 року. Дане рішення у встановлені законом терміни Відповідачем не оскаржено, а тому вважається узгодженим.
Заборгованість зі сплати штрафної санкції та пені була частково погашена на суму 205,02 грн.
Отже, враховуючи часткову сплату відповідачем заборгованості зі сплати штрафної санкції та пені, сума заборгованості становить 117,39 грн.
Відповідно до статті 25 Закону України 08.07.2010 року № 2464-VІ, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення не сплатив зазначені у рішенні суми штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив рішення з органом Пенсійного фонду, не оскаржив рішення в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення, територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому, заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Згідно частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони –суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Істелла Росса» (08300, Київська область, м. Бориспіль, вул. Київський Шлях, буд. 79, ідентифікаційний код 36178686) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області (р/р № 2560631271690 в ГУ ВАТ «Ощадний банк України» м. Києва та Київської області, МФО 322669, код 37838060) заборгованість в розмірі 117 (сто сімнадцять) грн. 39 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Суддя Балаклицький А. І.
Постанову прийнято в порядку скороченого провадження 11 січня 2012 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20956775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні