КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 травня 2011 року 2а-1124/11/1070
Київський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого - судді Шевче нко А.В., при секретарі судовог о засідання Коваленко О.О., за участю представників
прокуратури: - Теслюка Б.А.,
позивача: - не з' явився,
відповідача: - не з' явився,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу
за позовом Прокурора міста Ірпеня Ки ївської області в інтересах держави в особі Ірпінського міського відділення виконав чої дирекції Фонду соціально го страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань в Укр аїні
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Центр компе тенції «Базальт»,
про стягнення заборгованост і, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Прокурор міст а Ірпеня Київської області в інтересах держави в особі Ір пінського міського відділен ня виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань в Україні, звернувся до с уду з адміністративним позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр ком петенції «Базальт», про стяг нення заборгованості в сумі 1556, 53 гривень.
Право звертатись до суду із заявами про захист прав і зак онних інтересів держави зако ном надано прокурору. Підста вою для представництва у суд і інтересів держави є наявні сть порушень або загрози пор ушень економічних, політични х та інших державних інтерес ів внаслідок протиправних ді й (бездіяльності) фізичних аб о юридичних осіб, що вчиняють ся у відносинах між ними або з державою. Виявивши порушенн я інтересів держави, прокуро р звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача заборгованості.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ві дповідно до закону відповіда ч зобов'язаний своєчасно та п овністю сплачувати в установ леному порядку страхові внес ки до Фонду. Відповідач самос тійно визначив суму страхови х внесків, що належить до спла ти, але не сплатив її у повному обсязі в установлений закон ом строк. Внаслідок цього у ві дповідача утворилася заборг ованість (недоїмка) за цими об ов' язковими платежами, яку позивач просить з нього стяг нути.
В призначений день та час до суду з' явився представни к прокуратури. Від представн ика позивача - Ірпінського м іського відділення виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань в Укра їні до суду надійшло письмов е клопотання про розгляд спр ави без його участі, позовні в имоги підтримує в повному об сязі.
Судові повідомлення неодн оразово направлялися відпов ідачу за адресою його місцез находження (08298, Київська облас ть, селище міського типу Коцю бинське, вулиця Пономарьова, будинок 7), що зазначена в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців, однак усі повідом лення повернулися до суду з п означкою про те, що адресат ві дмовився від одержання.
Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців»ві д 15.05.2003 року № 755-IV).
Згідно зі статтею 18 Закону № 755-IV, якщо відомості, які підляг ають внесенню до
Єдиного д ержавного реєстру, були внес ені до нього, то такі відомост і вважаються достовірними, а в силу частини восьмої статт і 35 Кодексу адміністративног о судочинства України вважає ться, що повістку вручено юри дичній особі, якщо вона доста влена за адресою, внесеною до відповідного державного реє стру.
За таких обставин, неприбут тя в судове засідання предст авника відповідача не є пере шкодою для розгляду справи (ч астина друга статті 128 Кодексу адміністративного судочинс тва України).
Прокурор в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд п озов задовольнити.
Представник позивача - Ір пінського міського відділен ня виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань в Україні в наданому суд у клопотанні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, п росив суд позов задовольнити .
Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, зая в чи клопотань суду не надав.
Всебічно та об' єктивно д ослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, с уд дійшов висновку, що позов п ідлягає задоволенню.
Відповідач, Товариство з об меженою відповідальністю «Ц ентр компетенції «Базальт»є юридичною особою (код ЄДРПОУ : 34357495) та перебуває на обліку у І рпінському міському відділе нні виконавчої дирекції Фонд у соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань в Україні як страхувал ьник та платник внесків до Фо нду.
Згідно з розрахунковою ві домістю про нарахування і пе рерахування страхових внеск ів та витрачання коштів Фонд у соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань України за ІV квартал 2010 р оку відповідач зобов' язани й щомісяця сплачувати до Ірп інського міського відділенн я виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань в Україні страхові внес ки в розмірі 1, 99 відсотка від фо нду заробітної плати.
В порушенні вимог Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування від нещасних випадкі в на виробництві та професій них захворювань, які спричин или втрату працездатності»в ідповідач за ІV квартал 2010 року несвоєчасно та не в повному р озмірі сплачував страхові вн ески, у зв' язку з чим за ним у творилася заборгованість в р озмірі 1556, 53 гривень.
Статтею 1 Основ законодавс тва України про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від 14.01.1998 № 16/98-ВР (далі - Основи) загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання - це система прав, обов 'язків і гарантій, яка передба чає надання соціального захи сту, що включає матеріальне з абезпечення громадян у разі хвороби, повної, часткової аб о тимчасової втрати працезда тності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старос ті та в інших випадках, передб ачених законом, за рахунок гр ошових фондів, що формуються шляхом сплати страхових вне сків власником або уповноваж еним ним органом (далі - робо тодавець), громадянами, а тако ж бюджетних та інших джерел, п ередбачених законом.
Страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності, відповідно до статті 4 О снов, є видом загальнообов'яз кового державного соціально го страхування.
Відповідно до статті 14 Осно в страхові фонди є органами, я кі здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня, провадять збір та акумуля цію страхових внесків, контр оль за використанням коштів, забезпечують фінансування в иплат за загальнообов'язкови м державним соціальним страх уванням та здійснюють інші ф ункції згідно з затвердженим и статутами.
Статтею 6 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування від нещасного випадк у на виробництві та професій ного захворювання, які сприч инили втрату працездатності »(далі - Закон № 1105-XIV) встановле но, що суб'єктами страхування від нещасного випадку є заст раховані громадяни, а в окрем их випадках - члени їх сімей та інші особи, страхувальник и та страховик. Застраховано ю є фізична особа, на користь я кої здійснюється страхуванн я (працівник); страхувальника ми є роботодавці, а в окремих в ипадках - застраховані особ и; страховик - Фонд соціальн ого страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни, робочим органом якого зг ідно зі статтею 18 Закону є від ділення виконавчої дирекції Фонду.
Відповідно до частини перш ої статті 15 Закону № 1105-XIV, Фонд є н екомерційною самоврядною ор ганізацією, але відносини, що виникають між застрахованим и особами, страхувальниками і страховиком, мають усі озна ки публічно - правових, а том у мають розглядатися в поряд ку адміністративного судочи нства. Фонд у цих відносинах, х оча і не є органом державної в лади, але здійснює управлінс ькі функції на виконання дел егованих владних повноважен ь.
Відповідно до частини п' я тої статті 21 Основ внески на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійних захворюва нь сплачує виключно роботода вець.
Частиною другою статті 45 За кону № 1105-XIV встановлено, що робо тодавець як страхувальник зо бов'язаний своєчасно та повн істю сплачувати в установлен ому порядку страхові внески до Фонду.
Порядок здійснення платеж ів і резервування коштів, стр оки сплати внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування визначають ся законами України з окреми х видів загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування (стаття 22 Основ).
Частиною шостою статті 47 За кону № 1105-XIV визначено, що страхо ві внески є цільовим загальн ообов'язковим платежем, який справляється на всій терито рії України в порядку, встано вленому цим Законом.
Приписами статті 47 Закону № 1105-XIV передбачено, що страхувал ьник здійснює страховий внес ок у Фонд соціального страху вання від нещасних випадків у порядку і строки, які визнач аються страховиком.
Відповідно до статті 1 Закон у України від 11.01.2001 № 2213-III «Про роз мір внесків на деякі види заг альнообов'язкового державно го соціального страхування» , статті 45 Закону № 1105-XIV відповід ач зобов' язаний щомісячно с плачувати до Фонду соціально го страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійних захворювань страх ові внески.
Наявність у відповідача за боргованості за страховими в несками до Фонду підтверджує ться розрахунковою відоміст ю, складеної відповідачем і п оданої до Фонду, копію якої на дав позивач та довідкою про з аборгованість.
На час розгляду справи та винесення рішення по суті за явлених позовних вимог доказ ів про сплату зазначеної сум и відповідачем не надано.
Відповідно до статті 361 Зако ну України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 року № 1789-XII, прокурор зді йснює представництво інтере сів держави у суді, тобто, вчин яє від імені держави процесу альні та інші дії, спрямовані на захист інтересів держави . Підставою для представницт ва у суді інтересів держави є наявність порушень або загр ози порушень економічних, по літичних та інших державних інтересів внаслідок протипр авних дій (бездіяльності) фіз ичних або юридичних осіб, що в чиняються у відносинах між н ими або з державою.
Враховуючи, що предметом п озову є стягнення заборгован ості зі сплати страхових вне сків до Державного бюджету У країни, безумовно, позов прок урором пред' явлено в інтере сах держави, в межах наданих з аконом повноважень.
Суд, дослідивши матеріали с прави, дійшов висновку, що вик ладені в позовній заяві дово ди позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.
Статтею 11 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністр ативних судах здійснюється н а засадах змагальності сторі н та свободи в наданні ними су ду своїх доказів і у доведенн і перед судом їх переконливо сті.
Згідно зі статтею 71 цього Ко дексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім розгляду спра в про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кту владних повноважень.
Суб' єкт владних повнова жень повинен надати суду всі наявні у нього документи та м атеріали, які можуть бути вик ористані як докази у справі.
Відповідно до частини чет вертої статті 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, у справах, в яких позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в задовольнити.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ц ентр компетенції «Базальт»(к од ЄДРПОУ: 34357495) на користь Ірпін ського міського відділення в иконавчої дирекції Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань в Україні заборгованість до соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань України на суму 1556 (одна ти сяча п' ятсот п' ятдесят шіс ть) гривень 53 копійки.
Постанова набирає закон ної сили в порядку, встановле ному статтею 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.
Згідно з частиною другою ст аті 186 Кодексу адміністративн ого судочинства України апел яційна скарга на постанову с уду першої інстанції подаєть ся протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі засто сування судом частини третьо ї статті 160 цього Кодексу, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Шевченко А.В.
Повний текст постан ови виготовлено та підписано 30 травня 2011 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20957102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні