Постанова
від 25.05.2011 по справі 2а-1456/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 травня 2011 року 2а-1456/11/1070

Київський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого - судді Шевче нко А.В., при секретарі судовог о засідання Коваленко О.О., за участю представників

позивача: - Мельник В.А.,

відповідача: - не з' явився,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу

за позовом Управління Пенсійного фон ду України в Богунському рай оні міста Житомира Житомирсь кої області

до Дочірнього підприємства « -Ромашка-»Товариства з обмеж еною відповідальністю «А.Б.В .МАШ»

про стягнення заборгованост і, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Управління Пе нсійного фонду України в Бог унському районі міста Житоми ра Житомирської області, зве рнувся до суду з адміністрат ивним позовом до Дочірнього підприємства «-Ромашка-»Това риства з обмеженою відповіда льністю «А.Б.В.МАШ»про стягне ння заборгованості.

Ухвалою Київського окружн ого адміністративного суду в ід 21.03.2011 року позовну заяву Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Богунському районі міс та Житомира Житомирської обл асті до Дочірнього підприємс тва «-Ромашка-»Товариства з о бмеженою відповідальністю « А.Б.В.МАШ»про стягнення забор гованості було залишено без руху та встановлено строк дл я усунення недоліків позовно ї заяви позивачу до 22 квітня 2011 року.

19.04.2011 року до суду надійшло к лопотання (вхідний № 7142 від 19.04.2011 року), в якому позивач - Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Богунському районі міст а Житомира Житомирської обла сті на виконання ухвали Київ ського окружного адміністра тивного суду від 21.03.2011 року про залишення позовної заяви без руху надав суду належний док азу, який підтвердив факт над іслання відповідачу копії по зовної заяви з доданими до не ї документами, Довідки з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців щодо відповідача, належних доказів, якими пози вач обґрунтовує свої доводи щодо виникнення заборговано сті у відповідача та належни м чином засвідченої копії на казу про призначення на поса ду начальника Управління Пен сійного фонду України в Богу нському районі міста Житомир а.

Ухвалою Київського окружн ого адміністративного суду в ід 19.04.2011 року відкрито провадже ння у справі та призначено до розгляду в судовому засідан ні на 25.05.2011 року на 15 годину 30 хвил ин.

В призначений день та час до суду з' явився представн ик позивача, позовні вимоги п ідтримав в повному обсязі. Ві дповідач належним чином пові домлений про дату, час і місце розгляду справи в судове зас ідання не з' явився, про прич ини неприбуття суд не повідо мив.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, просив суд позов задовольн ити.

Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, зая в чи клопотань суду не надав.

Всебічно та об' єктивно д ослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, с уд дійшов висновку, що позов п ідлягає задоволенню.

Дочірнє підприємство «-Ром ашка-»Товариства з обмеженою відповідальністю «А.Б.В.МАШ» є юридичною особою (код ЄДРПО У 32699345). Як платник внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування перебув ає на обліку в Управління Пен сійного фонду України в Богу нському районі міста Житомир а Житомирської області.

Як вбачається з матеріалів справи, на день судового розг ляду справи у відповідача на явна заборгованість по відшк одуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгов их пенсій по списку № 2 з травн я по листопад 2010 року в загальн ій сумі 2452, 72 гривень.

Надаючи правову оцінку ві дносинам, що виникли між стор онами, суд виходить з наступн ого.

Принципи, засади і механізм и функціонування системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування ви значаються Законом України в ід 09.07.2003 року № 1058-ІV «Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування»(далі - Закон Ук раїни від 09.07.2003 року № 1058-ІV), зокре ма: принципи та структура сис теми загальнообов'язкового д ержавного пенсійного страху вання; коло осіб, які підлягаю ть загальнообов'язковому дер жавному пенсійному страхува нню; платники страхових внес ків, їх права та обов'язки; пор ядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків , стягнення заборгованості з а цими внесками тощо.

Відповідно до частини тре тьої статті 18 Закону України в ід 09.07.2003 року № 1058-ІV страхові внес ки є цільовим загальнообов'я зковим платежем, який справл яється на всій території Укр аїни в порядку, встановленом у цим Законом. Страхові внеск и, згідно зі статтею першою вк азаного Закону - це кошти ві драхувань на соціальне страх ування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхуван ня, сплачені згідно із законо давством, що діяло раніше; кош ти, сплачені на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування відповідно до цьог о Закону.

Статтею 13 Закону України « Про пенсійне забезпечення»в изначено категорії працівни ків, які маються право на пенс ію за віком на пільгових умов ах, а також до 2000 року врегульов ано порядок внесення підприє мствами та організаціями пла ти до Пенсійного фонду, що пок ривало витрати на виплату і д оставку пенсій, призначених у відповідності до пунктів « б»- «з»цієї статті. Законом Ук раїни «Про внесення змін до д еяких законів України»від 17.02 .2000 року порядок внесення плат и на покриття фактичних витр ат на виплату та доставку пен сій змінено. Врегульовано по рядок покриття витрат на вип лату та доставку пенсій шлях ом введення окремого виду зб ору на обов'язкове державне п енсійне страхування Законом України «Про збір на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування»від 26.06.1997 року, я ким передбачено, що платники збору на обов'язкове державн е пенсійне страхування повин ні сплачувати такий збір у ро змірах, встановлених статтею 4 цього Закону.

Відповідно до Закону Украї ни «Про збір на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування», суб'єкти підприє мницької діяльності незалеж но від форм власності, повинн і сплачувати збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання у 100 відсотковому розмір і від об'єкта оподаткування, я ким є фактичні витрати на вип лату і доставку пенсій, призн ачених у відповідності до пу нктів «б»- «з»статті 13 Закону України «Про пенсійне забезп ечення»до досягнення праців никами пенсійного віку, пере дбаченого статтею 12 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення».

Розмір сум до відшкодуван ня на поточний рік витрат Пен сійного фонду України на вип лату і доставку пенсій, призн ачених на пільгових умовах, в изначається у повідомленнях , які формуються працівникам и Пенсійного фонду України, а підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду визначену у повідомле нні місячну суму фактичних в итрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільг ових умовах (підпункти 6.4, 6.8 пун кту 6 Інструкції про порядок о бчислення і сплати страхувал ьниками та застрахованими ос обами внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування до Пенсійного фон ду України, затвердженої Пос тановою Пенсійного фонду № 21-1 від 19.12.2003 року зі змінами та доп овненнями (надалі Інструкція ).

Абзац 5 пункту 2 Розділу ХV З акону України «Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування»від 09.07.2003 року, яки й з 01.01.2006 року стосується і осіб , пенсії яким призначені відп овідно до пунктів «б» - «е»та « ж»статті 13 Закону України «Пр о пенсійне забезпечення»і ма є зворотну дію, регулює лише п орядок виплати пенсій, а не зм інює порядок відшкодування, та не звільняє підприємства, зазначені у статті 1 (пунктів 1, 2) Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування», від сплати збору на відшкодуван ня виплачених пільгових пенс ій.

Відповідно до статті 3 Закон у України «Про збір на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування»збір на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування платники збору спл ачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законо давством України.

Пунктом 2 Розділу ХV «Прикі нцеві положення»Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня»передбачено, що до запров адження пенсійного забезпеч ення через професійні та кор поративні фонди зберігаєтьс я порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсі й, що діяв до набрання чинност і цим Законом, тобто, зазначен ий вище порядок відшкодуванн я.

Згідно Інструкції № 21-1 від 19.12 .2003 року розмір сум до відшкоду вання на поточний рік визнач ається відділами доходів орг анів Пенсійного фонду Україн и щорічно в повідомленнях пр о розрахунок сум фактичних в итрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначен их відповідно до частини дру гої Прикінцевих положень Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування», які надсилаютьс я підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 д нів з новопризначених пенсій .

Розрахунки про фактичні ви трати на виплату та доставку пенсій, призначених відпові дно до пунктів «б»- «з»статті 13 Закону України «Про пенсійн е забезпечення»на відшкодув ання Пенсійному фонду Україн и виплачених пенсій пенсіоне рам, які заробили страховий с таж на підприємстві відповід ача, отримані платником.

Підприємства щомісяця до 25- го числа вносять до Пенсійно го фонду України зазначену в повідомленні місячну суму ф актичних витрат на виплату т а доставку пенсій, призначен их на пільгових умовах.

Станом на день розгляду спр ави за відповідачем утворила ся заборгованість перед пози вачем по фактичних витратах на виплату та доставку пенсі й за віком на пільгових умова х з травня по листопад 2010 рік в загальній сумі 2452, 72 гривень. Су ма заборгованості підтвердж ується наявним в матеріалах справи розрахунком фактични х витрат на виплату та достав ку пенсій.

Суд, дослідивши матеріали с прави, дійшов висновку, що вик ладені в позовній заяві дово ди позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.

Статтею 11 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністр ативних судах здійснюється н а засадах змагальності сторі н та свободи в наданні ними су ду своїх доказів і у доведенн і перед судом їх переконливо сті.

Згідно зі статтею 71 цього Ко дексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім розгляду спра в про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кту владних повноважень.

Суб' єкт владних повнова жень повинен надати суду всі наявні у нього документи та м атеріали, які можуть бути вик ористані як докази у справі.

Відповідно до частини чет вертої статті 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, у справах, в яких позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в задовольнити.

Стягнути з Дочірнього під приємства «-Ромашка-»Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «А.Б.В.МАШ»(код ЄДРПОУ 32699345) на користь Управління Пенсі йного фонду України в Богунс ькому районі міста Житомира Житомирської області заборг ованість по відшкодуванню фа ктичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 2452 (дві тисячі чотириста п ' ятдесят дві) гривні 72 копійк и шляхом перерахування кошті в на р/р № 25602301647 в ЖОУ ВАТ «Держав ний ощадний банк України», МФ О 311647, код 20404900.

Постанова набирає закон ної сили в порядку, встановле ному статтею 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.

Згідно з частиною другою ст аті 186 Кодексу адміністративн ого судочинства України апел яційна скарга на постанову с уду першої інстанції подаєть ся протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі засто сування судом частини третьо ї статті 160 цього Кодексу, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Шевченко А.В.

Повний текст постан ови виготовлено та підписано 30 травня 2011 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20957147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1456/11/1070

Ухвала від 29.11.2021

Цивільне

Сквирський районний суд Київської області

Коваленко О. М.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Постанова від 25.05.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні