КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 липня 2011 року № 2а-2968/11/1070
Суддя Київського окруж ного адміністративного суду Шевченко А.В. розглянувши в п орядку скороченого провадже ння адміністративну справу Р егіонального управління Деп артаменту контролю за виробн ицтвом та обігом спирту, алко гольних напоїв і тютюнових в иробів Державної податкової адміністрації України в Киї вській області < Список > фізи чної особи-підприємця ОСОБ А_1, стягнення фінансових са нкцій у вигляді штрафу в розм ірі 1700 (одна тисяча сімсот) грив ень 00 копійок,-
В С Т А Н О В И В:
У червні 2011 року до Київс ького окружного адміністрат ивного суду звернулося Регіо нальне управління Департаме нту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України в Київській області до фізичної особи-пі дприємця ОСОБА_1, про стяг нення фінансових санкцій у в игляді штрафу в розмірі 1700 (одн а тисяча сімсот) гривень 00 коп ійок.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що позивачем під час пр оведення перевірки виявлено порушення відповідачем вимо г Закону України «Про держав не регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів», зокрема, у магазині, де з дійснює господарську діяльн ість відповідач, знаходилися алкогольні напої без марок а кцизного податку встановлен ого зразка.
Відповідачу за адресою йог о місця проживання (АДРЕСА_ 1) направлялася копія ухвал и про відкриття скороченого провадження (копія позовної заяви з доданими до неї матер іалами відповідачу направля лася позивачем, що підтвердж ується наявними в матеріалах справи доказами). Відповідно до поштового повідомлення, я ке повернулося до суду, відпо відач одержав судові відправ лення 01.07.2011 року, що підтверджує ться підписом про отримання.
Від відповідача будь-яких п ояснень, заявив чи клопотань або заперечень на адміністр ативний позов до суду не надх одило.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 183-2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни скорочене провадженн я застосовується в адміністр ативних справах щодо: стягне ння грошових сум, які ґрунтую ться на рішеннях суб' єкта в ладних повноважень, щодо яки х завершився встановлений ци м Кодексом строк оскарження.
Всебічно та об' єктивно до слідивши матеріали справи, т а оцінивши їх у сукупності, су д дійшов висновку, що позов п ідлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідач, ОСОБА_1 є фі зичною особою-підприємцем, м ісце проживання: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НО МЕР_1.
З матеріалів справи встано влено, що відповідач має прав о на здійснення роздрібної т оргівлі алкогольними напоям и, що підтверджується Ліценз ією Регіонального управлінн я Департаменту САТ ДПА Украї ни у Київській області Серії НОМЕР_2 від 01.12.2010 року (термі н дії ліцензії з 16.12.2010 року по 15.12.2 011 року).
12 березня 2011 року посадовим и особами Регіонального упра вління Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни в Київській області на в иконання Наказу Регіонально го управління Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів Дер жавної податкової адміністр ації України в Київській обл асті від 12 березня 2011 року № 82-К « Про відрядження та проведенн я фактичної перевірки», відп овідно до направлення на пер евірку № 49 від 12 березня 2011 року, на підставі пункту 80.2.3 статті 80 Податкового кодексу Україн и та статті 16 Закону України в ід 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів»(із змінами і доповненням и) була проведена перевірка ф ізичної особи-підприємця О СОБА_1 з питань дотримання в имог законодавства у сфері о бігу алкогольних напоїв та т ютюнових виробів.
Перевірка проводила ся у магазині, який використо вується відповідачем для зді йснення господарської діяль ності, який знаходиться за ад ресою: АДРЕСА_2.
Перевіркою виявлено порушення вимог статті 11 Зако ну України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів», а саме у мага зині, де здійснює господарсь ку діяльність відповідач, зн аходилися алкогольні напої б ез марок акцизного податку в становленого зразка, а саме:
- горілка «Хлібн ий Дар», виробництва ТОВ «Нац іональна горілчана компанія », дата розливу - 04.12.2010 року, міс ткість - 1, 0 літр, міцність - 40 % об., за ціною - 37, 80 гривень за п ляшку в кількості 1 пляшка;
- вино «Портвейн «Тавріда», виробництва ВАТ « Коблево», дата розливу - 27.08.2010 р оку, місткість - 1, 0 літр, міцні сть - 17 % об., за ціною - 18, 80 гриве нь за пакет в кількості 1 пакет типу «Tetra Pak».
Вартість алкогольних напоїв, на яких були відсутні марки акцизного податку скл адає 56, 60 гривень.
Під час перевірки про давцем магазину ОСОБА_2 бу ло надано письмове пояснення щодо виявленого порушення з аконодавства.
По закінченню переві рки продавцем магазину ОСО БА_2, в присутності якої пров одилася перевірка, було запр опоновано ознайомитися з акт ом перевірки та викласти сво ї зауваження. Акт від 12.03.2011 року № 45/32-3/НОМЕР_1 був підписани й працівником магазину ОСО БА_2 без зауважень.
Рішенням Регіонально го управління Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв та тютюнових виробів Де ржавної податкової адмініст рації України у Київській об ласті від 16 березня 2011 року № 101513- 32-330/0040 було застосовано до відпо відача фінансову санкцію у в игляді штрафу в сумі 1700 (одна ти сяча сімсот) гривень 00 копійок .
Законом України «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів»визначені основні засади державної політики у сфері виробництва, експорту , імпорту, оптової і роздрібно ї торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спирто м етиловим ректифікованим ви ноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спи ртом-сирцем виноградним, спи ртом-сирцем плодовим, алкого льними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх ви сокої якості та захисту здор ов'я громадян, а також посилен ня боротьби з незаконним вир обництвом та обігом алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів на території України.
Статтею 11 Закону «Про держ авне регулювання виробництв а та обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів» та пунктами 226.1, 226.3 стат ті 226 Податкового кодексу Укра їни передбачено, що алкоголь ні напої та тютюнові вироби, я кі виробляються в Україні, а т акож такі, що імпортуються в У країну, позначаються марками акцизного податку в порядку , визначеному законодавством .
Відповідно до пункту 14.1.107 ст атті 14 Податкового кодексу Ук раїни, марка акцизного подат ку - спеціальний знак для ма ркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднес ений до документів суворого обліку, який підтверджує спл ату акцизного податку, легал ьність ввезення та реалізаці ї на території України цих ви робів.
Згідно з пунктом 226.2 статті 226 Податкового кодексу України та пункту 19 «Положення про ви готовлення, зберігання, прод аж марок акцизного податку т а маркування алкогольних нап оїв і тютюнових виробів», ная вність наклеєної в установле ному порядку марки акцизного податку встановленого зразк а на пляшці (упаковці) алкогол ьного напою та пачці (упаковц і) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну т ериторію України і продажу т аких товарів споживачам, а та кож підтвердженням сплати по датку та легальності ввезенн я товарів.
Відповідно до пункту 24 «Пол оження про виготовлення, збе рігання, продаж марок акцизн ого податку та маркування ал когольних напоїв і тютюнових виробів», ввезення на митну т ериторію України, зберігання , транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території У країни маркованих з порушенн ям вимог цього Положення алк огольних напоїв та тютюнових виробів забороняється.
Пунктом 20 «Положення про ви готовлення, зберігання, прод аж марок акцизного податку т а маркування алкогольних нап оїв і тютюнових виробів»визн ачено, що контроль за наявніс тю марок на пляшках (упаковка х) алкогольних напоїв і на пач ках (упаковках) тютюнових вир обів під час їх транспортува ння, зберігання та продажу зд ійснюють органи державної по даткової служби.
Відповідно до пункту 228.9 стат ті 228 Податкового кодексу Укра їни, відповідальність за нед одержання порядку маркуванн я, продажу алкогольних напої в і тютюнових виробів, неспла ту чи несвоєчасну сплату под атку несуть виробники (замов ники), імпортери, продавці так их товарів та їх посадові осо би відповідно до закону.
Абзацом 13 частини другої ст атті 17 Закону України «Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів»передбачено, що у раз і зберігання, транспортуванн я, реалізації фальсифіковани х алкогольних напоїв та тютю нових виробів, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів б ез марок акцизного податку в становленого зразка або з пі дробленими марками акцизног о податку до суб' єктів госп одарювання застосовуються ф інансові санкції у вигляді ш трафу - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень .
Відповідно до частини четв ертої статті 17 Закону України «Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів»рішення про стягнення штрафів, передбач ених частиною другою статті 17 цього Закону, приймаються ор ганом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівл і спиртом етиловим, коньячни м і плодовим, алкогольними на поями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавч ої влади у межах їх компетенц ії, визначеної законами Укра їни. Згідно зі статтею 15 Закон у України ліцензії на право р оздрібної торгівлі алкоголь ними напоями і тютюновими ви робами видаються органами ви конавчої влади, уповноважени ми Кабінетом Міністрів Украї ни.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.08.2001 року № 940 « Про заходи щодо посилення де ржавного контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів та справлянням акцизно го збору»визначені основні ф ункції Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни та його регіональних уп равлінь, однією з яких є ліцен зування діяльності суб'єктів підприємницької діяльності з роздрібної торгівлі алког ольними напоями і тютюновими виробами.
Керуючись частиною четве ртою статті 17 Закону України « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів»та Постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790 «Про затвердже ння Порядку застосування фін ансових санкцій, передбачени х статтею 17 Закону України «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів», після розгляду м атеріалів перевірки, позивач ем було прийнято рішення про застосування фінансових сан кцій від 16 березня 2011 року № 101513-32-3 30/0040 до фізичної особи-підприєм ця ОСОБА_1 в розмірі 1700, 00 гри вень.
Частиною п' ятою статті 17 Закону України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів»та пунктом 10 Постанови Ка бінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790 «Про затвердження Порядку застосування фінанс ових санкцій, передбачених с таттею 17 Закону України «Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів»передбачено, що у ра зі невиконання суб'єктом гос подарювання рішення органів , зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стяг ується на підставі рішення с уду.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про застосув ання фінансових санкцій від 16 березня 2011 року № 101513-32-330/0040 було на правлено відповідачу рекоме ндованим листом з повідомлен ням про вручення, та було одер жано відповідачем 19 березня 20 11 року.
Станом на день розгляду спр ави сума штрафних санкцій, ви значена відповідачу, ним до Д ержавного бюджету України не сплачена.
Статтею 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и встановлено, що розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюється на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості .
Згідно зі статтею 71 цього Ко дексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім розгляду спра в про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кту владних повноважень.
Суб' єкт владних повноваж ень повинен надати суду всі н аявні у нього документи та ма теріали, які можуть бути вико ристані як докази у справі.
Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропози цію суду для підтвердження о бставин, на які вона посилаєт ься, суд вирішує справу на під ставі наявних доказів.
Відповідач на пропозицію с уду надати заперечення проти позову та докази, що їх підтве рджують, викладену в ухвалі п ро відкриття скороченого про вадження в адміністративній справі, жодних заперечень пр оти позову або доказів, що спр остовують твердження позива ча не надав.
За наведених обставин суд вважає позовні вимоги обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню.
Відповідно до частини четв ертої статті 94 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 183-2, 254, 257 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративн ий позов задовольнити.
2. Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на користь Державного бюджет у України фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1700 (о дна тисяча сімсот) гривень 00 к опійок шляхом перерахування коштів на р/р № 31118106700666, УДК у Київ ській області, код платежу: 210811 00, ЗКПО 23569760, МФО 821018.
3. Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результата ми скороченого провадження м оже бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційні скарги у справа х, передбачених пунктами 1, 2 ча стини першої цієї статті, роз глядаються апеляційними суд ами в порядку письмового про вадження.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Суддя Шевченко А.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20957251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні