Постанова
від 27.07.2011 по справі 2а-2651/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

27 липня 2011 року                                                                                   2а-2651/11/1070                                                                                                          

    Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Панченко  Н. Д., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом  

Прокурора Згурівського району Київської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Згурівському районі Київської області

до

товариства з обмеженою відповідальністю "Лів-Компані"

про

стягнення заборгованості,

                                                                 ВСТАНОВИВ:

         Прокурор Згурівського району Київської області звернувся до Київського окружного адміністративного суду  в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Згурівському районі Київської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Лів-Компані"  про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску у розмірі 4462, 80 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонду України у Згурівському районі Київської області зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень, березень місяці 2011 року у розмірі 4462, 80 грн., що підтверджується розрахунками по нарахуванню  єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень, березень місяці 2011 року.

Обов'язок відповідача вчасно сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, передбачений приписами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VІ (надалі –Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»). Оскільки сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України в розмірі 4462,80 грн. у строки, встановлені приписами частини восьмої статті 9  Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України № 21 -5 від 27.09.2010, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994/18289 (надалі - Інструкція) відповідачем не сплачена, позивач просив її стягнути у судовому порядку.

Позивач та прокурор у судове засідання 27.07.2011 не з'явилися. Водночас, матеріали справи містять письмове клопотання позивача про розгляд справи за його відсутності.

Причини неявки у судове засідання прокурора, повідомленого належним чином про дату, час та місце розгляду справи (а.с.41), суду не відомі. Заяв чи клопотань про розгляд справи за його відсутності чи про відкладення розгляду справи до суду не надходило.  

27 липня 2011 відповідач у судове засідання не з'явився, заяв чи клопотань  про розгляд справи за його відсутності не надсилав.

Ухвала суду надсилались відповідачеві за адресою, яка зазначена у Довідці з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, та у наданих до Пенсійного Фонду розрахунків єдиного внеску, а саме: Київська область, Згурівський район, с. Олександринівка, вул. Українська, буд. 2.

Однак до суду повернувся конверт з довідкою пошти «за зазначеною адресою не проживає»(а.с.30).

Відповідно до норм частини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином (частина восьма статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України).

Поряд з цим, матеріали справи містять інформацію про повідомлення відповідача належним чином про дату, час та місце проведення судового засідання, яке призначене на 27.07.2011 (а.с. 40).

Дослідивши наявні матеріали справи та беручи до уваги приписи частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд здійснив розгляд справи у письмовому провадженні та на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені у положеннях Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Перелік осіб, які є платниками єдиного внеску, наведений у статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», якими є, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до абзацу 2 частини четвертої статті 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», обов'язки платників єдиного внеску виникають у зазначених вище осіб, - з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Як вбачається з матеріалів справи відповідач, як юридична особа зареєстрована Яготинською районною державною адміністрацією 31.07.2008. Як платник єдиного внеску зареєстрований за № 1.10.10.03.585, а отже є платником єдиного внеску та страхувальником у розумінні положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Єдиний внесок нараховується незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати ( частина 5 статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»та підпункт 4.1.2 пункту 4.1 Інструкції).

Відповідно до частини восьмої, дванадцятої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»та підпункту 4.6.2 пункту 4.6 Інструкції, платники сплачують єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа місяця, наступного за місяцем, за який він сплачується; єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Як вбачається з поданих відповідачем до позивача звітних документів, а саме –розрахунків  суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень, березень місяці 2011 року, згідно рядку 8 поданих звітів, загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, за січень 2011 року становить –2447,40 грн., у тому числі 2231,40 грн. - за ставкою 37,19%, 216,00 грн. - за ставкою 3,6%; за березень  2011 року –2447,40 грн., у тому числі 2231,40 грн. - за ставкою 37,19%, 216,00 грн. - за ставкою 3,6%. Загалом –4894, 80 грн.

Водночас, відповідно до наявного в матеріалах справи розрахунку (а.с. 6) сума єдиного внеску, що підлягає стягненню з відповідача за період січень, березень 2011 року (графа 8.1) становить 4462,80 грн.

Відповідно до положень статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", суми страхових  внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки,  визначені  законодавством, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

У зв'язку з порушенням відповідачем платіжної дисципліни, позивачем на підставі положень частини четвертої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" надіслано відповідачеві вимогу про сплату недоїмки від 04.05.2011 форми № Ю - 07 на загальну суму заборгованості, що становить 4462,80 грн. Зазначена вимога отримана відповідачем 04.05.2011, про що свідчить підпис його уповноваженої особи на копії її корінця.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду. Якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку (стаття 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування").

Станом на день розгляду спору, доказів щодо сплати у самостійному порядку зазначеної у вимозі суми заборгованості, її узгодження або оскарження, суду не надано.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.  

Однак, відповідачем не надано суду жодних доказів щодо сплати у самостійному порядку суми заборгованості зі сплати недоїмки у розмірі  4462,80 грн.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами.

Право органу Пенсійного фонду та його територіальних органів на звернення до суду з вимогами про сплату недоїмки, передбачено пунктом 7 частини першої статті 13 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

          За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов  висновку про обґрунтованість позовних вимог і вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 69-71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства  України,  суд,

                                                               ПОСТАНОВИВ:

           Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Лів-Компані" (ідентифікаційний код 35088670) на користь Управління Пенсійного фонду України у Згурівському районі Київської області заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень, березень місяці 2011 року у розмірі 4462 (чотири тисячі чотириста шістдесят дві) грн. 80 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

              Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд  протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні, - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

                Суддя                                                                                                   Н. Д. Панченко

                                  Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови Ї 27 липня 2011 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20957309
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2651/11/1070

Постанова від 27.07.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні