Категорія №9
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 січня 2012 року Справа № 2а-12081/11/1270
< Текст >
Суддя Луганського окружн ого адміністративного суду З ахарова О.В., розглянувши у пор ядку скороченого провадженн я адміністративну справу за позовом Луганського територ іального управління Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку до Відкрит ого акціонерного товариства «Біловодська районна друкар ня» про стягнення суми штраф ної санкції у розмірі 17 000 грн., -
ВСТАНОВИВ:
23 грудня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Луганського тер иторіального управління Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку до Від критого акціонерного товари ства «Біловодська районна др укарня» про стягнення суми ш трафної санкції у розмірі 17 000 грн.
В обґрунтування позову заз начено, що в порушення вимог п .4 ст. 40 Закону України «Про цінн і папери та фондовий ринок» т а Положення Про розкриття ем ітентами цінних паперів», за твердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, у термін до 30.04.2011 відп овідач не розкрив річну інфо рмацію за 2010 рік шляхом її опуб лікування в офіційному друко ваному виданні, чим порушив в имоги п. 1 глави 7 розділу V Полож ення.
Такі дії відповідача підпа дають під правопорушення, ві дповідальність у вигляді штр афу, за яке передбачена п. 5 ч. 1 с т.11 Закону України «Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні» - неопуб лікування інформації.
04 липня 2011 року уповноважено ю особою ЛТУ ДКЦПФР у відноше нні відповідача була винесен а постанова про накладення с анкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмі рі 17 000 грн.
У добровільному порядку шт рафні санкції у розмірі 17 000 гр н. відповідачем не сплачені.
У зв' язку з чим позивач про сить стягнути з відповідача суму штрафної санкції у розм ірі 17 000 грн.
Ухвалою від 26 грудня 2011 року с праву призначено до розгляду у порядку скороченого прова дження.
06 січня 2012 року на адресу суду повернувся конверт з познач кою пошти «за зазначеною адр есою не проживає».
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .
З огляду на вищезазначене, с уд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідом лення відповідача належним ч ином для реалізації ним прав а судового захисту своїх пра в та інтересів. Правом подати суду заперечення проти позо ву та докази на підтвердженн я своїх доводів не скористав ся. Заяви про розгляд справи б ез його участі до суду не нада в.
Суд, оцінивши повідомлені п озивачем обставини, дослідив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і наявних в м атеріалах справи доказів, оц інивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Згідно із абз. 2 ст. 1 Закону Ук раїни від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і» державне регулювання ринк у цінних паперів - це здійснен ня державою комплексних захо дів щодо упорядкування, конт ролю, нагляду за ринком цінни х паперів та їх похідних та за побігання зловживанням і пор ушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і» державне регулювання ринк у цінних паперів здійснюєтьс я у таких формах:
- прийняття актів законодав ства з питань діяльності уча сників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обі гу цінних паперів, прав та обо в' язків учасників ринку цін них паперів;
- видача ліцензій на здійсне ння професійної діяльності н а ринку цінних паперів та заб езпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на п евний термін (до одного року);
- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі в ідсутності ліцензії на цю ді яльність та притягнення до в ідповідальності за здійснен ня такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісі й) цінних паперів та інформац ії про випуск (емісію) цінних п аперів;
- контроль за дотриманням ем ітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та ін формації про випуск цінних п аперів, умов продажу (розміще ння) цінних паперів, передбач ених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю з а дотриманням цих прав еміте нтами цінних паперів та особ ами, які здійснюють професій ну діяльність на ринку цінни х паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емі тентами та особами, які здійс нюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, конт ролюючим органам;
- встановлення правил і стан дартів здійснення операцій н а ринку цінних паперів та кон тролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціно утворення на ринку цінних па перів;
- контроль за діяльністю осі б, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щ одо державного регулювання і контролю за випуском та обіг ом цінних паперів.
Державне регулювання ринк у цінних паперів згідно із ст . 5 Закону України від 30 жовтня 1 996 року №448/96-ВР «Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні» здійснює Держав на комісія з цінних паперів т а фондового ринку.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку є д ержавним органом, підпорядко ваним Президенту України і п ідзвітним Верховній Раді України. До системи цього орг ану входять Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку, її центральний апара т і територіальні органи. Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку здійсн ює повноваження через центра льний апарат і свої територі альні органи (ст. 6 Закону Укра їни від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР « Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні» ).
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку, у в ідповідності із п. 14 ст. 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448 /96-ВР «Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні», зокрема, має право накла дати штрафні та інші санкції за порушення чинного законо давства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анул ювання ліцензій на здійсненн я професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року №348 0-IV «Про цінні папери та фондов ий ринок» регулярна інформац ія про емітента - річна та квар тальна звітна інформація про результати фінансово-господ арської діяльності емітента , яка подається Державній ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку (в тому числі в еле ктронному вигляді).
Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року №348 0-IV «Про цінні папери та фондов ий ринок» річна інформація п ро емітента є відкритою і в об сязі, встановленому Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку, підлягає о прилюдненню емітентом не піз ніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікув ання в одному з офіційних дру кованих видань Верховної Р ади України, Кабінету Мініс трів України або Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку.
Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) відповідно до ч. 6 ст. 40 За кону України від 23 лютого 2006 ро ку №3480-IV «Про цінні папери та фо ндовий ринок» встановлюютьс я Державною комісією з цінни х паперів та фондового ринку .
Рішенням Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку від 19 грудня 2006 р оку №1591, яке зареєстровано в Мі ністерстві юстиції України 0 5 лютого 2007 року за №97/13364, затверд жено Положення про розкриття інформації емітентами цінни х паперів.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Положення про розк риття інформації емітентами цінних паперів, емітенти цін них паперів зобов'язані розк ривати регулярну річну інфор мацію (далі - річна інформація ) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Згідно із пунктом 1 глави 7 ро зділу V Положення про розкрит тя інформації емітентами цін них паперів, затвердженого р ішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591 та зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 05 лютого 2 007 року за №97/13364, розкриття річно ї інформації має здійснювати сь шляхом розміщення в загал ьнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опубліку вання у офіційному друковано му виданні та подання до Комі сії.
Розкриття річної інформац ії здійснюється у такі строк и: розміщення в загальнодост упній інформаційній базі дан их Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за з вітним; опублікування у офіц ійному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня ро ку, наступного за звітним; под ання до Комісії - не пізніше 1 ч ервня року, наступного за зві тним.
Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення, відпові дач зобов' язаний був розкри ти річну інформацію шляхом о публікування в офіційному др укованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступ ного за звітним.
З матеріалів справи вбачає ться, що Луганським територі альним управлінням Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку було виявле но порушення відповідачем ви мог чинного законодавства пр о цінні папери - в порушення вимог ст.40 Закону України «Пр о цінні папери та фондовий ри нок» та п.1 глави 7 розділу V Поло ження про розкриття інформац ії емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням ДКЦ ПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованог о в МЮУ 05.02.2007 за №97/13364 (далі - Полож ення №1591), у строк не пізніше 30 кв ітня 2011 року не розкрило річну інформацію за 2010 рік шляхом оп ублікування в офіційному дру кованому виданні.
Відповідно до Закону Украї ни «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгл яду справ про порушення вимо г законодавства на ринку цін них паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенн ям державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку 11.12.2007 №2272, Луганське територіаль не управління Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку здійснює державни й контроль за дотриманням ви мог законодавства на ринку ц інних паперів та при виявлен ні фактів порушень законодав ства про цінні папери уповно важені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальш ому є підставою для винесенн я постанови про накладення ш трафних санкцій.
09 червня 2011 уповноваженою ос обою комісії винесено Постан ову про порушення справи про правопорушення на ринку цін них паперів, в якій зазначено , що річну інформацію за 2010 рік в офіційному друкованому вид анні в термін, передбачений П оложенням, опубліковано не б уло, що є порушенням вимог до п ункту 1 глави 7 розділу V Положе ння (а.с. 7).
Зазначену постанову напра влено відповідачу, що підтве рджується реєстром відправк и поштової кореспонденції (а .с. 8).
21 червня 2011 року уповноважен ою особою Комісії складений Акт №185- ЛУ про правопорушенн я на ринку цінних паперів, в як ому зазначено про повторне п орушення відповідачем ЗУ «Пр о цінні папери та фондовий ри нок», оскільки 23.07.2010 у відношенн і відповідача була винесена постанова про накладення сан кції №217-ЛУ, у зв' язку з нерозк риттям регулярної річної інф ормації шляхом її опублікува ння в офіційному друкованому виданні (а.с. 9).
Акт про правопорушення на р инку цінних паперів №185-ЛУ від 21.06.2011 та постанова про розгляд справи від 22.06.2011 була направлен а на адресу товариства (а.с.10,11).
Пункт 5 ч.1 ст. 11 ЗУ «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» (зі змінами і доповненнями) передбачає, щ о до юридичних осіб застосов уються фінансові санкції за неопублікування, опублікува ння не в повному обсязі інфор мації та/або опублікування н едостовірної інформації - у р озмірі до тисячі неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у роз мірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.
Постановою №185 - ЛУ від 04.07.2011 д о відповідача застосована са нкція у вигляді накладення ш трафу у розмірі 1000 неоподатко ваних мінімумів доходів гром адян - 17000 грн., який слід перер ахувати в дохід Державного б юджету України. Як обтяжуюча обставина зазначено - наяв ність повторного вчинення пр отягом року однорідного прав опорушення (постанова про на кладення санкцій за правопор ушення на ринку цінних папер ів №217-ЛУ від 23.07.2010) (а.с. 12, 13).
Зазначена постанова була н аправлена відповідачу пошто ю (а.с. 14).
Відповідно до розділу XVIII Пра вил розгляду справ про поруш ення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, затверджен их рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку від 11 грудня 2007 року №227 2 та зареєстрованих в Міністе рстві юстиції України 12 лютог о 2008 року за №120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з да ти отримання нею постанови. Ю ридичні особи сплачують штра фи шляхом перерахування кошт ів до Державного бюджету. Док умент, який підтверджує спла ту штрафу, протягом п'яти робо чих днів надсилається до упо вноваженого підрозділу цент рального апарату Комісії (ві дповідного підрозділу терит оріального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридич ною особою в строк, установле ний пунктом 2 цього розділу, шт раф стягується в судовому по рядку.
Частиною 3 статті 11 Закону Ук раїни від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і» також закріплено, що штраф и, накладені Державною коміс ією з цінних паперів та фондо вого ринку, стягуються у судо вому порядку.
Порядок накладення штрафу , визначений ст.12 Закону Украї ни «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні», позивачем дотриманий.
Оскільки відповідачем пос танову Луганського територі ального управління Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладе ння санкцій за правопорушенн я на ринку цінних паперів від 04.07.2011 №185-ЛУ у встановленому поря дку не оскаржено, внаслідок ч ого вона на момент розгляду с прави є чинною та такою, що під лягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII П равил розгляду справ про пор ушення вимог законодавства н а ринку цінних паперів та зас тосування санкцій, затвердже них рішенням Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Мініст ерстві юстиції України 12 люто го 2008 року за №120/14811, штраф протяг ом 15 днів з дати отримання пос танови про накладення санкці й за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачений , позовні вимоги визнаються с удом обґрунтованими та таким и, що підлягають повному задо воленню.
Стягнення здійснених пози вачем судових витрат вирішує ться в порядку ст. 94 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверне нні з адміністративним позов ом до суду було сплачено судо вий збір у розмірі 98,50 грн., що пі дтверджується платіжним дор ученням (а.с. 2), тому дані витрат и підлягають стягненню з Дер жавного бюджету України на к ористь позивача.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 87, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганськог о територіального управлінн я Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку д о Відкритого акціонерного то вариства «Біловодська район на друкарня» про стягнення с уми штрафної санкції у розмі рі 17 000 грн., задовольнити повні стю.
Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства «Б іловодська районна друкарня » суму штрафної санкції у роз мірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) в дохід Державного б юджету України (р/р 31115106700103 в ГУ ДК У в Луганській області, МФО 804013 , код 24048193, код бюджетної класифі кації 21081100).
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь позив ача судові витрати зі сплати судового збору в сумі 98,50 грн. (д ев' яносто вісім гривень 50 ко п.).
Постанова за результ атами скороченого проваджен ня може бути оскаржена сторо нами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга по дається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, судове рішення апеляці йної інстанції по такій спра ві є остаточним і оскарженню не підлягає.
< Текст >
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2012 |
Оприлюднено | 24.01.2012 |
Номер документу | 20957517 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні