Ухвала
від 11.01.2012 по справі 2а-12037/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

УХВАЛА

11 січня 2012 року Справа № 2а-12037/11/1270

Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі

головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю

секретаря судового засіда ння Данилкіній Н.В.,

та

представників сторін:

від позивача - не прибув,

відповідача - не прибув,

розглянувши у судовому зас іданні у м. Луганську справу з а адміністративним позовом д ержавної податкової інспекц ії в м. Сєвєродонецьку Луганс ької області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехбуд» про стягнення пені у розмірі 536,95 грн.,

ВСТАНОВИВ:

22 грудня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов державної подат кової інспекції в м. Сєвєродо нецьку Луганської області до товариства з обмеженою відп овідальністю «Промтехбуд» п ро стягнення пені у розмірі 536 ,95 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазн ачив.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Промтехбуд» зареєстровано як юридична о соба у Сєвєродонецькій міськ ій раді, про що зроблено запис в журналі реєстраційних спр ав від 02 червня 1992 року № 317п.6 і пр исвоєно ідентифікаційний но мер юридичної особи - 23487855, взя то на облік державною податк овою інспекцією в м. Сєвєродо нецьку в якості платника под атків 02 вересня 1992 року.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Промтехбуд» є платником податків і зборі в, передбачених Податковим к одексом України.

Відповідно до ст. 41 та п. 61.1 ст. 6 1 Податкового кодексу Україн и податковий контроль щодо п равильності нарахування, пов ноти і своєчасності сплати п одатків і зборів здійснюєтьс я державними податковими орг анами.

Станом на 19 грудня 2011 року за п ідприємством утворився пода тковий боргу з податку на дод ану вартість у розмірі 536,95 грн ., що підтверджується податко вим повідомленням рішенням в ід 21 лютого 2005 року № 0000091502.

З метою стягнення податков ого боргу позивач на підстав і Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» відповідачу було ви ставлено першу податкову вим огу від 02 січня 2008 року № 1/175 та др угу податкову вимогу від 02 лют ого 2008 року № 2/53.

У державному реєстрі обтяж ень рухомого майна 25 листопад а 2008 року внесено запис про реє страцію податкової застави т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Промтехбуд» за н омером 8225317.

Незважаючи на вжиті заходи , податковий борг відповідач а залишається несплаченим.

Відповідно до п. 102.4 ст. 102 Подат кового кодексу України, у раз і якщо грошове зобов' язання нараховане контролюючим орг аном до закінчення строку да вності, визначеного у підпун кті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв' язку з ві дмовою у самостійному погаше нні такого грошового зобов' язання, може бути стягнутий п ротягом наступних 1095 календар них днів з дня виникнення под аткового боргу.

У зв' язку з вищевикладени м, позивач просить суд стягну ти кошти з рахунків у банках, о бслуговуючих платника подат ків - товариства з обмеженою в ідповідальністю «Промтехбу д» за податковим боргом з под атку на додану вартість у роз мірі 536,95 грн.

Представника позивача у су дове засідання не прибув про дату, час та місце судового ро згляду повідомлявся належни м чином, надав клопотання про розгляд справи без його учас ті, в якому зазначив, що позовн і вимоги підтримує в повному обсязі (арк. справи 27).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належ ним чином, на адресу суду пове рнулось поштове відправленн я з зазначенням причини пове рнення «за закінченням термі ну зберігання» (арк. справи 25-26) .

Відповідно до частини 11 ста тті 35 Кодексу адміністративн ого судочинства України у ра зі повернення поштового відп равлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежн их від суду причин, вважаєтьс я, що така повістка вручена на лежним чином.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає залишенню без розгляду з о гляду на таке.

У відповідності із ч.2 ст.5 КАС України провадження в адмін істративних справах здійсню ється відповідно до закону, ч инного на час вчинення окрем ої процесуальної дії, розгля ду і вирішення справи.

При цьому, згідно із ч.3 ст.22 Ко нституції України при прийня тті нових законів або внесен і змін до чинних законів не до пускається звуження змісту т а обсягу існуючих прав та сво бод.

Відповідно до ч.1 ст.99 КАС Укр аїни адміністративний позов може бути подано в межах стро ку звернення до адміністрати вного суду, встановленого ци м Кодексом або іншими закона ми.

Згідно ч.2 ст.99 КАС України дл я звернення до адміністратив ного суду за захистом прав, св обод та інтересів особи вста новлюється шестимісячний ст рок, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушенн я своїх прав, свобод чи інтере сів.

Для звернення до адміністр ативного суду суб'єкта владн их повноважень встановлюєть ся шестимісячний строк, який , якщо не встановлено інше, обч ислюється з дня виникнення п ідстав, що дають суб'єкту влад них повноважень право на пре д'явлення передбачених закон ом вимог. Цим Кодексом та інши ми законами можуть також вст ановлюватися інші строки для звернення до адміністративн ого суду суб'єкта владних пов новажень.

З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Податковий кодекс Україн и.

Згідно п.102.1 ст.102 ПК України ко нтролюючий орган, крім випад ків, визначених пунктом 102.2 ціє ї статті, має право самостійн о визначити суму грошових зо бов'язань платника податків у випадках, визначених цим Ко дексом, не пізніше закінченн я 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подан ня податкової декларації та/ або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахо ваних контролюючим органом, а якщо така податкова деклар ація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Я кщо протягом зазначеного стр оку контролюючий орган не ви значає суму грошових зобов'я зань, платник податків вважа ється вільним від такого гро шового зобов'язання, а спір ст осовно такої декларації та/а бо податкового повідомлення не підлягає розгляду в адмін істративному або судовому по рядку.

Відповідно до п.п.102.4 ст.102 ПК Ук раїни у разі якщо грошове зоб ов'язання нараховане контрол юючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, подат ковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному по гашенні такого грошового зоб ов'язання, може бути стягнути й протягом наступних 1095 кален дарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо плат іж стягується за рішенням су ду, строки стягнення встанов люються до повного погашення такого платежу або визначен ня боргу безнадійним.

Таким чином з викладеного в бачається, що податковий орг ан може звернутися до суду за стягненням коштів за податк овим боргом протягом 1095 кален дарних днів з дня виникнення такого боргу.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач звернувся до суду за стягненням пені з від повідача за податковим борго м з податку на додану вартіст ь в сумі 536,95 грн. минулих років (2 005 рік).

На час виникнення спірних п равовідносин спеціальним за коном з питань оподаткування , який установлює порядок пог ашення зобов' язань юридичн их або фізичних осіб перед бю джетами та державними цільов ими фондами з податків і збор ів (обов' язкових платежів) б ув Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и».

Статтею 1 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» визначено терміни, які вживаються у цьому закон і, зокрема:

податкове зобов' язання - зобов' язання платника пода тків сплатити до бюджетів аб о державних цільових фондів відповідну суму коштів у пор ядку та у строки, визначені ци м Законом або іншими законам и України (п.1.2 ст.1 Закону Украї ни № 2181);

податковий борг (недоїмка) - податкове зобов' язання ( з урахуванням штрафних санкц ій за їх наявності), самостійн о узгоджене платником податк ів або узгоджене в адміністр ативному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлен ий строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого податково го зобов' язання (п.1.3 ст.1 Закон у України № 2181);

податкове повідомлення - письмове повідомлення контр олюючого органу про обов' яз ок платника податків сплатит и суму податкового зобов' яз ання, визначену контролюючим органом у випадках, передбач ених цим Законом (п.1.9 ст.1 Закон у України № 2181).

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України від 21 грудня 2000 ро ку № 2181-III «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» п одаткове зобов' язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, в важається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків, визнач ених п.п.5.2.2 цього пункту.

У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв будь-яке інше рішення , що суперечить законодавств у з питань оподаткування або виходить за межі його компет енції, встановленої законом, такий платник податків має п раво звернутися до контролюю чого органу із скаргою про пе регляд цього рішення, яка под ається у письмовій формі та м оже супроводжуватися докуме нтами, розрахунками та доказ ами, які платник податків вва жає за потрібне надати. Скарг а повинна бути подана контро люючому органу протягом деся ти календарних днів, наступн их за днем отримання платник ом податків податкового пові домлення або іншого рішення контролюючого органу, що оск аржується (п.п.5.2.2 п.5.2 ст.5 Закону У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»).

День закінчення процедури адміністративного оскаржен ня вважається днем узгодженн я податкового зобов' язання платника податків. При зверн енні платника податків до су ду з позовом щодо визнання не дійсним рішення контролюючо го органу податкове зобов' я зання вважається неузгоджен им до розгляду судом справи п о суті та прийняття відповід ного рішення (п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»).

Згідно абз.3 п.п.5.3.1 ст.5 Закону У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» у разі визначення податкового зобо в' язання контролюючим орга ном за підставами, зазначени ми у підпунктах «а»- «в» під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов' язаний погасити нараховану суму по даткового зобов' язання про тягом десяти календарних дні в від дня отримання податков ого повідомлення, крім випад ків коли протягом такого стр оку такий платник податків р озпочинає процедуру апеляці йного узгодження.

З матеріалів справи вбачає ться, що ДПІ в м. Сєвєродонецьк у Луганської області визначе но ТОВ «Промтехбуд» податков і зобов' язання з податку на додану вартість податковими повідомленнями-рішеннями ві д 21 лютого 2005 року № 0000091502/0 у розмір і 714,51 грн. та № 0000081502/0/0 у розмірі 1536,97 г рн. (а.с.10).

Податкові повідомлення-рі шення від 21 лютого 2005 року № 0000091502/ 0 та № 0000081502/0/0 отримані відповіда чем 21 лютого 2005 року, що підтвер джується підписом уповноваж еної особи ТОВ «Промтехбуд» на корінцях податкових повід омлень-рішень (арк. справи 10).

Згідно п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону Ук раїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» податкова вимога вважається надіслано ю (врученою) юридичній особі, я кщо її передано посадовій ос обі такої юридичної особи пі д розписки або надіслано лис том з повідомленням про вруч ення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

У такому самому порядку над силаються податкові повідом лення.

Відповідач не скористався правом оскарження вказаних повідомлень-рішень, а отже во ни є узгодженими.

Відповідно до п.п 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 З акону України від 21 грудня 2000 р оку № 2181-III «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» після закінчення встановлен их строків погашення узгодже ного податкового зобов'язанн я на суму податкового боргу н араховується пеня.

З урахуванням вищевикладе ного, суд зазначає, що датою по чатку нарахування пені за по датковими повідомленнями рі шеннями від 21 лютого 2005 року № 000 0091502/0 та № 0000081502/0/0 є 04 березня 2005 року.

Таким чином, ДПІ в м. Сєвєрод онецьку Луганської області м ала право звернутися до суду за стягненням пені протягом 1095 календарних днів, починаюч и з 04 березня 2005 року.

Натомість, позивач з позово м звернувся тільки 22 грудня 2011 року, про що свідчить відбито к штампу вхідної кореспонден ції суду на адміністративном у позові (а.с.2), тобто з пропуско м 1095 календарних днів з дня вин икнення податкового боргу.

Відповідно до ч.1 ст.100 КАС Укр аїни адміністративний позов , поданий після закінчення ст років, установлених законом, залишається без розгляду, як що суд на підставі позовної з аяви та доданих до неї матері алів не знайде підстав для ви знання причин пропуску строк у звернення до адміністратив ного суду поважними, про що по становляється ухвала.

Згідно ч.2 ст.100 КАС України по зовна заява може бути залише на без розгляду як на стадії в ирішення питання про відкрит тя провадження в адміністрат ивній справі без проведення судового засідання, так і в хо ді підготовчого провадження чи судового розгляду справи .

Розглянувши адміністратив ну справу, судом встановлено , що позивач звернувся до суду після закінчення строків, ус тановлених законом. Суд не зн аходить підстав для визнання причин пропуску строку звер нення до адміністративного с уду поважними та вважає за не обхідне адміністративний по зов залишити без розгляду.

Крім того, суд вважає за пот рібне зазначити, що строк стя гнення, встановлені п.102.4 ст.102 ПК України є присічним, тому пон овленню взагалі не підлягає.

Підпунктом 15.2.1 пункту 15.2 стат ті 15 Закону України від 21 грудн я 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» (який був чинним на момент виникнення спірних п равовідносин) визначені гран ичні строки стягнення податк ового боргу - протягом 1095 кален дарних днів від дня узгоджен ня податкового зобов' язанн я. Якщо платіж стягується за р ішенням суду, строки стягнен ня встановлюються до повного погашення такого платежу аб о до визнання боргу безнадій ним.

У відповідності із підпунк том 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» (який був чинним на момент виникне ння спірних правовідносин) п ідлягає списанню безнадійни й податковий борг, у тому числ і пеня, нарахована на такий по датковий борг, а також штрафн і санкції. При цьому згідно з п ідпунктом «в» підпункту 18.2.1 пу нкту 18.2 статті 18 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» (який був чинни м на момент виникнення спірн их правовідносин) під термін ом «безнадійний» слід розумі ти податковий борг юридичних та фізичних осіб, стосовно як ого минув строк позовної дав ності, встановлений цим Зако ном, тобто борг, стосовно яког о минуло 1095 календарних днів в ід дня узгодження податковог о зобов' язання.

Податковий борг з податку з доходів фізичних осіб в сумі 213346,71 грн. є заборгованістю мину лих років (2007 рік), стосовно ньо го минув строк позовної давн ості, встановлений підпункто м 15.2.1 пункту 15.2 статті 15 Закону Ук раїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (який був ч инним на момент виникнення с пірних правовідносин), а тому згідно з підпунктом 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» (який був чинним на м омент виникнення спірних пра вовідносин) є безнадійним та не може бути стягнений з відп овідача.

Відповідно до п.9 ч.1 ст.155 КАС У країни суд своєю ухвалою зал ишає позовну заяву без розгл яду, якщо позовну заяву подан о з пропущенням встановленог о законом строку звернення д о адміністративного суду і с уд не знайшов підстав для виз нання причин пропуску строку звернення до адміністративн ого суду поважними.

Керуючись ст.ст.99, 100, 155 Кодексу адміністративного судочинс тва України, ст.ст.101, 102 Податков ого Кодексу України, Законом України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », суд

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов де ржавної податкової інспекці ї в м. Сєвєродонецьку Лугансь кої області до товариства з о бмеженою відповідальністю « Промтехбуд» про стягнення пе ні у розмірі 536,95 грн. залишити б ез розгляду.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до До нецького апеляційного адмін істративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на ухвал у суду першої інстанції пода ється протягом п'яти днів з дн я проголошення ухвали. Якщо у хвалу було постановлено у пи сьмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржу є, апеляційна скарга подаєть ся протягом п'яти днів з дня от римання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії ухвали суд у безпосередньо в суді, то п'ят иденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчис люється з наступного дня піс ля закінчення п'ятиденного с троку з моменту отримання су б'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду .

Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, в становленого статтею 186 КАС Ук раїни, якщо таку скаргу не бул о подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що ухвала суду не н абрала законної сили.

Суддя

Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20957610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12037/11/1270

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні