Постанова
від 11.01.2012 по справі 2а-12057/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 січня 2012 року Справа № 2а-12057/11/1270

Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Каюди А.М .

при секретарі: Єгорової О.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції в Л уганській області до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Фінансова група Промис лова-інвестиційна компанія» про стягнення суми податков ого боргу по земельному пода тку в розмірі 1628,27грн.,-

ВСТАНОВИВ

22 грудня 2011 року на адресу Луг анського окружного адмініст ративного суду надійшов адмі ністративний позов Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції в Луганськ ій області до товариства з об меженою відповідальністю «Ф інансова група Промислова-ін вестиційна компанія» про стя гнення суми податкового борг у по земельному податку в роз мірі 1628,27грн

В обґрунтування позо вних вимог позивачем зазначе но, що ТОВ «Фінансова група Пр омислово-інвестиційна компа нія» є платником податків та зборів та перебуває на подат ковому обліку в Ленінській М ДПІ м.Луганська. Зазначає, що п озивач має податковий борг п о земельному податку з юриди чних осіб, який утворився вна слідок несплати самостійног о нарахування в декларації: № 3533 від 29.01.2009 року податкового зоб ов' язання, яке підлягає нар ахуванню до сплати в бюджет у розмірі 467,68грн. - по даті спла ти (виникнення податкового б оргу) - 30.10.09, №3533 від 29.01.2009 року пода ткового зобов' язання, яке п ідлягає нарахуванню до сплат и в бюджет у розмірі 467,68грн. - п о даті сплати (виникнення под аткового боргу) - 30.11.09, №3533 від 29.0 1.2009 року податкового зобов' я зання, яке підлягає нарахува нню до сплати в бюджет у розмі рі 467,68грн. - по даті сплати (вин икнення податкового боргу) - 30.12.09, №3533 від 29.01.2009 року податковог о зобов' язання, яке підляга є нарахуванню до сплати в бюд жет у розмірі 467,68грн. - по даті сплати (виникнення податков ого боргу) - 01.02.10. Відповідно до п.п. 5.4.1 п.5.4. ст..5 Закону №2181, узгодже на сума податкового зобов' я зання, не сплачена платником податків у строки, визначені законом, визнається сумою по даткового боргу платника под атків. Також зазначає, що пози вачем 06 листопада 2009 року на ад ресу відповідача надіслано п ершу податкову вимогу №1/2801, 13 бе резня 2010 року другу податкову вимогу №2/701, зазначені вимоги п овернулись на адресу податко вої з відміткою - за зазначен ою адресою не проживає. Подат ковою було складено акти про неможливість вручення подат кових вимог та були розміщен і на дошці оголошень. 03 травня 2010 позивачем відносно відпов ідача прийнято рішення №3818 пр о стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків в рахунок погашення йог о податкового боргу. За таких обставин просив стягнути су му податкового боргу з земел ьного податку в розмірі 1628,27грн .

Представник позивача в судовому засіданні підтри мав позовні вимоги, надави по яснення аналогічні викладен ому в адміністративному позо ві, просив задовольнити позо вні вимоги в повному обсязі.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився про час, місце та дату р озгляду справи повідомлявся належним чином, про причини н е явки судне повідомив.

Дослідивши матеріали спра ви, розглянувши справу в межа х заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, о цінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд прийшов до наступн ого.

Відповідач - товариство з об меженою відповідальністю «Ф інансова група Промислово-ін вестиційна компанія» зареєс тровано виконавчим комітето м Луганської міської ради 12.08.20 05 року за реєстраційним номер ом 1 382 105 0003 005274 (а.с.6).

В якості платника податків відповідач перебуває на под атковому обліку в Ленінській міжрайонній державній подат ковій інспекції в м.Луганськ у з 15.09.2005 року (а.с.7).

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» втратив чи нність.

У зв' язку з тим, що правові дносини, щодо наслідків несп лати податкового боргу виник ли до набрання чинності Пода тковим Кодексом України 01.01.2011 і продовжуються після цього, с уд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосо вувати норми Податкового код ексу України та норми Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ».

Згідно преамбули Закону Ук раїни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в ід 21.12.2000 року № 2181 (далі - Закон № 2181) ц ей Закон є спеціальним закон ом з питань оподаткування, як ий установлює порядок погаше ння зобов'язань юридичних аб о фізичних осіб перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов'язкових платежів), включа ючи збір на обов'язкове держа вне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання, нарахування і сплати пе ні та штрафних санкцій, що зас тосовуються до платників под атків контролюючими органам и, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає проц едуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст.1 Закон у №2181 контролюючий орган - держ авний орган, який у межах своє ї компетенції, визначеної за конодавством, здійснює контр оль за своєчасністю, достові рністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язков их платежів) та погашенням по даткових зобов'язань чи пода ткового боргу. Вичерпний пер елік контролюючих органів ви значається статтею 2 цього За кону.

Підпункт 2.1.4 пункту 2.1. ст. 2 Зако ну № 2181 визначає, що податкові о ргани є контролюючим органом стосовно податків і зборів (о бов'язкових платежів), які спр авляються до бюджетів та дер жавних цільових фондів, крім зазначених у підпунктах 2.1.1-2.1.3 цього пункту.

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю» № 2535 від 03.07.1992, який діяв до 01.01.2011 (далі - Закон № 2535), використання земл і в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляд і земельного податку або оре ндної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за зе мельні ділянки, грошову оцін ку яких не встановлено, визна чаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Зак оном.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», який діяв до 01.01.2011, платник и податків та зборів (обов'язк ових платежів) зобов'язані сп лачувати належні суми податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и термін.

Ст. 1 Закону № 2181 передбачено: п .1.3 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.

Згідно п.5.1 ст. 5 Закону № 2181, под аткове зобов'язання (зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та стро ки визначені цим Законом або іншими законами України), сам остійно визначене платником податків у податковій декла рації, вважається узгодженим з дня подання такої податков ої декларації.

Відповідно до ст. 14 Закону № 2 535 платники земельного податк у, а також орендної плати за зе мельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчисл юють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язк у подання податкової деклара ції до 1 лютого поточного року , у тому числі і за нововідведе ні земельні ділянки, що не зві льняє від обов'язку подання п одаткової декларації протяг ом місяця з дня виникнення пр ава на нововідведену земельн у ділянку, протягом 20 календар них днів місяця наступного з а звітним.

Відповідно до п. п 5.4.1 .п. 5.4 ст.5 уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки, визнач ені цією статтею, визнається сумою податкового боргу пла тника податків.

Відповідно до п. п 5.4.1 .п. 5.4 ст.5 За кону №2181 узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.

Підпунктом 16.1.1. пункту 16.1 ст.16 в ищезазначеного Закону перед бачено, що після закінчення в становлених строків погашен ня узгодженого податкового з обов'язання на суму податков ого боргу нараховується пеня .

Підпунктами 16.4.1 та 16.4.2 підпунк ту 16.4 вищезазначеної статті З акону передбачено, що пеня на раховується на суму податков ого боргу (включаючи суму штр афних санкцій за їх наявност і) із розрахунку 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, діюч ої на день виникнення такого податкового боргу або на ден ь його (його частини) погашенн я, залежно від того, яка з вели чин таких ставок є більшою, за кожний календарний день про строчення у його сплаті.

Відповідно до ст. 15 Закону № 2535 власники землі та землекор истувачі сплачують земельни й податок, а також орендну пла ту за земельні ділянки держа вної та комунальної власност і з дня виникнення права влас ності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 269 Податков ого кодексу України платника ми податку (плата за землю) є в ласники земельних ділянок, з емельних часток (паїв), землек ористувачі.

Відповідно до ст.14 Податков ого кодексу України, податко вий борг - це сума грошового зобов' язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджено го платником податків або уз годженого в порядку оскаржен ня, але не сплаченого у встано влений цим Кодексом строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого грошового зобов' яза ння.

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податк ового кодексу України, крім в ипадків, передбачених податк овим законодавством, платник податків самостійно обчислю є суму податкового та/або гро шового зобов' язання та/або пені, яку зазначає у податков ій (митній) декларації або уто чнюючому розрахунку, що пода ється контролюючому органу у строки, встановлені цим Коде ксом.

Згідно п. «в» ч.1 ст. 91 Земельно го кодексу України, власники земельних ділянок зобов'яза ні, зокрема, своєчасно сплачу вати земельний податок.

Судом встановлено, 20.01.2009 року відповідачем до податкової було подано податковий розра хунок земельного податку №3533 з самостійно визначеною сумо ю податкового зобов' язання що підлягає сплаті (а.с.14). Таки м чином, відповідач узгодив п одаткове зобов' язання з зем ельного податку.

Сума заборгованості, заявл еної до стягнення також підт верджена випискою з картки о собового рахунку відповідач а, з якої серед іншого вбачаєт ься часткова сплата відповід ачем податкового зобов' яза ння зі сплати земельного под атку, заборгованість відпові дача згідно розрахунку №3533 ви никла за період з вересня по г рудень 2009 року (а.с.18-25)

Враховуючи вищевикладене, податкова заборгованість ві дповідача підтверджена мате ріалами справи та на час розг ляду справи не погашена.

Статтею 6 Закону України №2181 передбачено, що в разі, коли пл атник податків не сплачує уз годжену суму податкового зоб ов'язання в установлені стро ки, податковий орган надсила є такому платнику податків п одаткові вимоги.

06 листопада 2009 року позиваче м було винесено першу податк ову вимогу №1/2801, яка була надіс лана на адресу відповідача, з азначена вимога повернулась на адресу позивача з позначк ою пошти «за зазначеною адре сою не проживає» (а.с.9).

13 березня 2010 року позивачем б уло винесено другу податкову вимогу №2/701, яка була надіслана на адресу відповідача, зазна чена вимога повернулась на а дресу позивача з позначкою п ошти «за зазначеною адресою не проживає» (а.с.9).

Керуючись абз. 4 п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», у разі коли податкови й орган або пошта не може вруч ити платнику податків податк ове повідомлення або податко ві вимоги у зв' язку з незнах одженням посадових осіб, їх в ідмовою прийняти податкове п овідомлення або податкову ви могу, незнаходженням фактичн ого місця розташування (місц езнаходження) платника подат ків, податковий орган розміщ ує податкове повідомлення аб о податкові вимоги на дошці п одаткових оголошень, встанов леній на вільному для огляду місці біля входу до приміщен ня податкового органу. При ць ому день розміщення такої по даткової вимоги вважається д нем її вручення.

В зв' язку з неможливістю в ручення податкової вимоги №1 /2801 від 06 листопада 2009 року та под аткової вимоги №2/701 від 13 берез ня 2010 року податковим керуючи м було складено акти відпові дно від 10 лютого 2010 року та від 04 квітня 2010 року про неможливіс ть вручення поштою податково ї вимоги у зв' язку з незнахо дженням платників податків з а юридичною адресою. (а.с.10,12).

Рішенням Ленінської міжра йонної державної податкової інспекції в м.Луганську від 03 травня 2010 року №38/8 на підставі с т..10 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» було вирішено здій снити стягнення коштів та пр одаж інших активів, що перебу вають у власності відповідач а, як платника податків, а тако ж активів, права власності на які він набуде у майбутньому , в рахунок погашення узгодже ної суми податкового боргу ц ього платника податків. (а.с.13)

Враховуючи те, що відповіда ч за час судового розгляду сп рави у добровільному порядку податковий борг не сплатив, п озовні вимоги визнаються суд ом обґрунтованими, доведеним и і такими, що підлягають повн ому задоволенню.

Відповідно до статті 94 КАС У країни у справах, в яких позив ачем є суб'єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції в Л уганській області до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Фінансова група Промис лова-інвестиційна компанія» про стягнення суми податков ого боргу по земельному пода тку в розмірі 1628,27грн задовольн ити повністю.

< Текст >

Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Фінансова група Промисло ва-інвестиційна компанія», 9105 5, м.Луганськ, вул..Карла Маркса ,57, код 33701847 податковий борг зі сп лати земельного податку в ро змірі 1628,27грн. (одна тисяча шіст сот двадцять вісім гривень 27к оп.) з рахунків платника подат ків у банків, обслуговуючих т акого платника податків.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано.

Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Складення постанови у пов ному обсязі відкладено, про щ о згідно вимог частини 2 статт і 167 КАС України повідомлено п ісля проголошення вступної т а резолютивної частин постан ови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 13.01.2012

< Текст >

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено24.01.2012
Номер документу20957624
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12057/11/1270

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні