Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 січня 2012 року Справа № 2а-12010/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді: Цицюри О .О.
при секретарі судового зас ідання: Бойко В.В.,
за участю представників ст орін:
від позивача - старший дер жавний податковий інспектор юридичного
відділу ОС ОБА_1, довіреність №4/10 від 04.01.2012 ,
від відповідача - не прибу в,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у місті Луганську до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Автобудінвест» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюд жетом з податку на додану вар тість у розмірі 49538,47 грн. з розра хункових рахунків у банках, о бслуговуючих платника подат ків, -
В С Т А Н О В И В:
21 грудня 2011 року позивач - Ле нінська МДПІ у місті Лугансь ку звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Автобудінвест» про стягн ення коштів на суму податков ого боргу перед бюджетом з по датку на додану вартість у ро змірі 49538,47 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслугову ючих платника податків.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Автобудінве ст» (код ЄДРПОУ 31995628) зареєстров ано виконавчим комітетом Луг анської міської ради 08.05.2002 в яко сті суб' єкта підприємницьк ої діяльності за реєстраційн им номером № 1 382 120 0000 002394, та взято н а податковий облік в якості п латника податків у Ленінські й МДПІ у місті Луганську з 13.06.2002 за №231-01.
Станом на грудень 2011 року під приємство відповідача має по датковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість у загальному розмірі 49538,47 грн., який утворився внаслідок нес плати останнім податкового з обов' язання, нарахованого т а визначеного контролюючим о рганом на підставі:
- податкового повідомлення -рішення №0027181600/0 від 11.06.2010 на суму 170 ,00 грн., винесеного на підставі акту документальної невиїзн ої перевірки ТОВ «Автобудінв ест» в частині своєчасності повернення свідоцтва платни ка податку на додану вартіст ь від 01.06.2010 №1106/16, яким встановлено факт порушення відповідачем п.9.8 ст.9 Закону України «Про п одаток на додану вартість» в ід 03.04.1997 №168/97-ВР, а саме - не поверне ння свідоцтва платника ПДВ в строк до 13.05.2010 у зв' язку з його анулюванням; вказане податк ове повідомлення-рішення нап равлено на адресу відповідач а рекомендованим листом з по відомленням про вручення, ал е було повернуто поштовою сл ужбою без вручення адресату з позначкою «за зазначеною а дресою не проживає»,
- акту документальної неви їзної перевірки ТОВ «Автобуд інвест» з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість з а період з 01.04.2010 по 23.04.2010 від 30.06.2011 №1242/1 6/31995628, яким встановлено факт пор ушення відповідачем абз.16,17 п.9. 8 ст.9 Закону України «Про пода ток на додану вартість» від 03. 04.1997 №168/97-ВР, а саме - заниження П ДВ за квітень 2010 року в сумі 44882,20 грн., у зв' язку з чим контролю ючим органом останньому дона раховано податкове зобов' я зання з ПДВ в сумі 44885,20 грн.
- податкового повідомлення -рішення №0028851600/0 від 14.07.2010 на суму 448 8,52 грн., винесеного на підставі акту документальної невиїзн ої перевірки ТОВ «Автобудінв ест» з питань дотримання под аткового законодавства з под атку на додану вартість за пе ріод з 01.04.2010 по 23.04.2010 від 30.06.2011 №1242/16/31995628, я ким встановлено факт порушен ня відповідачем абз.16,17 п.9.8 ст.9 З акону України «Про податок н а додану вартість» від 03.04.1997 №168/9 7-ВР, а саме - заниження ПДВ за квітень 2010 року в сумі 44882,20 грн.; в казане податкове повідомлен ня-рішення направлено на адр есу відповідача рекомендова ним листом з повідомленням п ро вручення, але було поверну то поштовою службою без вруч ення адресату з поміткою «за зазначеною адресою не прожи ває».
З метою погашення податков ого боргу ДПІ Ленінською МДП І у місті Луганську на підста ві п.п.6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чи нним на час виникнення спірн их правовідносин) були засто совані заходи щодо його стяг нення шляхом направлення на юридичну адресу відповідача першої податкової вимоги №1/18 05 від 04.08.2010 та другої податкової вимоги 32/2542 від 18.11.2010, які через не можливість їх вручення, відп овідно до п.п.5.8.3 пункту 5 Порядк у направлення органами держа вної податкової служби Украї ни податкових вимог платника м податків, затвердженого на казом ДПА України від 03.07.2001 №266 та зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 16.07.2001 №595/5786, б ули розміщені на дошці подат кових оголошень Ленінської М ДПІ у м.Луганську, про що свідч ать відповідні акти від 19.10.2010 та від 17.12.2010.
Однак, усі прийняті заходи, спрямовані на погашення пода ткового боргу, не дали позити вного результату. На підстав і викладеного, позивач проси в стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ав тобудінвест» кошти на суму п одаткового боргу перед бюдже том з податку на додану варті сть у розмірі 49538,47 грн. з розраху нкових рахунків у банках, обс луговуючих платника податкі в, у судовому порядку на корис ть Державного бюджету Україн и.
Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задов оленні, дав суду пояснення, ан алогічні викладеному в позов і.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належни м чином. Правом надання запер ечень проти позову у встанов лений судом строк та доказів на підтвердження своїх дово дів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його ві дсутності суду не надавав. Та к, 03.01.2012 на адресу Луганського о кружного адміністративного суду повернулось поштове ві дправлення з ухвалою про від криття провадження по справі , направлене на адресу відпов ідача. Згідно довідки поштов ого відділення причиною пове рнення зазначено «за зазначе ною адресою не проживає». Від повідно до частини 11 статті 35 К одексу адміністративного су дочинства України у разі пов ернення поштового відправле ння із повісткою, яка не вруче на адресату з незалежних від суду причин, вважається, що та ка повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо особа, яка бере участь у справ і, без поважних причин не нада сть докази на пропозицію суд у для підтвердження обставин , на які вона посилається, суд вирішує справу на основі ная вних в матеріалах справи док азів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст.69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених вимог з огл яду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.
Відповідно до ст.6 Податков ого Кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI податком є обов' язковий, б езумовний платіж до відповід ного бюджету, що справляєтьс я з платників податку відпов ідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в поря дку, встановленому законодав ством України; вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів; сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи; подавати на нале жним чином оформлену письмов у вимогу контролюючих органі в (у випадках, визначених зако нодавством) документи з облі ку доходів, витрат та інших по казників, пов'язаних із визна ченням об'єктів оподаткуванн я (податкових зобов'язань), пер винні документи, регістри бу хгалтерського обліку, фінанс ову звітність, інші документ и, пов'язані з обчисленням та с платою податків та зборів. У п исьмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний пер елік документів, які повинен надати платник податків, та п ідстави для їх надання; подав ати контролюючим органам інф ормацію, відомості про суми к оштів, не сплачених до бюджет у в зв'язку з отриманням подат кових пільг (суми отриманих п ільг) та напрями їх використа ння (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, в ивільнених у суб'єкта господ арювання внаслідок надання п ільги, у визначеному державо ю порядку); подавати контролю ючим органам інформацію в по рядку, у строки та в обсягах, в становлених податковим зако нодавством; виконувати зако нні вимоги контролюючих орга нів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оп одаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) п ро проведення перевірки; не п ерешкоджати законній діяльн ості посадової особи контрол юючого органу під час викона ння нею службових обов'язків та виконувати законні вимог и такої посадової особи; пові домляти контролюючим органа м за місцем обліку такого пла тника про його ліквідацію аб о реорганізацію протягом трь ох робочих днів з дня прийнят тя відповідного рішення (крі м випадків, коли обов'язок зді йснювати таке повідомлення п окладено законом на орган де ржавної реєстрації); повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця; забезпечувати збере ження документів, пов'язаних з виконанням податкового об ов'язку, протягом строків, уст ановлених цим Кодексом; допу скати посадових осіб контрол юючого органу під час провед ення ними перевірок до обсте ження приміщень, територій (к рім житла громадян), що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадка х, встановлених цим Кодексом .
Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право визначати у ви значених цим Кодексом випадк ах суми податкових та грошов их зобов'язань платників под атків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та /або податкового боргу у випа дках, порядку та розмірі, вста новлених цим Кодексом, стягу вати суми простроченої забор гованості суб'єкта господарю вання перед державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залучен им державою (Автономною Респ ублікою Крим чи територіальн ою громадою міста) або під дер жавну (місцеву) гарантію, а так ож за кредитом з бюджету в пор ядку, визначеному цим Кодекс ом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); зверт атися до суду щодо стягнення коштів платника податків, як ий має податковий борг, з раху нків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму пода ткового боргу або його части ни (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Проте, у зв' язку з тим, що по датковий борг відповідача ви ник до набрання чинності Под атковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, факт наявності податк ового боргу до 01.01.2011 у відповіда ча суд встановлює за приписа ми законодавства, що було чин ним на момент виникнення под аткового боргу, а з 01.01.2011 за прип исами Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 №2755-VI.
У судовому засіданні встан овлено, підтверджується мате ріалами справи, що Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Автобудінвест» (код ЄДРП ОУ 31995628) зареєстровано виконав чим комітетом Луганської міс ької ради 08.05.2002 в якості суб' єк та підприємницької діяльнос ті за реєстраційним номером № 1 382 120 0000 002394, та взято на податков ий облік в якості платника по датків у Ленінській МДПІ у мі сті Луганську з 13.06.2002 за №231-01, внес ено до ЄДРПОУ з 16.05.2002 (а.с.6,6-зворот ній бік,9).
Станом на грудень 2011 року під приємство відповідача має по датковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість у загальному розмірі 49538,47 грн., який утворився внаслідок нес плати останнім податкового з обов' язання, нарахованого т а визначеного контролюючим о рганом на підставі:
- податкового повідомлення -рішення №0027181600/0 від 11.06.2010 на суму 170 ,00 грн., винесеного на підставі акту документальної невиїзн ої перевірки ТОВ «Автобудінв ест» в частині своєчасності повернення свідоцтва платни ка податку на додану вартіст ь від 01.06.2010 №1106/16, яким встановлено факт порушення відповідачем п.9.8 ст.9 Закону України «Про п одаток на додану вартість» в ід 03.04.1997 №168/97-ВР, а саме - не поверне ння свідоцтва платника ПДВ в строк до 13.05.2010 у зв' язку з його анулюванням; вказане податк ове повідомлення-рішення нап равлено на адресу відповідач а рекомендованим листом з по відомленням про вручення, ал е було повернуто поштовою сл ужбою без вручення адресату з позначкою «за зазначеною а дресою не проживає» (а.с.20-звор отній бік,21),
- податкового повідомлення -рішення №0028851600/0 від 14.07.2010 на суму 448 8,52 грн., винесеного на підставі акту документальної невиїзн ої перевірки ТОВ «Автобудінв ест» з питань дотримання под аткового законодавства з под атку на додану вартість за пе ріод з 01.04.2010 по 23.04.2010 від 30.06.2011 №1242/16/31995628, я ким встановлено факт порушен ня відповідачем абз.16,17 п.9.8 ст.9 З акону України «Про податок н а додану вартість» від 03.04.1997 №168/9 7-ВР, а саме - заниження ПДВ за квітень 2010 року в сумі 44882,20 грн.; в казане податкове повідомлен ня-рішення направлено на адр есу відповідача рекомендова ним листом з повідомленням п ро вручення, але було поверну то поштовою службою без вруч ення адресату з поміткою «за зазначеною адресою не прожи ває» (а.с.23,24),
- акту документальної неви їзної перевірки ТОВ «Автобуд інвест» з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість з а період з 01.04.2010 по 23.04.2010 від 30.06.2010 №1242/1 6/31995628, яким встановлено факт пор ушення відповідачем абз.16,17 п.9. 8 ст.9 Закону України «Про пода ток на додану вартість» від 03. 04.1997 №168/97-ВР, а саме - заниження П ДВ за квітень 2010 року в сумі 44882,20 грн., у зв' язку з чим контролю ючим органом останньому дона раховано податкове зобов' я зання з ПДВ в сумі 44885,20 грн. (а.с.25-26 ); вказаний акт перевірки був н аправлений рекомендованим л истом з повідомленням на адр есу відповідача, однак, отрим аний не був, повернувся з прим іткою пошти «за зазначеною а дресою не знаходиться», що за фіксовано відповідним актом №187/16/31995628 від 06.07.2010 (а.с.27,28).
До набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI спеціальним закон ом з питань оподаткування, як ий установлював порядок пога шення зобов' язань юридични х або фізичних осіб перед бюд жетами та державними цільови ми фондами з податків і зборі в (обов' язкових платежів), вк лючаючи збір на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня та внески на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування, нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами, у тому числі за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності, та визна чав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами”.
Відповідно до п.п. 4.2.2. пункту 4 .2 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” (який був чинним на ч ас виникнення спірних правов ідносин та до 01.01.2011) контролюючи й орган зобов'язаний самості йно визначити суму податково го зобов'язання платника под атків у разі якщо дані докуме нтальних перевірок результа тів діяльності платника пода тків свідчать про заниження або завищення суми його пода ткових зобов'язань, заявлени х у податкових деклараціях.
Відповідно до вимог пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» (який був чинним на час виникнення спірних прав овідносин та до 01.01.2011) штрафні с анкції (штрафи) за порушення п одаткового законодавства на кладаються на платника подат ків у розмірах, визначених ці єю статтею, контролюючими ор ганами, а у випадку, передбаче ному пунктом 17.2 цієї статті, са мостійно нараховуються та сп лачуються платником податкі в.
Відповідно до вимог підпун кту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» (яки й був чинним на час виникненн я спірних правовідносин та д о 01.01.2011) у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, таки й платник податку зобов'язан ий сплатити штраф у таких роз мірах:
- при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Даних про оскарження відпо відачем податкових повідомл ень-рішень Ленінської МДПІ у м.Луганську №0027181600/0 від 11.06.2010, №0028851600/ 0 від 14.07.2010 на час розгляду справ и судом не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими та чинними на час розгляду сп рави.
Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» (яки й був чинним на час виникненн я спірних правовідносин та д о 01.01.2011) у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов' язанн я в установлені строки, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.
Податкові вимоги надсилаю ться:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу (п.п.6.2.3. п .6.2 ст.6 Закону України від 21 груд ня 2000 року № 2181-III «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» (який був чинним на час ви никнення спірних правовідно син та до 01.01.2011).
П.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» (який був чинним на час виникнення спірних пр авовідносин та до 01.01.2011) визначе но, що податкова вимога вважа ється надісланою (врученою) ю ридичній особі, якщо її перед ано посадовій особі такої юр идичної особи під розписки а бо надіслано листом з повідо мленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв'язку з незнаходження м посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомл ення або податкову вимогу, не знаходженням фактичного міс ця розташування (місцезнаход ження) платника податків, под атковий орган розміщує подат кове повідомлення або податк ові вимоги на дошці податков их оголошень, встановленій н а вільному для огляду місці б іля входу до приміщення пода ткового органу. При цьому ден ь розміщення такої податково ї вимоги вважається днем її в ручення.
З метою погашення податков ого боргу ДПІ Ленінською МДП І у місті Луганську на підста ві п.п.6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чи нним на час виникнення спірн их правовідносин) були засто совані заходи щодо його стяг нення шляхом направлення на юридичну адресу відповідача першої податкової вимоги №1/18 05 від 04.08.2010 та другої податкової вимоги 32/2542 від 18.11.2010, які через не можливість їх вручення, відп овідно до п.п.5.8.3 пункту 5 Порядк у направлення органами держа вної податкової служби Украї ни податкових вимог платника м податків, затвердженого на казом ДПА України від 03.07.2001 №266 та зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 16.07.2001 №595/5786, б ули розміщені на дошці подат кових оголошень Ленінської М ДПІ у м.Луганську, про що свідч ать відповідні акти від 19.10.2010 та від 17.12.2010 (а.с.12,13,14,15,16).
Так, у рахунок погашення под аткового боргу за штрафними санкціями відповідачем добр овільно сплачено кошти в роз мірі 5,25 грн., що підтверджуєтьс я обліковою карткою платника податків станом на 12.12.2011 (а.с.18-19).
Наявність податкового бор гу у відповідача також підтв ерджується розрахунком под аткового боргу (а.с.11), довідкою розрахунків з бюджетом стан ом на 12.12.2011 (а.с.17).
Таким чином, залишок податк ового боргу з податку на дода ну вартість, що обліковуєтьс я за відповідачем, на час розг ляду справи складає 49538,47 грн., да них про добровільну його спл ату судом на час розгляду спр ави не встановлено.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерел ами самостійної сплати грошо вих зобов'язань або погашенн я податкового боргу платника податків є будь-які власні ко шти, у тому числі ті, що отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна, випуску цінни х паперів, зокрема корпорати вних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з ур ахуванням особливостей, визн ачених цією статтею, а також с уми надміру сплачених платеж ів до відповідних бюджетів. Д жерелами погашення податков ого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни від 02.12.2010 №2755-VI).
Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом з податк у на додану вартість у розмір і 49538,47 грн., про який він повідом лений, який ним не оспорено та до теперішнього часу в добро вільному порядку не сплачено , а тому, суд дійшов висновку, щ о органом державної податков ої служби при зверненні до су ду з вказаним адміністративн им позовом щодо стягнення з Т ОВ «Автобудінвест» коштів у рахунок погашення існуючого податкового боргу з усіх ная вних рахунків у банках платн ика податків, дотримані вимо ги пункту 95.1 статті 95 Податково го кодексу України від 02.12.2010 №2755- VI, підстави для відмови у задо воленні позову відсутні, том у адміністративний позов під лягає задоволенню.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 11 січня 2012 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Складення п останови у повному обсязі ві дкладено на 16 січня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 стат ті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин пост анови у судовому засіданні.
Питання про розподіл судов их витрат судом не вирішуєть ся, оскільки позивач згідно і з пунктом 21 частини 1 статті 5 За кону України «Про судовий зб ір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (який набув чинності з 01.11.2011) від спла ти судового збору звільнений , а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 71, 87, 94, 111, 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м істі Луганську до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Автобудінвест» про стягне ння коштів на суму податково го боргу перед бюджетом з под атку на додану вартість у роз мірі 49538,47 грн. з розрахункових р ахунків у банках, обслуговую чих платника податків, задов ольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ав тобудінвест» (код ЄДРПОУ 31995628, м ісцезнаходження: 91017 м.Лугансь к, вул.Оборонна, буд.32а кімн.414) ко шти на суму податкового борг у перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 49538 грн. 47 коп. (сорок дев' ять тисяч п' ятсот тридцять вісім гривень 47 копійок) в доход Державного бюджету України, з рахунків у банках, обслуговуючих платн ика податків - Товариство з обмеженою відповідальністю «Автобудінвест».
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова складена та підп исана в повному обсязі 16 січня 2012 року.
< Текст >
< Резолютивна частина >
< Текст >
< Текст >
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20957717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні