Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 січня 2012 року Справа № 2а-11724/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Гришиній О.Ю.,
в присутності сторін:
представника повивача: О СОБА_1 (довіреність №4/10 від 04.01. 2012 року),
представника відповідача: не прибув
розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї в м. Луганську до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Чис» про стягнення суми по даткового боргу у розмірі 5370,68 грн.,
ВСТАНОВИВ:
15 грудня 2011 року Ленінська мі жрайонна державна податкова інспекція в м. Луганську звер нулася до Луганського окружн ого адміністративного суду з позовом, в обґрунтування яко го вказала наступне. Товарит сво з обмеженою відповідальн істю «Чис» є платником подат ків та зборів та перебуває на податковому обліку в Ленінс ькій МДПІ в м. Луганську. Стано м на грудень 2011 року підприємс тво має заборгованість перед бюджетом у розмірі 5 370, 68 грн. За боргованість утворилась по п одатку на додану вартість в р озмірі 4 860,68 грн. та по податку н а прибуток в розмірі 510,00 грн. вн асідок несплати нарахованих штрафних санкцій контролююч им органом подактовим повідо мленням-рішенням від 14 вересн я 2010 року №0032021600/0, податковим пові домленням-рішенням від 16 лист опада 2010 року №0036001600/0, податковим повідомленням-рішенням від 29 червня 2010 року №0010051510/0 та повідо мленням-рішенням від 14 лютого 2011 року №00010715/0. Зазначені податк ові повідомлення-рішення від повідач ні в адміністративно му ні в судовому порядку не ос каржував, тому визначені в ни х податкові зобов'язання вва жаються узгоденими, що підтв ерджується зворотнім боком к артника платника податків. В ідповідно до ст. 6 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетом та дерєжавними ці льовими фондами» (який діяв д о 01.01.2011) у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов'язання в установлені строки, податк овий орган надсилає такому п латнику податків податкові в имоги.
Ленінською міжрайонною де ржавною податковою інспекці єю у м. Луганську ТОВ «Чис» бул о надіслано першу податкову вимогу від 25 листопада 2009 року №1/2918, та другу податкову вимогу від 09 березня 2010 року №2/576, яки бу ли вручені платнику податків поштовим відправленнгям (по вернуто з позначкою «за зазн аченою адресою не проживає») . 29 квітня 2010 року Ленінською мі жрайонною державною податко вою інспекцією в м. Луганську відносно ТОВ «Чис» було прий нято рішення №38/1 про стягненн я коштів та продаж інших акти вів платника податків в раху нок погашення його податково го боргу. Але зазначені заход и не призвели до погашення по даткового боргу відповідача . У зв'язку з чим позивач проси ть стягнути кошт из товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Чис» з рахунків у банках , обсуговуючих платника пода тків на користь Державного б юджету України суму подактво го боргу у загальному розмір і 5 370, 68 грн., а саме по податку на додану вартість в розмірі 4860,68 грн. та по податку на прибуток підприємства в розмірі 510,00грн .
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав суду пояснення анало гічні викладеним у позовній заяві, просив позов задоволь нити.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи був повідомлений належним чином, причини неяв ки суду не повідомив, запереч ення проти позову не надав.
Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Судом встановлено, що відпо відач товариство з обмеженою відповідальністю «Чис» заре єстроване виконавчим коміте том Луганської міської ради, код ЄДРПОУ 23491615 (а.с.7), перебуває на обліку в позивача як платн ик податків та зборів.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”, завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України “Про дер жавну податкову службу в Укр аїні”державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають пр аво стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми грошових зобов'язань та/а бо податкового боргу у випад ках, порядку та розмірі, встан овлених цим Кодексом, стягув ати суми простроченої заборг ованості суб'єкта господарюв ання перед державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) з а кредитом (позикою), залучени м державою (Автономною Респу блікою Крим чи територіально ю громадою міста) або під держ авну (місцеву) гарантію, а тако ж за кредитом з бюджету в поря дку, визначеному цим Кодексо м.
Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим здійснювати функцію ко нтролю за визначенням та спл атою платником податків, пов новаження якого на звернення до суду із позовом про стягне ння податкового боргу прямо визначені законодавством Ук раїни.
01 січня 2011 року набрав чиннос ті Податковий кодекс України який регулює відносини, що ви никають у сфері справляння п одатків і зборів, зокрема, виз начає вичерпний перелік пода тків та зборів, що справляють ся в Україні, та порядок їх адм іністрування, повноваження і обов'язки посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідал ьність за порушення податков ого законодавства.
У зв' язку з тим, що правові дносини, щодо наслідків несп лати податкового боргу виник ли до набрання чинності Пода тковим Кодексом України 01.01.2011 і продовжуються після цього, с уд приходить до висновку, що ф акт наявності податкового бо ргу до 01.01.2011 року у відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинни м на момент виникнення подат кового боргу.
Пунктом 1 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні”від 04.12.1990 року №509-ХІІ визначено, що органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов'язаних з нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів) неза лежно від способу їх подачі), а також планові та позапланов і виїзні перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства юридичними особ ами, їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізи чними особами, які мають стат ус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають таког о статусу, на яких згідно із за конами України покладено обо в'язок утримувати та/або спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі), крім Націонал ьного банку України та його у станов (далі - платники податк ів).
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ”податкове зобов' язання - зобов' язання платника пода тків сплатити до бюджетів аб о державних цільових фондів відповідну суму коштів у пор ядку та у строки, визначені ци м Законом або іншими законам и України.
Згідно з п. 1.3. ст. 1 зазначе ного Закону податковий борг (недоїмка) - податкове зобов ' язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), самостійно узгоджене платн иком податків або узгоджене в адміністративному чи судов ому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також п еня, нарахована на суму таког о податкового зобов' язання .
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 За кону №2181 платник податків зоб ов'язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов'яза ння, зазначену у поданій ним п одатковій декларації, протяг ом десяти календарних днів, н аступних за останнім днем ві дповідного граничного строк у, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закон у для подання податкової дек ларації.
У разі коли відповідно до за кону контролюючий орган само стійно визначає податкове зо бов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними і з порушенням податкового зак онодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нарах овану суму податкового зобов 'язання у строки, визначені у з аконі з відповідного податку , а за їх відсутності - протяго м тридцяти календарних днів від дня отримання податковог о повідомлення про таке нара хування.
У разі визначення податков ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах "а" - "в" під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов'язаний п огасити нараховану суму пода ткового зобов'язання протяго м десяти календарних днів ві д дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпо чинає процедуру апеляційног о узгодження.
Згідно з п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 у разі коли платник податк ів не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання пр отягом граничних строків, ви значених цим Законом, такий п латник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмі рах:
при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Відповідно до абз. «а» п. п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону №2181 контролюючи й орган зобов'язаний самості йно визначити суму податково го зобов'язання платника под атків у разі, якщо платник под атків не подає у встановлені строки податкову декларацію .
Згідно з п.п.17.1.2 п.17.1 ст.17 Закону №2181 у разі коли контролюючий о рган самостійно визначає сум у податкового зобов'язання п латника податків за підстава ми, викладеними у підпункті "а " підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, додатково до шт рафу, встановленого підпункт ом 17.1.1 цього пункту, платник по датків сплачує штраф у розмі рі десяти відсотків суми под аткового зобов'язання за кож ний повний або неповний міся ць затримки податкової декла рації, але не більше п'ятдесят и відсотків від суми нарахов аного податкового зобов'язан ня та не менше десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.
Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами”податкове зобов' язан ня платника податків, нарахо ване контролюючим органом ві дповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ста тті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податков ого повідомлення, за винятко м випадків, визначених підпу нктом 5.2.2 цього пункту, яким пер едбачено порядок оскарження рішень податкових органів.
Згідно з п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього Закону узгоджена сума подат кового зобов' язання, не спл ачена платником податків у с троки, визначені ст. 5 цього за кону визначається сумою пода ткового боргу платника подат ків.
Судом встановлено, що на під ставі акту перевірки №826/16/23491615 ві д 02 листопада 2010 року, податков им органом було прийнято под аткове повідомлення-рішення №0036001600/0 від 16.11.2010 року, яким у зв'язк у із порушенням граничного с троку сплати узгодженого под аткового зобов'язання з пода тку на додану вартість зобов 'язано відповідача сплатити штраф в сумі 14, 06 грн.(а.с.11, 12). На пі дставі акту перевірки №1450/16/23491615 від 06.09.2010 року, податковим орган ом було прийнято податкове п овідомлення-рішення №0032021600/0 від 14.09.2010 року, яким у зв'язку з поруш енням відповідачем абз. 16 та 17 п . 9.8 ст. 9 Закону України «Про под аток на додану вартість» №168/97 В Р від 03.04.1997 року із змінами та до повненнями визначено суму по даткового зобов'язання з ура хуванням штрафних (фінансови х) санкцій в розмірі 4953,00грн., з я ких залишок становить - 4846,62гр н. (а.с. 14, 14а, 18).
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу з податку н а прибуток складає 4860,68 грн.
Відповідно до п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 З акону №2181 податкові деклараці ї подаються за базовий подат ковий (звітний) період, що дорі внює:
календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних ав ансових внесків), - протягом 20 к алендарних днів, наступних з а останнім календарним днем звітного (податкового) місяц я;
календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі при сплаті квартальн их або піврічних авансових в несків), - протягом 40 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
календарному року, крім вип адків, передбачених підпункт ом "г" підпункту 4.1.4 цього пункт у, - протягом 60 календарних дні в за останнім календарним дн ем звітного (податкового) рок у;
календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб (прибуткового пода тку з громадян), - до 1 квітня рок у, наступного за звітним.
Згідно п. п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку.
Судом встановлено, що на пі дставі акту перевірки №1557/15-1 ві д 09 червня 2010 року, податковим о рганом було прийнято податко ве повідомлення-рішення №001005151 0/0 від 29.06.2010 року, яким у зв'язку із порушенням відповідачем п. 16. 4 ст. 16 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» від 28.12.1994 року за №334/94 ВР із з мінами та доповненями та п.п. 4 .1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181 було визнач ено суму податкового зобов'я зання з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій в розмір і 170,00 грн. (а.с.15).
Відповідно до вимог п.п. 4.6 ро зділу 4 Порядку направлення о рганами державної податково ї служби України податкових повідомлень платникам подат ків та рішень про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій, затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 21 червня 2001 року №253 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 11 червня 2003 року за №467/7788 (який бу в чиним на час виникнення спі рних правовідносин) вищезазн ачені акти перевірок та пода ткові повідомлення-рішення Л енінською міжрайонною держа вною податковою інспекцією в м. Луганську направлялись на адресу відповідача, але були повернуті з відміткою пошто вого відділення «за зазначен ою адресою не проживає».
Згідно ст. 6 Закону України № 2181 у разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв'язку з незнаходження м посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомл ення або податкову вимогу, не знаходженням фактичного міс ця розташування (місцезнаход ження) платника податків, под атковий орган розміщує подат кове повідомлення або податк ові вимоги на дошці податков их оголошень, встановленій н а вільному для огляду місці б іля входу до приміщення пода ткового органу. При цьому ден ь розміщення такої податково ї вимоги вважається днем її в ручення.
Відповідно до вимог ст. 6 Зак ону України №2181 позивачем бул о складено акти про неможлив ість вручення матеріалів пер евірки та розміщено податков і повідомлення-рішення на до шці оголошень, таким чином во ни є врученими належним ично м.
Відомості про оскарження п одаткових повідомлень - ріш ень відповідачем в адміністр ативному чи судовому порядку відсутні, таким чином визнач ені податковим органом подат кові зобов'язання згідно із п . п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України №2181 є узгодженими.
Розділом ІІІ Податкового кодексу України регулюються правовідносини щодо плати п одатку на прибуток. Відповід но до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України об' єктом оподаткування є п рибуток із джерелом походжен ня з України та за її межами, я кий визначається шляхом змен шення суми доходів звітного періоду, визначених згідно з і статтями 135-137 цього Кодексу, н а собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, над аних послуг та суму інших вит рат звітного податкового пер іоду, визначених згідно зі ст аттями 138-143 цього Кодексу, з ура хуванням правил, встановлени х статтею 152 цього Кодексу.
Коло платників податку на п рибуток підприємств визначе но ст. 133 Податкового кодексу У країни. Відповідно до ст. 149 ПК У країни податковою базою для цілей цього розділу визнаєть ся грошове вираження прибутк у як об'єкта оподаткування, ви значеного згідно із статтею 134 цього Кодексу, з урахування м положень статей 135-137 та 138-143 цьо го Кодексу. Податок нарахову ється платником самостійно з а ставкою, визначеною пункто м 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Код ексу. (ст.152 ПК України).
Згідно до п. 46.1 ст. 46 Податково го кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - доку мент, що подається платником податків (у тому числі відокр емленим підрозділом у випадк ах, визначених цим Кодексом) к онтролюючому органу у строки , встановлені законом, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк ового зобов'язання, чи докуме нт, що свідчить про суми доход у, нарахованого (виплаченого ) на користь платників податк ів - фізичних осіб, суми утрима ного та/або сплаченого подат ку.
Згідно п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податко вого кодексу України податко ві декларації, крім випадків , передбачених цим Кодексом, п одаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівн ює календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя).
Відповідно до п. п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 П одаткового кодексу України к онтролюючий орган зобов'язан ий самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменше ння (збільшення) суми бюджетн ого відшкодування та/або зме ншення (збільшення) від'ємног о значення об'єкта оподаткув ання податком на прибуток аб о від'ємного значення суми по датку на додану вартість пла тника податків, передбачених цим Кодексом або іншим закон одавством, якщо платник пода тків не подає в установлені с троки податкову (митну) декла рацію.
Відповідно до п. 120.1 ст. 120 Подат кового кодексу України непод ання або несвоєчасне подання платником податків або інши ми особами, зобов'язаними нар аховувати та сплачувати пода тки, збори податкових деклар ацій (розрахунків), - тягнуть з а собою накладення штрафу в р озмірі 170 гривень, за кожне так е неподання або несвоєчасне подання.
Судом встановлено, що на пі дставі акту перевірки №18/15-1 від 13 січня 2011 року, податковим орг аном було прийнято податкове повідомлення-рішення №0001071510/0 в ід 14.02.2011 року, яким було визначе но суму податкового зобов'яз ання з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій в розмір і 340,00 грн. (а.с.16, 17), яке булло напра влено органом державної пода ткової служби на адресу відп овідача, однак повернулось з відміткою поштвого відділен ня «за зазначеною адресою не проживає».
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу з податку н а прибуток складає 510,00 грн.
Відповідно до вимог ст.. 58 Под аткового кодексу України у р азі коли пошта не може вручит и платнику податків податков е повідомлення-рішення або п одаткові вимоги, або рішення про результати розгляду ска рги через відсутність за міс цезнаходженням посадових ос іб, їх відмову прийняти подат кове повідомлення-рішення аб о податкову вимогу, або рішен ня про результати розгляду с карги, незнаходження фактичн ого місця розташування (місц езнаходження) платника подат ків або з інших причин, податк ове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішенн я про результати розгляду ск арги вважаються врученими пл атнику податків у день, зазна чений поштовою службою в пов ідомленні про вручення із за значенням причин невручення .
Відповідно до п. п. 57.3 ст. 57 ПК Ук раїни у разі визначення грош ового зобов'язання контролюю чим органом за підставами, за значеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 п ункту 54.3 статті 54 цього Кодексу , платник податків зобов'язан ий сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протя гом 10 календарних днів, що нас тають за днем отримання пода ткового повідомлення-рішенн я, крім випадків, коли протяго м такого строку такий платни к податків розпочинає процед уру оскарження рішення контр олюючого органу.
У разі оскарження рішення к онтролюючого органу про нара ховану суму грошового зобов' язання платник податків зобо в'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню т а штрафні санкції за їх наявн ості протягом 10 календарних д нів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до матеріа лів справи, а саме згідно розр ахунку податкового боргу ста ном на 01.12.2011 року, висновку Лені нської МДПІ в м. Луганську від 02.12.2011 №62557/24-505 та відповідно до зво ротнього боку облікової карт ки платника сума податкового боргу у загальному розмірі 5 370, 68 грн. відповідачем не сплач ена. (а.с.18-19, 21-24).
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З аконом № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов' я зання в установлені строки, п одатковий орган надсилає так ому платнику податків податк ові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вимоги надсилаю ться:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
На виконання вищезазначен их положень Закону № 2181 Ленінс ькою МДПІ в мю. Луганську ТОВ « Чис» було надіслано першу по даткову вимогу від 25.11.2009 року № 1/291864536/24-505 та другу податкову вимо гу від 09.03.2010 року № 2/5769282/24-505, які пове рнулись на адресу позивача з відміткою поштвового відділ ення «за зазначеню адресою н е проживає»(а.с.10).
Відповідно до п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України №2181 у разі коли інші, передбачені цим За коном, заходи з погашення под аткового боргу не дали позит ивного результату, податкови й орган здійснює за платника податків та на користь держа ви заходи щодо залучення дод аткових джерел погашення сум и податкового боргу шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а за їх недостатності - шляхом прода жу інших активів такого плат ника податків.
Стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків провадяться не раніше т ридцятого календарного дня з моменту надіслання йому дру гої податкової вимоги.
29 квітня 2010 року Ленінською м іжрайонною державною податк овою інспекцією в м. Луганськ у відносно ТОВ «Чис» було при йнято рішення №38/1 про стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів платника податків в рах унок погашення його податков ого боргу. (а.с.9).
Але зазначені заходи не при звели до погашення податково го боргу відповідача.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).
Оскільки перша податкова в имога від 25.11.2009 року № 1/291864536/24-505 та др уга податкова вимога від 09.03.2010 р оку № 2/5769282/24-505, є чинними (доказів про відкликання податкових в имог суду не надано), суд прийш ов до висновку, що органом дер жавної податкової служби при зверненні до адміністративн ого суду з позовом про стягне ння коштів за податковим бор гом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодекс у України.
Внаслідок того, що товарсит во з обмеженою відповідальні стю «Чис» на дату розгляду та вирішення справи податковий борг у загальному розмірі 5370,68 грн. не сплатило, позовні вимо ги визнаються судом обґрунто ваними, доведеними і такими, щ о підлягають повному задовол енню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції в м. Луганськ у до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Чис» про ст ягнення суми податкового бор гу у розмірі 5370,68 грн. - задоволь нити в повному обсязі.
< Текст >
Стягнути з рахунків у банках товарситва з обмежен ою відповідальністю «Чис» (к од ЄДРПОУ 23491615, місцезнаходжен ня: 91055, м. Луганськ, вул. К. Маркса , 7) на користь Державного бюдж ету України кошти в рахунок п огашення податкового боргу у загальному розмірі 5370,68 грн. (п 'ять тисяч триста сімдесят гр ивень 68 копійок), а саме по пода тку на додану вартість в розм ірі 4 860,68 грн. (чотири тисячі віс імсот шістдесят гривень 68 коп ійок), по податку на прибуток п ідприємства в розмірі 510,00грн. ( п'ятсот десять гривень 00 копій ок).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду.
Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування су дом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Апеляційна скарга п одається до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виг отовлено та підписано 16 січня 2012 року.
< Текст >
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20957749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні