Копія
Справа № 2270/13554/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2011 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Блонського В.К.,
при секретарі Варченко В.В. ,
< за участі > < перелік сторін >
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом < в особі > < в чиїх ін тересах > Мукачівської об'єд наної державної податкової і нспекції Закарпатської обла сті < 3-тя особа > до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Трек» м. Хмельницький в особі Мукачівської філії ТОВ «Трек» < 3-тя особа > про стягн ення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача в як ому просить стягнути з товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Трек» (код ЄДРПОУ 22782598) 2 9000 м. Хмельницький проспект Миру 78/1 кв. 51 Хмельницька облас ть) в особі Мукачівської фі лії ТОВ «Трек» (код 26031736 м. Мукач ево, вул. Космонавта Бєляєва, 2 ) в дохід Державного бюджету У країни суму податкового борг у по податку на прибуток в роз мірі 340 грн.
Свій позов позивач мотивує тим, що відповідач як платник податків зобов' язаний спла чувати їх своєчасно та в повн ому обсязі. Відповідач в пору шення вимог закону допустив податковий борг в розмірі 340 г рн., в тому числі по штрафних (ф інансових) санкціях по подат ку на прибуток в розмірі 340 грн ., який необхідно стягнути з нь ого на користь бюджету в прим усовому порядку.
Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, п одав в суд письмову заяву в як ій просить справу розглянути за його відсутності, позов пі дтримав.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся повторно, хоча був належни м чином повідомлений про дат у, час та місце розгляду справ и, подав в суд письмові запере чення на позов, в яких позовні вимоги не визнав повністю, пр осить справу розглянути за й ого відсутності.
Суд, дослідивши матер іали справи вважає, що позов п ідлягає задоволенню, з таких підстав.
В судовому засіданні встановлено, що відповідач 20. 10.1995 року зареєстрований як юри дична особа виконавчим коміт етом Хмельницької міської ра ди Хмельницької області та в ідповідно до ст. ст. 9, 14, 15 Закону України «Про систему оподат кування» який діяв до 01.01.2011 року є платником податків, зборів та обов' язкових платежів і зобов' язаний їх сплачувати в терміни передбачені чинни м законодавством, а також від повідно до ст. ст. 15, 16 Податково го кодексу України зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в строки та у розмірах, вст ановлених цим Кодексом та за конами з питань митної справ и.
Преамбулою Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», від 21.12.2 000 року № 2181-3, який діяв у період в иникнення податкових правов ідносин і втратив чинність з 01.01.2011 року, передбачено, що цей З акон є спеціальним законом з питань оподаткування, який в становлює порядок погашення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами з податків і зборів (обо в' язкових платежів), нараху вання і сплату пені та штрафн их санкцій, що застосовуютьс я до платників податків конт ролюючими органами та визнач ає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Пунктами 1.2, 1.3 ст. 1 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» визначено, що податкове зо бов' язання - це зобов' язан ня платника податків сплатит и до бюджетів або державних ц ільових фондів відповідну су му коштів у порядку та строки , визначені цим Законом або ін шими Законами України, а пода тковий борг (недоїмка) - це по даткове зобов' язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), узгоджене плат ником податків або встановле не судом, але не сплачене у вст ановлений строк, а також пеня , нарахована на суму такого по даткового зобов' язання.
Згідно розрахунку позовни х вимог з податку на прибуток загальна сума податкового б оргу становить 340 грн., в тому чи слі штрафні (фінансові) санкц ії по податку на прибуток в су мі 340 грн.
Посадовими особами д ержавного податкового орган у були проведена невиїзна до кументальна перевірка відпо відача з питань перевірки св оєчасності подання податков ої звітності.
За результатами перевірки позивачем складений акт «Пр о результати невиїзної докум ентальної перевірки своєчас ності подання податкової зві тності» від 18 червня 2010 року № 102 9/15 - 40/26031736, в якому зазначено, що в порушення підпункту 4.1.4 пунк ту 4.1. ст. 4 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» платником под атку не були подані податков і декларації по податку на пр ибуток за 1 півріччя 2009 року, 9 мі сяців 2009 року.
У разі коли сума податковог о зобов' язання розраховуєт ься контролюючим органом від повідно до статті 4 цього Зако ну, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в як ому зазначаються підстава дл я такого нарахування, посила ння на норму податкового зак ону, відповідно до якого був з роблений розрахунок або пере рахунок податкових зобов' я зань, сума податку чи збору (об ов' язкового платежу) належн ого до сплати, та штрафних сан кцій за їх наявності, граничн і строки їх погашення, а також попередження про наслідки ї х несплати в установлений ст рок та граничні строки, перед бачені законом для оскарженн я нарахованого податкового з обов' язання (штрафних санкц ій за їх наявності).
Оскільки актом перевірки б уло встановлено порушення ві дповідачем податкового зако нодавства, на підставі зазна ченого акту перевірки позива ч прийняв податкове повідомл ення - рішення від 25 червня 2010 року № 6201841540/0 в якому визначив ві дповідачу податкове зобов' язання, провівши нарахування штрафних (фінансових) санкці й в сумі 340 грн.
Відповідно до п. п. 1.4 та 1.5 ст. 1 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» встановлено, що штраф на санкція це плата у фіксова ній сумі або у вигляді відсот ків від суми податкового зоб ов' язання (без урахування п ені та штрафних санкцій), яка с правляється з платника подат ків у зв' язку з порушенням н им правил оподаткування, виз начених відповідними закона ми.
Згідно п. п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» п латник податків, що не подає п одаткову декларацію у строки , визначені законодавством, с плачує штраф у розмірі десят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян за кожне таке неподання або її затрим ку.
Підпунктом 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» встановлено, що податкове зо бов' язання платника податк ів, нараховане контролюючим органом відповідно до пункті в 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, в важається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків, визнач ених підпунктом 5.2.2 цього пунк ту, тобто у разі апеляційного узгодження податкового зобо в' язання, а саме: подання ска рги контролюючому органу про тягом десяти календарних дні в, наступних за днем отриманн я платником податків податко вого повідомлення або іншого рішення контролюючого орган у, що оскаржується.
Податкове повідомлення - рішення від 25 червня 2010 року № 62 01841540/0 про нарахування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 340 г рн., було направлено на адресу Мукачівської філії ТОВ «Тре к» м. Мукачево, та вважається в рученим відповідачу 02.07.2010 року , відповідно до правил встано влених ч. ч. 4, 5 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», що об' єк тивно підтверджується копіє ю такого повідомлення-рішенн я і поштового конверту, додан их до матеріалів справи.
У строки визначені ст. 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» відповідач не оскаржив п одаткове повідомлення-рішен ня в апеляційному порядку, то бто податкове зобов' язання у вигляді нарахованих штраф них (фінансових) санкцій по по датку на прибуток вважається узгодженим у день отримання відповідачем податкового по відомлення-рішення.
Процедура адміністративно го оскарження закінчується з гідно підпункту 5.2.4 пункту 5.2 ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» в тому числі останні м днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту дл я подання заяви про перегляд рішення контролюючого орган у, у разі коли така заява не бу ла подана у зазначений строк .
Підпунктами 5.2.2, 5.2 3 пункту 5.2 ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» встановлено, що у раз і адміністративного або судо вого оскарження податкового повідомлення подана заява з упиняє виконання платником п одатків податкових зобов' я зань, визначених у податково му повідомленні, на строк від дня подання такої заяви до ко нтролюючого органу до дня за кінчення процедури адмініст ративного оскарження. Протяг ом зазначеного строку податк ові вимоги з податку, що оскар жується, не надсилаються, а су ма податкового зобов' язанн я, що оскаржується, вважаєтьс я неузгодженою.
Згідно підпунктів 5.2.4, 5.2.5 пунк ту 5.2 ст. 5 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» при зверненні платника податків до суду з п озовом щодо визнання недійсн им рішення контролюючого орг ану податкове зобов' язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по сут і та прийняття відповідного рішення.
З урахуванням строків позо вної давності платник податк ів має право оскаржити до суд у рішення контролюючого орга ну про нарахування податково го зобов' язання у будь - як ий момент після отримання ві дповідного повідомлення.
Податкове повідомлення-рі шення від 25 червня 2010 року № 6201841540/ 0 також не було оскаржене відп овідачем у судовому порядку.
В зв' язку з тим, що відпові дач не оскаржив податкове по відомлення - рішення від 25 че рвня 2010 року № 6201841540/0 про нарахува ння штрафних (фінансових) сан кцій в сумі 340 грн., в адміністра тивному чи судовому порядку, суму податкового зобов' яза ння визначену таким податков им повідомленням - рішенням необхідно вважати узгоджено ю з дати його отримання.
Податковим боргом ві дповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ви знається податкове зобов' я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня н арахована на суму такого зоб ов' язання.
Узгоджена сума подат кового зобов' язання не спла чена платником податків у ст роки, визначені ст. 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», а саме: протягом тридцяти кале ндарних днів від дня отриман ня податкового повідомлення про таке нарахування і у випа дках апеляційного узгодженн я суми податкового зобов' яз ання, платник податків зобов ' язаний самостійно погасит и її узгоджену суму, а також пе ню та штрафні санкції за їх на явності протягом десяти кале ндарних днів, наступних за дн ем такого узгодження, - визнає ться сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. 6.2 ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» позивачем відповідач у направлена перша податкова вимога про сплату узгоджено ї суми податкового зобов' яз ання від 14 липня 2010 року № 1/679 і др уга податкова вимога від 13 вер есня 2010 року № 2/872.
Пунктом 87.2 ст. 87 Податко вого кодексу України встанов лено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно так ого платника податків з урах уванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими з аконодавчими актами.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держав и заходи щодо погашення пода ткового боргу такого платник а податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а в разі його недо статності-шляхом продажу май на такого платника податків, яке перебуває у податковій з аставі.
Згідно п. 95.3 ст. 95 Податко вого кодексу України стягнен ня коштів з рахунків платник а податків у банках, обслугов уючих такого платника податк ів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини.
Також відповідно до п . 95.4 ст. 95 Податкового кодексу Ук раїни орган державної податк ової служби на підставі ріше ння суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення п одаткового боргу за рахунок готівки, що належить такому п латнику податків.
Сума податкового бор гу відповідача підтверджуєт ься розрахунком, копією пода ткового повідомлення-рішенн я, копією акту перевірки, копі єю особового рахунку платник а податків, які додані до мате ріалів справи.
Так як відповідачем н е сплачена сума податкового боргу в розмірі 340 грн., в тому ч ислі по штрафних (фінансових ) санкціях з податку на прибут ок в розмірі 340 грн., суд вважає за необхідне стягнути його в примусовому порядку, задово льнивши позов повністю.
На підставі наведено го, керуючись ст. ст. 9, 14, 15 Закону України «Про систему оподат кування», ст. ст. 15, 16 Податковог о кодексу України, ст. ст. 1, 4, 5, 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», ст. ст. 87, 95 Податкового ко дексу України, ст.ст. 9, 11, 86, 159 - 163, 1 67 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути із товариства з о бмеженою відповідальністю « Трек» м. Хмельницький на кори сть Державного бюджету Украї ни податковий борг в розмірі 340 грн., (триста сорок гривень) п о податку на прибуток, шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, о бслуговуючих такого платник а податків і стягнення кошті в у рахунок погашення податк ового боргу за рахунок готів ки, що належить такому платни ку податків.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до адміністративного суду апел яційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом десяти днів з дня її прог олошення.
У разі застосування с удом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийнят тя постанови у письмовому пр овадженні апеляційна скарга подається протягом десяти д нів з дня отримання копії пос танови.
Постанова набирає законно ї сили в порядку ст. 254 КАС Украї ни.
Повний текст постанови в иготовлено 23 грудня 2011 року
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >
Суддя /підпис/ В.К. Блонський
"Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20962773 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні