Постанова
від 30.11.2011 по справі 2а-12033/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 листопада 2011 року < Ч ас проголошення > № 2а-12033/11 /2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі ко легії суддів: головуючого су дді Шрамко Ю.Т., суддів Барано ва Д.О. Пісоцької О.В. при секр етарі судового засідання Ол ійник Ю.В., розглянувши в поряд ку письмового провадження ад міністративну справу

за позовом Головного контрольно-рев ізійного управління України

до Міністерства аграрної по літики та продовольства Укра їни

про зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Головне контрольно-реві зійне управління України, (да лі - позивач), звернулось до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва з позовом до Мініс терства аграрної політики та продовольства України, (далі - відповідач), з урахуванням у точнення позовних вимог, про зобов'язання відповідача ви конати вимогу позивача від 10.0 6.2011 р. № 07-14/678, про проведення прете нзійно-позовної роботи щодо відкодування шкоди з винних осіб в сумі 3,63 мільйони грн., як а заподіяна ДП "Держрезервна сінфонд".

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 25 .08.2011 р. відкрито провадження в а дміністративній справі та пр изначено попереднє судове за сідання.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 24 .10.2011 р. закінчено підготовче пр овадження та призначено спра ву до судового розгляду коле гією суддів на 15.11.2011 р.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до звернен ня Управління Служби безпеки України в м. Києві від 15.04.2011 р. № 51/ 2/3-44312 та на підставі постанови А пеляційного суду м. Києвавід 14.04.2011 р. № 01-3135-ПП проведено позапл анову ревізію окремих питань фінансово-господарської дія льності ДП "Державний резерв ний насіннєвий фонд України" (ДП "Держрезервнасінфонд") за період з 01.01.2005 р. по 01.01.2011р. За резул ьтатами ревізії було складен о акт, відповідно до якого, рев ізією було встановлено поруш ення чинного законодавства у зв'язку з чим, відповідачу ске ровано вимогу про усунення п орушень, яка станом на момент звернення позивача до суду в ідповідачем не виконана.

Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що не заперечує проти того, що дійсно відповідачем не вико нана вимога про усунення пор ушень, проте, звертав увагу су ду на відсутність коштів у ві дповідача для сплати судовог о збору для звернення до суду , в зв' язку з чим відповідаче м було скероване звернення д о органів прокуратури з прох анням звернутись до суду з ві дповідним позовом в інтереса х держави.

15.11.2011 в судовому засіда нні представниками сторін по дані клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Враховуючи зазначене та відповідно до положень ч. 4 ст. 22 КАС України, колегія судд ів дійшла до висновку про роз гляд справи у письмовому про вадженні.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, що мають значення д ля вирішення справи, суд вста новив наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни, органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 19 Госп одарського кодексу України, держава здійснює контроль і нагляд за господарською діял ьністю суб'єктів господарюва ння, зокрема, у збереженні та в итрачанні коштів і матеріаль них цінностей суб'єктами гос подарських відносин - за стан ом і достовірністю бухгалтер ського обліку та звітності. О ргани державної влади і поса дові особи, уповноважені зді йснювати державний контроль і державний нагляд за господ арською діяльністю, їх стату с та загальні умови і порядок здійснення контролю і нагля ду визначаються законами.

Статтею 1 Закону України “ Про державну контрольно-реві зійну службу в Україні” від 26. 01.1993 № 2939-ХІІ (надалі Закон № 2939-ХІІ ) передбачено, що державна кон трольно-ревізійна служба скл адається з Головного контрол ьно-ревізійного управління У країни, контрольно-ревізійни х управлінь в Республіці Кри м, областях, містах Києві і Сев астополі, контрольно-ревізій них підрозділів (відділів, гр уп) в районах, містах і районах у містах.

Частиною 1 ст. 2 Закону № 2939-ХІІ передбачено, що головним зав данням державної контрольно -ревізійної служби є здійсне ння державного фінансового к онтролю за використанням і з береженням державних фінанс ових ресурсів, необоротних т а інших активів, правильніст ю визначення потреби в бюдже тних коштах та взяття зобов'я зань, ефективним використанн ям коштів і майна, станом і дос товірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітнос ті в міністерствах та інших о рганах виконавчої влади, в де ржавних фондах, у бюджетних у становах і у суб'єктів господ арювання державного сектору економіки, а також на підприє мствах і в організаціях, які о тримують (отримували в періо ді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та дер жавних фондів або використов ують (використовували у пері оді, який перевіряється) держ авне чи комунальне майно (дал і - підконтрольні установи), ви конанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недолікі в і порушень та запобігання ї м у подальшому.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудиту, перев ірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.

Згідно п.п. 2, 5 ст. 8 Закону № 2939-ХІ І, головне контрольно-ревізі йне управління України, конт рольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, м істах Києві і Севастополі ви конують такі функції, крім ін шого, проводять у підконтрол ьних установах ревізії фінан сово-господарської діяльнос ті, використання і збереженн я фінансових ресурсів, необо ротних та інших активів, прав ильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовір ності бухгалтерського облік у та фінансової звітності; зд ійснюють контроль за усуненн ям недоліків і порушень, вияв лених під час проведення дер жавного фінансового контрол ю.

Відповідно до звернення Уп равління Служби безпеки Укра їни в м. Києві від 15.04.2011 р. № 51/2/3-44312 та на підставі постанови Апеля ційного суду м. Києвавід 14.04.2011 р . № 01-3135-ПП, позивачем в порядку с т. 11 Закону № 2939-ХІІ проведено по запланову ревізію окремих пи тань фінансово-господарсько ї діяльності ДП "Держрезервн асінфонд" за період з 01.01.2005 р. по 0 1.01.2011р.

За результатами ревіз ії було складено акт від 24.05.2011 № 07-23/18, в якому викладено суть вия влених порушень.

Згідно п. 7 Закон у № 2939-ХІІ, Головному контроль но-ревізійному управлінню на дається право пред'являти ке рівникам та іншим службовим особам підконтрольних устан ов, що ревізуються, вимоги щод о усунення виявлених порушен ь законодавства з питань збе реження і використання держа вної власності та фінансів, в илучати в судовому порядку д о бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютн і та інші платежі, ставити пер ед відповідними органами пит ання про припинення бюджетно го фінансування і кредитуван ня, якщо отримані підприємст вами, установами та організа ціями кошти і позички викори стовуються з порушенням чинн ого законодавства.

Позивач пред`явив від повідачу вимогу від 10.06.2011 № 07-14/678 п ро усунення порушень, в якій в имагав від відповідача, як ви щестоящого органу по відноше нню до ДП "Держрезервнасінфо нд" органу, який наділений пов новаженнями звертатись з поз овами до суду, пред' явити ци вільний позов до винних осіб про відшкодування шкоди в су мі 3,63 мільйони грн., що заподіян а ДП "Держрезервнасінфонд"

Пунктом 10 ст. 10 Закону № 2939-ХІІ передбачено право пози вача звертатись до суду в інт ересах держави, якщо підконт рольною установою не забезпе чено виконання вимог щодо ус унення виявлених ревізією по рушень законодавства з питан ь збереження і використання активів.

Судом встановлено, що відп овідач станом на день розгля ду спору у суді вимоги позива ча не виконав, що не заперечув алось представником відпові дача в судовому засіданні.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасн о, тобто протягом розумного с троку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, колегія судді в прийшла до висновку, що позо в є обгрунтованим тапідлягає задоволенню.

Приймаючи до уваги викладе не у сукупності, керуючись ви могами ст. ст. 69-71, 94, 122, 158-163, 167, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Головного контро льно-ревізійного управління України до Міністерства агр арної політики та продовольс тва України про зобов'язання вчинити дії задовольнити по вністю.

2. Зобов' язати Міністерств о аграрної політики та продо вольства України виконати ви могу Головного контрольно-ре візійного управління Україн и від 10.06.2011 р. № 07-14/678 шляхом проведе ння претензійно-позовної роб оти щодо відкодування шкоди з винних осіб в сумі 3,63 мільйон и грн., яка заподіяна ДП "Держр езервнасінфонд".

Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки, вст ановлені ст. 254 КАС України та м оже бути оскаржена до суду ап еляційної інстанції за прави лами, встановленими ст. ст. 185-187 К АС України.

Головуючий суддя Ю.Т. Шрамко

Судді Д.О. Баранов

О.В. Пісоцька

Дата ухвалення рішення30.11.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20963616
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12033/11/2670

Ухвала від 14.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 30.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні