Постанова
від 11.01.2012 по справі 2а-4348/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.01.12 Справа №2а-4348/11/2770

Суддя Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя Майсак О.І., розгля нувши у порядку письмового п ровадження адміністративну справу за позовом Севастопо льського міського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю «М К-Фіш»про стягнення заборгов аності в розмірі 11 782,84 грн.,

в с т а н о в и в:

Севастопольське місь ке відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів зверну лось до суду з адміністратив ним позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю « МК-Фіш»про стягнення заборго ваності в розмірі 11 782,84 грн. Вка зує, що відповідно до акту пер евірки підприємства від 11 жов тня 2011 року середньооблікова чисельність штатних працівн иків облікового складу у 2010 ро ці складала 58 чоловік. Нормати в для працевлаштування інвал ідів складає 2 одиниці. Фактич но у 2010 році у відповідача прац ював 1 інвалід, тобто менш ніж встановлено нормати вом на 1 о диницю. Середня річна заробі тна плата штатного працівник а на підпри ємстві зарік скла дала 10 960,34 грн. Таким чином, відп овідач, за недотримання норм ативу робочих місць по кі льк ості працюючих інвалідів, зо бов' язаний сплатити Севаст опольському міському відділ енню Фонду соціального захис ту інвалідів адміністративн о-господарські санк ції у роз мірі 10 960,34 грн. Зазначені кошти відповідач самостійно у вста новлений законом термін не п ерерахував, що є підставою дл я стягнення даної суми у судо вому порядку. Також відповід ач порушив термін сплати адм ініст ративно-господарських санкцій та повинен сплатити суму пені у розмірі 822,50 грн.

Просить стягнути заборгов аність в розмірі 11 782,84 грн.

Ухвалою від 22 грудня 2011 року відкрито провадження по адм іністративній справі. Ухвало ю від 22 грудня 2011 року підготов че провадження було закінчен о та справу призначено до суд ового розгляду.

До початку судового засіда ння від представника позивач а надійшло клопотання про ро згляд справи за її відсутнос ті в порядку письмового пров адження, позовні вимоги підт римує повністю (а.с.23)

Відповідач у судове засіда ння не прибув, явку повноважн их представників у судове за сідання не забезпечив, письм ові заперечення на позовну з аяву не надав, про час та місце проведення судових засідань повідомлений належним чином (а.с.21-22).

Відповідно до ч. 4 ст. 33 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі ненаданн я особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх по штової адреси судовий виклик або судове повідомлення над силаються: юридичним особам та фізичним особам - підприєм цям - за адресою місцезнаходж ення (місця проживання), що заз начена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за так ою адресою вважається, що суд овий виклик або судове повід омлення вручене їм належним чином. Даних про зміну місц я реєстрації відповідача мат еріали справи не містять.

В порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд вважає можли вим розглянути справу у відс утності відповідача за наявн ими у справі матеріалами.

Відповідно до частини 6 стат ті 128 Кодексу адміністративно го судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні , визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беру ть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розгл янути справу у письмовому пр овадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до пункту 5 час тини 2 статті 17 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, до юрисдикція адмініст ративних судів поширюється н а публічно-правові спори зок рема, за зверненням суб' єкт ів владних повноважень у вип адках, встановлених Конститу цією та законами України.

Частиною 1 статті 8 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»від 21.03.1991 року 875 (далі - За кон № 875) Державне управління в галузі забезпечення соціаль ної захищеності інвалідів зд ійснюється центральним орга ном виконавчої влади з питан ь праці та соціальної політи ки, Міністерством охорони зд оров'я України та органами мі сцевого самоврядування Укра їни.

Згідно з пунктом 1 Положення про Фонд соціального захист у інвалідів (далі - Положення), затвердженого постановою Ка бінету Міністрів від 26.09.2002 року № 1434 Фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) є урядо вим органом державного управ ління, який діє у складі Мінпр аці та підпорядковується йом у. Пунктом 3 Положення передба чено, що основними завданням и Фонду є: реалізація у межах с воєї компетенції державної п олітики у сфері соціального захисту інвалідів; контроль за виконанням підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - під приємства), нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів, установленого За коном України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні"; фінансування за ходів щодо соціального захис ту інвалідів.

З огляду на вищевказане, спі р належить розглядати за пра вилами Кодексу адміністрати вного судочинства України.

Розглянувши матеріали спр ави, суд дійшов висновку, що по зовні вимоги слід задовольни ти з таких підстав.

Судом встановлено: Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «МК-Фіш»зареєстровано у Севастопольському міському відділенні Фонду соціальног о захисту інвалідів.

Відповідно до статті 4 Закон у України «Про охорону праці »№ 2694 від 14.10.1992 року (далі - Закон № 2694), державна політика в галу зі охорони праці базується н а принципах, зокрема: пріорит ету життя і здоров'я працівни ків, повної відповідальності роботодавця за створення на лежних, безпечних здорових у мов праці; встановлення єдин их вимог з охорони праці для в сіх підприємств та суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власност і та видів діяльності.

Відповідно статті 19 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні», для підприєм ств (об'єднань), установ і орга нізацій незалежно від форми власності і господарювання в становлюється норматив робо чих місць для забезпечення п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисел ьності працюючих, а якщо прац ює від 8 до 25 чоловік - у кількос ті одного робочого місця.

Підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, само стійно розраховують кількіс ть робочих місць для працевл аштування інвалідів відпові дно до нормативу, встановлен ого частиною першою цієї ста тті, і забезпечують працевла штування інвалідів. При розр ахунках кількість робочих мі сць округлюється до цілого з начення.

Згідно статті 20 Закону № 875, підприємства (об'єднання), установи і організації неза лежно від форм власності і го сподарювання, де кількість п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, пе редбаченим часткою 1 статті 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду України соціального зах исту інвалідів штрафні санкц ії, сума яких визначається у р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), в у станові, організації за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.

Частиною 3 статті 18 Зак ону № 875, визначено, що підприєм ства, установи, організації, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, зобов'яза ні виділяти та створювати ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі сп еціальні робочі місця, створ ювати для них умови праці з ур ахуванням індивідуальних пр ограм реабілітації і забезпе чувати інші соціально-економ ічні гарантії, передбачені ч инним законодавством, надава ти державній службі зайнятос ті інформацію, необхідну для організації працевлаштуван ня інвалідів, і звітувати Фон ду соціального захисту інвал ідів про зайнятість та праце влаштування інвалідів у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Тобто цією нормою виз начено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня здійснюється двома шляхам и: безпосереднє звернення ін валіда до підприємства або з вернення інваліда до державн ої служби зайнятості (з подал ьшим його направленням на пі дприємство, на якому є відпов ідні вакансії).

При цьому, цією статте ю чітко визначені обов'язки п ідприємства, що використовує найману працю: виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів; на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалі дів; звітувати Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів.

Встановлено, що 11.10.2011 ро ку була проведена перевірка ТОВ «МК Фіш»щодо виконанню с татей 19, 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні»та дос товірності заповнення стати стичного звіту форми № 10ПІ «Пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів»за 2010 рік. За ре зультатами перевірки складе но акт № 80 від 11.10.2011 року. Перевір кою встановлені порушення за конодавства України, так на п ідприємстві у 2010 році працюва в фактично один інвалід при ш таті - 2 особи.

Відповідачем не нада но доказів про створення роб очого місця для працевлаштув ання інвалідів, та доказі, що н а підприємстві на створеному робочому місці для інваліді в працювали інваліди.

Крім того, відповідач ем не було надано доказів тог о, що ним систематично надава лися державній службі зайня тості інформація, необхідна для працевлаштування інвалі дів поданням, звітів (форма № 3 -ПН), у яких зазначаються вакан сії для працевлаштування інв алідів.

Інформацію про наявн ість вільних робочих місць (в акантних посад) для працевла штування інвалідів роботода вці подають центру зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латників страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття за формою , затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом;

Правила подання робо тодавцями звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів відділенням Фонду та ін формації про наявність вільн их робочих місць (вакантних п осад) передбачено Порядком п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування.

Звіти про зайнятість і працевлаштування інваліді в роботодавці подають (надси лають рекомендованим листом ) щороку до 1 березня відділенн ям Фонду, в яких вони зареєстр овані, за формою № 10-ПІ (річна) "З віт про зайнятість і працевл аштування інвалідів". Порядо к складання звіту встановлен о Інструкцією щодо заповненн я форми звітності № 10-ПІ (річна ) "Звіт про зайнятість і працев лаштування інвалідів".

Відповідно статті 20 За кону № 875, підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Положення цієї ча стини не поширюється на підп риємства, установи і організ ації, що повністю утримуютьс я за рахунок коштів державно го або місцевих бюджетів.

Порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій тягне за со бою нарахування пені.

При вирішенні питанн я про правомірність стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій суд виходить із загальних норм права віднос но відповідальності за поруш ення зобов'язань та встановл ення в діях або бездіяльност і роботодавця складу правопо рушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-г осподарських санкцій, при ць ому враховує, що елементами п равопорушення є вина та наяв ність причинного зв'язку між самим порушенням та його нас лідками. Застосування принци пу вини як умови відповідаль ності пов'язане з необхідніс тю доведення порушення зобов 'язання.

Таким чином, суд дійшо в висновку, що з Товариства з о бмеженою відповідальністю « МК-Фіш»підлягає стягненню су ма адміністративно-господар ських санкцій в сумі 10 960,34 грн., т а пені в сумі 822,50 грн.

Враховує викладене, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги обґрунтовані та підлягаю ть задоволенню, сума адмініс тративно-господарських санк цій та пені - стягненню с відпо відача.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 158-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд,

п о с т а н о в и в:

1. Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2. Стягнути з То вариства з обмеженою відпові дальністю «МК-Фіш» (99058, м. Сев астополь, вул. Гер. Бреста, б. 1-а , м. Севастополь, вул. Летчиків , б. 3-в, р/р 26008199223 в Райффайзен Бан к «Аваль», МФО 380805, ЄДРПОУ 24877222) н а користь Севастопольського міського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (99011, м. Севастополь, вул. Гогол я, 20-а, р/р 31213230700007 в УДК м. Севастопо ля, МФО 824509, ЄДРПОУ 24694007) суму адмін істративно-господарських са нкцій у розмірі 10 960,34 грн. ( десять тисяч дев' ятсот шіст десят грн. 34 коп.) та суму пені 822,50 грн. (вісімсот двадцять дві грн. 50 коп.)

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через суд першої інста нції шляхом подання апеляцій ної скарги. У разі прийняття постанови у письмовому прова дженні апеляційна скарга под ається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови. Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законн ої сили у порядку та строки пе редбачені статтею 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Суддя < підпис > О.І. Майсак

< З оригіналом згідно >

< Суддя > < підпис > < Суддя >

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20963833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4348/11/2770

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні