Ухвала
від 15.11.2011 по справі 16/714-а-07/5017
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2011 р. Справа № 16/714-а-07/5017

Категорія:8.3.2 Головуючий в 1 інстанції:

Колегія суддів Одесь кого апеляційного адмініс тративного суду

у склад і:

головуючог о судді - Коваля М.П.,

суддів - Потапчука В.О.,

- Семенюка Г.В. ,

розглянувши в поря дку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скарг ою Державної податкової інсп екції у м. Южному Одеської обл асті на ухвалу Господарсько го суду одеської області від 18 травня 2007 року по справі за ад міністративним позовом Дер жавної податкової інспекції у м. Южному Одеської області д о Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про припинення під приємницької діяльності,-

В С Т А Н О В И Л А:

ДПІ у м. Южному звернул ася до суду з позовом до ФОП ОСОБА_2 про припинення підп риємницької діяльності відп овідача.

Ухвалою Господарського су ду одеської області від 18 тра вня 2007 року відмовлено у відкр итті провадження у справі.

Не погоджуючись із зазнач еним судовим рішенням позив ач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати ухвал у суду першої інстанції та пр ийняти нове рішення, яким нап равити справу до суду першої інстанції для продовження р озгляду.

Сторони були сповіщені на лежним чином про час і місце с удового засідання, про що є до кази в матеріалах справи: ДПІ у м. Южному звернулася до суду з позовом до ФОП ОСОБА_2 с повіщені згідно поштових пов ідомлень про вручення (а.с.59, 60), п редставники до суду не прибу ли та причини неявки суду не п овідомили.

Відповідно до приписів ст. 197 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції м оже розглянути справу в поря дку письмового провадження з а наявними у справі матеріал ами, якщо справу може бути вир ішено на основі наявних у ній доказів, у разі відсутності к лопотань від усіх осіб, які бе руть участь у справі, про розг ляд справи за їх участю, а тако ж у разі неприбуття жодної з о сіб, які беруть участь у справ і, у судове засідання, хоча вон и були належним чином повідо млені про дату, час і місце суд ового засідання.

Колегія суддів з огляду на зазначене, а також враховуюч и те що в матеріалах справи до статньо доказів для вирішенн я справи, - дійшла висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадж ення.

Розглянувши доводи апеля ційної скарги, перевіривши м атеріали справи та дослідивш и докази, проаналізувавши на підставі встановлених факти чних обставин справи правиль ність застосування судом пер шої інстанції норм законодав ства, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга підляга є задоволенню з наступних пі дстав.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 199 та п.4 ч. 1 ст. 204 КАС України, суд апе ляційної інстанції за наслі дками розгляду апеляційної с карги на ухвалу суду першої і нстанції скасовує ухвалу суд у, яка перешкоджає подальшом у провадженню у справі і напр авляє справу для продовження розгляду,

якщо визнає, що судом першо ї інстанції порушено норми м атеріального або процесуаль ного права - що призвело до н еправильного вирішення пита ння.

Судом першої інстанці ї встановлено, що згідно акту перевірки ДПІ у м. Южному від 03.04.2007 року встановлено факт нен адання відповідачем податко вої звітності в супереч вимо гам діючого законодавства. З азначене стало підставою для звернення до суду з позовом п ро припинення відповідачем п ідприємницької діяльності.

Приймаючи оскаржуван е судове рішення про відмову у відкритті провадження, суд першої інстанції виходив з т ого, що дана справа не має озна к адміністративної підвідом чості та цей спір не носить пу блічно-правового характеру. Але колегія суддів не погодж ується з такими висновками с уду першої інстанції та вваж ає за необхідне наголосити н а наступному.

На час вирішення пита ння в суді першої інстанції с прави розглядались господар ськими судами, як адміністра тивними за правилами КАС Укр аїни. Так, господарським судо м Одеської області 18.05.2007 року, а саме: на час, коли не функціон ував Одеський окружний адмін істративний суд,- було винесе но ухвалу про відмову у відкр итті провадження з підстав н еналежної підсудності, тобто справу не належить розгляда ти в порядку адміністративно го судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст . 109 КАС України встановлено, що заяву не належить розглядат и в порядку адміністративног о судочинства.

Згідно з ч. 6 ст. 109 КАС Укр аїни передбачено, що у разі ві дмови у відкритті провадженн я в адміністративній справі з підстави, встановленої пун ктом 1 частини першої цієї ста тті, суд повинен роз'яснити по зивачеві, до юрисдикції яког о суду віднесено розгляд так ої справи.

Колегія суддів вважа є, що суд першої інстанції від мовляючи у відкритті провадж ення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України дійшов помилкових в исновків, що ДПІ не здійснює в ладні управлінські функції щ одо фізичної особи підприємц я, при цьому судом першої не бу ло роз' яснено сторонам, в по рядку якого судочинства має вирішуватись цей спір.

Судова колегія, з огляду н а викладене, вважає за необхі дне наголосити на приписах с т. 17 КАС України, відповідно до яких, компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних пов новажень щодо оскарження йог о рішень (нормативно-правови х актів або правових актів ін дивідуальної дії), дій чи безд іяльності, спори з приводу пр ийняття громадян на публічну службу, її проходження, звіль нення з публічної служби, спо ри між суб'єктами владних пов новажень з приводу реалізаці ї їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі деле гованих повноважень, а також спори, які виникають з привод у укладення та виконання адм іністративних договорів, спо ри за зверненнями суб'єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених законом, спори щодо правовідносин, пов'язан их з виборчим процесом чи про цесом референдуму.

Згідно ч.1 ст. 17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним фо рмуванням суб'єкта владних п овноважень шляхом виборів аб о референдуму.

При цьому слід наголоси ти на визначені понять адмін істративної юрисдикції, а са ме відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України передбачено, що спра ва адміністративної юрисдик ції - переданий на вирішення адміністративного суду публ ічно-правовий спір, у якому хо ча б однією зі сторін є орган в иконавчої влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Тобто справою адмін істративної юрисдикції може бути переданий на вирішення адміністративного суду спір , який виник між двома конкрет ними суб'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'я зків у конкретних правових в ідносинах, у яких однією із ст орін є суб'єкт законодавчо уп овноважений владно керувати поведінкою іншого суб'єкта, а останній відповідно викону є вимоги та приписи такого вл адного суб'єкта.

Відповідно до інформ аційного листа Верховного Су ду України від 26.12.2005 р. № 3.2.-2005 суб'є кт владних повноважень - це ор гани державної влади, орган м ісцевого самоврядування,

їхні посадові чи службові особи, інший суб'єкт при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

В даному випадку суб'єкт в ладних повноважень у спірних правовідносинах здійснює в казані владні управлінські ф ункції щодо іншого суб'єкта, я кий є учасником спору, а отже ц ей спір має ознаки встановле ні нормами Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о - правових відносин від пору шень з боку органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Оскільки, предметом позову є припинення підприємницько ї діяльності, то такий спір є публічно-правовим і має вирі шуватись за правилами КАС Ук раїни.

Згідно ч.2 ст.4 КАС України юри сдикція адміністративних су дів поширюється на всі публі чно-правові спори, крім спорі в, для яких законом встановле ний інший порядок судового в ирішення.

Враховуючи викладене, ко легія суддів дійшла обґрунто ваного висновку про те, що суд ом першої інстанції при розг ляді справи порушено норми п роцесуального права, що приз вело до неправильного виріше ння питання. За таких обстави н, колегія суддів вважає, що су дове рішення відповідно до в имог п.4 ч.1 ст. 204 КАС України підл ягає скасуванню з прийняттям по справі нової ухвали, якою с лід направити справу до Одес ького окружного адміністрат ивного суду для продовження розгляду на підставі п.3 ч.1 ст.19 9 КАС України .

Керуючись ст.ст. 197,199, 204 , 205, 206, 254 КАС України, колегія су ддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у м. Южному Одеської області на ухвалу Господарського су ду одеської області від 18 тра вня 2007 року задовольнити.

Ухвалу Господарського суд у одеської області від 18 трав ня 2007 року по справі за адмініс тративним позовом Державно ї податкової інспекції у м. Юж ному Одеської області до Фіз ичної особи-підприємця ОСО БА_2 про припинення підприє мницької діяльності - скасу вати.

Прийняти нову ухвалу, якою а дміністративну справу за поз овом Державної податкової ін спекції у м. Южному Одеської о бласті до Фізичної особи-під приємця ОСОБА_2 про припин ення підприємницької діяльн ості - направити до Одеськог о окружного адміністративно го суду для продовження розг ляду.

Ухвала апеляційного суду н абирає чинності негайно післ я її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя /М.П. Коваль/

Суддя / В.О. Потапчук/

Суддя /Г.В. Семенюк/

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20973526
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16/714-а-07/5017

Ухвала від 18.09.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 15.11.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні