Справа № 1516/2468/11 Провадження № 2/1516/488/12
Р І Ш Е Н Н Я
І МЕНЕМ У К Р А Ї Н И
25.01.2012 року Котовськи й міськрайонний суд Одеської області в складі:
голов уючого судді - Нікітішина В. П
при секретарі Шевчук С . В.,
розглянувши у відкри тому у судовому засіданні в з алі суду в м. Котовську Одеськ ої області цивільну справу з а позовом Котовського міжра йонного прокурора Одеської о бласті в інтересах держави, в особі Управління державного казначейства в Одеській обл асті, до ОСОБА_1 про стягне ння шкоди, заподіяної держав і у зв'язку з вчиненням корупц ійного діяння
В С Т А Н О В И В:
Котовський міжрайонний прокурор Одеської області зв ернувся 19.12.2011 року до суду з цим позовом, вказуючи, що згідно с т. 121 Конституції України на пр окуратуру покладено обов'язо к представництва інтересів д ержави у випадках, визначени х законом.
Відповідно-до ст.36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»під ставою представництва в суді інтересів держави є наявніс ть порушень або загрози пору шень економічних, політичних та ін ших державних інтересі в внаслідок протиправних дій чи бездіяльності фізичних а бо юридичних осіб, що вчиняют ься у діях між ними або з держа вою.
Котовською міжрайо нною прокуратурою Одеської о бласті під час проведення пе ревірки дотримання органами місцевого самоврядування за кону України «Про місцеве са моврядування»та Бюджетного кодексу України, в частині за конності використання бюдже тних коштів встановлен о, що ОСОБА_1 відповідно до рішення Качурівської сільсь кої ради №01-У від 17.04.2006 року була обрана головою Качурівської сільської ради.
В грудні 2009 року ОСОБА_1, будучи головою Качурівської сільської ради Одеської обл асті, шляхом зловживання сво їм службовим становищем, з ме тою викрадення грошових кошт ів, в порушення вимог Постано ви Кабінета Міністрів Україн и від 09.03.2006 р. № 268 «Про затверджен ня структури та умов оплати п раці працівників апарату орг анів виконавчої влади, проку ратури, судів та інших органі в», наказу Міністерства прац і України від 02.10.1996 р. № 77 «Про умо ви оплати праці працівників, зайнятих обслуговуванням ор ганів виконавчої влади, місц евого самоврядування та їх в иконавчих органів, органів п рокуратури, судів та інших ор ганів»незаконно присвоїла т а розтратила на власні потре би грошові кошти на загальну суму 4000 грн..
Постановою Котовського м іжрайонного прокурора від 09.09 .2011 року відносно ОСОБА_1 по рушено кримінальну справу по факту привласнення грошових коштів, шляхом зловжи вання п осадовою особою своїм службо вим становищем, за ознаками с кладу злочину, передбаче ног о ч.2 ст. 191 КК України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України повністю під тве рджується даними нею пояснен нями та матеріалами кримінал ьної справи.
Свою вину у скоєнні вказа ного злочину ОСОБА_1 визна ла у повному обсязі.
Постановою Котовського міськрайсуду Одеської облас ті від 07.12.2011 року провадження по кримінальній справі відносн о ОСОБА_1 за ч.2 ст. 191 КК Украї ни припинено на підставі п «а »ст. 1 Закону України «Про амні стію».
Тобто, застосування до ОС ОБА_1 вимог Закону України « Про амністію»стало можливим внаслідок визнання останньо ї своєї вини і завданої держа ві шкоди в повному обсязі.
Згідно статті 1166. ЦК Україн и майнова шкода, завдана непр авомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим н емайновим правам фізичної аб о юридичної особи, а також шко да, завдана майну фізичної аб о юридичної особи, відшкодов ується в повному обсязі особ ою, яка її завдала.
На підставі викладеного п росив ухвалити рішення суду, яким стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Упра вління державного казначейс тва в Одеській області в особ і відділ державного казначей ства України у Котовському р айоні (р/р 354100140022, код ЄРДПОУ 04379806, МФ О 828011 „банк отримувач ГУДКО в Оде - ській області) незакон но отриманні грошові кошти в сумі 2800 грн. 00 коп. та судові вит рати.
В ході судового розгл яду справи помічник прокурор а Хлівна Д.В. збільшила позовн і вимоги майнової шкоди до 4000 г рн. та просила стягнути їх на к ористь держави на рахунок №3141 5544700300 код ЄДРПОУ 37984302 МФО 8280011 ГУДКСУ в Одеській області, отримува ч УДКСУ в Котовському районі .
Представник Управлін ня державного казначейства в Одеській області за довірен істю ОСОБА_3 позов підтрим ала у повному обсязі.
Відповідач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, інвалід 3 гр упи, не працює, проживає у АД РЕСА_1, позов не визнала у пов ному обсязі.
Пояснювала, що власне преміювання на загальну сум у у 4000 грн. здійснила у відповід ності до Рішення Качурівсько ї сільської ради Котовського району Одеської області від 12.02.2009 року №123-У та положення про преміювання. Тому її вини у не законному привласненні цих к оштів не має. Про це вона поясн ювала у суді при ухвалені щод о неї постанови про закриття кримінальної справи за амні стією.
Тому просила у позові відмо вити у повному обсязі.
Вислухавши сторони та дос лідивши письмові докази у сп раві, суд приходить до виснов ку про наступне.
Згідно ч.1 ст.142 Конституції У країни, матеріальною і фінан совою основою місцевого само врядування є рухоме і нерухо ме майно, доходи місцевих бюд жетів, інші кошти, земля, приро дні ресурси, що є у власності т ериторіальних громад сіл, се лищ, міст, районів у містах, а т акож об' єкти їхньої спільно ї власності, що перебувають в управлінні районних і облас них рад.
Згідно ст.17 Закону Україн и «Про місцеве самоврядуванн я в Україні»органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними по вноваженнями, в межах яких ді ють самостійно і несуть відп овідальність за свою діяльні сть відповідно до закону. Від імені та в інтересах територ іальних громад права суб' єк та комунальної власності зді йснюють відповідні ради. Міс цеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Держа вного бюджету України, бюдже ту Автономної Республіки Кри м та інших місцевих бюджетів .
Згідно ч.1 ст.60 цього Закону, т ериторіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах н алежить право комунальної вл асності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюдже тів, інші кошти, землю, природн і ресурси, підприємства, уста нови та організації, в тому чи слі банки, страхові товарист ва, а також пенсійні фонди, час тку в майні підприємств, житл овий фонд, нежитлові приміще ння, заклади культури, освіти , спорту, охорони здоров' я, на уки, соціального обслуговува ння та інше майно і майнові пр ава, рухомі та нерухомі об' є кти, визначені відповідно до закону як об' єкти права ком унальної власності, а також к ошти, отримані від їх відчуже ння.
Згідно ст.74 вказаного Закон у органи та посадові особи мі сцевого самоврядування несу ть відповідальність за свою діяльність перед територіал ьною громадою, державою, юрид ичними і фізичними особами. П ідстави, види і порядок відпо відальності органів та посад ових осіб місцевого самовряд ування визначаються Констит уцією України, цим та іншими з аконами.
Статтею 24 Закону України «П ро службу в органах місцевог о самоврядування»встановле но, що посадовою особою місце вого самоврядування є особа, яка працює в органах місцево го самоврядування, має відпо відні посадові повноваження щодо здійснення організацій но-розпорядчих та консультат ивно-дорадчих функцій і отри мує заробітну плату за рахун ок місцевого бюджету.
Статтею 24 Закону України «П ро службу в органах місцевог о самоврядування» передбаче но, що матеріальна шкода, завд ана територіальній громаді н езаконними рішеннями сільсь ких, селищних, міських голів, г олів районних у місті, районн их та обласних рад, їх заступн иків, керівників управлінь, в ідділів, інших структурних п ідрозділів виконавчих орган ів місцевого самоврядування , діями чи бездіяльністю поса дових осіб місцевого самовря дування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодов ується за рахунок місцевого бюджету в порядку, встановле ному законом. Сільські, селищ ні, міські, районні у місті, ра йонні та обласні ради, сільсь кий, селищний, міський голова , голова районної у місті, райо нної та обласної ради мають п раво зворотної вимоги (регре су) до посадової особи місцев ого самоврядування, яка запо діяла шкоду територіальній г ромаді, у розмірах і порядку, в изначених законами України т а статутами територіальних г ромад, прийнятими відповідно до законів України.
Тобто, виходячи з в имог позову та беручи до уваг и те що, обєктом правопурушен ня є кошти місцевого бюджету , а не державні кошти, право на відшкодування матеріалної ш коди, в разі її завдання має те риторіальна громада с.Качурі вка Котовського району Одесь кої області, в особі Качурівс ької сільради, а не держава, як на тому наполягає прокурор.
Тому за відсутності нан есення державі матеріальної шкоди діями відповідачки, у п озові слід відмовити у повно му обсязі.
Керуючись ст.ст.10,60,88,212-215 ЦП К України, суд
Керуючись ст.ст . 10, 60, 88, 212-215 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовну заяв уКотовського міжрайонного п рокурора Одеської області в інтересах держави, в особі Уп равління державного казначе йства в Одеській області, до ОСОБА_1 про стягнення шкоди , заподіяної державі у зв'язку з вчиненням корупційного ді яння - залишити без задоволен ня.
Рішення суду набира є законної сили в порядку, пер едбаченому ст.223 ЦПК України.
Рішення суду може бути оск аржено до апеляційного суду Одеської області через суд я кий його постановив на протя зі 10 днів з дня його проголоше ння.
С у д д я -
Суд | Котовський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2012 |
Оприлюднено | 07.02.2012 |
Номер документу | 21057853 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Котовський міськрайонний суд Одеської області
Нікітішин В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні