17.10.2011 03.10.2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2011 р.
Справа № 2а/0470/10825/11
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Горбалінського В.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція до ТОВ "Оліяпрод" про стягнення заборгованості в розмірі 1992,00 грн , –
ВСТАНОВИВ:
29.08.2011 року Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція Дніпропетровської області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» заборгованості в розмірі 1 992,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що товариство з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» не сплатила у встановлені законом строки суму узгодженого податкового зобов'язання в розмірі 1 992,00 грн., що призвело до виникнення заборгованості перед бюджетом.
Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою від 01.09.2011 року про отримання ухвали про відкриття скороченого провадження, яка міститься в матеріалах справи.
Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовим відправленням з відміткою поштового відділення про причину невручення адресату, яке повернулось на адресу суду 12.09.2011 року
Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів – у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що позов підлягає задоволенню із наступних підстав.
01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Проте, оскільки правовідносини щодо несплати платником податків – відповідачем у даній адміністративній справі – податкового боргу, частково виникли до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, суд приходить до висновку, що, в даному випадку, при розгляді справи, в частині обґрунтування нарахованого зобов'язання за 2010 рік, слід застосовувати норми раніше діючого законодавства.
Спеціальними законами, які визначали статус державної податкової служби в Україні, її функції, а також обов'язки платників податків щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) є Закон України «Про державну податкову службу в Україні», Закон України «Про систему оподаткування», Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» зареєстрована, як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Новомосковської міської ради Дніпропетровської області 09.02.2010 року та перебуває на обліку у Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області.
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування» № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року.
Відповідно до статей 4, 5 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, у разі, коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, то такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення-рішення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Абзацом 3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що у разі визначення податкового зобов‘язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону, платник податків зобов‘язаний погасити нараховану суму податкового зобов‘язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
30.12.2010 року працівниками Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість, під час якої встановлено неподання звітності за 1 півріччя 2010 року та за 9 місяців 2010 року. За результатами перевірки складено акт №228/151 та прийняте податкове повідомлення – рішення №0002581510 від 30.12.2010 року на суму 340,00 грн., яке було направлене поштовим відправленням відповідачу, але на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою поштового відправлення про причину невручення.
27.08.2010 року Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області було здійснено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої встановлено, що відповідачем не було подано до податкового органу декларації з податку на додану вартість за квітень – липень 2010 року. За результатами перевірки складено акт №00419/1520 на прийнято податкове повідомлення – рішення №0003871520/0 на суму 680,00 грн., яке у зв'язку із неможливістю вручення відповідачу, 02.09.2010 року було розміщено на дошці оголошень.
09.11.2010 року актом №00550/1520 про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності встановлено, що відповідачем не було подано до податкового органу декларації з податку на додану вартість за серпень 2010 року та вересень 2010 року, внаслідок чого до товариства з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» застосовані штрафні (фінансові) санкції на суму 340,00 грн. (податкове повідомлення – рішення №0005621520/0 від 09.11.2010 року, яке отримане відповідачем 13.11.2010 року.
Сума податкового зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» з податку на додану вартість за 2010 рік була зменшена на 50,00 грн., у зв'язку із переплатою за попередні періоди.
Таким чином, податкове зобов'язання відповідача з податку на додану вартість за 2010 рік складає 970,00 грн.
19.11.2010 року Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності по комунальному податку, під час якої встановлено неподання звітності за 2, 3 квартали 2010 року. За результатами перевірки складено акт №405/10/15-324 та податкове повідомлення – рішення №0004411530/0 від 19.11.2010 року на суму 340,00 грн., яке у зв'язку із неможливістю вручення відповідачу, 07.12.2010 року було розміщено на дошці оголошень.
У відповідності до пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону.
У адміністративному та судовому порядках зазначені податкові повідомлення – рішення не оскаржувались, тому є узгодженими.
Отже, враховуючи вищевикладене податкове зобов'язання відповідача за 2010 рік складає 1 650,00 грн. (з податку на прибуток – 340,00 грн.; з податку на додану вартість – 970,00 грн.; з комунального податку – 340,00 грн.).
Відповідно до абз.15 п.п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», який діяв на момент анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість, платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво: якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою платника податку, - разом із наданням заяви про таке анулювання; якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
11.01.2011 року працівниками Новомосковської ОДПІ Дніпропетровської області проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої було виявлено порушення вимог податкового законодавства, а саме: відповідачем не подано до податкового органу свідоцтво платника податку на додану вартість, яке було анульоване. За результатами перевірки складено акт №00027/1520/36933189 від 11.01.2011 року та до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 170,00 податковим повідомленням-рішенням №0000321520/0 від 11.01.2011 року, яке отримане відповідачем 15.01.2011 року.
12.01.2011 року працівниками податкового органу було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності товариством з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод», під час якої встановлено неподання декларації з податку на додану вартість за жовтень 2010 року. За результатами перевірки складено акт №00072/1520 від 12.01.2011 року та податкове повідомлення – рішення №0000771520/0 від 12.01.2011 року на суму 170,00 грн., яке отримане відповідачем 15.01.2011 року.
22.06.2011 року Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток, під час перевірки встановлено, що відповідач не надав до податкового органу декларацію за 2010 рік та за 1 квартал 2011 року. За результатами перевірку було складено акт №166/1510 від 22.06.2011 року та прийнято податкове повідомлення – рішення №0001841510 від 24.06.2011 року на суму 2,00 грн., яке було направлене поштовим відправленням відповідачу, але на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою поштового відправлення про причину невручення.
У відповідності до п.п 54.3.1 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У адміністративному та судовому порядках зазначені податкові повідомлення – рішення не оскаржувались, тому є узгодженими.
Отже, податкове зобов'язання відповідача за 2011 рік складає 342,00 грн. (з податку на прибуток – 2,00 грн.; з податку на додану вартість – 340,00 грн.).
Згідно із пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
У відповідності до п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пп.6.2.1. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000 року, який діяв до набрання чинності Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
На виконання зазначеної норми Закону №2181, Новомосковською ОДПІ Дніпропетровської області було направлено першу податкову вимогу №1/355 від 15.09.2010 року на суму 630,00 грн. та другу податкову вимогу №2/525 від 07.12.2010 року на суму 970,00 грн., які повернулась на адресу податкового органу з відміткою поштового відділення про причину невручення «за зазначеною адресою не знаходиться» та були розміщені на дошці оголошень 05.11.2010 року та 13.01.2011 року відповідно. Як вбачається із матеріалів справи зазначена вимога не є відкликаною.
Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 цього Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Статтею 124 Конституції України передбачено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.
Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з Відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.11, 70, 71, 72, 86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
Керуючись Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» про стягнення заборгованості в розмірі 1 992,00 грн. – задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Оліяпрод» (код ЄДРПОУ 36933189) на користь держави податковий борг в сумі 1 992,00 грн. (одна тисяча дев'ятсот девяносто дві грн.) отримувач: УДК у м. Новомосковську, ГУДКУ у Дніпропетровській області, код 24230986, банк отримувача: ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012:
- державний бюджет: податок на прибуток приватних підприємств (11021000) – 342,00 грн. на р/р 31113009700030; податок на додану вартість (14010100) – 1 310,00 грн. на р/р 31115029700030;
- місцевий бюджет: комунальний податок (16010200) – 340,35 грн. на р/р 33217828700030.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова можу бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя
< Список >
< Список >
< Список >
В.В. Горбалінський
< Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21068950 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні