21.10.2011 08.08.2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 серпня 2011 р.
Справа № 2а/0470/8130/11
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Горбалінського В.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція до ТОВ "КОНСОЛЬ ЛТД" про стягнення заборгованості в сумі 766 грн. 17 коп. , –
ВСТАНОВИВ:
07.07.2011 року Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція Дніпропетровської області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСОЛЬ ЛТД» заборгованості з податку на додану вартість та комунального податку – 766,17 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю «КОНСОЛЬ ЛТД» не сплатило суму податкового зобов'язання, нарахованого у зв'язку з порушенням вимог чинного законодавства, на загальну суму 766,17 грн., яка не сплачена у встановлені Законом строки.
Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою від 12.07.2011 року про отримання ухвали про відкриття скороченого провадження, яка міститься в матеріалах справи.
Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовим відправленням, яке повернулось на адресу суду 20.07.2011 року, з відміткою поштового відділення про причини невручення адресату, заперечень проти позову до суду не надав.
Згідно пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів – у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що позов підлягає задоволенню із наступних підстав.
З 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Проте, оскільки правовідносини щодо несплати платником податків – відповідачем у даній адміністративній справі – податкового боргу з комунального податку та з податку на додану вартість частково виникли до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, суд приходить до висновку, що, в даному випадку, при розгляді справи, в частині обґрунтування нарахування зобов'язання за податковими повідомленнями – рішеннями: №0005331520/0 від 09.11.2010 року та №0005261530/0 від 30.12.2010 року, слід застосовувати норми раніше діючого законодавства.
Спеціальними законами, які визначали статус державної податкової служби в Україні, її функції, а також обов'язки платників податків щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) є Закон України «Про державну податкову службу в Україні», Закон України «Про систему оподаткування», Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закон України «Про податок на додану вартість», які були чинними на момент виникнення податкового зобов'язання у розмірі 426,17 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНСОЛЬ ЛТД» зареєстровано, як суб'єкт підприємницької діяльності, Новомосковською районною державною податковою інспекцією 27.02.2008 року та з 28.02.2008 року знаходиться на обліку у Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області.
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування» № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року.
Відповідно до статтей 4, 5 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, у разі, коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, то такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення-рішення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Абзацом 3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що у разі визначення податкового зобов‘язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону, платник податків зобов‘язаний погасити нараховану суму податкового зобов‘язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
09.11.2010 року Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої було виявлено порушення вимог законодавства, а саме: неподання у встановлені строки податкових декларацій за липень 2010 року, серпень 2010 року, вересень 2010 року. За результатами перевірки складено акт №00524/152/35782561, на підставі якого податковим органом були застосовані штрафні (фінансові) санкції та прийняте податкове повідомлення – рішення №0005331520/0 від 09.11.2010 року на суму 510,00 грн., яке було направлене відповідачу поштою, але на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення, про що складено акт від 16.12.2010 року.
27.12.2010 року у зв'язку із наявністю переплати за попередні періоди у розмірі 83,83 грн. податкове зобов'язання було зменшено. Таким чином, сума несплаченого податкового зобов'язання нарахованого податковим повідомленням – рішенням №0005331520/0 від 09.11.2010 року складає 426,17 грн. (510,00 грн. – 83,83 грн.).
30.12.2010 року податковим органом було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з комунального податку. За результатами перевірки складено акт №487/10/15-324 в якому зазначено, що відповідачем в порушення вимог законодавства, не подано податковий розрахунок комунального податку за 3 квартал 2010 року. На підставі вказаного акту Новомосковською ОДПІ у Дніпропетровській області до ТОВ «КОНСОЛЬ ЛТД» застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 170,00 грн. Податкове повідомлення – рішення №0005261530/0 від 30.12.2010 року було направлене відповідачу поштою, але на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення, про що складено акт №10 від 13.01.2011 року
У відповідності до пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону.
Зазначені податкові повідомлення – рішення відповідачем у адміністративному або судовому не оскаржувалось.
Відповідно до абз.15 п.п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», який діяв на момент анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість, платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво: якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою платника податку, - разом із наданням заяви про таке анулювання; якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
11.01.2011 року працівниками Новомосковської ОДПІ Дніпропетровської області проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої було виявлено порушення вимог податкового законодавства, а саме: відповідачем не подано до податкового органу свідоцтво платника податку на додану вартість, яке анульоване актом від 19.10.2010 року. За результатами перевірки складено акт №00024/1520/35782561 та до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 170,00 податковим повідомленням-рішенням №0000291520/0 від 11.01.2011 року.
У відповідності до п.п 54.3.1 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
У відповідності до п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пп.6.2.1. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000 року, який діяв до набрання чинності Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
На виконання зазначеної норми Закону №2181, Новомосковською ОДПІ Дніпропетровської області було направлено першу податкову вимогу №1/544 від 29.12.2010 року на суму 426,00 грн., яка повернулась на адресу податкового органу з відміткою про причину невручення «за зазначеною адресою не знаходиться». Як вбачається із матеріалів справи зазначена вимога не є відкликаною.
Оскільки, строк складання другої податкової вимоги настав на 2011 рік, на підставі ст. 59 Податкового кодексу України (набрав чинності 01.01.2011 року) друга податкова вимога відповідачу не направлялась.
Отже, враховуючи вищевикладене, загальна сума боргу ТОВ «КОНСОЛЬ ЛТД» складає 766,17 грн. (з податку на додану вартість - 596, 17 грн.; з комунального податку – 170,00 грн.), що підтверджується податковими повідомленнями – рішеннями, податковою вимогою та іншими матеріалами справи.
Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 цього Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена в добровільному порядку, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому, податкові зобов'язання відповідача підлягають погашенню за рахунок примусовому стягнення його активів.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 159-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
Керуючись Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСОЛЬ ЛТД» про стягнення заборгованості у розмірі 766,17 грн. – задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСОЛЬ ЛТД» (код 35782561) на користь держави податковий борг в сумі 766,17 грн. (сімсот шістдесят шість грн. 17 коп.), а саме: податок на додану вартість на користь державного бюджету – код платежу 14010100, р/р 31115029700030 в розмірі 596,17 грн.; комунальний податок на користь місцевого бюджету – код платежу 16010200, р/р 33217828700030 – 170,00 грн. Отримувач: УДКУ у м. Новомосковську, ГУДКУ у Дніпропетровській області, код 24230986. Банк отримувача: ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012.
Копію постанови направити сторонам.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова можу бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя
< Список >
< Список >
< Список >
В.В. Горбалінський
< Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21069200 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні