Постанова
від 04.11.2011 по справі 2а-15294/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

04.11.2011

< копія >

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2011 р. Справа № 2а-15294/09/0470

Дніпропетровський окру жний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя: Бук іна Л.Є.

при секретарі судового зас ідання Бердник С.О.

за участю: представника поз ивача Мартиненко Ю.Г.

прокурора: Ступа Д.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Д ніпропетровську адміністра тивний позов прокурора Кіров ського району м. Дніпропетро вська в інтересах держави в о собі Державної інспекції з е нергозбереження до Комуналь ного підприємства «Тернівсь ке житлово-комунальне підпри ємство», третя особа - Терит оріальне управління Державн ої інспекції з енергозбереже ння по Дніпропетровській обл асті про стягнення заборгова ності, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського о кружного адміністративного суду 18.11.2009 року звернувся проку рор Кіровського району м. Дні пропетровська в інтересах де ржави в особі Державної інсп екції з енергозбереження із адміністративним позовом до Державного вищого навчально го закладу «Дніпропетровськ ий технолого-економічний кол едж», третя особа - Територі альне управління Державної і нспекції з енергозбереження по Дніпропетровській област і, у якому просить стягнути за боргованість у розмірі 53203,16 гр н.

Ухвалою Дніпропетровсько го окружного адміністративн ого суду від 11 лютого 2010 року зу пинено провадження у справі №2а-15294/09/0470 до вирішення Дніпропе тровським окружним адмініст ративним судом до набрання ч инності рішення у справі №2а-17 77/10/0470.

Ухвалою Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду від 15.09.2011 року поновлено провадження в адміністратив ній справі №2а-15294/09/0470.

Позовні вимоги обґрунтова но тим, що Відповідач у добров ільному порядку не сплачує з аборгованість зі сплати екон омічних санкцій у зв' язку і з нераціональним використан ням газу та інших паливно-ене ргетичних ресурсів, нарахова ну відповідно до постанови Т ериторіального управління Д ержавної інспекції з енергоз береження по Дніпропетровсь кій області №15-5/3.12-94 від 28.08.2009 року на суму 53203,16 грн.

Позивачем 27.04.2011 року подано к лопотання про заміну належно ї сторони у справі, відповідн о до якого згідно із п.2 Указу П резидента України від 13 квітн я 2011 року №462//2011 Державне агентст во з енергоефективності та е нергозбереження України є пр авонаступником Державної ін спекції з енергозбереження.

26 жовтня 2011 року до суду надій шла заява від Комунального п ідприємства «Тернівське жит лово-комунальне підприємств о»про розгляд справи №2а-15294/09/0470 у судовому засіданні без учас ті представника від відповід ача.

Прокурор у судовому засіда нні заперечував проти заміни належної сторони, обґрунтов уючи це тим, що Державна інспе кція з енергозбереження не л іквідована.

Представники відповідача не скористалися правом надав ати заперечення проти позову Заслухавши пояс нення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмов і докази, проаналізувавши чи нне законодавство, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі, з наступних під став.

Правові, економічні, соціал ьні та екологічні основи ене ргозбереження для всіх підпр иємств, об'єднань та організа цій, розташованих на територ ії України, а також для громад ян, визначає Закон України «П ро енергозбереження».

Зі змісту статті 26 цього Зак ону вбачається, що контроль у сфері енергозбереження здій снюється Державною інспекці єю з енергозбереження згідно з порядком, встановленим Каб інетом Міністрів України, пр и цьому державному контролю підлягає енергетичне господ арство, що включає всі підпри ємства і установи по отриман ню, переробці, перетворенню, т ранспортуванню, зберіганню, обліку та використанню палив но-енергетичних ресурсів, ро зміщених на території Україн и, окремі споруди та інженерн і об'єкти інших підприємств і установ, які використовують ся для зазначених цілей.

Постановою Кабінету Мініс трів України №699 від 02.09.1993р. «Про заходи щодо ефективного вико ристання газу та інших палив но-енергетичних ресурсів в н ародному господарстві»(далі - Постанова КМУ № 699) встановл ено, що Державна інспекція з е нергозбереження здійснює де ржавний контроль за раціонал ьним та ефективним використа нням газу та інших паливно-ен ергетичних ресурсів підприє мствами.

Відповідно до п. 1, 3 Положення про Державну інспекцію з ене ргозбереження, затвердженог о Постановою Кабінету Мініст рів України №1039 від 29.06.2000р. «Пита ння Державної інспекції з ен ергозбереження», Державна ін спекція з енергозбереження є урядовим органом державного управління, що діє у складі На ціонального агентства Украї ни з питань забезпечення ефе ктивного використання енерг етичних ресурсів (НАЕР) і йому підпорядковується, та викон ує відповідно до законодавст ва контрольно-наглядові функ ції щодо використання паливн о-енергетичних ресурсів.

Згідно з Положенням про тер иторіальне управління Держа вної інспекції з енергозбере ження по Дніпропетровській о бласті, затвердженого наказо м Державної інспекції з енер гозбереження №211 від 08.10.2007р., ТУ Д І з енергозбереження по Дніп ропетровській області є стру ктурною одиницею урядового о ргану державного управління - Державної інспекції з ене ргозбереження, яке у межах св оєї компетенції бере участь у реалізації державної політ ики та здійснює державний ко нтроль у сфері енергозбереже ння.

Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни «Про енергозбереження »порушення законодавства пр о енергозбереження тягне за собою встановлену цим Законо м, а також чинним законодавст вом України дисциплінарну, а дміністративну або цивільну відповідальність. Юридичні і фізичні особи повинні відш кодувати збитки, заподіяні н ими внаслідок порушень закон одавства про енергозбережен ня, в порядку та розмірах, вста новлених законодавством Укр аїни.

Згідно з Постановою КМУ №699 з а перевитрати газу та інших п аливно-енергетичних ресурсі в внаслідок неефективного йо го використання, виявлені ор ганами Державної інспекції з енергозбереження, сплачуєть ся підвищена плата; якщо пере витрати газу та інших паливн о-енергетичних ресурсів викл икані недодержанням техноло гічної дисципліни, то спожив ач сплачує за річний обсяг пе ревитрат газу та інших палив но-енергетичних ресурсів у д вократному розмірі встановл еної на них ціни, при цьому роз рахунки перевитрат паливно-е нергетичних ресурсів здійсн юються відповідно до Методик и визначення неефективного в икористання паливно-енергет ичних ресурсів, затвердженої наказом НАЕР №89 від 13.12.2007р.

Відповідно до п.8, п.9, П останови КМУ від 22.10.2008 року №935 «П ро організацію державного ко нтролю за ефективним (раціон альним) використанням паливн о-енергетивних ресурсів», у р азі прийняття рішення про за стосування економічних санк цій, передбачених Законом Ук раїни "Про енергозбереження" , та за наявності підстав для ї х застосування, визначених з азначеним Законом, видається постанова, яка підписується начальником Інспекції або у повноваженим ним керівником її територіального органу; п останова складається у двох примірниках, один з яких зали шається в Інспекції чи її тер иторіальному органі, а други й у п'ятиденний строк видаєть ся керівникові або уповноваж еному представнику юридично ї особи під розписку чи надси лається рекомендованим лист ом.

Згідно із п. 11 Постанов и КМУ від 22.10.2008 року №935 «Про орга нізацію державного контролю за ефективним (раціональним ) використанням паливно-енер гетичних ресурсів юридична о соба повинна сплатити кошти в обсязі, визначеному постан овою, не пізніше ніж протягом тридцяти днів після її надхо дження, а у разі оскарження - н е пізніше ніж протягом п'ятна дцяти днів після прийняття р ішення про залишення скарги без задоволення.

Як вбачається з матеріалі в справи Територіальним упра влінням Державної інспекції з енергозбереження по Дніпр опетровській області 28.08.2009р. пр оведено комплексну перевірк у раціонального використанн я паливно-енергетичних ресур сів у Комунального підприємс тва «Тернівське житлово-кому нальне підприємство», під ча с якої встановлено перевитра ти електроенергії в електрич них мережах підприємства за рахунок відхилення коефіціє нту потужності від величини нормативного(граничного) зна чення, зумовлені не задовіль ною роботою компенсуючи прис троїв, що є порушенням вимог п ункту «е»ст. 11, абз.3 розділу 2 до датку Постанови КМУ №699, п.8, п., п. 11 Постанови КМУ від 22.10.2008 року №93 5 «Про організацію державног о контролю за ефективним (рац іональним використанням) пал ивно-енергетичних ресурсів.

За результатами перевірки складено Акт №15-5/3.21-95, в якому заф іксовано порушення законода вства щодо раціонального вик ористання паливно-енергетич них ресурсів.

Відповідач оскаржив прийн яту на підставі Акту перевір ки №15-5/3.21-95 Постанову про застос ування економічних санкцій № 15-53.21-94 від 28.08.2009 року Територіальн ого управління Державної інс пекції з енергозбереження по Дніпропетровській області у Національному агентстві Ук раїни з питань забезпечення ефективного використання ен ергетичних ресурсів, до Дніп ропетровського окружного ад міністративного суду.

Постановою Дніпропетровсь кого окружного адміністрати вного суду від 23.02.2010 року в задо волені адміністративного по зову Комунального підприємс тва «Тернівське житлово-кому нальне підприємство»до Тери торіального управління Держ авної інспекції з енергозбер еження по Дніпропетровській області про скасування Пост анови №15-53.21-94 від 28.08.2009 року відмов лено повністю.

Відповідно п. «е»ст. 11 Закону України «Про енергозбережен ня»економічні заходи для заб езпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використан ня паливно-енергетичних ресу рсів у вигляді надбавок до ді ючих цін і тарифів залежно ві д перевитрат паливно-енергет ичних ресурсів щодо витрат, в становлених стандартами.

Відповідно до п.п. 16.17 «Порядк у проведення перевірок ефект ивності використання паливн о-енергетичних ресурсів на п ідприємствах, в установах та організаціях та усунення фа ктів їх неефективного викори стання», затвердженого наказ ом Державного комітету Украї ни з енергозбереження від 04.08.20 00 року № 64 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и від 25.09.2000 р. за № 653/4874, Комунальне підприємство «Тернівське жи тлово-комунальне підприємст во»повинно було внести підви щену плату протягом 30 днів з д ня винесення постанов про її застосування. У разі несплат и підвищеної плати у зазначе ний термін грошова сума стяг ується в судовому порядку.

Відповідач підвищену плат у за неефективне використанн я газу та інших паливно - енерг етичних ресурсів на момент р озгляду справи судом не спла тив, кошти до державного бюдж ету не надійшли

Таким чином, застосовані до Комунального підприємства « Тернівське житлово-комуналь не підприємство»економічні санкції обґрунтовані та від повідають допущеним Відпові дачем порушенням.

Враховуючи, що у добровільн ому порядку суми економічних санкцій Відповідач не сплат ив, постанови про застосуван ня економічних санкцій не ск асовані, суд дійшов висновку про правомірність стягнення суми економічних санкцій у с удовому порядку.

Керуючись ст.160-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора Кіровського район у м. Дніпропетровська в інтер есах держави в особі Державн ої інспекції з енергозбереже ння - задовольнити повністю .

Стягнути з Комунального пі дприємства «Тернівське житл ово-комунальне підприємство » в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класи фікації 21081200, з перерахуванням суми на р/р 31216202700035 ВДКУ м. Тернівк а, МФО 805012, код 23929856) заборгованіст ь у розмірі 53203,16 грн. (п' ятдеся т три тисячі двісті три грн. 98 к оп.).

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку апеляційного оскарження , а у разі її апеляційного оска рження - з моменту проголоше ння судового рішення суду ап еляційної інстанції.

Постанову може бути оска ржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду через Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, в иготовленої у повному обсязі .

Постанова складена у повн ому обсязі 01.11.2011 р.

Головуючий суддя Л.Є. Букіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21069915
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15294/09/0470

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 29.01.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Постанова від 04.11.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні