Постанова
від 08.11.2011 по справі 2а-15473/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

08.11.2011

< копія >

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2011 р. Справа № 2а-15473/10/0470

Суддя Дніпропетровсько го окружного адміністративн ого суду Чорна В.В., одноособов о розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом Дн іпропетровського обласного відділення Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності до Місь кого комунального закладу ку льтури «Дніпропетровська ди тяча музична школа № 6»про стя гнення штрафних (фінансових) санкцій згідно рішення № 201/06 в ід 13.03.2007 р., -

в с т а н о в и в :

29 листопада 2010 року до Д ніпропетровського окружног о адміністративного суду згі дно ухвали господарського су ду Дніпропетровської област і від 17.11.2010 р., для розгляду за під судністю надійшла зазначена адміністративна справа.

Ухвалою суду від 02.12.2010 р. справ у прийнято до провадження, та призначено її до судового ро згляду.

З урахуванням заяви про уто чнення позовних вимог від 16.06.20 11 р. (том 2 а.с. 98 -99), позивач просить стягнути з Міського комунал ьного закладу культури «Дніп ропетровська дитяча музична школа № 6»фінансові (штрафні) санкції в сумі 23 481 грн. 45 коп.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 01.03.2007 р. Красногвардій ською районною виконавчою ди рекцією Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті було проведено перевірку Міського комунального закла ду культури «Дніпропетровсь ка дитяча музична школа № 6»що до правильності нарахування та перерахування страхових внесків, під час якої було вст ановлено порушення відповід ачем п.2 ч.2 ст.27 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв' язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими народження м та похованням»від 18.01.2001 р. № 2240-II I, яке полягає у тому, що у перев іряємому періоді відповідач ем не нараховані та не виплач ені страхові внески на випла ти, передбачені ст. 57 Закону Ук раїни «Про освіту»вiд 23.05.1991 № 1060-X II, працюючим робітникам за вис лугу років, виплата яких не зд ійснювалась на протязі 1997-2002 ро ків у зв' язку з відсутністю належного фінансування, вна слідок чого, Красногвардійсь кою районною виконавчою дире кцією Дніпропетровського об ласного відділення Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності за результатами перевірки д онараховано страхові внески на загальну суму 915 грн. 77 коп., т а, відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 30 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими народженням та поховання м», застосовано штрафні санк ції у розмірі прихованої (зан иженої) суми заробітної плат и в сумі 23 481 грн. 45 коп., про що вин есено рішення від 13.03.2007 р. № 201/06. Ві дповідачем зазначене рішенн я в судовому порядку не оскар жено, в добровільному порядк у зазначена заборгованість н е сплачена, що стало підставо ю для звернення до суду.

В судовому засіданні предс тавник позивача за довіреніс тю ОСОБА_3 позовні вимоги (з урахуванням заяви про уточ нення позовних вимог) підтри мав, просив стягнути з відпов ідача штрафні санкції у розм ірі прихованої (заниженої) су ми заробітної плати в сумі 23 481 грн. 45 коп., посилаючись на те, щ о донараховані за актом пере вірки від 01.03.2007 р. страхові внес ки в сумі 915 грн. 77 коп. сплачені в ідповідачем добровільно.

Враховуючи надходження ві д відповідача заяви від 04.10.2011 р. про розгляд справи без участ і сторін (т. 2 а.с. 140), проти розгля ду справи в порядку письмово го провадження не заперечува в.

У письмових запереченнях, н аданих до справи раніше, відп овідач позовні вимоги не виз нав, проти їх задоволення зап еречував, посилаючись на те, щ о підставою для застосування до страхувальника штрафних санкцій за несвоєчасність сп лати та неповну сплату страх ових внесків є його дії, напра влені на приховування або за ниження суми заробітної плат и, з якої справляються страхо ві внески. Водночас, він не мав наміру приховувати або зани жувати суму заробітної плати з метою уникнути сплати стра хових внесків. В обґрунтуван ня цього, позивач зазначає, що Вищим адміністративним судо м при розгляді даної справи в касаційному порядку встанов лено, що Міський комунальний заклад культури «Дніпропетр овська дитяча музична школа № 6»звертався до відділення Д ержавного казначейства Укра їни з платіжними дорученнями для перерахування передбаче них законодавством внесків т а прибуткового податку з дох одів фізичних осіб, проте, від діленням Державного казначе йства України до виконання б ули прийняті лише платіжні д оручення на перерахування вн есків до Пенсійного фонду Ук раїни, та податку з доходів фі зичних осіб. Позиція Державн ого казначейства України вик ладена у листі від 11.04.2007 р. № 34-10/968-4460 , згідно якого, нарахування ст рахових внесків на виплати, з азначені у Законі України «П ро реструктуризацію заборго ваності з виплат, передбачен их ст. 57 Закону України «Про ос віту»педагогічним, науково-п едагогічним та іншим категор іям працівників навчальних з авладів, не передбачено. Анал огічна позиція викладена у с пільному листі Міністерства освіти та науки України та Мі ністерства фінансів України № 1/9 від 30.11.2005 р., № 31-17000-02-5/25800 від 30.11.2005 р. К рім того, відповідач зазнача є, що Виконавча дирекція Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності листом від 22.06.2006 р. № 01-16-1345 ре комендувала районним, міжрай онним, міським виконавчим ди рекціям обласного відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності до врегулювання п итання нарахування та виплат и страхових внесків, під час п роведення перевірок закладі в освіти та прийнятих від них звітів по коштах Фонду (Ф4-ФСС з ТВП) проводити донарахуван ня страхових внесків на випл ати, які здійснені згідно Зак ону України № 1994 в період, що пе редує дії Постанови Кабінету Міністрів України № 745 (02.06.2006 р.) бе з застосування штрафних санк цій. Також, на підтвердження ф акту нарахування страхових в несків, відповідачем надано зведену інформацію про нарах ування виплат для здійснення компенсації несплачених пед агогічним і науково-педагогі чним працівникам надбавок за вислугу років та допомоги на створення при наданні щоріч ної відпустки за період з 01.01.1997 р. по 01.09.2002 р., та дані щодо сум вип лат, здійснених за рішенням с удів за 1997-2004 роки, а також звіт п ро заборгованість бюджетних установ (форма № 7д, № 7м) станом на 01.11.2005 р. Крім того, відповідач вказує на те, що позовну заяву подано особою, яка не має повн оважень на звернення до суду із адміністративним позовом , оскільки, позов від імені Дні пропетровського обласного в ідділення Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності підписа но директором Красногвардій ської районної виконавчої ди рекції Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і за довіреністю, виданою дир ектором виконавчої дирекції обласного відділення Фонду, водночас, ані Статутом, ані По ложенням про відділення Фонд у, а також іншими нормативно-п равовими актами Фонду районн им, міжрайонним, міським вико навчим дирекціям обласного в ідділення Фонду не надано по вноважень представляти інте реси страховика в судових ор ганах, а отже довіреність пре дставнику, який діє в інтерес ах обласного відділення Фонд у, повинно видавати безпосер едньо обласне відділення, а н е його виконавча дирекція, як а не має на це повноважень та н е є юридичною особою.

У відповідності до ч. 6 ст. 128 КА С України, справу розглянуто в порядку письмового провад ження.

Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши норми чи нного законодавства, судом в становлено наступні обстави ни.

Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію, Міський кому нальний заклад культури «Дні пропетровська дитяча музичн а школа № 6»зареєстровано вик онавчим комітетом Дніпропет ровської міської ради 06.04.1993 р. (т . 1 а.с. 88).

З 16.01.2002 р., Міський комунальний заклад культури «Дніпропетр овська дитяча музична школа № 6»перебуває на обліку у Фонд і соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності як страхувальник (т. 1 а.с . 17).

01.03.2007 р. посадовою особою Крас ногвардійської районної вик онавчої дирекції Дніпропетр овського обласного відділен ня Фонду, на підставі посвідч ення № 23 від 01.03.2007 р., проведено пе ревірку Міського комунально го закладу культури «Дніпроп етровська дитяча музична шко ла № 6»з питань правильності н арахування і перерахування с трахових внесків за період з 01.04.2006 р. по 31.12.2006 р., за результатами якої складено акт (т. 1 а.с. 18-19).

Перевіркою встановлено, що відповідачем в квітні 2006 року відповідно до Закону Україн и «Про реструктуризацію забо ргованості з виплат, передба чених ст. 57 Закону України «Пр о освіту»науково-педагогічн им та іншим категоріям праці вників навчальних закладів» від 09.09.2004 р. № 1994, нараховано праці вникам виплати за 1997-2002 роки, пер едбачені ст. 57 Закону України «Про освіту», на загальну сум у 23 481 грн. 45 коп., які своєчасно не були нараховані. Проте, всупе реч п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону України № 2240, нарахування і утримання ст рахових внесків із зазначени х виплат відповідачем не про водилось, в звіті Ф4-ФСС з ТВП в они не відображені, внаслідо к чого, відповідачем занижен о фонд оплати праці на виплат и працюючим (том 1 а.с. 18-19).

Дані про нарахування страх ових внесків та про стан забо ргованості по сплаті внесків викладені у додатках № 1, № 2 до акту перевірки (том 1 а.с. 95-96).

Акт перевірки підписано го ловним бухгалтером Міського комунального закладу культу ри «Дніпропетровська дитяча музична школа № 6»Штанько А .Б. із запереченнями, які лис том від 03.03.2007 р. № 2 були надані до Красногвардійської районно ї дирекції Дніпропетровсько го обласного відділення Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності. Заперечуючи проти вис новків, викладених у акті пер евірки, відповідач зазначив, що страхові внески до Фонду с оціального страхування з тим часової втрати працездатнос ті з виплат надбавок за вислу гу років та допомоги на оздор овлення при наданні щорічної відпустки за 1997-2002 роки не утрим увалися з працівників і не на раховувалися на фонд заробіт ної плати на підставі спільн ого листа Міністерства освіт и та науки України та Міністе рства фінансів України № 1/9 ві д 30.11.2005 р. № 3 1-17000-02-5/25800 від 30.11.2005 р. «Щодо виконанн я постанови Кабінету Міністр ів України від 19.09.2005 р. № 934»за пог одженням з Міністерством пра ці та соціальної політики Ук раїни та Державним казначейс твом України, та згідно Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 25.05.2006 р. № 745. Також, відпові дач зазначив, що фінансуванн я на виплату заборгованості по ст. 57 Закону України «Про ос віту»здійснює Державний бюд жет, КЕКВ 1134 «Інші поточні тран сферти населенню». На час про ведення перевірки, Управлінн я культури та мистецтва місь кої ради чекало офіційних ро з' яснень та допомоги від Мі ністерства Фінансів України у вирішенні конфліктної сит уації, яка склалася з усіма за кладами культури і Фондом со ціального страхування (т. 2 а.с . 108).

У відповідь на заперечення , Красногвардійська районна виконавча дирекція Дніпропе тровського обласного відділ ення Фонду повідомила відпов ідача, що відповідно до норм ч инного законодавства, врахов уючи зміни, внесені згідно По станови Кабінету Міністрів У країни Постанову Кабінету Мі ністрів України від 25.05.2006 р. № 745 « Деякі питання, пов' язані із сплатою страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування» , якою доповнено Порядок пога шення кредиторської заборго ваності державного бюджету п едагогічним і науково-педаго гічним працівникам навчаль них закладів і установ освіт и з виплати надбавки за вислу гу років та допомоги на оздор овлення при наданні щорічної відпустки (затверджений Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 19.09.2005 р. № 934), страхові в нески на виплати, передбачен і ст. 57 Закону України «Про осв іту», не підлягають нарахува нню з 02.06.2006 р., у зв' язку з чим, ви сновки, викладені у акті пере вірки від 01.03.2007 р., є правомірним и (т. 2 а.с. 109).

За результатами перевірки Міському комунальному закла ду культури «Дніпропетровсь ка дитяча музична школа № 6»до нараховано страхові внески н а загальну суму 915 грн. 77 коп. (680 гр н. 96 коп. - 2,9 %, 234 грн. 81 коп. - 1 %), та з астосовано штрафні санкції н а загальну суму 23 481 грн. 45 коп. (в розмірі заниження фонду опла ти праці), про що позивачем вин есено рішення № 201/06 від 13.03.2007 р. (а.с . 20).

Штрафні санкції згідно за значеного рішення донарахов ано позивачем відповідно до абз. 4 ст. 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування у зв 'язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням»N 2240-III в ід 18.01.2001 (в редакції, що діяла на ч ас винесення рішення), згідно якого, за неповну сплату стра хових внесків на страхувальн ика накладається штраф у роз мірі прихованої (заниженої) с уми заробітної плати, на яку в ідповідно до цього Закону на раховуються страхові внески , а в разі повторного порушенн я - у трикратному розмірі зазн аченої суми.

Зазначене рішення, згідно п оштового повідомлення про вр учення кореспонденції, 21.03.2007 р. отримано уповноваженою особ ою Міського комунального зак ладу культури «Дніпропетров ська дитяча музична школа № 6» (т. 2 а.с. 111).

У встановленому законом по рядку рішення № 201/06 від 13.03.2007 р. ві дповідачем не оскаржувалося .

В добровільному порядку на раховані згідно вказаного рі шення страхові внески в сумі 915 грн. 77 коп., та штрафні санкції в сумі 23 481 грн. 45 коп., відповідач ем також сплачені не були.

У зв' язку з цим, 07.05.2007 р. Красн огвардійська районна викона вча дирекція Дніпропетровсь кого обласного відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності звернулась до госпо дарського суду Дніпропетров ської області з позовом про ї х стягнення в судовому поряд ку (том 1 а.с. 3-7).

Постановою господарського суду Дніпропетровської обла сті від 03.07.2007 р. позовні вимоги з адоволено повністю (т. 1 а.с. 37-38).

Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, Міськи й комунальний заклад культур и «Дніпропетровська дитяча м узична школа № 6»оскаржив йог о в апеляційному порядку.

Постановою Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 16.04.2008 р. апе ляційну скаргу відповідача з адоволено частково, постанов у господарського суду Дніпро петровської області від 03.07.2007 р . скасовано (з підстав порушен ня судом норм процесуального права, зокрема, через неналеж не повідомлення відповідача про час та місце розгляду спр ави), адміністративний позов Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності задов олено (т. 1 а.с. 135-136).

Зазначені рішення оскарже ні відповідачем в касаційном у порядку, за результатами як ого, ухвалою Вищого адмініст ративного суду України від 06.1 0.2010 р. касаційну скаргу Міськог о комунального закладу культ ури «Дніпропетровська дитяч а музична школа № 6»задоволен о, постанову господарського суду Дніпропетровської обла сті від 03.07.2007 р. та постанову Дні пропетровського апеляційно го адміністративного суду ві д 16.04.2008 р. скасовано (з посилання м на неповне з' ясування суд ами обставин справи та непра вильного застосування норм м атеріального права), справу н аправлено до суду першої інс танції на новий розгляд (т. 2 а.с . 76-80).

16.06.2011 р., у зв' язку із добровіл ьною сплатою відповідачем до нарахованих страхових внеск ів в сумі 915 грн. 77 коп., позивачем надано уточнення позовних в имог, згідно якого, він просит ь стягнути з Міського комуна льного закладу культури «Дні пропетровська дитяча музичн а школа № 6»фінансові (штрафні ) санкції в сумі 23 481 грн . 45 коп.

Отже, враховуючи положення ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністратив ного судочинства України щод о розгляду адміністративної справи судом не інакше як за п озовною заявою та лише в межа х заявлених позовних вимог, с уд розглядає справу в межах з аяви позивача про уточнення позовних вимог.

Встановивши обставини спр ави, дослідивши норми чинног о законодавства, суд приходи ть до висновку про задоволен ня позовних вимог в повному о бсязі, виходячи з наступного .

Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням»від 18.01.2001 р. № 2240-III, страху вальник зобов' язаний нарах овувати і сплачувати в устан овлені строки та в повному об сязі страхові внески.

Нарахування і сплата страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и похованням, здійснюються в ідповідно до положень Закону «Про загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв' язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленими поховання м», та Закону «Про розмір внес ків на деякі види загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування» від 11.01 .2001 р. № 2213.

Відповідно до ст. 21 Закону У країни № 2240, та ст. 1 Закону Украї ни № 2213, базою для здійснення н арахувань страхових внесків до Фонду є суми фактичних вит рат на оплату праці найманих працівників, що включають ви трати на виплату основної та додаткової заробітної плати , інші заохочувальні та компе нсаційні виплати, в тому числ і в натуральній формі, які виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни «Про оплату праці»та під лягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб відп овідно до вимог Закону Украї ни «Про податок з доходів фіз ичних осіб».

Згідно ст. 2 Закону України «Про оплату праці», п.п.2.2.2, 2.3.3 Ін струкції зі статистики випла ти заробітної плати, затверд женої наказом Державного ком ітету статистики України від 13.01.2004 р. № 5, надбавка за вислугу р оків і допомога на оздоровле ння, що мають систематичний х арактер, відносяться до фонд у оплати праці.

Відповідно до п.п. 4.2.1 т а 4.4 ст. 4 Закону України «Про по даток з доходів фізичних осі б»від 22.05.2003 р. № 889, зазначені випл ати включаються до складу за гального місячного оподатко ваного доходу та є базою (об' єктом) для нарахування збору до Пенсійного фонду України і внесків до фондів загально обов' язкового державного с оціального страхування.

Згідно ч. 1 ст. 57 Закону Укра їни «Про освіту»від 23.12.1991 р. № 1060, д ержава забезпечує педагогіч ним і науково-педагогічним п рацівникам ряд гарантій, в то му числі виплату надбавки за вислугу років щомісячно у ві дсотках до посадового окладу залежно від стажу педагогіч ної роботи, та допомоги на озд оровлення у розмірі місячног о посадового окладу (ставки з аробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

Протягом 1997-2002 р.р., фактична ви плата цих коштів не здійснюв алася у зв' язку з відсутніс тю фінансування.

Для забезпечення ви конання положень Закону Укра їни «Про освіту», 09.09.2004 р. прийня то Закон України «Про рестру ктуризацію заборгованості виплат, передбачених ст. 57 За кону України «Про освіту»від 23.12.1991 р. педагогічним, науково-п едагогічним та іншим категор іям працівників навчальних з акладів»№ 1994, яким виплати, пер едбачені ст. 57 Закону України «Про освіту», визнано кредит орською заборгованістю держ ави.

Відповідно до п. 4 Поря дку погашення кредиторської заборгованості державного б юджету педагогічним і науков о-педагогічним працівникам н авчальних закладів і установ освіти з виплати надбавки за вислугу років та допомоги на оздоровлення при наданні що річної відпустки, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 19.09.2005 р. № 934, ві драхування з цих виплат, пере дбачені законодавством, здій снюються в установленому пор ядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2006 р. № 745 «Деякі питання, пов' язані із сплатою страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я», яка є чинною з 02.06.2006 р., доповн ено Порядок погашення кредит орської заборгованості держ авного бюджету педагогічним і науково-педагогічним прац івникам навчальних закладі в і установ освіти з виплати н адбавки за вислугу років та д опомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки, затверджений Постановою Каб інету Міністрів України від 19.09.2005 р.№ 934, відповідно до п. 3-2 яког о, страхові внески на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працез датності та витратами, зумов леними народженням та похова нням, на виплати не нараховую ться. Також, установлено, що до сум фактичних витрат на опла ту праці для розрахунку витр ат за загальнообов' язковим державним соціальним страху ванням, не включаються суми в иплат, що здійснюються згідн о з Законом України «Про рест руктуризацію заборгованост і виплат, передбачених ст. 57 За кону України «Про освіту»пед агогічним, науково-педагогіч ним та іншим категоріям прац івників навчальних закладів ».

Отже, на суми виплат, які на раховані і виплачені у відпо відності до Порядку № 934, с трахові внески на загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими народженням та поховання м не нараховуються, починаюч и з 02.06.2006 р.

В даному випадку, нарахуван ня та виплата кредиторської заборгованості по надбавці з а вислугу років педагогічних працівників, відбулося у кві тні 2006 року.

Отже, рішення позивача № 201/06 в ід 13.03.2007 р., згідно якого відпові дачу було донараховано страх ові внески в сумі 915 грн. 77 коп. (в иходячи із розміру виплачени х, але не відображених у звіті коштів в сумі 23 481 грн. 45 коп.), є пр авомірним та обґрунтованим.

Щодо нарахування відповід ачу штрафних (фінансових) сан кцій на суму заниженого фонд у оплати праці в розмірі 23 481 гр н. 45 коп., суд виходить з наступн ого.

Відповідно до п.4 ч.1 ст. 30 Закон у України № 2240, за неповну сплат у страхових внесків на страх увальника накладається штра ф у розмірі прихованої (заниж еної) суми заробітної плати, н а яку відповідно до цього зак ону нараховуються страхові в нески.

Враховуючи висновок суду п ро те, що не нараховувати стра хові внески на виплати, перед бачені ст. 57 Закону України «П ро освіту», страхувальники о тримали можливість лише з 02 че рвня 2006 р., а до цього часу, у відп овідності до Порядку № 934, відр ахування з цих виплат, передб ачені законодавством, мали з дійснюватися в установленом у порядку, суд не вбачає підст ав для звільнення відповідач а від сплати штрафних санкці й за порушення п. 2 ч. 2 ст. 27 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням».

Суд також зазначає, що рішен ня № 201/06 від 13.03.2007 р., на підставі як ого позивач звертається до с уду із позовом про стягнення коштів, відповідачем отрима но та у встановленому порядк у не оскаржено, а отже, є обов' язковим для виконання.

Посилання відповідача на і снування роз' яснень законо давства щодо нарахування стр ахових внесків на виплати, пе редбачені ст. 57 Закону України «Про освіту», зокрема, виклад ених у спільному листі Мініс терства освіти і науки Украї ни та Міністерства фінансів України № 1/9 від 30.11.2005 р., № 31-17000-02-5/25800 ві д 30.11.2005 р., а також у листах Дніпро петровського обласного відд ілення Фонду соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності від 23.11.2006 р. № 01-15/0 108, та Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності від 21.08.2006 р. № 01-16-1750, згідно яких рекомендовано не застосовувати відповідальн ість у вигляді штрафних санк цій за ненарахування страхо вих внесків на зазначені вип лати, не можуть бути взяті до у ваги, оскільки лист не є норма тивним актом, не проходив дер жавну реєстрацію, а отже, має в иключно інформаційний харак тер. Суд вважає, що застосуван ня відповідачем у правозасто совній діяльності роз' ясню вальних листів замість норм закону, порушує принцип пріо ритетності законів над іншим и нормативними актами. При ко нкуренції норм закону та роз ' яснень, викладених у листа х, відповідач безперечно мав керуватися нормами закону.

При цьому, суд також не прий має до уваги посилання відпо відача на відсутність його в ини у неперерахуванні страхо вих внесків до Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності, оск ільки на момент здійснення в иплат педагогічним працівни кам, передбачених ст. 57 Закону України «Про освіту»(у квітн і 2006 р.), у відповідності до п. 4 По рядку № 934, відрахування до фон дів з цих виплат він мав здійс нювати в загальному порядку. Тобто, одержавши у відповідн ому звітному періоді кошти н а ці виплати з Державного бюд жету України, відповідач в то му ж звітному періоді з суми н арахованих працівникам випл ат мав утримати страхові вне ски до Фонду.

Твердження відповідача пр о те, що Вищим адміністративн им судом України при перегля ді справи в касаційному поря дку встановлено факт звернен ня Міського комунального за кладу культури «Дніпропетро вська дитяча музична школа № 6»до відділення Державного к азначейства України з платіж ними дорученнями для перерах ування передбачених законод авством внесків та прибутков ого податку з фізичних осіб, у прийнятті яких останнім бул о відмовлено, є безпідставни м.

Так, як вбачається зі змісту ухвали Вищого адміністратив ного суду України від 06.10.2010 р., за значені обставини були викла дені відповідачем у письмови х поясненнях, наданих під час розгляду справи в касаційно му порядку, після чого судом к асаційної інстанції було зро блено висновок про те, що суда ми попередніх інстанцій не п еревірено доводи відповідач а про відсутність його вини у неперерахуванні страхових в несків до Фонду соціального страхування з тимчасової втр ати працездатності з підстав повернення відділом Державн ого казначейства України пла тіжних доручень на перерахув ання страхових внесків та пр ибуткового податку з громадя н по зазначеним виплатам, та н аправлено справу на новий ро згляд до суду першої інстанц ії (том 2 а.с. 79).

Під час розгляду справи Дні пропетровським окружним адм іністративним судом, докумен ти на підтвердження вищезазн ачених обставин, зокрема лис ти-звернення Міського комуна льного закладу культури «Дні пропетровська дитяча музичн а школа № 6»до відділення Держ авного казначейства України з платіжними дорученнями дл я перерахування страхових вн есків з виплат, передбачених ст. 57 Закону України «Про осві ту»за спірний період, а також відповідь на вказані зверне ння про повернення платіжних доручень без виконання, відп овідачем надані не були.

Суд також вважає помилкови м посилання відповідача на в ідсутність повноважень дире ктора Красногвардійської ра йонної виконавчої дирекції Д ніпропетровського обласног о відділення Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності на зве рнення до суду з даним адміні стративним позовом. Так, згід но довіреності, виданої 02.04.2007 р. директором Дніпропетровськ ого обласного відділення Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності Хорошиловим М.М., ди ректор Красногвардійської р айонної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності ОСО БА_4 має право підписувати п ередбачені законодавством п роцесуальні документи, які н аправляються до судових орга нів для стягнення заборгован ості страхувальників по кошт ах Фонду (т. 1 а.с. 28). Отже, виходяч и із змісту повноважень, нада них довіреністю, та враховую чи, що відповідач є страхувал ьником, і перебуває на обліку саме у Красногвардійській р айонній виконавчій дирекції обласного відділення Фонду, ОСОБА_4 мала право на підп исання позовної заяви та зве рнення до суду з позовом про с тягнення заборгованості по к оштах Фонду.

З урахуванням сукупності в становлених обставин справи , враховуючи, що рішення позив ача № 201/06 від 13.03.2007 р. відповідачем не оскаржено, та частково спл ачено в добровільному порядк у (в розмірі донарахованих ст рахових внесків в сумі 915 грн. 77 коп.), а також те, що відповідач ем не доведено факт відсутно сті його вини у неперерахува нні в квітні 2006 року страхових внесків з виплат, передбачен их ст. 57 Закону України «Про ос віту», суд доходить висновку про правомірність та обґрун тованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення .

Керуючись ч. 6 ст. 128, ст. ст. 160-162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Позовну заяву Дніпроп етровського обласного відді лення Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності - задовольн ити.

Стягнути з Міського комуна льного закладу культури «Дні пропетровська дитяча музичн а школа № 6» (код ЄДРПОУ 02215897) на ко ристь Дніпропетровського об ласного відділення Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності (р/р 25602216060100 у відділ енні ДОД ВАТ «Райффайзен бан к Аваль», МФО 305653, код ОКПО 2604 9854, одержувач - Красногвардійс ька районна виконавча дирекц ія Дніпропетровського облас ного відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності) шт рафні (фінансові) санкції згі дно Рішення № 201/06 від 13.03.2007 р. в сум і 23 481 грн. 45 коп. (двадцять три тис ячі чотириста вісімдесят одн а гривня сорок п' ять копійо к).

Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дні пропетровський окружний адм іністративний суд з одночасн им направленням копії апеляц ійної скарги особою, яка її по дає, до суду апеляційної інст анції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви. Якщо судом у відповідност і до частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України було проголошено вступну та резолютивну част ину постанови, а також в разі п рийняття постанови у письмов ому провадженні, апеляційна скарга подається протягом де сяти днів з дня отримання коп ії постанови.

Суддя В.В.Чорна

Дата ухвалення рішення08.11.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21070063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15473/10/0470

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна Валерія Вікторівна

Постанова від 08.11.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна Валерія Вікторовна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні