Постанова
від 31.10.2011 по справі 2а/0470/11408/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

31.10.2011

копія

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2011 р. Справа № 2а/0470/11408/11

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Олійника В. М. < Текст >

розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нововолинської об' єднаної державної податково ї інспекції Волинської облас ті до Державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпро петровської міської ради, тр етя особа на стороні відпові дача: товариство з обмеженою відповідальністю "Група "Мет ал Строй Комплект" про скасув ання державної реєстрації зм ін до установчих документів, -

ВСТАНОВИВ:

12 вересня 2011 року з Дн іпропетровського апеляційн ого адміністративного суду д о Дніпропетровського окружн ого адміністративного суду н адійшов позов Нововолинсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції Волинської області до Державного реєст ратора Виконавчого комітету Дніпропетровської міської р ади, третя особа на стороні ві дповідача: товариство з обме женою відповідальністю «Гру па «Метал Строй Комплект», в я кому позивач просить скасува ти державну реєстрацію змін до установчих документів тов ариства з обмеженою відповід альністю «Група «Метал Строй Комплект» вчинену Державним реєстратором виконавчого ко мітету Дніпропетровської мі ської ради, щодо місцезнаход ження підприємства за адресо ю: 45 400, Волинська область, м. Нов оволинськ, вул. Луцька, 27-А.

В обґрунтування позову заз начено, що Державним реєстр атором виконавчого коміте ту Дніпропетровської міськ ої ради 18.09.2009 року було проведен о державну реєстрацію змін у становчих документів товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Група «Метал Строй Ко мплект» щодо зміни місцезна ходження з м. Дніпропетровсь к вул. Панікахи, 119/21 на м. Нововол инськ, вул. Луцька, 27-А. Відповід но до Акту перевірки місцезн аходження підприємства за юр идичною адресою від 16.12.2009 року в становлено, що за адресою: м. Н ововолинськ, вул. Луцька, 27-А за реєстроване товариство з об меженою відповідальністю «Г рупа «Метал Строй Комплект». На момент перевірки посадов і особи підприємства відсутн і. При обстеженні місця за вка заною адресою будь-яких форм ідентифікації об'єкта юриди чної особи товариства з обме женою відповідальністю «Гру па «Метал Строй Комплект» не встановлено. Об'єкт за адресо ю: вул. Луцька, 27-А являє собою в ідокремлене приміщення, де р аніше знаходилась їдальня В АТ «Оснастка». Працівникам с лужби охорони ВАТ «Оснастка» про існування ТОВ «Група «МС К» нічого не відомо.

24.11.2009 року Нововолинською ОДПІ на адресу Державног о реєстратора Нововолинсько ї міської ради було надіслан о повідомлення про відсутніс ть ТОВ «Група «Метал Строй Ко мплект» за місцезнаходження м. Згідно отриманого витягу з ЄДР Державного реєстратора виконавчого комітету Новово линської міської ради від 25.12.20 09 року за № 4796223, останнім було вн есено запис в статусі відомо стей про юридичну особу - про в ідсутність ТОВ «Група «Метал Строй Комплект» за місцезна ходженням. Державна реєстрац ія змін до установчих докуме нтів товариства з обмеженою відповідальністю «Група «Ме тал Строй Комплект» про змін у місцезнаходження підприєм ства, яка проведена Державни м реєстратором виконавчого к омітету Дніпропетровської м іської ради, призвела до безп ідставного взяття на облік п ідприємства Державним реєст ратором виконавчого комітет у Нововолинської міської рад и, а тому є незаконною та підля гає скасуванню. Вказані дії д ержавного реєстратора викон авчого комітету Дніпропетро вської міської ради унеможли влюють виконання Нововолинс ькою ОДПІ її функцій, які пере дбачені ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» від 04.12.1990 року № 509 (із внесеними змінами та доповн еннями), серед яких здійсненн я контролю за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів.

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, п одав заяву про розгляд справ и в письмовому провадженні.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, надавши заперечення на по зов, в яких зазначив, що на під ставі ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців" 15.05.03 № 755-ІУ, 18.09.2009 р. до ЄДР в несено запис № 12241070003040705, а саме зм іна місцезнаходження товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Група «Метал Строй Ко мплект» з Дніпропетровськ ої області, м. Дніпропетровсь к, вул. Панікахи, буд. 119, кв. 21 на Волинську область, м. Нововол инськ, вул. Луцька, буд. 27 А, а так ож зміна керівника вищезазна ченої юридичної особи. У зв'яз ку зі зміною місцезнаходженн я юридичної особи та відпові дно до ст. 14 Закону реєстрацій ну справу ТОВ „Група „Метал С трой Комплект" знято з обліку у виконавчому комітеті Дніп ропетровської міської ради і передано до виконавчого ком ітету Нововолинської місько ї ради Волинської області. Мі сцезнаходження ТОВ „Група „М етал Строй Комплект" виходит ь за межі територіальної ком петенції Виконавчого коміте ту Дніпропетровської місько ї ради, отже всі реєстраційні дії відносно даної юридично ї особи можливо проводити ли ше в Виконавчому комітеті Но воволинської міської ради Во линської області. Просив в за доволенні адміністративног о позову відмовити повністю.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явив ся, про час та місце розгляду с прави повідомлявся повістко ю з поштовим повідомленням, я ке направлялось за офіційним місцем знаходження згідно д овідки органу реєстрації, пр оте конверт повернувся з від міткою до суду «за зазначено ю адресою не знаходиться». Ві дповідно до вимог ст. 35 КАС Укр аїни третя особа є належно по відомленою про дату, час та мі сце розгляду справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.

У зв' язку з цим суд ухвалив розглянути справу в письмов ому провадженні.

Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши чинне за конодавство, суд дійшов висн овку про відмову у задоволен ні позову в повному обсязі.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Група «Метал Строй К омплект» зареєстроване Держ авним реєстратором виконавч ого комітету Дніпропетровсь кої міської ради 25.12.2007 року з пр исвоєнням ідентифікаційног о коду 35679709, що підтверджується Довідкою з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в.

Як вбачається з матеріалів справи, 18.09.2009 року Державним ре єстратором Виконавчого комі тету Дніпропетровської місь кої ради відносно юридичної особи ТОВ «Група «Метал Стро й Комплект» (код ЄДРПОУ 35679709) бул о проведено державну реєстра цію змін до відомостей про юр идичну особу, що не пов'язані з і змінами в установчих докум ентах - зміна місцезнаходжен ня: з Дніпропетровської обл асті, м. Дніпропетровськ, вул. Панікахи, буд. 119, кв. 21 на Волин ську область, м. Нововолинськ , вул. Луцька, буд. 27 А, зміна скла ду засновників, номер запису 12241050002040705.

Виконавчим комітетом Дніп ропетровської міської ради н а підставі зміни місцезнаход ження юридичної особи ТОВ «Г рупа «Метал Строй Комплект» та відповідно до ст. 14 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" знято з обліку вищезазначену особ у та передано виконавчому ко мітету Нововолинської міськ ої ради Волинської області з а новим місцезнаходженням юр идичної особи, а виконавчий к омітет Нововолинської міськ ої ради Волинської області, в ідповідно до ст. 14 вказаного З акону, взяв на облік ТОВ «Груп а «Метал Строй Комплект».

Державним реєстратором ви конавчого комітету Нововоли нської міської ради Волинськ ої області, на підставі одерж аного від Нововолинської ОДП І повідомлення про відсутніс ть юридичної особи за її місц езнаходженням (18-ОПП) та відпо відно до ч. 14 ст. 19 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців", до ЄДР було вн есено запис про відсутність юридичної особи - ТОВ «Група « Метал Строй Комплект» за юри дичною адресою: м. Нововолинс ьк, вул. Луцька, буд. 27 А.

Суд при вирішенні справи вр аховує, що нормами ч. 9 ст.19 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців" пр ямо передбачено, що якщо Держ авний реєстратор не залишив без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному р еєстрі, то він зобов'язаний вн ести запис про внесення змін не пізніше наступного робоч ого дня з дати їх надходженн я.

Згідно з ч.ч. 1, 6 ст.14 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передача р еєстраційних справ здійснює ться в разі зміни місцезнахо дження юридичної особи, змін и місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове м ісцезнаходження юридичної о соби або місце проживання фі зичної особи - підприємця роз ташоване на території іншої адміністративно-територіал ьної одиниці. Державний реєс тратор, який отримав реєстра ційну справу, зобов'язаний пр отягом десяти робочих днів з дати її прийому внести д о Єдиного державного реєст ру запис про зміну місцезна ходження реєстраційної спра ви.

Судом також встановлено, що відділом податкової міліції Нововолинської ОДПІ 16.12.2009 року проведена перевірка з питан ня відповідності юридичної ( фактичної) адреси ТОВ «Група «Метал Строй Комплект» його фактичному місцезнаходженн ю. Вказаною перевіркою встан овлено, що ТОВ «Група «Метал С трой Комплект» за адресою: м. Нововолинськ, вул. Луцька, буд . 27 А не знаходиться. Фактичне м ісцезнаходження перевіркою не встановлено, про що складе но Акт від 16.12.2009 року про невста новлення фактичного місцезн аходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Груп а «Метал Строй Комплект».

Відповідно до абз. 2 ч. 12, ч. 14 ст. 19 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " у разі надходження державно му реєстратору від органу де ржавної податкової служби по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням державний реєстратор зо бов'язаний надіслати рекомен дованим листом протягом п'ят и робочих днів з дати надходж ення зазначеного повідомлен ня юридичній особі повідомле ння щодо необхідності поданн я державному реєстратору реє страційної картки. У разі неп одання юридичною особою прот ягом місяця з дати надходжен ня їй відповідного повідомле ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу державний р еєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру з апис про відсутність підтвер дження зазначених відомосте й датою, яка встановлена для ч ергового подання реєстрацій ної картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу. Якщо державному реєстрат ору повернуто рекомендовано го листа, державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням.

Частиною 1 ст. 6 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців" передбачено, щ о державний реєстратор на те риторії відповідної адмініс тративно-територіальної оди ниці наділений повноваження м, зокрема, проводити державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в, а також звертатися до суду і з заявою про зміну мети устан ови у встановленому законом порядку.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців" № 755-IV від 15.05.2003 - дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - засвідчення факту ств орення або припинення юридич ної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення ста тусу підприємця фізичною осо бою, а також вчинення інших ре єстраційних дій, які передба чені цим Законом, шляхом внес ення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 1 статті 25 Закону пе редбачено, що державний реєс тратор за відсутності підста в для залишення документів, я кі подані для проведення дер жавної реєстрації юридичної особи, без розгляду, зобов'яза ний перевірити ці документи на відсутність підстав для в ідмови у проведенні державно ї реєстрації юридичної особи , які передбачені частиною пе ршою статті 27 цього Закону.

При цьому, як встановлено ч. 3 ст.8 Закону, відповідальність за відповідність установчих документів законодавству не суть засновники (учасники) юр идичної особи.

Частиною 4 статті 53 Закону ви значено, що особи, винні у внес енні до установчих документі в або інших документів, які по даються державному реєстрат ору, завідомо неправдивих ві домостей, які підлягають вне сенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальн ість, встановлену законом.

Крім того, відповідно до ч. 1 с т. 2 Кодексу адміністративног о судочинства України, завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб'єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Таким чином, адміністратив на юрисдикція поширюється са ме на ті адміністративні спо ри, що виникають внаслідок вч инення органами державної вл ади, органами місцевого само врядування, їхніми посадовим и і службовими особами, іншим и суб'єктами при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень, поруш ення прав, свобод та інтересі в фізичних і юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин.

Разом з тим, відповідно до п . 5 ч.2 ст.17 Кодексу адміністрати вного судочинства України, п ередбачено певне виключення із загального правила, згідн о з яким юрисдикція адмініст ративних судів поширюється н а публічно-правові спори, зок рема спори за зверненням суб ' єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конс титуцією та законами України . Тобто суб'єкт владних повнов ажень може виступати як пози вач в адміністративному проц есі лише у випадках, передбач ених законом.

Статтею 2 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" передбачено, що зав даннями органів державної по даткової служби є: здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства, пра вильністю обчислення, повнот ою і своєчасністю сплати до б юджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обо в'язкових платежів), а також не податкових доходів, установл ених законодавством (далі - по датки, інші платежі); внесення у встановленому порядку про позицій щодо вдосконалення п одаткового законодавства; пр ийняття у випадках, передбач ених законом, нормативно-пра вових актів і методичних рек омендацій з питань оподаткув ання; формування та ведення Д ержавного реєстру фізичних о сіб - платників податків та ін ших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про плат ників податків - юридичних ос іб; роз'яснення законодавств а з питань оподаткування сер ед платників податків; запоб ігання злочинам та іншим пра вопорушенням, віднесеним зак оном до компетенції податков ої міліції, їх розкриття, прип инення, розслідування та про вадження у справах про адмін істративні правопорушення.

Статтями 8 - 10 Закону України "Про державну податкову служ бу" визначені функції органі в державної податкової служб и.

З метою реалізації завдань та функцій, покладених на орг ани державної податкової слу жби, останні, згідно зі ст. 11 За кону України "Про державну по даткову службу" наділені пев ною сукупністю прав, що корес пондують таким завданням та функціям.

Згідно з п. 11 ст.10 цього ж Закон у Державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об'єднані держ авні податкові інспекції вик онують такі функції: подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій та гр омадян про визнання угод нед ійсними і стягнення в доход д ержави коштів, одержаних ним и за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних б ез установлених законом підс тав, а також про стягнення заб оргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна; звертаю ться до суду в інших випадках , передбачених законом.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового к одексу України передбачено, що органи державної податков ої служби в установленому за коном порядку мають право зв ертатися до суду про винесен ня судового рішення щодо ска сування державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів.

Таким чином, аналізуючи в су купності положення зазначен их вище нормативно-правових актів, суд приходить до висно вку, що позивач дійсно має пра во звертатися до суду з позов ом про винесення судового рі шення щодо скасування держав ної реєстрації змін до устан овчих документів, однак, таке право позивача має реалізов уватися, виходячи із завдань та функцій податкової служб и.

Протягом судового розгляд у справи позивач не довів, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ « Група «Метал Строй Комплект» , пов' язаних зі зміною місце знаходження, які позивач про сить скасувати, якимсь чином впливає на виконання податк овою інспекцією її завдань зі здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом.

Приймаючи рішення по справ і, суд також враховує, що місце знаходження ТОВ „Груп „Метал Строй Комплект" виходить за м ежі територіальної компетен ції Виконавчого комітету Дні пропетровської міської ради , отже всі реєстраційні дії ві дносно даної юридичної особи можливо проводити лише в Вик онавчому комітеті Нововолин ської міської ради Волинсько ї області.

Згідно з ч.1 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Оцінивши наявні у справі до кази та пояснення, надані поз ивачем по справі, суд вважає, щ о позовні вимоги є необґрунт ованими.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про від мову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 122, 162 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адмін істративного позову відмови ти повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду шляхом по дання апеляційної скарги чер ез Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд з од ночасним направленням копії апеляційної скарги особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі складення постанови у повно му обсязі, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна, скарга под ається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.

У разі якщо справа розгляда лась судом за місцезнаходжен ням суб'єкта владних повнова жень і він не був присутній у с удовому засіданні під час пр оголошення судового рішення , але його було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о у суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає за конної сили відповідно до ви мог ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Суддя (підпис)

З оригіналом згідно.

Суддя

Постанова не набрала закон ної сили

31 жовтня 2011 року.

Суддя В.М. Олійник

В.М. Олійник

В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21070568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/11408/11

Ухвала від 13.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Постанова від 31.10.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні