Постанова
від 21.11.2011 по справі 2а/0470/13373/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

21.11.2011

< копія >

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2011 р. Справа № 2а/0470/13373/11

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Ільков В.В. < Текст >

розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Південної міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м.Кривому Розі до това риства з обмеженою відповіда льністю "Дюк ЛТД" про стягненн я з коштів платника податков ого боргу з податку на прибут ок приватних підприємств у с умі 172,00 грн., з комунального под атку у сумі 669,41 грн. та із земель ного податку у сумі 1,47 грн, -

ВСТАНОВИВ:

Південна міжрайонна д ержавна податкова інспекція у м.Кривому Розі звернулася д о Дніпропетровського окружн ого адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відп овідальністю «Дюк ЛТД» про с тягнення з коштів платника п одаткового боргу з податку н а прибуток приватних підприє мств у сумі 172,00 грн., з комунальн ого податку у сумі 669,41 грн. та із земельного податку у сумі 1,47 г ривень.

В обґрунтування позову заз начено, що відповідачем, в пор ушення вимог Податкового код ексу України, ст. 67 Конституці ї України, Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21.12.2000р. за № 2181-III (який діяв на час виникнен ня спірних правовідносин) (да лі - Закон України № 2181-III) не бу ло сплачено податкові зобов' язання з податку на прибуток приватних підприємств, кому нального податку та із земел ьного податку у встановлені законом строки. В добровільн ому порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує , що стало підставою для зверн ення податкового органу до с уду з даним позовом.

Позивач в судове засідання не з' явився, про день, час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином ві дповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС У країни, що підтверджується р озпискою від 27.10.2011р., надав до су ду 10.11.2011р. клопотання про розгля д справи без його участі в пор ядку письмового провадження , в якому зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному о бсязі.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КА С України шляхом направлення судової повістки на адресу в ідповідача, зазначену в ЄДРП ОУ, однак, на адресу суду 02.11.2011р. п овернувся конверт з примітко ю поштового відділення про п ричини невручення поштового відправлення адресату, а сам е - «адресат не значиться».

За даних обставин суд, керую чись положеннями ч. 6 ст.128 КАС У країни, вважає за можливе роз глянути справу за відсутност і сторін в порядку письмовог о провадження.

Дослідивши матеріали спра ви, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм в нутрішнім переконанням, що ґ рунтується на всебічному, по вному та об' єктивному розгл яді у судовому процесі всіх о бставин справи, суд встанови в наступне.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Дюк ЛТД» (код ЄДРПОУ 20260654) заре єстрований як юридична особа рішенням Виконавчого коміте ту Криворізької міської ради Дніпропетровської області в ід 25.07.2005р., що підтверджується д овідкою з ЄДР від 13.10.2011 року.

Відповідач з перебуває на о бліку в Південній міжрайонні й державній податковій інспе кції у м.Кривому Розі, як плат ник окремих видів податків, в тому числі, податку на прибут ок приватних підприємств, ко мунального податку та земель ного податку, з 10.02.1994р. за № 676, що п ідтверджується довідкою про взяття на облік платника від 21.01.2010р. за № 39.

Відповідно до п.п. 1, 3 положен ь ст. 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єдна ні спеціалізовані державні податкові інспекції викону ють такі функції, зокрема, з дійснюють контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплат и податків та зборів та конт ролюють своєчасність пода ння платниками податків бух галтерських звітів і бала нсів, податкових деклараці й, розрахунків та інших до кументів, пов'язаних з обчис ленням

податків, інших платежів, а також перевіряють достовірн ість цих документів щодо пра вильності визначення об'єкт ів оподаткування і обчисленн я податків, інших платежів.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 П К України органи державної п одаткової служби мають право проводити перевірки платник ів податків (крім Національн ого банку України) в порядку, в становленому цим Кодексом.

Відповідно до положень ст. 7 5 ПК України органи державної податкової служби мають пра во проводити камеральні, док ументальні (планові або поза планові; виїзні або невиїзні ) та фактичні перевірки. Камер альні та документальні перев ірки проводяться органами де ржавної податкової служби в межах їх повноважень виключн о у випадках та у порядку, вста новлених цим Кодексом, а факт ичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, к онтроль за дотриманням яких покладено на органи державно ї податкової служби.

Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться у пр иміщенні органу державної по даткової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (роз рахунках) платника податків.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предм етом якої є своєчасність, дос товірність, повнота нарахува ння та сплати усіх передбаче них цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання ва лютного та іншого законодавс тва, контроль за дотриманням якого покладено на контролю ючі органи, дотримання робот одавцем законодавства щодо у кладення трудового договору , оформлення трудових віднос ин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться н а підставі податкових деклар ацій (розрахунків), фінансово ї, статистичної та іншої звіт ності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, в едення яких передбачено зако ном, первинних документів, як і використовуються в бухгалт ерському та податковому облі ку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів , виконанням вимог іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на о ргани державної податкової с лужби, а також отриманих в уст ановленому законодавством п орядку органом державної под аткової служби документів та податкової інформації, у том у числі за результатами пере вірок інших платників податк ів.

16.06.2011р. уповноваженими особам и Південної міжрайонної держ авної податкової інспекції у м.Кривому Розі відповідно до ст. 10 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» та інших нормативно пра вових актів була проведена к амеральна перевірка звітнос ті з податку на прибуток за 2010 рік платника податку на приб уток товариства з обмеженою відповідальністю «Дюк ЛТД». За результатами перевірки ск ладено акт №130/1501/20260654.

Перевіркою податкового ор гану було виявлено порушення відповідачем п.п. 49.18.2 п. 49.18 ПК Укр аїни та п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. за № 334/9 4-ВР (далі - Закон України № 334/94- ВР), а саме - не подання деклара ції по податку на прибуток у г раничні строки, встановлені законодавством:

- декларація за 9 місяці в 2010 року (граничний строк пода ння - 09.11.2010р., фактично не подан о);

- декларація за 2010 рік (г раничний строк подання - 09.02.20 11р., фактично не подано);

- декларація за 1 кварта л 2011 року (граничний строк пода ння - 10.05.2011р., фактично не подан о).

Відповідно до 49.18.2 п. 49.18 ПК Укра їни податкові декларації, кр ім випадків, передбачених ци м Кодексом, подаються за базо вий звітний (податковий) пері од, що дорівнює календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі в разі сп лати квартальних або піврічн их авансових внесків) - протяг ом 40 календарних днів, що наст ають за останнім календарним днем звітного (податкового) к варталу (півріччя).

Згідно з п. 16.4 ст. 16 Закон Украї ни № 334/94-ВР податок за звітний п еріод сплачується його платн иком до відповідного бюджету у строк, визначений законом д ля квартального податкового періоду. Платники податку у с троки, визначені законом, под ають до податкового органу п одаткову декларацію про приб уток за звітний період, розра ховану наростаючим підсумко м з урахуванням від'ємного зн ачення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відпов ідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні кв артал, півріччя та три кварта ли платники податку подають спрощену декларацію, а за рез ультатами звітного року - пов ну. Форми декларацій з цього п одатку встановлюються центр альним податковим органом за узгодженням з комітетом Вер ховної Ради України, що відпо відає за проведення податков ої політики.

Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне п одання платником податків аб о іншими особами, зобов'язани ми нараховувати та сплачуват и податки, збори податкових д екларацій (розрахунків) тягн уть за собою накладення штра фу в розмірі 170 гривень, за кожн е таке неподання або несвоєч асне подання.

Відповідно до п. 7 підрозділ у 10 розділу ХХ ПК України штра фні санкції за порушення под аткового законодавства за пе ріод з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне поруш ення.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК Укр аїни у разі коли сума грошово го зобов'язання платника под атків, передбаченого податко вим або іншим законодавством , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, розраховується контр олюючим органом відповідно д о статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, перед баченого для громадян), або у р азі коли за результатами пер евірки контролюючий орган вс тановлює факт невідповіднос ті суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, або зменшує розмір задекларованого від' ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь, розрахованого платником п одатків відповідно до розділ у V цього Кодексу, такий контро люючий орган надсилає (вруча є) платнику податків податко ве повідомлення-рішення. Под аткове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) пода ткового зобов'язання та/або з меншення (збільшення) суми бю джетного відшкодування та/аб о зменшення від'ємного значе ння об'єкта оподаткування по датком на прибуток або від'єм ного значення суми податку н а додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за ви конанням якого покладено на контролюючі органи, відповід но до якої був зроблений розр ахунок або перерахунок грошо вих зобов'язань платника под атків; суму грошового зобов'я зання, що повинен сплатити пл атник податку; суму зменшено го (збільшеного) бюджетного в ідшкодування та/або зменшенн я від'ємного значення резуль татів господарської діяльно сті або від'ємного значення с уми податку на додану вартіс ть; граничні строки сплати гр ошового зобов'язання та/або с троки виправлення платником податків показників податко вої звітності; попередження про наслідки несплати грошов ого зобов'язання або внесенн я виправлень до показників п одаткової звітності в устано влений строк; граничні строк и, передбачені цим Кодексом д ля оскарження податкового по відомлення-рішення. До подат кового повідомлення-рішення додається розрахунок податк ового зобов'язання та штрафн их (фінансових) санкцій.

На виконання вищезазначен их норм позивачем щодо відпо відача на підставі акту № №130/150 1/20260654 від 16.06.2011р. було винесене под аткове повідомлення-рішення за № 0002041501 від 24.06.2011р., яким заст осовані штрафні санкції у су мі 172,00 гривень.

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК Укр аїни податкове повідомлення -рішення вважається надіслан им (врученим) юридичній особі , якщо його передано посадові й особі такої юридичної особ и під розписку або надіслано листом з повідомленням про в ручення. Податкове повідомле ння-рішення вважається надіс ланим (врученим) фізичній осо бі, якщо його вручено їй особи сто чи її законному представ никові або надіслано на адре су за місцем проживання або о станнього відомого її місцез находження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надс илаються податкові вимоги та рішення про результати розг ляду скарг. У разі коли пошта н е може вручити платнику пода тків податкове повідомлення -рішення або податкові вимог и, або рішення про результати розгляду скарги через відсу тність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову пр ийняти податкове повідомлен ня-рішення або податкову вим огу, або рішення про результа ти розгляду скарги, незнаход ження фактичного місця розта шування (місцезнаходження) п латника податків або з інших причин, податкове повідомле ння-рішення або податкова ви мога, або рішення про результ ати розгляду скарги вважають ся врученими платнику податк ів у день, зазначений поштово ю службою в повідомленні про вручення із зазначенням при чин невручення.

Зазначене податкове повід омлення-рішення направлене в ідповідачу поштою, однак, пош тове відправлення повернуло сь до податкового органу 12.07.2011р . з приміткою поштового відпр авлення про причини невручен ня адресату - «адресат вибу в».

Проте, у встановлений закон ом строк, податкове зобов' я зання з податку на прибуток у сумі 172,00 грн. відповідачем спл ачено не було.

20.06.2011р. уповноваженими особам и Південної міжрайонної держ авної податкової інспекції у м.Кривому Розі Дніпропетров ської області відповідно до положень ст. 10 Закону України «Про державну податкову служ бу в Україні» та інших нормат ивно правових актів була про ведена камеральна перевірка за звітний податковий періо д - IV квартал 2009 року, I, II, III, IV квар тали 2010 року по комунальному п одатку товариства з обмежено ю відповідальністю «Дюк ЛТД» .

За результатами цієї перев ірки складено акт № 259/153/2020654 від 20. 06.2011 року.

У ході перевірки виявлено т аке порушення, як несвоєчасн е подання підприємством пода ткові розрахунки з комунальн ого податку за періоди:

- розрахунок комуналь ного податку за IV квартал 2009р. (г раничний строк подання - 09.02.20 10р., фактично не подано);

- розрахунок комуналь ного податку за I квартал 2010р. (г раничний строк подання - 11.05.20 10р., фактично не подано);

- розрахунок комуналь ного податку за II квартал 2010р. (г раничний строк подання - 09.08.20 10р., фактично не подано);

- розрахунок комуналь ного податку за III квартал 2010р. (г раничний строк подання - 09.11.20 10р., фактично не подано);

- розрахунок комуналь ного податку за IV квартал 2010р. (г раничний строк подання - 09.02.20 11р., фактично не подано).

Виходячи з того, що відповід но до ст. 58 Конституції Україн и закони та інші нормативно-п равові акти не мають зворотн ої дії в часі, в даному випадк у застосуванню підлягають ш трафні санкції відповідно до ст.17 Закону України № 2181-Ш в реда кції, яка діяла на момент вчин ення відповідачем порушення .

Зазначені дії відповідача порушують положення абз. «б» п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21.12.2000р. за № 2181-III (був чинний на момент вини кнення спірних правовідноси н) (далі - Закон України № 2181-III) т а п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України.

Позивачем щодо відповідач а на підставі акту № 259/153/2020654 від 20 .06.2011 року було винесені податк ові повідомлення-рішення за № 0016421503 від 24.06.2011р., яким застос овані штрафні санкції у сумі 680,00 гривень та за № 0016421503 від 24 .06.2011р., яким застосовані штрафн і санкції у сумі 1,00 гривня.

Зазначені податкові повід омлення-рішення направлені в ідповідачу поштою, однак, пош тове відправлення повернуло сь до податкового органу 12.06.2011р . з приміткою поштового відпр авлення про причини невручен ня адресату - «адресат вибу в».

Проте, у встановлений закон ом строк, податкове зобов' я зання з податку на прибуток у сумі 669,41 грн. (з урахуванням пер еплати у сумі 11,59 грн.) відповід ачем сплачено не було.

Крім того, у відповідача рах увався залишок несплаченої п ені по земельному податку з ю ридичних осіб у сумі 1,47 гривен ь.

Згідно до п.57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов' язання контролюючим органом за підставами, зазна ченими у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пунк ту 54.3 статті 54 цього Кодексу, пл атник податків зобов' язани й сплатити нараховану суму г рошового зобов' язання прот ягом 10 календарних днів, що на стають за днем отримання под аткового повідомлення-рішен ня, крім випадків, коли протяг ом такого строку такий платн ик податків розпочинає проце дуру оскарження рішення конт ролюючого органу.

Згідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону Ук раїни № 2181-III узгоджена сума под аткового зобов' язання, не с плачена платником податків у визначені законом строки, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Таким чином, сума податку на прибуток та податку на додан у вартість є узгодженими, і на були статусу податкового бор гу платника податків.

Відповідно до пункту «а» пп . 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 закону України № 2181-III, перша податкова вимога н адсилається платнику податк ів контролюючим органом не р аніше першого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання. Перша податкова вимога місти ть повідомлення про факт узг одження податкового зобов'яз ання та виникнення права под аткової застави на активи пл атника податків, обов'язок по гасити суму податкового борг у та можливі наслідки непога шення його у строк.

Друга податкова вимога, у ві дповідності до пункту «б» пп . 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III, направляється платнику податків не раніше тридцято го календарного дня від дня н аправлення (вручення) йому пе ршої податкової вимоги, у раз і непогашення платником пода тків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга п одаткова вимога додатково до відомостей, викладених у пер шій податковій вимозі, може м істити повідомлення про дату та час проведення опису акти вів платника податків, що пер ебувають у податковій застав і, а також про дату та час пров едення публічних торгів з їх продажу.

Позивачем відповідно до пп . 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III, б уло відправлено відповідачу поштою першу податкову вимо гу № 1/634 від 03.11.2009р. та другу податк ову вимогу № 2/713 від 07.12.2009р. (розміщ ені на дошці оголошень подат кового органу відповідно 03.11.200 9р. та 07.12.2009р.).

Проте, податковий борг відп овідачем сплачений не був. Пр о наявність податкового борг у свідчить довідка про стан р озрахунків з бюджетом від 17.10.20 11 року.

Згідно пункту 11 ст. 10 Закону У країни «Про державну податко ву службу України», державні податкові інспекції в район ах, містах без районного поді лу, районах у містах, міжрайон ні та об'єднанні державні под аткові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та гром адян про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами за р ахунок їх майна.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - с ума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкці й за їх наявності), самостійно узгодженого платником подат ків або узгодженого в порядк у оскарження, але не сплачено го у встановлений цим Кодекс ом строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого грошового зобов'язання.

Доказів сплати заборгован ості відповідачем до суду на дано не було.

З урахуванням наведеного, п одаткові зобов' язання по по датку на прибуток приватних підприємств у сумі 172,00 грн., з ко мунального податку у сумі 669,41 г рн. та із земельного податку у сумі 1,47 грн. є узгодженими, і на були статусу податкового бор гу платника податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника податків, здійснюєтьс я за рішенням суду, яке направ ляється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини. Орган д ержавної податкової служби з вертається до суду щодо нада ння дозволу на погашення усі єї суми податкового боргу за рахунок майна платника пода тків, що перебуває у податков ій заставі.

На підставі п. 4 ч. 2 ст. КАС Укра їни, суд в порядку адміністра тивного судочинства може при йняти постанову про стягненн я з відповідача коштів.

З огляду на викладене, суд д оходить висновку про обґрунт ованість позовних вимог, та н еобхідність їх задоволення.

Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд вихо дить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відпо відача не стягуються. Крім то го, судом враховується, що поз ивач звільнений від сплати с удового збору відповідно до Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Південної міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м.Кривому Розі до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Дюк ЛТД» про стягнення з коштів платника податкового боргу з податку на прибуток п риватних підприємств у сумі 172,00 грн., з комунального податк у у сумі 669,41 грн. та із земельног о податку у сумі 1,47 грн. - задово льнити.

Стягнути з коштів платника податків товариства з обмеж еною відповідальністю «Дюк Л ТД», з рахунків у банках, обслу говуючих такого платника та за рахунок готівки, що належи ть товариству з обмеженою ві дповідальністю «Дюк ЛТД» под атковий борг у сумі 842 (вісімсо т сорок дві) грн. 88 коп., в тому чи слі по:

- податку на прибуток п риватних підприємств у сумі 172 (сто сімдесят дві) грн. 00 коп. (р /р 31112009700020, код бюджетної класифі кації 11021000, отримувач: УДК у м.Кр ивому Розі, ОКПО 24230992, банк одерж увача ГУДК у Дніпропетровськ ій області, МФО 805012);

- комунальному податк у у сумі 669 (шістсот шістдесят д ев' ять) грн. 41 коп. (р/р 3321682870020, код бюджетної класифікації 16010200, о тримувач: УДК у м.Кривому Розі , ОКПО 24230992, банк одержувача ГУДК у Дніпропетровській області , МФО 805012);

- земельному податку з юридичних осіб у сумі 1 (одна) г рн. 47 коп. (р/р 33212811700020, код бюджетної класифікації 13050100, отримувач: У ДК у м.Кривому Розі, ОКПО 24230992, ба нк одержувача ГУДК у Дніпроп етровській області, МФО 805012).

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.

Суддя < (підпис) >

< Список >

< Список >

< Список > В.В Ільков

< Текст >

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21070636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/13373/11

Ухвала від 25.10.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 21.11.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні