24.11.2011 < копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2011 р. Справа № 2а/0470/11603/11
Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О.
при секретарі судового зас ідання Кова ленко М.В.
за участю представника по зивача Дав иденко С.В.
за участю представника від повідача Гуцало П.В.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Терра-С»до Орджо нікідзевської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Дніпропетровської област і про визнання протиправним та скасування наказу Орджоні кідзевської об' єднаної дер жавної податкової інспекції №476 від 30.08.2011р. та про визнання пр отравними дій Орджонікідзев ської об' єднаної державної податкової інспекції щодо п ризначення та проведення док ументальної позапланової не виїзної перевірки ТОВ «Терра -С»від 12.09.2011р., -
ВСТАНОВИВ:
16.09.2011р. до Дніпропетровс ького окружного адміністрат ивного суду надійшов адмініс тративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Терра-С», в якому позивач про сить:
- визнати протиправним та ск асувати наказ Орджонікідзев ської об' єднаної державної податкової інспекції №476 від 30.08.2011р. «Про проведення докумен тальної позапланової невиїз ної перевірки ТОВ «Терра-С» (к од ЄДРПОУ 31881587);
- визнати протиправними дії Орджонікідзевської об' єдн аної державної податкової ін спекції щодо призначення та проведення документальної п озапланової невиїзної перев ірки ТОВ «Терра-С» від 12.09.2011р.
Позовні вимоги обґрунтова но наступним. 27.04.2011р. ТОВ «Терра - С» був отриманий лист Орджон ікідзевської ОДПІ Дніпропет ровської області від 26.04.2011р. за вих.№ 2489/10/23-124 про надання пояснен ь та їх документального підт вердження. На виконання вимо г Орджонікідзевської ОДПІ Дн іпропетровської області, поз ивачем листом від 29.04.2011р. за вих .№217 були надані всі необхідні пояснення та копії документ ів на підтвердження таких по яснень. Однак, 30.08.2011р. начальник ом Орджонікідзевської ОДПІ Д ніпропетровської області Клюцковським В.Л. був винес ений наказ №476 «Про Про провед ення документальної позапла нової невиїзної перевірки ТО В «Терра-С» (код ЄДРПОУ 31881587).
Отже, позивач вважає, що нак аз Орджонікідзевської об' є днаної державної податкової інспекції №476 від 30.08.2011р. «Про пр оведення документальної поз апланової невиїзної перевір ки ТОВ «Терра-С» (код ЄДРПОУ 31881 587) протиправним та таким, що бу в прийняти без наявності пер едбачених законом підстав, а дії Орджонікідзевської об' єднаної державної податково ї інспекції щодо призначення та проведення зазначеної пе ревірки ТОВ «Терра- С» від 12.09.2011 р. - протиправними та такими, щ о були вчиненні всупереч вст ановленому Податковим кодек сом України порядку проведен ня документальної позаплано вої перевірки.
Ухвалою суду від 19.09.2011р. прова дження по даній справі було в ідкрито та справа призначена до судового розгляду.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримала п озовні вимоги в повному обся зі та просила суд позов задов ольнити за викладених у ньом у підстав, також зазначила, що відповідачем не були дотрим ані вимоги п.1 та 2 Методичних р екомендацій щодо порядку орг анізації та проведення перев ірок платників податків, зат верджених ДПА України від 14.04.20 11р. №213, оскільки ТОВ «Терра - С» н е було надано копію наказу Ор джонікідзевської об' єднан ої державної податкової інсп екції №476 від 30.08.2011р. «Про проведе ння документальної позаплан ової невиїзної перевірки ТОВ «Терра-С» (код ЄДРПОУ 31881587) із за значенням підстав для провед ення перевірки, та її тривало сті. Крім того, на думку предст авника позивача, із змісту за значеного наказу не виявляєт ься можливим з' ясувати, яка саме обставина слугувала пі дставою для призначення та п роведення документальної по запланової невиїзної переві рки підприємства.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення даного адміністративного позову, п осилаючись на заперечення ві д 26.10.2011р., також зазначив, що при п ризначенні та проведенні док ументальної позапланової не виїзної перевірки ТОВ «Терра -С» (код ЄДРПОУ 31881587) з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства по взаємовідносинах із ТОВ «Дніпробуд Стайл» (код ЄД РПОУ 37213307) за січень 2011 року, відп овідачем на юридичну адресу ТОВ «Терра - С» був направлени й рекомендований лист із пов ідомленням від 31.08.2011р. №17/230 про по чаток проведення перевірки г осподарської діяльності під приємства, разом з копією нак азу Орджонікідзевської об' єднаної державної податково ї інспекції №476 від 30.08.2011р. «Про п роведення документальної по запланової невиїзної переві рки ТОВ «Терра-С» (код ЄДРПОУ 3 1881587), що підтверджується фіска льним чеком Орджонікідзевсь кого відділення зв' язку від 31.08.2011р.
Судом були досліджені наст упні письмові докази, наявні в матеріалах справи: наказ Ор джонікідзевської об' єднан ої державної податкової інсп екції №476 від 30.08.2011р. «Про проведе ння документальної позаплан ової невиїзної перевірки ТОВ «Терра-С» (код ЄДРПОУ 31881587); пові домлення від 31.08.2011р. №17/230; лист - запит Орджонікідзевської ОД ПІ Дніпропетровської област і від 26.04.2011р.; лист - відповідь ТОВ «Терра- С» від 29.04.2011р.; податкова накладна ТОВ «Дніпробуд Ста йл» від 31.10.2011р.; договір підряду №126 від 27.12.2010р.; свідоцтво про дер жавну реєстрацію ТОВ «Терра - С»; довідка з ЄДР станом на 24.03.2 009р.; статут ТОВ «Терра - С»; нака з №5К від 31.05.2006р.; акт ДПІ у АНД р-ні м.Дніпропеьровська №678/23-3/37213307 ві д квітня 2011 року про результат и проведення документальної позапланової невиїзної пере вірки ТОВ «Дніпробуд Стайл» за період січень 2011 року; картк а рахунку ТОВ «Терра - С» за сі чень - лютий 2011 року; рахунок - фактура №144 від 31.01.2011р.; податков а накладна ТОВ «Дніпробуд Ст айл» від 31.01.2011р.; постанова Госп одарського суду Дніпропетро вської області від 26.07.2011р.; акт № 5/01 приймання виконаних робіт за січень 2011 року; довідка про в артість виконаних робіт та в итрати за січень 2011 року; локал ьний кошторис №2-1-1; платіжне до ручення від 25.02.2011р.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін по справі, з' ясувавши всі фактичні об ставини на яких ґрунтується адміністративний позов, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Терра- С» зар еєстроване виконавчим коміт етом Дніпропетровської місь кої ради 17.01.2004р. та взяте на облі к платників податків в Орджо нікідзевської ОДПІ Дніпропе тровської області.
27.04.2011р. ТОВ «Терра - С» отримало лист - запит Орджонікідзев ської ОДПІ Дніпропетровсько ї області від 26.04.2011р. за вих.№2489/10/23- 124 про надання пояснень та їх д окументального підтверджен ня щодо правочинів, укладени х з контрагентом першої ланк и - продавцем «Дніпробуд Ст айл» у січні 2011 року.
Листом від 29.04.2011р. за вих.№217 поз ивач повідомляв податковий о рган про факт наявності госп одарських правовідносин між позивачем та його контраген том - продавцем ТОВ «Дніпро буд Стайл» у січні 2011 року, що п ідтверджується договором пі дряду №126 від 27.12.2010р., укладеним с аме між ТОВ «Терра - С» та ТОВ « Дніпробуд Стайл». На підтвер дження виконання умов догово ру підряду №126 від 27.12.2010р., позива чем були додані копії наступ них документів: платіжне дор учення від 25.02.2011р. №52 на суму 95676гр н. та податкова накладна від 31 .08.2010р. №083148.
30.08.2011р. начальником Орджонікі дзевської об' єднаної держа вної податкової інспекції Клюцковським В.Л. був прийн ятий наказ №476 «Про проведення документальної позапланово ї невиїзної перевірки ТОВ «Т ерра-С» (код ЄДРПОУ 31881587) з питан ь дотримання вимог податково го, валютного та іншого закон одавства по взаємовідносина х з ТОВ «Дніпробуд Стайл» (код ЄДРПОУ 37213307) за січень 2011 року з 12. 09.2011р.».
31.08.2011р. на юридичну адресу під приємства була направлена ре комендованим листом копія на казу Орджонікідзевської об' єднаної державної податково ї інспекції №476 від 30.08.2011р. та пов ідомлення №17/230 від 31.08.2011р. про поч аток проведення перевірки го сподарської діяльності підп риємства з 12.09.2011р., що підтвердж ується фіскальним чеком Ордж онікідзевського відділення зв' язку від 31.08.2011р.
Правовідносини сторін щод о проведення податковим орга ном планових та позапланових перевірок, а того щодо підста в проведення таких перевірок регулюються нормами Констит уції України №254к/96-ВР від 28.06.1996р., Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р.та нормами Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» №509-XII ві д 04.12.1990р.
Статтею 19 Конституції Украї ни, передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Статтею 10 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» визначені функці ї податкових органів, а саме: д ержавні податкові інспекції в районах, містах без районно го поділу, районах у містах, мі жрайонні та об'єднані спеціа лізовані державні податкові інспекції виконують такі фу нкції: здійснюють контроль з а своєчасністю, достовірніст ю, повнотою нарахування та сп лати податків та зборів; забе зпечують облік платників под атків, інших платежів, правил ьність обчислення і своєчасн ість надходження цих податкі в, платежів, а також здійснюют ь реєстрацію фізичних осіб - п латників податків та інших о бов'язкових платежів; контро люють своєчасність подання п латниками податків бухгалте рських звітів і балансів, под аткових декларацій, розрахун ків та інших документів, пов'я заних з обчисленням податків , інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків, ін ших платежів; забезпечують з астосування та своєчасне стя гнення сум фінансових санкці й, передбачених цим Законом т а іншими законодавчими актам и України за порушення подат кового законодавства, а тако ж стягнення адміністративни х штрафів за порушення подат кового законодавства, допуще ні посадовими особами підпри ємств, установ, організацій т а громадянами; аналізують пр ичини і оцінюють дані про фак ти порушень податкового зако нодавства; проводять перевір ки фактів приховування і зан иження сум податків та зборі в (обов'язкових платежів) у пор ядку, встановленому цим Зако ном та іншими законами Украї ни; за дорученням спеціальни х підрозділів по боротьбі з о рганізованою злочинністю пр оводять перевірки своєчасно сті подання та достовірності документів, пов'язаних з обчи сленням і сплатою податків, і нших платежів в порядку, вста новленому законом; подають д о судів позови до підприємст в, установ, організацій та гро мадян про визнання угод неді йсними і стягнення в доход де ржави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших в ипадках - коштів, одержаних бе з установлених законом підст ав, а також про стягнення забо ргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна; звертаю ться до суду в інших випадках , передбачених законом.
Статтею 20 Податкового кодек су України податковим органа м надано право, а саме : запрош увати платників податків або їх представників для переві рки правильності нарахуванн я та своєчасності сплати под атків та зборів, дотримання в имог іншого законодавства, з дійснення контролю за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби. Письмові повідомлення п ро такі запрошення надсилают ься в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пі зніше ніж за 10 календарних дні в до дня запрошення рекоменд ованими листами, в яких зазна чаються підстави запрошення , дата і час, на які запрошуєть ся платник податків (предста вник платника податків); під ч ас проведення виїзних переві рок отримувати у платників п одатків (представників платн иків податків) копії докумен тів (засвідчені підписом пла тника податків або його поса довою особою та скріплені пе чаткою (за наявності), що свідч ать про порушення вимог пода ткового законодавства або ін шого законодавства, контроль за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби; перевіряти пі д час проведення перевірок у платників податків - фізични х осіб, а також у посадових осі б та інших працівників платн иків податків - юридичних осі б документи, що посвідчують о собу; проводити перевірки пл атників податків (крім Націо нального банку України) в пор ядку, встановленому цим Коде ксом; вимагати від платників податків, що перевіряються в ході перевірок, проведення і нвентаризації основних фонд ів, товарно-матеріальних цін ностей, коштів, у тому числі зн яття залишків товарно-матері альних цінностей, готівки. У р азі відмови платника податкі в (його посадових осіб або осі б, які здійснюють готівкові р озрахунки та/або проводять д іяльність, що підлягає ліцен зуванню та/або патентуванню) від проведення інвентаризац ії основних фондів, товарно-м атеріальних цінностей, кошті в (зняття залишків товарно-ма теріальних цінностей, готівк и), передбаченої абзацом перш им цього пункту, або ненаданн я для перевірки документів, ї х копій (за умови наявності та ких документів) застосовують ся заходи, передбачені статт ею 94 цього Кодексу; для здійсн ення функцій, визначених под атковим законодавством, отри мувати безоплатно від платни ків податків, у тому числі бла годійних та інших неприбутко вих організацій, у порядку, ви значеному цим Кодексом, інфо рмацію, довідки, копії докуме нтів (засвідчені підписом пл атника податків або його пос адовою особою та скріплені п ечаткою (за наявності) про фін ансово-господарську діяльні сть, отримувані доходи, видат ки платників податків та інш у інформацію, пов'язану з обчи сленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого за конодавства, здійснення конт ролю за яким покладено на орг ани державної податкової слу жби, а також фінансову та стат истичну звітність, в порядку та на підставах, визначених ц им Кодексом; під час проведен ня перевірок вимагати вигото влення і надання копій перви нних документів (засвідчені підписом платника податків а бо його посадовою особою та с кріплені печаткою), які свідч ать про порушення податковог о та іншого законодавства, ко нтроль за дотриманням якого покладено на органи державно ї податкової служби, та отрим увати їх у платників податкі в у порядку, встановленому ци м Кодексом; під час проведенн я перевірок вивчати та перев іряти первинні документи, як і використовуються в бухгалт ерському та податковому облі ку, інші регістри, фінансову, с татистичну звітність, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків та зборів, виконання м вимог іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби.
З наведених вище норм чинно го законодавства України вба чається, що суб' єкт владних повноважень - Орджонікідзев ська об' єднана державна под аткова інспекція наділена по вноваженнями щодо призначен ня та проведення документаль них перевірок.
Пунктом 73.3 ст.73 Податкового к одексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право звернути ся до платників податків та і нших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запит ом про подання інформації (ви черпний перелік та підстави надання якої встановлено зак оном), необхідної для виконан ня покладених на органи держ авної податкової служби функ цій, завдань, та її документал ьного підтвердження.
Такий запит підписується к ерівником (заступником керів ника) органу державної подат кової служби і повинен місти ти перелік інформації, яка за питується, та документів, що ї ї підтверджують, а також підс тави для надіслання запиту.
В матеріалах справи містит ься лист - запит Орджонікід зевської ОДПІ Дніпропетровс ької області від 26.04.2011р. №2489/10/23-124, в якому керівнику ТОВ «Терра - С » - Сокур Л.М. повідомлялос ь, що у зв' язку із проведення м ДПІ у АНД р-ні м.Дніпропетров ська документальної позапла нової невиїзної перевірки ко нтрагента позивача першої ла нки - ТОВ «Дніпробуд Стайл» за період січень 2011 року, за висно вками якої правочини, укладе ні ТОВ «Дніпробуд Стайл» в сі чні 2011 року були визнані нікче мними (фіктивними), в строк до 30.04.2011р., ТОВ «Терра - С» необхідно подати до податкового орган у письмові пояснення та їх до кументальне підтвердження, а саме:
- дебіторську/кредиторську заборгованість на початок т а кінець періоду що перевіря ється;
- назву, номер та дату укладе них договорів (контрактів);
- в якій формі проводились р озрахунки та згідно яких док ументів;
- номер, дата, номенклатура т а на яку суму отримані видатк ові накладні, податкові накл адні, акти виконаних робіт;
- умови зберігання та трансп ортування;
- товаро - транспортні накла дні;
- реєстр отриманих та видани х податкових накладних;
- інформацію щодо включення результатів таких операцій до полаткового обліку з відп овідним їх відображенням у п одаткових деклараціях.
Як вбачається із відповіді ТОВ «Терра - С» від 29.04.2011р. №217, поз ивач надав договір підряду № 126 від 27.12.2010р., податкову накладну №083148 від 31.08.2010р. та платіжне доруч ення №51 від 25.02.2011р., тобто фактичн о позивач не надав вичерпний перелік доказів підтверджен ня дійсності правочинів укла дених з контрагентом - ТОВ « Дніпробуд Стайл», всупереч п ереліку необхідної інформац ії, зазначеної в листі відпов ідача від 26.04.2011р. №2489/10/23-124, а саме: не надав акт приймання виконан их робіт за січень 2011 року №5/01, щ о не дозволяло відповідачу в повній мірі пересвідчитись в реальності здійснення госп одарської операції.
Згідно з ст.75 Податкового ко дексу України, органи держав ної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або п озапланові; виїзні або невиї зні) та фактичні перевірки.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предм етом якої є своєчасність, дос товірність, повнота нарахува ння та сплати усіх передбаче них цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання ва лютного та іншого законодавс тва, контроль за дотриманням якого покладено на контролю ючі органи, дотримання робот одавцем законодавства щодо у кладення трудового договору , оформлення трудових віднос ин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться н а підставі податкових деклар ацій (розрахунків), фінансово ї, статистичної та іншої звіт ності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, в едення яких передбачено зако ном, первинних документів, як і використовуються в бухгалт ерському та податковому облі ку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів , виконанням вимог іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на о ргани державної податкової с лужби, а також отриманих в уст ановленому законодавством п орядку органом державної под аткової служби документів та податкової інформації, у том у числі за результатами пере вірок інших платників податк ів.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Пунктом 78.1 ст.78 Податкового к одексу України передбачено, що документальна позапланов а невиїзна перевірка здійсню ється за наявності хоча б одн ієї з таких обставин: за наслі дками перевірок інших платни ків податків або отримання п одаткової інформації виявле но факти, що свідчать про можл иві порушення платником пода тків податкового, валютного та іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на органи державної податкової служби, якщо плат ник податків не надасть пояс нення та їх документальні пі дтвердження на обов'язковий письмовий запит органу держа вної податкової служби протя гом 10 робочих днів з дня отрим ання запиту; платником подат ків не подано в установлений законом строк податкову дек ларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено зако ном; платником податків пода но органу державної податков ої служби уточнюючий розраху нок з відповідного податку з а період, який перевірявся ор ганом державної податкової с лужби; виявлено недостовірні сть даних, що містяться у пода ткових деклараціях, поданих платником податків, якщо пла тник податків не надасть поя снення та їх документальні п ідтвердження на письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту; платником податків по дано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта п еревірки або скаргу на прийн яте за її результатами подат кове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результа тів відповідної перевірки аб о скасування прийнятого за ї ї результатами податкового п овідомлення-рішення у разі, к оли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посила ється на обставини, що не були досліджені під час перевірк и, та об'єктивний їх розгляд не можливий без проведення пере вірки. Така перевірка провод иться виключно з питань, що ст али предметом оскарження; ро зпочато процедуру реорганіз ації юридичної особи (крім пе ретворення), припинення юрид ичної особи або підприємниць кої діяльності фізичної особ и - підприємця, порушено прова дження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків; пл атником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодува ння з бюджету податок на дода ну вартість, за наявності під став для перевірки, визначен их у розділі V цього Кодексу, т а/або з від'ємним значенням з п одатку на додану вартість, як е становить більше 100 тис. грив ень.; щодо платника податку по дано скаргу про ненадання та ким платником податків подат кової накладної покупцю або про порушення правил заповне ння податкової накладної у р азі ненадання таким платнико м податків пояснень та докум ентального підтвердження на письмовий запит органу держ авної податкової служби прот ягом десяти робочих днів з дн я його отримання; отримано по станову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або п останову органу дізнання, сл ідчого, прокурора, винесену н ими відповідно до закону у кр имінальних справах, що переб увають у їх провадженні; орга ном державної податкової слу жби вищого рівня в порядку ко нтролю за діями або бездіяль ністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено пер евірку документів обов'язков ої звітності платника податк ів або матеріалів документал ьної перевірки, проведеної к онтролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповід ність висновків акта перевір ки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час пе ревірки питань, що повинні бу ти з'ясовані під час перевірк и для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання пл атником податків вимог закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби; у разі отримання інформа ції про ухилення податковим агентом від оподаткування ви плаченої (нарахованої) найма ним особам (у тому числі без до кументального оформлення) за робітної плати, пасивних дох одів, додаткових благ, інших в иплат та відшкодувань, що під лягають оподаткуванню, у том у числі внаслідок неукладенн я платником податків трудови х договорів з найманими особ ами згідно із законом, а також здійснення особою господарс ької діяльності без державно ї реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з пита нь, що стали підставою для про ведення такої перевірки.
Таким чином, ненадання пози вачем вичерпного переліку до кументів, зазначених в листі Орджонікідзевської ОДПІ Дні пропетровської області від 2 6.04.2011р. №2489/10/23-124, стало підставою дл я призначення начальником Ор джонікідзевської об' єднан ої державної податкової інсп екції Клюцковським В.Л. пр оведення документальної поз апланової невиїзної перевір ки ТОВ «Терра-С» (код ЄДРПОУ 31881 587) з питань дотримання вимог п одаткового, валютного та інш ого законодавства по взаємов ідносинах з ТОВ «Дніпробуд С тайл» (код ЄДРПОУ 37213307) за січень 2011 року.
Крім того в матеріалах спра ви міститься акт перевірки к онтрагента - позивача ТОВ « Дніпробуд Стайл» №678/23-3/37213307 від к вітня 2011 року, згідно висновкі в якого правочини, укладені Т ОВ «Дніпробуд Стайл» в січні 2011 року, були визнані таким, що спрямовані на утворення под аткових ям. Зазначений акт пе ревірки №678/23-3/37213307 від квітня 2011 ро ку, також враховується судом , як беззаперечна підстава не тільки звернення до позивач а з листом про надання письмо вих пояснень та їх документа льного підтвердження, а й при значення проведення докумен тальної перевірки ТОВ «Терра - С».
Відповідно до п.79.1 ст.79 Податк ового кодексу України, докум ентальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийнят тя керівником органу державн ої податкової служби рішення про її проведення та за наявн ості обставин для проведення документальної перевірки, в изначених статтями 77 та 78 цьог о Кодексу.
Документальна невиїзна пе ревірка здійснюється на підс таві зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Коде ксу документів та даних, нада них платником податків у виз начених цим Кодексом випадка х, або отриманих в інший спосі б, передбачений законом.
30.08.2011р. начальником Орджонікі дзевської об' єднаної держа вної податкової інспекції Клюцковським В.Л. був прийн ятий наказ №476 «Про проведення документальної позапланово ї невиїзної перевірки ТОВ «Т ерра - С» (код ЄДРПОУ 31881587) з питан ь дотримання вимог податково го, валютного та іншого закон одавства по взаємовідносина х з ТОВ «Дніпробуд Стайл» (код ЄДРПОУ 37213307) за січень 2011 року з 12. 09.2011р.».
Згідно з п.79.2 ст.79 Подакового к одексу України, документальн а позапланова невиїзна перев ірка проводиться посадовими особами органу державної по даткової служби виключно на підставі рішення керівника о ргану державної податкової с лужби, оформленого наказом, т а за умови надіслання платни ку податків рекомендованим л истом із повідомленням про в ручення або вручення йому чи його уповноваженому предста внику під розписку копії нак азу про проведення документа льної позапланової невиїзно ї перевірки та письмового по відомлення про дату початку та місце проведення такої пе ревірки.
31.08.2011р. на юридичну адресу ТОВ «Терра - С», а саме: м.Орджонікі дзе, вул.Партизанська,1, податк овим органом було направлено рекомендованим відправленн ям направлення №17/230 від 31.08.2011р. пр о початок проведення докумен тальної позапланової невиїз ної перевірки ТОВ «Терра - С» ( код ЄДРПОУ 31881587) з питань дотрим ання вимог податкового, валю тного та іншого законодавств а по взаємовідносинах з ТОВ « Дніпробуд Стайл» (код ЄДРПОУ 37213307) за січень 2011 року з 12.09.2011р., та о тримано позивачем, що підтве рджується матеріалами справ и.
Таким чином, з наведеного ви ще вбачається, що відповідач діяв не тільки в межах повнов ажень, визначених чинним зак онодавством України, а й у спо сіб передбачений Податковим кодексом України для провед ення документальних позапла нових перевірок. Крім того, су д зазначає, що згідно листа ВА С України №1844/11/13-10 від 24.12.2010 щодо пр изначення позапланових пере вірок платників податків та наказів про проведення таких перевірок, видання керівник ом податкового органу наказу про призначення позапланово ї перевірки зазвичай не ство рює небезпеки інтересам відп овідного платника податків, оскільки сам собою факт пров едення перевірки не може без посередньо заподіяти майнов у чи іншу шкоду особі, не призв одить до настання невідворот них негативних наслідків. Пр оведення перевірки є лише пр оцедурою встановлення обста вин, які необхідні для контро лю за правильністю нарахуван ня і сплати податків та інших обов'язкових платежів.
Представник позивача в суд овому засіданні не зміг нада ти суду пояснення з посиланн ям на чинне законодавства Ук раїни щодо ненадання зазначе них документів при наданні в ідповіді Орджонікідзевсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції від 29.04.2011р., та к як і не зміг спростувати і об ґрунтувати вчинення ним таки х дій, які як внаслідок призве ли до призначення Орджонікід зевською об' єднаною держав ною податковою інспекцією до кументальної позапланової н евиїзної перевірки ТОВ «Терр а - С» за січень 2011 року.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.71 КАС України ви значено, що в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову.
Суд, згідно зі ст.86 КАС Україн и, оцінює докази, які є у справ і, за своїм внутрішнім переко нанням, що ґрунтується на їх б езпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному досл ідженні.
Враховуючи викладене вище , позивачем - ТОВ «Терра - С» в ході судового розгляду спра ви не була доведена правомір ність підстав визнання наказ у Орджонікідзевської об' єд наної державної податкової і нспекції №476 від 30.08.2011р. «Про пров едення документальної позап ланової невиїзної перевірки ТОВ «Терра-С» (код ЄДРПОУ 31881587) п ротиправним та його скасуван ня, так, як і не була доведена п ротиправність дій податково го органу щодо призначення т а проведення документальної позапланової невиїзної пере вірки ТОВ «Терра-С» від 12.09.2011р.
Натомість відповідачем - суб' єктом владних повноваж ень були надані суду всі необ хідні пояснення та докази що до спростування позиції пози вача, викладеної в заявленом у адміністративному позові, що виключає задоволення дано го адміністративного позову .
За таких підстав, суд вважає адміністративний позов това риства з обмеженою відповіда льністю «Терра-С» до Орджоні кідзевської об' єднаної дер жавної податкової інспекції Дніпропетровської області п ро визнання протиправним та скасування наказу Орджонікі дзевської об' єднаної держа вної податкової інспекції №4 76 від 30.08.2011р. та про визнання прот равними дій Орджонікідзевсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції щодо приз начення та проведення докуме нтальної позапланової невиї зної перевірки ТОВ «Терра-С» від 12.09.2011р., таким, що не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністр ативного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Терра-С» до Орджонікідзевс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції Дніпроп етровської області про визна ння протиправним та скасуван ня наказу Орджонікідзевсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції №476 від 30.08.2011р. т а про визнання протравними д ій Орджонікідзевської об' є днаної державної податкової інспекції щодо призначення та проведення документально ї позапланової невиїзної пер евірки ТОВ «Терра-С» від 12.09.2011р. - відмовити.
Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до ст. 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Повний текст постанови скл адений 11.11.2011р.
Суддя < (підпис) >
< Список >
< Список >
< Список > Є.О. Жукова
< Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21070882 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні