16.12.2011
< копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2011 р. Справа № 2а/0470/11552/11
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Конєвої С.О. < Текст >
розглянувши у письмо вому провадженні у місті Дні пропетровську адміністрати вну справу за позовом Дніпро петровського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства Соф іївське автотранспортне під приємство про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені в сумі 4463,14 грн., -
ВСТАНОВИВ:
15.09.2011р. Дніпропетровськ е обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулося з позовом до Від критого акціонерного товари ства Софіївське автотранспо ртне підприємство та просить стягнути з відповідача на їх користь адміністративно-гос подарські санкції у розмірі 4358,34 грн. та пеню за порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій у р озмірі 104,80 грн.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дно до ст. 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» для підприємств, установ, органі зацій, незалежно від форм вла сності і господарювання, вст ановлюється норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі 4 відсотків від загальн ої чисельності працюючих, а я кщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого м ісця. Стаття 20 зазначеного Зак ону встановлює, що підприємс тва, установи і організації н езалежно від форми власності і господарювання, де кількіс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим частиною перш ою статті 19 цього Закону, щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається у роз мірі середньорічної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві (в об'єднанні), в ус танові, організації за кожне робоче місце не зайняте інва лідом. Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом, відповідач д о 16.04.2011р. повинен був самостійно сплатити адміністративно-го сподарські санкції у розмірі 4358,34 грн. У зв' язку з тим, що від повідачем не була сплачена в ищезазначена сума адміністр ативно-господарських санкці й самостійно, йому була нарах ована пеня у розмірі 104,80 коп. От же, у відповідача виникла заб оргованість перед позивачем у розмірі 4463,14 грн., яку позивач і просить стягнути в судовом у порядку.
Позивач в судове засідання не з' явився, однак 28.11.2011р. нада в до канцелярії суду клопота ння в якому просить розгляну ти справу без участі предста вника позивача. Позовні вимо ги підтримує у повному обсяз і. (а.с. 28).
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, причину нея вки суду не повідомив, з клопо таннями про відкладення розг ляду справи або розгляд спра ви за його відсутності не зве рнувся, про час і місце розгля ду справи повідомлений належ ним чином відповідно до вимо г ст. 35 Кодексу адміністративн ого судочинства України, що п ідтверджується поштовим пов ідомлення з відміткою про вр учення від 06.10.2011р. (а.с. 12).
Відповідач наданим йому пр авом згідно до вимог ст. 49, 51 Код ексу адміністративного судо чинства України на участь у с удовому засіданні не скорист ався, письмових заперечень н а позов, на вимогу суду, не над ав.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повторно го неприбуття відповідача, я кий не є суб' єктом владних п овноважень, належним чином п овідомленого про дату, час і м ісце судового розгляду, без п оважних причин або без повід омлення ним про причини непр ибуття розгляд справи не від кладається і справу може бут и вирішено на підставі наявн их у ній доказів.
Частиною 6 ст. 128 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни передбачено, якщо нем ає перешкод для розгляду спр ави у судовому засіданні, виз начених цією статтею, але при були не всі особи, які беруть у часть у справі, хоча і були нал ежним чином повідомлені про дату, час і місце судового роз гляду, суд має право розгляну ти справу у письмовому прова дженні у разі відсутності по треби заслухати свідка чи ек сперта.
Враховуючи вищенаведене, к лопотання позивача про розгл яд справи за відсутності пре дставника позивача, те, що від повідач був повідомлений пр о розгляд справи у порядку, вс тановленому Кодексом адміні стративного судочинства Укр аїни, відсутність потреби за слухати свідка чи експерта, с троки розгляду і вирішення с прави, визначені ст. 122 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд вважає за нео бхідне розглядати справу за відсутності представників с торін за наявними у справі до казами та у письмовому прова дженні відповідно до ч. 4, 6 ст. 128 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Згідно до ст. 41 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни фіксування судового пр оцесу за допомогою звукозапи сувального технічного засоб у не здійснювалося у зв' язк у з неявкою в судове засіданн я представників сторін.
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню в повному об сязі, виходячи з наступних пі дстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991р. підприємства, у станови і організації за рах унок коштів Фонду соціальног о захисту інвалідів або за рі шенням місцевої ради за раху нок власних коштів, у разі нео бхідності, створюють спеціал ьні робочі місця для працевл аштування інвалідів, здійсню ючи для цього адаптацію осно вного і додаткового обладнан ня, технічного оснащення і пр истосування тощо з урахуванн ям обмежених можливостей інв аліда.
Згідно статті 19 Закону Укра їни № 875-ХІІ від 21.03.1991р. для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 зазначеного Закону і заб езпечують працевлаштування інвалідів.
Відповідно до статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачаються у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» вiд 01.03.1991р. № 803-XII підприє мства, установи, організації незалежно від форм власност і щомісяця подають центрам з айнятості адміністративні д ані у повному обсязі про наяв ність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призна чених для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» відповідач один раз на рік повинен подавати звіт до Фонду соціального захисту і нвалідів форми 10-ПН про зайнят ість і працевлаштування інва лідів.
Так, згідно наданого відпов ідачем Звіту про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за 2010 рік до Дніпропетро вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівн иків облікового складу підпр иємства у 2010 році становила 12 о сіб, з них середньооблікова к ількість штатних працівникі в, яким відповідно до чинного законодавства встановлена і нвалідність - 0 осіб, кількіс ть інвалідів - штатних прац івників, які повинні працюва ти на робочих місцях, створен их відповідно до нормативу р обочих місць для забезпеченн я працевлаштування інваліді в, встановленого ст. 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні», становить 0 осіб, фонд оплати праці штатних працівн иків становить - 104,6 тис. грн., с ередньорічна заробітна плат а штатного працівника станов ила - 870 грн. (а.с. 6).
Однак, згідно розрахунку су ми позову, наданого позиваче м, на підприємстві відповіда ча повинно було бути створен о 1 робоче місце для працевлаш тування інваліда у 2010 році та з урахуванням розміру середнь ої річної заробітної плати н а підприємстві відповідача а дміністративно-господарськ а санкція становить - 4358,34 грн . (а.с. 7).
Судом встановлено, що відпо відач не звертався до центру зайнятості і не надавав у 2010 ро ці звіти 3-ПН про потребу у пра цівниках з обмеженими фізичн ими можливостями, що підтвер джується копією листа від 14.10.20 11р. (а.с. 19).
Таким чином, суд дійшов висн овку про те, що відповідачем н е було вжито всіх передбачен их законодавством заходів по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів у кількості од ного робочого місця на протя зі 2010 р. у зв' язку з чим відпов ідач повинен сплатити адміні стративно-господарську санк цію, яка становить 4358,34 грн. згід но з наданим розрахунком.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» зазначені адміністрат ивно-господарські санкції по винні були бути сплачені від повідачем у строк до 15.04.2011р. за 201 0 рік.
Відповідачем у встановлен ий строк не були сплачені адм іністративно-господарські с анкції у сумі 4358,34 грн.
У відповідності до ч. 2 ст. 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні» порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Так, за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у встановле ний строк, тобто до 15.04.2011р., позив ачем була нарахована відпові дачу пеня за період з 16.04.2011р. по 04 .07.2011р. в сумі 104,80 грн.
Отже, враховуючи, що вказани м вище Законом строк сплати а дміністративно-господарськ ої санкції встановлений до 15.0 4.2011р., то позивачем правомірно нарахована пеня з 16.04.2011р. по 04.07.2011р . за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ької санкції.
Згідно розрахунку позову з агальна сума боргу по адміні стративно-господарській сан кції та пені становить 4463,14 грн . (а.с. 7).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Відповідно до ст. 86 Кодексу а дміністративного судочинст ва України суд оцінює докази , які є у справі, за своїм внутр ішнім переконанням, що ґрунт ується на їх безпосередньому , всебічному, повному та об'єкт ивному дослідженні.
У судове засідання відпові дач не з' явився, заперечень на вимогу суду не надав, а так ож не надав доказів створенн я на підприємстві у 2010 році 1 ро бочого місця для працевлашту вання інваліда або доказів с плати адміністративно-госпо дарської санкції у встановле ний законодавством строк.
За таких обставин, позовні в имоги позивача є обґрунтован ими , доведеними та такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд вихо дить із того, що відповідно д о ч.4 ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах, у яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти з відповідача не стягують ся.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 71, 86, 94, 122, 128 , 160, 161, 162, 163,167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Дніпропет ровського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Відкритого ак ціонерного товариства Софії вське автотранспортне підпр иємство про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені в сумі 4463,14 грн. - з адовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акці онерного товариства Софіївс ьке автотранспортне підприє мство (53100, Дніпропетровська об ласть, Софіївський район, смт . Софіївка, вул. Жовтнева, 50, МФО 306351, р/р 26004301034940, код ЄДРПОУ 21899967) на ко ристь Дніпропетровського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( 49101, м. Дніпропетровськ, вул. Чка лова, 11, отримувач: Софіївськи й район, банк отримувача: ГУДК У у Дніпропетровській област і, р/р 31210230700326, МФО 805012, ЕДРПОУ 25005978):
- адміністративно-господар ські санкції у розмірі 4358,34 грн . (чотири тисячі триста п' ятд есят вісім гривень 34 коп.);
- пеню за порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій у розмірі 104,80 грн. (сто чотири гривні 80 коп .).
Постанова може бути оскарж ена до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Дніпропетровсь кий окружний адміністративн ий суд шляхом подання апеляц ійної скарги до суду першої і нстанції з одночасним направ ленням копії апеляційної ска рги до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня проголошення постанови або протягом десяти днів з мо менту отримання копії постан ови відповідно до вимог ст. 186 К одексу адміністративного су дочинства України.
Постанова суду набирає зак онної сили у порядку та у стро ки, передбачені ст. 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Повний текст постанови скл адений 05.12.2011р.
Суддя < (підпис) >
< Список >
< Список >
< Список > С.О. Конєва
< Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21072079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні