26.12.2011 < копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2011 р. Справа № 2а/0470/12513/11
Дніпропетро вський окружний адміністрат ивний суд у складі:
головуючого судді Златіна Станіслава Віктор овича < Текст >
при секретарі Лісна А.М.
за участю:
представника позивача
представника відповідача Сипало М.А.
Коновалов А.В. < Текст >
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний позов Дніпропетров ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Міського комунал ьного закладу культури - Дніп ропетровський міський молод іжний театр-студія "Віримо!" пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні,-
ВСТАНОВИВ:
05.10.2011 року позивач зверн увся з позовом до Дніпропетр овського окружного адмініст ративного суду, у якому проси ть суд стягнути з відповідач а адміністративно-господарс ьку санкцію та пеню у розмірі 32 919,88 гривень.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач не працевл аштував інваліда на одне роб оче місце, а тому у відповідно сті до вимог статті 20 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» повинен сплатити адмі ністративно-господарську са нкцію та пеню.
Позивач у судовому засідан ня підтримав заявлені позовн і вимоги.
Відповідач у судовому засі данні заперечував проти задо волення позовних вимог; пись мові заперечення відповідач а знаходяться у матеріалах с прави та тверджуєвав про про пуск позивачем строку зверне ння до адміністративного суд у з позовом.
Дослідивши матеріали спра ви, суд встановив наступне.
У відповідності з ч.1 ст.19 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні”, для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб, - у кількості одного роб очого місця.
Згідно з частинами 1 і 2 ст.20 ць ого Закону, підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю. Положення ціє ї частини не поширюється на п ідприємства, установи і орга нізації, що повністю утримую ться за рахунок коштів держа вного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.
В силу ст.238 Господарського к одексу України до суб'єктів г осподарювання можуть бути за стосовані уповноваженими ор ганами державної влади або о рганами місцевого самовряду вання адміністративно-госпо дарські санкції, тобто заход и організаційно-правового аб о майнового характеру, спрям овані на припинення правопор ушення суб'єкта господарюван ня та ліквідацію його наслід ків, та за порушення встановл ених законодавчими актами пр авил здійснення господарськ ої діяльності.
Судом на підставі матеріал ів справи встановлено наступ не, відповідач подав до позив ача звіт про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2010 рік від 25.02.2011 року, у якому зазн ачив, що кількість штатних пр ацівників на підприємстві ст ановить 31 особа, кількість інв алідів штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місяцях, створених відп овідно до вимог статті 19 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” складає 1 особа, а фа ктично працювало протягом 2010 року 0 осіб.
Судом на підставі витягу з Є ДРПОУ встановлено, що підпри ємство відповідача утворено Дніпропетровською міською р адою.
Згідно Статуту Міського ко мунального закладу культури - Дніпропетровського міськ ого молодіжного театру - ст удії «Віримо!», копія якого зн аходиться у матеріалах справ и, відповідач є неприбуткови м театрально-видовищним закл адом культури, засновником т а власником якого є територі альна громада м. Дніпропетро вська в особі Дніпропетровсь кої міської ради.
Відповідно до п.4.1 Статуту Мі ського комунального закладу культури - Дніпропетровськ ого міського молодіжного теа тру - студії «Віримо!» фінан сування відповідача здійсню ється засобом дотації на пок риття збитків у процесі твор чої та фінансово-господарськ ої діяльності. Фінансово-гос подарська діяльність відпов ідача здійснюється на основі кошторису.
Підприємство відповідача фінансується та утримується з коштів місцевого бюджету м . Дніпропетровська, що підтве рджується копією довідки УДК у Жовтневому районі м. Дніпро петровська від 09.12.2008 року № 03/2096 та довідкою УДК у Жовтневому ра йоні м. Дніпропетровська від 19.07.2011 року № 05-05/1963.
Крім того, судом встановлен о, що відповідач має статус не прибуткової організації з 30.07 .2003 року, ознака неприбутковос ті - 0004, що підтверджується за писом на обороті довідці ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпро петровська про взяття на обл ік платника податків від 07.05.2009 р оку № 1131, копія знаходиться у ма теріалах справи.
У відповідності до пункту 9 Рекомендації Вищого адмініс тративного суду України «Про деякі питання практики заст осування адміністративним с удами законодавства про забе зпечення права інвалідів на працевлаштування» № 07.2-10/2 від 14. 04.2008 року від сплати штрафних с анкцій звільнено установи і організації, що повністю утр имуються за рахунок коштів д ержавного або місцевих бюдже тів.
У розумінні пункту 6 статті 2 Бюджетного кодексу України (чинного на час виникнення сп ірних правовідносин) бюджетн ою установою є орган, установ а чи організація, визначена К онституцією України, а також установа чи організація, ств орена у встановленому порядк у органами державної влади, о рганами влади Автономної Рес публіки Крим чи органами міс цевого самоврядування, яка п овністю утримується за рахун ок відповідно державного бюд жету чи місцевих бюджетів. Бю джетні установи є неприбутко вими.
Відповідно до підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств" (чинного на ча с виникнення спірних правові дносин) неприбутковими орган ізаціями є, зокрема :
а) органи державної влади Ук раїни, органи місцевого само врядування та створені ними установи або організації, що утримуються за рахунок кошт ів відповідних бюджетів;
Пунктом 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування, який затверджени й постановою Кабінету Мініст рів України від 31.01.2007 року № 70, вс тановлено, що роботодавці, як і утримуються за рахунок кош тів державного або місцевих бюджетів, подають (надсилают ь) копію довідки органу держа вної податкової служби про в ключення їх до реєстру непри буткових установ. Оригінал д овідки пред'являється під ча с подання звіту про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів. У разі надсилання звіту п оштою копія довідки засвідчу ється нотаріально.
Таким чином, документами, що підтверджують факт фінансув ання підприємства, установи і організації за рахунок кош тів державного або місцевих бюджетів, можуть бути витяг з ЄДПРОУ з якого вбачається, що єдиним засновником підприєм ства, установи та організаці ї є відповідний державний ор ган або орган місцевого само врядування, а також довідка п одаткової інспекції про вклю чення підприємства, установи та організації до реєстру не прибуткових установ.
Судом встановлено, що відпо відач є неприбутковою устано вою, що підтверджується дові дкою Жовтневої державної под аткової інспекції про включе ння до реєстру неприбуткових установ та фінансується за р ахунок місцевого бюджету.
Судом на підставі листа Жов тневого районного центру зай нятості від 02.12.2011 року № 01-13/1771 вста новлено, що відповідачем у 2010 р оці не подано до центру зайня тості звітність з інформаціє ю щодо можливості працевлашт ування інвалідів; інваліди н а підприємство відповідача д ля працевлаштування не напра влялись.
Таким чином, слід вважати, щ о відповідач не здійснив всі залежні від нього заходи для забезпечення необхідної кіл ькості робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, а с аме: не повідомляв Жовтневий районний центр зайнятості п ро наявність вільних робочих місць (вакантних посад).
Аналогічну позицію займає колегія Судової палати в адм іністративних справах Верхо вного Суду України у постано ві від 02.02.2010 року по справі № 21-1982в о09 (номер у ЄДРСР 8089874), зазначаюч и, що обов'язок підприємства з і створення робочих місць дл я інвалідів не супроводжуєть ся його обов'язком займатись пошуком інвалідів для праце влаштування; останнє повинно направляти до центру зайнят ості відповідну звітність з інформацією щодо можливості працевлаштування інваліда.
За змістом ст.71 КАС України, к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.
Недивлячись на те, що відпов ідач не здійснив всі залежні від нього заходи для забезпе чення необхідної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів, позивач неп равомірно застосував до відп овідача адміністративно-гос подарську санкцію та пеню у р озмірі 32 919,88 гривень, оскільки н им не було враховано того фак ту, що відповідач є установою , що утримуються за рахунок ко штів місцевого бюджету і явл яється неприбутковою органі зацією, у зв' язку з чим, на пі дставі ч.1 ст. 20 Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні”, є звільненим від сплати адмін істративно-господарських са нкцій та пені за недотриманн я нормативу працевлаштуванн я інвалідів.
Судом відхиляються доводи відповідача про те, що позива чем пропущено строк зверненн я до адміністративного суду з адміністративним позовом, оскільки у відповідності до довідки Вищого адміністрати вного суду України «Про резу льтати вивчення та узагальне ння судової практики застосу вання статей 19, 20 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» з аналізу вимог Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” вбачається, що штрафні сан кції є альтернативним зобов' язанням роботодавця, який по винен або дотримати норматив робочих місць для інвалідів , або сплатити штрафні санкці ї. Тому право позивача порушу ється у випадку несплати йом у у строк до 15 квітня адмініст ративно-господарських санкц ій, оскільки факт невиконанн я нормативу не означає, що ост анні не будуть сплачені. Підп риємства повинні сплатити шт рафні санкції за не працевла штування інвалідів не пізніш е 15 квітня року, у якому подано звіт про працевлаштування і нвалідів. В такому випадку да тою виявлення порушення слід вважати 16 квітня року, у якому подано звіт про працевлашту вання інвалідів. Позивач зве рнувся з позовом до адмініст ративного суду 05.10.2011 року, тобто в межах встановленого статт ею 100 КАС України шестимісячно го строку. Таким чином, позива ч не пропустив строк звернен ня до адміністративного суду з позовом.
Згідно ч.4 ст. 94 КАС України у с правах, в яких позивачем є суб ' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична або юридична особа, судові витра ти, здійсненні позивачем з ві дповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 50, 70, 71, 72, 86, 159-163 КА С України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адмініст ративного позову Дніпропетр овського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Міського комун ального закладу культури - Дніпропетровській міський м олодіжний театр-студія «Віри мо!» про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені - відмовити повніс тю.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подання а пеляційної скарги через Дніп ропетровський окружний адмі ністративний суд з одночасни м направленням копії апеляці йної скарги особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі складення постанови у повно му обсязі, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна скарга пода ється протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви.
У разі якщо справа розгляд алась судом за місцезнаходже нням суб'єкта владних повнов ажень і він не був присутній у судовому засіданні під час п роголошення судового рішенн я, але його було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо у суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п'ятиденного строку з м оменту отримання суб'єктом в ладних повноважень повідомл ення про можливість отриманн я копії постанови суду.
Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Повний текст постан ови складено 26 грудня 2011 року
Суддя < (підпис) >
< Список >
< Список >
< Список > С.В. Златін
< Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21072936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні