Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 січня 2012 р. справа № 2а /0570/22743/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: о 11 год. 26 хв.
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В .М.
при секретарі Ряснен ко А.В.
за участю представників: п озивача - Вересоцького П.І . (наказ від 15.07.2011 року № 31-пр), від повідача - ОСОБА_2 (довір еність від 06.01.2012 року № 1), розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Авид» до державної податко вої інспекції у Амвросіївськ ому районі про визнання дій н еправомірними та скасування податкових повідомлень-ріше нь від 18 листопада 2010 року № 0016271750/ 0 на суму 5 734,49 грн. та від 20 вересн я 2011 року № 0008101750 на суму 499,25 грн ., -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Авид» (далі - ТОВ «Авид», позивач) звернула сь до Донецького окружного а дміністративного суду про ви знання дій неправомірними та скасування податкових повід омлень-рішень від 18 листопада 2010 року № 0016271750/0 на суму 5 734,49 грн. та від 20 вересня 2011 року № 0008101750 н а суму 499,25 грн., винесених держа вною податковою інспекцією у Амвросіївському районі (дал і - ДПІ у Амвросіївському ра йоні, відповідач).
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до платіжн их доручень від 20.04.2010 року № 2, № 3, а також квитанціями від 07.12.2010 рок у та 20.04.2010 року позивач сплатив грошові кошти за податок з вл асників наземних транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів: 12 682,00 грн . за 2009 рік, 13 636,25 грн. за 2010 рік та 140,00 г рн. - сплата пені за 2010 рік. Про те відповідачем, без наявних правових підстав, платежі на правлені у погашення податко вого боргу за минулі податко ві періоди та пені, у зв' язку з чим податковим органом нар аховано штрафні санкції відп овідно до наступних податков их повідомлень-рішень: від 18 л истопада 2010 року № 0016271750/0 на суму 5 734,49 грн. та від 20 вересня 2011 року № 0008101750 на суму 499,25 грн. З огляду на наведене, позивач вважає д ії ДПІ у Амвросіївському рай оні з безпідставної зміни пр изначення платежу за платіжн ими документами та направлен ня коштів у рахунок погашенн я недоїмки за минулі періоди неправомірними, і тому позив ач у судовому порядку просит ь визнати дії податкового ор гану неправомірними та скасу вати податкові повідомлення -рішення від 18 листопада 2010 рок у № 0016271750/0 на суму 5 734,49 грн. та від 20 в ересня 2011 року № 0008101750 на суму 499,25 грн..
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, зазначив, що спірні податкові повідомлен ня-рішення винесені за резул ьтатами актів перевірки від 18.11.2010 року № 0013741750 та від 20.09.2011 рок у № 1025, відповідно до яких встан овлено порушення відповідач ем граничних термінів сплати до бюджету самостійно задек ларованих та узгоджених сум податкових зобов' язань по п одатку з власників наземних транспортних засобів та інши х самохідних машин і механіз мів. Тому керуючись п. 7.7 ст. 7 Зак ону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІ І «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» ДПІ у Амвросіївському районі зас тосовані штрафні санкції: у р озмірі 50% погашеної суми боргу згідно податковому повідомл енню-рішенню від 20.09.2011 року № 0 008101750 та у розмірі 20% погашеної суми боргу згідно податково му повідомленню-рішенню від 18.11.2010 року № 0016271750/0. Таким чином, від повідач вважає, що діяв у відп овідності до приписів діючог о законодавства, а тому відсу тні правові підстави для зад оволення позову.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, з'ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступ не.
Відповідно до Витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців станом на 04.01.2012 року т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Авид» зареєстро ване як юридична особа Амвро сіївською районною державно ю адміністрацією Донецької о бласті, дата державної реєст рації 03.09.2004 року, реєстраційний номер юридичної особи в Єдин ому державному реєстрі 10002831543, і дентифікаційний код 33111388, місц езнаходження - 87300, Донецька о бласть, Амвросіївський район , м. Амвросіївка, вул. Ульянівс ька, буд. 51Б. ТОВ «Авид» перебув ає на податковому обліку в де ржавній податковій інспекці ї у Амвросіївському районі.
Судом встановлено, що ТОВ «А вид» є платником податку з вл асників наземних транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів. У зв' я зку з цим, підприємством пода ні до ДПІ у Амвросіївському р айоні розрахунки суми подат ку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - тр анспортний податок):
- за 2009 рік від 27.01.2009 року № 438, згід но якому загальна сума подат ку становить 10 104,00 грн. Відповід но цього розрахунку платіж з а транспортний податок здійс нюється рівними частками по 2 526,00 грн. за кожний квартал 2009 ро ку, а саме: по строку сплати: за І квартал 2009 року - 15.04.2009 року, за ІІ квартал 2009 року - 15.06.2009 року, з а ІІІ квартал 2009 року - 15.10.2009 рок у, за IV квартал 2009 року - 15.01.2010 рок у;
- за 2010 рік від 23.02.2010 року № 9000439559 , згідно якому загальна сума п одатку становить 9 985,00 грн. Відп овідно цього розрахунку плат іж за транспортний податок з дійснюється рівними часткам и по 2 496,25 грн. за кожний квартал 2010 року, а саме: по строку сплат и: за І квартал 2010 року - 15.04.2010 рок у, за ІІ квартал 2010 року - 15.06.2010 ро ку, за ІІІ квартал 2010 року - 15.10.20 10 року, за IV квартал 2010 року - 15.01.2 011 року.
Всього за 2009 та 2010 рік сума тра нспортного податку становит ь 20 089,00 грн. (10 104,00 грн. + 9 985,00 грн.).
З пояснень представника по зивача у судовому засіданні судом встановлено, що у зв' я зку з виникненням фінансових труднощів підприємство не м ало можливості своєчасно спл атити до бюджету транспортни й податок. Але, сплата цього по датку у повному обсязі з урах уванням сум штрафних санкцій та пені проведена у квітні та грудні 2010 року, що підтверджує ться платіжними дорученнями та квитанціями.
Так, до матеріалів справи ТО В «Авид» надані наступні пла тіжні документи (а.с. 19-22):
- платіжне доручення від 20.04.201 0 року № 2 на суму 12 682,00 грн., призна чення платежу - податок на т ранспорт за 2009 рік;
- платіжне доручення від 20.04.201 0 року № 3 на суму 2 496,25 грн., призна чення платежу - податок на т ранспорт за 1 квартал 2010 року;
- квитанція від 20.04.2010 року № 2097.507. 1 на суму 6000,00 грн., призначення п латежу - податок на транспо рт;
- квитанція від 07.12.2010 року № 2238.239. 1 на суму 5 140,00 грн., призначення п латежу податок на транспорт за 2010 рік;
- квитанція від 07.12.2010 року № 2238.239. 3 на суму 140,00 грн., призначення пл атежу - податок на транспор т за 2010 рік, пеня.
Всього ТОВ «Авид» в погашен ня транспортного податку за 2009 рік та 2010 рік сплачено 26 458,25 грн .
Проте, як пояснив представн ик відповідача та підтвердже но карткою облікового рахунк у ТОВ «Авид» з транспортного податку відповідач самостій но здійснив розподіл зазначе них вище платежів, що сплачен і у погашення податкових зоб ов' язань за 2009 рік та 2010 рік з у рахуванням штрафних санкцій та пені не за їх призначенням , а як джерело погашення подат кового боргу в порядку кален дарної черговості. Тобто, від повідач змінив призначення п латежу, в результаті чого збі льшився граничний термін спл ати транспортного податку за 2009 рік та ІІІ квартал 2010 року, а т акож, за 2010 рік утворилася недо їмка.
Так, відповідно до картки об лікового рахунку (а.с. 46-53) навед ені вище суми направлені від повідачем на зменшення подат кового боргу минулих періоді в, а саме: зменшена заборгован ість по податковому повідомл енню-рішенню від 22.02.2010 року № 0 000851750, податковому повідомлен ню-рішенню від 22.02.2010 року № 000086175 0, податковому повідомленню -рішенню від 22.02.2010 року № 0000871750 , податковому повідомленню-р ішенню від 13.08.2010 року № 0012341750, п огашена нарахована у минулі періоди пеня, та частково пла тежі спрямовані податковим о рганом на погашення заборгов аності з транспортного подат ку за 2009 рік по розрахунку від 2 7.01.2009 року № 438 та за 2010 рік по розра хунку від 23.02.2010 року № 9000439559.
З матеріалів справи та пояс нень представника відповіда ча судом встановлено, що ДПІ у Амвросіївському районі пров едено перевірку граничних ст років сплати узгоджених сум податкових зобов' язань по Т ОВ «Авид», про що складений ак т від 18 листопада 2010 року № 1374. За результатами цієї перевірки податковим органом застосов ано до підприємства штрафні санкції у розмірі 5 734,49 грн. (50 % ві д 11 468,92 грн.) за несвоєчасну спла ту (затримка на 371 дня) узгоджен их сум податкового зобов' яз ання по податку з доходів фіз ичних осіб (код платежу 1101).
При цьому, як вбачається з р озрахунку штрафних санкцій ( додаток до акту перевірки ві д 18.11.2010 року № 1374) та винесеного за наслідками саме зазначеної перевірки податкового повід омлення-рішення від 18.11.2010 року № 0016271450/0, нараховані штрафні санк ції у розмірі 5 734,49 грн. застосов ані ДПІ у Амвросіївському ра йоні до ТОВ «Авид» за порушен ня граничних строків по спла ті податкового зобов' язанн я податку з власників наземн их транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів. Зазначене підтвердже но у судовому засіданні пред ставником відповідача, предс тавником позивача не спросто вувалось.
Також судом встановлено, що ДПІ у Амвросіївському район і проведено камеральну перев ірку своєчасності сплати узг оджених податкових зобов' я зань, про що складений акт від 20.09.2011 року № 1025/17-0. Проведеною пере віркою встановлено несвоєча сну сплату податку з власник ів транспортних засобів за І ІІ квартал 2010 рік, а саме: сума п одатку у розмірі 2 496,25 грн. (по ст року сплати на 14.10.2010 року) сплач ена підприємством з затримко ю у 54 дня, у зв' язку з чим відпо відно п. 57.1 ст. 57 Податкового код ексу України до ТОВ «Авид» за стосовано штрафні санкції у розмірі 20% від суми сплаченого податку - 499,25 грн. (2 496,25 грн. х 20%). В результаті на суму штрафних санкцій ДПІ у Амвросіївсько му районі винесене податкове повідомлення-рішення від 20.09.20 11 року № 0008101750.
Правовою підставою для при йняття ДПІ у Амвросіївському районі оскаржуваного податк ового повідомлення-рішення в ід 18.11.2010 року № 0016271750/0 визначена но рма підпункту 17.1.7 пункту 17.1 стат ті 17 Закону України від 21.12.2000 рок у № 2181-ІІІ «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» (далі - Закон України № 2181-ІІІ ), податкового повідомлення-р ішення від 20.09.2011 року № 0008101750 - п. 57.1 ст. 57 та ст. 126 Податкового ко дексу України (далі - ПКУ).
Відповідно до підпункту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» і під пункту 6.1.7. Інструкції про поря док застосування штрафних (ф інансових) санкцій органами державної податкової служби , затвердженої наказом ДПА Ук раїни від 17.03.2001р. № 110, зареєстров аної Мін'юстом України 23.03.2001р. з а № 268/5459 (далі - Інструкція), у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання протягом гр аничних строків, визначених цим Законом, такий платник по датку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Отже, з наведеного слідує, щ о однією з умов застосування штрафної санкції у відповід ності до приведеної норми За кону є юридичний факт сплати податкового боргу з порушен ням встановлених строків, а к ількість днів затримки розра ховується з дня гранічного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання п о день його сплати.
З огляду на зазначене, вбача ється, що позивачем у признач енні платежу чітко вказаний період за який сплачується т ранспортний податок, проте Д ПІ у Амвросіївському районі самостійно змінено призначе ння платежу та грошові кошти за наведеними вище платіжни ми документами направлені на зменшення податкового боргу раніше нарахованих штрафних санкцій і пені, та залишкова с ума спрямована на погашення транспортного податку 2009 року та І кварталу 2010 року.
У відповідності до абзацу п ершого преамбули та п. 19.6 ст. 19 З акону України № 2181-ІІІ цей зако н є спеціальним законом з пит ань оподаткування, який вста новлює порядок погашення зоб ов' язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов' я зкових платежів), нарахуванн я і сплати пені та штрафних са нкцій, що застосовуються до п латника податків контролююч ими органами, закони та інші н ормативні акти діють у части ні, що не суперечить нормам ць ого закону.
Строки сплати узгодженого податкового зобов' язання в становлені зазначеним закон ом у п. 5.3.1 ст. 5 та передбачають о бов' язок платника податків сплатити суму податкового з обов' язання, зазначену у по даній ним податковій деклара ції, протягом десяти календа рних днів, наступних за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого п .п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цього закону для по дання податкової декларації .
В силу п. 1.2 ст. 1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», податк ове зобов'язання це - зобов'яза ння платника податків сплати ти до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у стр оки, визначені цим Законом аб о іншими законами України.
Пунктом 5.1 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» передба чено, що податкове зобов'язан ня, самостійно визначене пла тником податків у податковій декларації, вважається узго дженим з дня подання такої по даткової декларації.
Згідно пп. 7.1.1 п. 7.1 ст. 7 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» дже релами самостійної сплати по даткових зобов'язань або пог ашення податкового боргу пла тника податків є будь-які вла сні кошти, у тому числі отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна і немайнових ц інностей, випуску цінних пап ерів, у тому числі корпоратив них прав, отримані у позику (кр едит), а також з інших джерел з урахуванням особливостей, в изначених цією статтею.
Відповідно до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 ць ого Закону джерелами погашен ня податкового боргу платник а податків за рішенням орган у стягнення, які є виконавчим и документами, є будь-які акти ви платника податків (його фі лій, відділень, інших відокре млених підрозділів) з урахув анням обмежень, визначених ц им Законом, а також іншими зак онами.
На підставі п. 3.8 Інструкції п ро безготівкові розрахунки в Україні в національній валю ті, яка затверджена постанов ою Правління Національного б анку України від 21 січня 2004 р. № 2 2 (зареєстровано в Міністерст ві юстиції України 29 березня 2 004 р. за № 377/8976) реквізит «призначе ння платежу» платіжного дору чення заповнюється платнико м так, щоб надавати повну інфо рмацію про платіж та докумен ти, на підставі яких здійснює ться перерахування коштів од ержувачу.
У відповідності до пункту 7. 7 статті 7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» податковий бор г погашається попередньо пог ашенню податкових зобов' яз ань, які не є податковим борго м, у порядку календарної черг овості його виникнення, а в ра зі одночасного його виникнен ня за різними податками, збор ами (обов' язковими платежам и) - у рівних пропорціях.
Виходячи з аналізу даного п ункту статті суд вважає за не обхідне зазначити, що припис и наведеної вище норми Закон у не визначають коло осіб на я ких розповсюджується її дія: чи то контролюючі органи, чи п латники податків. Зазначена норма не визначає, хто зобов'я заний здійснювати погашення у встановленому нею порядку , такий обов'язок нею взагалі н е визначений. У будь-якому вип адку, ця норма не встановлює п раво чи обов'язок саме контро люючого органу (у даному випа дку - органу державної податк ової служби) якимось чином зм інювати податкові зобов'язан ня, в рахунок сплати яких плат ник податків спрямував кошти . Не передбачено таке право по даткового органу і будь-яким и іншими нормами Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» або і ншими законами з питань опод аткування.
При цьому норми підпункту 7. 2.1 пункту 7.2 статті 7, пункту 10.1 ста тті 10, підпункту 16.3.3 пункту 16.3 ста тті 16 зазначеного вище Закону уповноважують податковий ор ган на здійснення самостійни х заходів з погашення податк ового боргу за платника пода тків, в тому числі і на складен ня та надіслання платнику по датків повідомлення про змін у напрямку платежу, але у випа дку, якщо платник податків не сплачує пеню разом зі сплато ю податкового боргу (тобто по даткового зобов' язання, нес плаченого у встановлений стр ок - п. 1.3 ст.1 цього ж Закону).
З огляду на податкове повід омлення-рішення від 20.09.2011 року № 0008101750 правовою підставою д ля його прийняття ДПІ у Амвро сіївському районі визначило п. 57.1 ст. 57 та ст. 126 Податкового ко дексу України. З цього привод у суд вважає за необхідне заз начити, що наведене спірне по даткове повідомлення-рішенн я прийняте податковим органо м у зв' язку з встановленням в акті перевірки від 20.09.2011 року № 1025/17-0 порушення ТОВ «Авид» гра ничних термінів сплати транс портного податку по строку с плати на 14.10.2010 року по розрахунк у транспортного податку за 2010 рік від 23.02.2010 року № 9000439559. Отже , на момент визначення ДПІ у Ам вросіївському районі поруше ння діяли норми Закону Украї ни № 2181-ІІІ, а не Податкового ко дексу України (чинний з 01.01.2011 ро ку).
Статтею 41 Конституції Украї ни та ст. 1 Протоколу 1 до Конве нції про захист прав людини і основоположних свобод від 20.0 3.1952 р. № ETS N 009 передбачено, що коже н має право володіти, користу ватися і розпоряджатися своє ю власністю, результатами св оєї інтелектуальної, творчої діяльності; ніхто не може бут и протиправно позбавлений пр ава власності; право приватн ої власності є непорушним. У в ідповідності до норм ст. 319 Цив ільного кодексу України вста новлено, що власник має право вчиняти щодо свого майна буд ь-які дії, які не суперечать за кону. Цією ж статтею передбач ено, що держава не втручаєтьс я у здійснення власником пра ва власності.
Позивач, сплачуючи грошові кошти в установлений законо м строк та визначаючи напрям ок його сплати, реалізує своє право власника грошових кош тів, оскільки Законом Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» та За коном України «Про державну податкову службу в Україні» не встановлено право органу державної податкової служб и змінювати напрямок платежу , тобто обмеження на реалізац ію конституційного права на розпорядження своєю власніс тю (як елементу права власнос ті).
Виходячи із аналізу вказан их нормативних положень суд дійшов висновку, що норми Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» дійсно передбачають пріор итет погашення податкового б оргу перед сплатою податкови х зобов'язань по відповідном у податку. Разом з тим, зазначе ні вище норми цього ж Закону н е встановлюють порядок та че рговість (а також право) зарах ування податковими органами платежів, що направлені плат никами податків та мають ціл ьове призначення, вказане у в ідповідних платіжних доруче ннях, та не встановлюють відп овідний порядок для примусов ого стягнення податковим орг аном добровільно сплачених п латником податків сум податк ового зобов'язання для погаш ення податкового боргу, що ви ник раніше.
Також, суд дійшов висновку п ро те, що жодною нормою Закону (які були чинними до прийнятт я Податкового кодексу Україн и - 01.01.2011 року) не передбачено н аправлення податковими орга нами за власною ініціативою (примусово та без згоди на те п латника податку) коштів тако го платника податків, сплаче них ним для погашення податк ових зобов'язань (про що зазна чається платником податків у відповідному платіжному дор ученні), для погашення за відп овідним податком нараховано го та встановленого платнику податку відповідним податко вим органом податкового борг у. При цьому відповідно до пп. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» передбачений спос іб примусового стягнення акт ивів платника податків для п огашення його податкового бо ргу - виключно за рішенням с уду.
З огляду на зазначені норми діючого законодавства, суд д ійшов до висновку щодо відсу тності у податкового органу повноважень змінювати призн ачення платежу, яке було визн ачене самостійно платником п одатків у платіжних дорученн ях під час виконання ним свог о конституційного обов'язку по своєчасній сплаті сум под аткових зобов'язань, та напра вляти такі суми при веденні о перативного обліку платежів на погашення податкового бо ргу за інший податковий пері од.
Судом встановлено, що платі жними дорученнями від 20.04.2010 рок у № 2, від 20.04.2010 року № 3 та квитанці ями від 20.04.2010 року № 2097.507.1, від 07.12.2010 ро ку № 2238.239.1, від 07.12.2010 року № 2238.239.3 ТОВ « Авид» спрямовував на погашен ня своєї заборгованості по т ранспортному податку за 2009 рі к та 2010 рік. При цьому вбачаєтьс я, та не спростовується предс тавником позивача, що сплата цього податку здійснена з по рушенням встановлених закон ом строків.
Таким чином, позивачем пору шено вимоги Закону України № 2181-ІІІ та відповідно до пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 цього Закону повинен сп латити штрафні санкції у виз начених цією статтею розміра х.
По розрахунку за 2009 рік від 27 .01.2009 року № 438 позивачем порушен о граничні строки сплати тра нспортного податку:
- по строку сплати на 15.04.2009 року порушено граничні строки на 371 дня, у зв' язку з чим розмір штрафних санкцій становить 5 0% від узгодженої суми податко вого зобов'язання: 2 526,00 грн. х 50% = 1 263,00 грн.;
- по строку сплати на 15.06.2009 року порушено граничні строки на 310 дня, у зв' язку з чим розмір штрафних санкцій становить 5 0% від узгодженої суми податко вого зобов'язання: 2 526,00 грн. х 50% = 1 263,00 грн.;
- по строку сплати на 15.10.2009 року порушено граничні строки на 188 дня, у зв' язку з чим розмір штрафних санкцій становить 5 0% від узгодженої суми податко вого зобов'язання: 2 526,00 грн. х 50% = 1 263,00 грн.;
- по строку сплати на 15.01.2010 року порушено граничні строки на 96 дня, у зв' язку з чим розмір ш трафних санкцій становить 50% в ід узгодженої суми податково го зобов'язання: 2 526,00 грн. х 50% = 1 263,00 грн.
По розрахунку за 2010 рік від 23.0 2.2010 року № 9000439559 позивачем пор ушено граничні строки сплати транспортного податку за І к вартал 2010 року по строку сплат и на 15.04.2010 року на 5 днів, у зв' яз ку з чим розмір штрафних санк цій становить 10% від узгоджено ї суми податкового зобов'яза ння: 2 496,25 грн. х 10% = 249,63 грн..
Всього ТОВ «Авид» повинен с платити штрафних санкцій у з агальному розмірі 5 301,63 грн. Раз ом з узгодженими податковими зобов' язаннями по розрахун кам з транспортного податку за 2009 рік та 2010 рік загальна сума сплати за цим платежем склад ає 25 390,63 грн.: за 2009 рік - 10 104,00 грн. (у згоджене податкове зобов' я зання) + 5 052,00 грн. (штрафні санкці ї) = 15 156,00 грн.; за 2010 рік - 9 985,00 грн. (уз годжене податкове зобов' яз ання) + 249,63 грн. (штрафні санкції) = 10 243,63 грн.
Як вже встановлено судом та зазначено вище у даній поста нові, ТОВ «Авид» платіжними д орученнями від 20.04.2010 року та кви танціями від 07.12.2010 року в погаше ння транспортного податку за 2009 рік та 2010 рік сплатив 26 458,25 грн, у тому числі: 26 318,25 грн. з прямо ви значеним у цих документах пр изначенням платежу: транспор тний податок за 2009 рік та 2010 рік, та 140,00 грн. з прямо визначеним у квитанції від 07.12.2010 року № 2238.239.3 пр изначенням платежу - пеня п о транспортному податку за 2010 рік..
Проаналізувавши наведені вище норми Закону № 2181-ІІІ та ма теріали справи, суд дійшов ви сновку, що чітко спрямовані п озивачем зазначені платежі м ають бути направлені ДПІ у Ам вросіївському районі саме за їх призначенням: на погашенн я узгоджених податкових зобо в' язань згідно розрахункам з транспортного податку за 200 9 рік від 27.01.2009 року № 438 та за 2010 рік від 23.02.2010 року № 9000439559 разом з ш трафними санкціями та пенею.
Приймаючи до уваги відсутн ість у органу Державної пода ткової служби права на самос тійну зміну призначення плат ежів, сплачуваних платником податків у погашення податко вих зобов' язань за 2009 рік та 20 10 рік , відповідно, дії відпові дача з направлення частини г рошових коштів позивача відп овідно до платіжних доручень від 20.04.2010 року № 2, від 20.04.2010 року № 3 т а квитанцій від 20.04.2010 року № 2097.507.1, від 07.12.2010 року № 2238.239.1, від 07.12.2010 року № 2238.239.3 у погашення штрафних санк цій по податковому повідомле нню-рішенню від 22.02.2010 року № 00008 51750, податковому повідомленн ю-рішенню від 22.02.2010 року № 0000861750 , податковому повідомленню-р ішенню від 22.02.2010 року № 0000871750, п одатковому повідомленню-ріш енню від 13.08.2010 року № 0012341750, та н арахованої у минулі періоди пені, не узгоджуються з норма ми діючого законодавства, а т ому є протиправними.
Таким чином з урахуванням н аведеного, нарахування штраф них санкцій відповідно до ак тів перевірки від 18 листопада 2010 року № 1374, від 20.09.2011 року № 1025/17-0 та п одаткових повідомлень-рішен ь від 18.11.2010 року № 0016271450/0, від 20.09.2011 рок у № 0008101750 є неправомірним, а т ому спірні податкові повідом лення-рішення підлягають ска суванню.
За приписами ст. 19 Конституц ії України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Згідно ст. 6 Конвенції про за хист прав людини і основопол ожних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 00 5 кожен має право на справедли вий і публічний розгляд його справи упродовж розумного с троку незалежним і безсторон нім судом, встановленим зако ном, який вирішить спір щодо й ого прав та обов'язків цивіль ного характеру або встановит ь обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього крим інального обвинувачення
Нормами ст. 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено); до бросовісно; розсудливо; з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у проце сі прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав, а тому порушен е право товариства з обмежен ою відповідальністю «Авид» п ідлягає захисту у встановлен ий ним спосіб.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Позов товариства з обмежен ою відповідальністю «Авид» д о державної податкової інспе кції у Амвросіївському район і про визнання дій неправомі рними та скасування податков их повідомлень-рішень від 18 ли стопада 2010 року № 0016271750/0 на суму 5 73 4,49 грн. та від 20 вересня 2011 року № 0008101750 на суму 499,25 грн. - задов ольнити повністю.
Скасувати податкове повід омлення-рішення державної по даткової інспекції у Амвросі ївському районі від 18 листопа да 2010 року № 0016271750/0 про застосуван ня до товариства з обмеженою відповідальністю «Авид» штр афних санкцій у розмірі 5 734,49 гр н.
Скасувати податкове повід омлення-рішення державної по даткової інспекції у Амвросі ївському районі від 20 вересня 2011 року № 0008101750 про застосува ння до товариства з обмежено ю відповідальністю «Авид» шт рафних санкцій у розмірі 499,25 гр н.
Зобов' язати державну под аткову інспекцію у Амвросіїв ському районі спрямувати кош ти сплачені товариством з об меженою відповідальністю «А вид» згідно платіжному доруч енню від 20.04.2010 року № 2 на суму 12 682,0 0 грн., платіжному дорученню ві д 20.04.2010 року № 3 на суму 2 496,25 грн., кви танції від 20.04.2010 року № 2097.507.1 на сум у 6000,00 грн., квитанції від 07.12.2010 рок у № 2238.239.1 на суму 5 140,00 грн. та квита нції від 07.12.2010 року № 2238.239.3 на суму 140,00 грн. у відповідності до їх п ризначення, а саме: в погашенн я узгоджених податкових зобо в' язань згідно розрахунку с уми податку з власників тран спортних засобів та інших са мохідних машин і механізмів за 2009 рік від 27.01.2009 року № 438, розрах унку суми податку з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин і механ ізмів за 2010 рік від 23.02.2010 року № 9000439559 разом з штрафними санкц іями та пенею.
Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено в присутності представни ків товариства з обмеженою в ідповідальністю «Авид» та де ржавної податкової інспекці ї у Амвросіївському районі 17 с ічня 2012 року. Повний текст пост анови виготовлений 21 січня 2012 р оку.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови, з подач ею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб , які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2012 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21073975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні