Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а-0770/1739/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа №  2а-0770/1739/11

Ряд стат. звіту № 8.1.5

Код 05

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2011 року                                                                                        м. Ужгород

          Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилка С.Є.,

при секретарі судового засідання Скуба В.І.

за участю сторін:

представника позивача –не з'явився;

представника відповідача –не з'явився;

та прокурора –не з'явився  

          розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського  окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Ужгородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції у Закарпатській області до Приватного підприємства «Реімпекс плюс»про стягнення заборгованості у розмірі 13556,50 грн.,  –

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 15 листопада 2011 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 18 листопада 2011 року.   

До Закарпатського окружного адміністративного суду звернувся Ужгородський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції у Закарпатській області з позовною заявою до Приватного підприємства «Реімпекс плюс», якою просить, стягнути з приватного підприємства «Реімпекс плюс»податковий борг у розмірі 13556,50 грн..

Свої вимоги позивач мотивує наступним. За Приватним підприємством «Реімпекс плюс»рахується податковий борг у розмірі 13556,50 грн., з якого 5542,63 грн. податку на прибуток та 8013,87 грн. податку на додану вартість. Податковий борг виник на підставі податкових повідомлень-рішень та податкових деклараціях.        

15 листопада 2011 року до суду надійшли заяви від представника позивача та прокурора, відповідно до яких останні просять розглянути справу без участі представника позивача та прокурора на підставі наявних матеріалів у справі (а.с.а.с. 66, 67).

В судові засідання, що проходили 26 липня 2011 року та 15 листопада 2011 року відповідач не забезпечив явку свого представника, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Відповідачем не надано суду заперечень проти позову та інших доказів, які у нього є.

Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.

Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.  

В судовому засіданні встановлено, що Приватне підприємство «Реімпекс плюс»було зареєстроване 20 грудня 2001, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців (а.с. 19). Місцезнаходженням відповідача є: 89425, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Підгорб, вул. Центральна, буд. 2 «а».

Щодо податку на прибуток підприємств.

Відповідно до акту № 979/15-1 від 14 травня 2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету, перевіркою встановлено несвоєчасність сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств в розмірі 11002 грн. (а.с. 22).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008611540/0 від 26 травня 2010 року, яким накладено штраф у розмірі 50 відсотків узгодженої суми податкового зобов'язання сплаченої з затримкою, що складає 5501 грн.. Вказане податкове повідомлення-рішення відповідач отримав 31 травня 2010 року, що підтверджується відповідною відміткою на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с. 21). Відповідач частково, у розмірі 202,64 грн. сплатив податкове зобов'язання, у зв'язку з чим, заборгованість по вказаному податковому повідомленні-рішенні становить 5298,36 грн. Також відповідачеві було нараховано пеню в розмірі 2,27 грн.. Вказані обставини підтверджуються довідкою про стан розрахунків з бюджетом (а.с. 12).        

Крім того, відповідачем було подано декларації з податку на прибуток підприємств за півріччя 2010 року № 68651, яким визначено податкове зобов'язання в розмірі 121 грн. та за 2010 рік № 48837, яким визначено податкове зобов'язання в розмірі 121 грн..

Отже, загальна сума податкового боргу з податку на прибуток підприємств становить 5542,63 (5298,36+2,27+121+121=5542,63) грн..

Вказана заборговані сит також підтверджується й обліковою карткою платника (а.с. 15).

Щодо податку на додану вартість.

Відповідно до акту № 1658/15-2 від 09 липня 2009 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства, перевіркою встановлено порушення граничних термінів сплати податку на додану вартість в розмірі 13120 грн. (а.с. 32).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003231640/0 від 16 липня 2009 року, яким визначено суму штрафу в розмірі 50 відсотків узгодженої суми податкового зобов'язання сплаченої з затримкою, що складає 6560 грн. (а.с. 29).

31 серпня 2009 року було складено акт № 604 про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення, у зв'язку з незнаходженням за адресою (а.с. 31).

Відповідач частково, у розмірі 2269,10 грн. сплатив податкове зобов'язання, у зв'язку з чим, заборгованість по вказаному податковому повідомленні-рішенні становить 4290,90 грн.. Також відповідачеві було нараховано пеню в розмірі 382,17 грн.. Вказані обставини підтверджуються довідкою про стан розрахунків з бюджетом (а.с. 12).     

Відповідно до акту № 2485/15-2 від 27 жовтня 2009 року про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства, перевіркою встановлено порушення граничних термінів сплати податку на додану вартість в розмірі 3768 грн. (а.с. 35).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004661640/0 від 06 листопада 2009 року, яким визначено суму штрафу в розмірі 10 відсотків узгодженої суми податкового зобов'язання сплаченої з затримкою, що складає 376,8 грн. (а.с. 34). Вказане рішення отримала уповноважена особа підприємства, що підтверджується відповідною відміткою на корінці (а.с. 34).

Відповідно до акту № 1825/15-2 від 06 серпня 2010 року про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість, перевіркою встановлено, що відповідачем заявлено суму податку на додану вартість в розмірі 2964 грн. до бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Однак, підприємство мало обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів), за наслідками якого подається заява про повернення суми бюджетного відшкодування.  У зв'язку з чим збільшується сума, що підлягає зарахуванню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду на 2964 грн. та зменшується сума, що підлягала бюджетному відшкодуванню шляхом зарахування у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів на 2964 грн. (а.с. 38).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002871640/0 від 11 серпня 2010 року, яким відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2964 грн. (а.с. 37). Вказане рішення отримала уповноважена особа підприємства, що підтверджується відповідною відміткою на корінці (а.с. 37).

Отже, загальна сума податкового боргу по податку на додану вартість становить 8013,87 (4290,9+382,17+376,8+2964=8013,87) грн..

Вказана заборгованість також підтверджується й обліковою карткою платника (а.с. 17).

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача становить 13556,50 (5542,63+8013,87=13556,50) грн..

Відповідно до статей  4 та 9  Закону України «Про систему оподаткування»за № 1251-XII від 25 червня 1991 року, який діяв на час виникнення спірних відносин (надалі Закон України № 1251-ХІІ) платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані  сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до статті 1 пункту 1.3 Закону України  «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III від 21 грудня 2000 року, який діяв на час виникнення спірних відносин (надалі Закон України № 2181-III) податковий борг (недоїмка) - податкове  зобов'язання  (з урахуванням   штрафних   санкцій   за  їх  наявності),  самостійно узгоджене  платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому  порядку,  але  не сплачене у встановлений строк, а також пеня,  нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до статті 1 пункту 1.2 Закону України № 2181-III податкове  зобов'язання –зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки,  визначені цим Законом або іншими  законами України.

Відповідно до статті 5 пункту 5.3. підпункту 5.3.1. Закону України  № 2181-III  платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. Уразі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»-«в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до статті 5 пункту 5.2. підпункту до 5.2.1. Закону України № 2181-III податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до статті 5 пункту 5.4 підпункту 5.4.1 Закону України № 2181- II узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до статті 17 пункту 17.1 підпункту 17.1.7 Закону України № 2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до статті 16 пункту 16.1 підпункту 16.1.1 Закону України № 2181-III після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до статті 7 пункту 7.7 підпункту 7.7.5 Закону України «Про податок на додану вартість»за № 168/97-ВР від 3 квітня 1997 року, який діяв на час виникнення спірних відносин (надалі Закон України № 168/97-ВР) протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.

Відповідно до статті 7 пункту 7.7 підпункту 7.7.11 Закону України № 168/97-ВР особа, яка мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів) не має права на отримання бюджетного відшкодування.

Зважаючи на вказані норми Законів, враховуючи обставини, встановлені судом, позовні вимоги слід задовольнити.

Керуючись статтями  11, 70, 71, 86, 160-163 КАС України, суд  –

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву Ужгородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства «Реімпекс плюс» –задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Реімпекс плюс» (89425, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Підгорб, вул. Центральна, будинок 2 «А», ідентифікаційний код 31826175) податковий борг у розмірі 13556,50 (тринадцяти тисяч п'ятисот п'ятдесяти шести грн. 50 коп.) грн..

          Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з  одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          Головуючий                                                                                          Гаврилко С.Є.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21074658
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1739/11

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 01.07.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 15.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні