ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" грудня 2011 р. Справа № 2a-3469/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
за участю секретаря Хоми О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську до приватного підприємства «Леган»про стягнення податкового боргу в розмірі 916267, 66 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
26.10.2011 року Державна податкова інспекція в місті Івано-Франківську (далі – позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Леган» (далі – відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 916267,66 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення підпункту 16.1.4 пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України, Закону України «Про систему оподаткування», Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» не сплатив податкові зобов'язання з податку на прибуток в сумі 583924,69 гривень, податку на додану вартість в сумі 332342,97 гривень. Загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом становить 916267,66 гривень.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак на адресу суду направив клопотання, в якому просив розгляд справи проводити без його участі, а позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач, в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що 07.11.2005 року Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради здійснено державну реєстрацію Приватного підприємства «Леган», що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідача взято на податковий облік Державною податковою інспекцією в місті Івано-Франківську.
26.05.2009 року Державною податковою інспекцією в місті Івано-Франківську проведено документальну невиїзну перевірку відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських операцій з Досірнім підприємством «Львівський хлібозавод №5» відкритого акціонерного товариства «Концерн Хлібпром» за період з 01.01.2006 року до 31.12.2008 року. За результатами проведеної перевірки складено акт за №6358/23-1/338859401 (а.с.8-22).
За наслідками розгляду зазначеного акту документальної перевірки позивачем, 29.05.2009 року винесено податкове повідомлення-рішення за №0000342301/0, яким визначено відповідачу грошові зобов'язання з сплати податку на додану вартість в розмірі 289 834 гривень, в тому числі 144 917 гривень за основним зобов'язанням та 144917 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями, а також винесено податкове повідомлення-рішення за №0000352301/0, яким визначено грошові зобов'язання відповідача з сплати податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 511 304 гривень, в тому числі за основним платежем 255 652 гривні та за штрафними (фінансовими) санкціями - 255 652 гривень (а.с.23).
Зазначені податкові повідомлення-рішення 29.05.2009 року отримані посадовою особою відповідача та в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалися.
Також на момент винесення вищевказаних податкових повідомлень-рішень за відповідачем обліковувався несплачений податковий борг, на суму якого 22.06.2006 року виставлена друга податкова вимога, яка відповідачем залишена без виконання (а.с.6).
Суд зазначає, що спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами чинним на момент виникнення відносин формування грошових зобов'язань з сплати податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств між сторонами в даній справі був Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а чинним законом, що визначав принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників був Закон України «Про систему оподаткування».
Пунктами 1, 3 частини 1 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування» податок на додану вартість, податок на прибуток приватних підприємств віднесено до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів). Стаття 4 цього ж Закону визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до підпункту «б» пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» на позивача як на контролюючий орган покладено обов'язок самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, що і було зроблено позивачем за наслідками проведеної документальної перевірки 26.05.2009 року.
Згідно підпункт 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 вказаного Закону була регламентована процедура апеляційного узгодження податкових зобов'язань, визначених контролюючим органом, яка відповідачем за вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями не здійснювалася.
Таким чином, грошові зобов'язання відповідача з сплати податку на додану вартість в розмірі 289 834 гривень та зобов'язання з сплати податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 511 304 гривень є узгодженими 29.05.2009 року у відповідності до підпункт 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який підлягає застосуванню до даних правовідносин.
Згідно з абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Як наслідок відповідач був зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом строку з 30 травня до 9 червня 2009 року.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
За таких обставин, грошові зобов'язання відповідача з сплати податку на додану вартість в розмірі 289 834 гривень та зобов'язання з сплати податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 511 304 гривень утворюють собою суму податкового боргу відповідача з 10.06.2009 року, який відповідачем не сплачено.
Відповідно до підпункту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пунктом 1.4 статті 1 вказаного Закону пеня визначена, як плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання.
Підпунктом 16.4.1 пункту 16.4 статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України.
Відповідно підпункту 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно пункту 129.4. цієї статті даного Кодексу пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Судом встановлено, що позивачем на суму податкового боргу відповідача, у відповідності до зазначених норм нарахована пеня за податком на прибуток в розмірі 72 620,69 гривень та за податком на додану вартість – 42451,55 гривень.
Загальна сума податкового боргу відповідача, яка ним не сплачена складає 916 267, 66 гривень.
На час звернення органу державної податкової служби до суду з вказаними позовними вимогами відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, за правилами якого підлягають вирішенню позовні вимоги про стягнення сум податкового боргу відповідача.
Відповідно пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового Кодексу передбачено стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків вимоги.
Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Згідно пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума заборгованості є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено.
Таким чином, суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути в дохід державного бюджету України з рахунків у банках, що обслуговують приватне підприємство "Леган" (ідентифікаційний номер 33859401) та за рахунок готівки, що йому належить податковий борг в розмірі 916 267 (дев'ятсот шістнадцять тисяч двісті шістдесят сім) гривень 66 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 12.12.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21074887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні