Постанова
від 24.01.2012 по справі 2а-6242/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

24 січня 2012 року           2а-6242/11/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді  Панової Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу    

за позовом              Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської                    

                    області

  

до           Обслуговуючого кооперативу «Солодка Ожина»

про                          припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція в Обухівському районі Київської області з позовом до Обслуговуючого кооперативу «Солодка Ожина»про припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в Обухівському районі Київської області, проте не подає до податкового органу податкової звітності з травня 2010 року, тобто відповідач більше року не звітується до податкового органу, що відповідно до частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є підставою для припинення юридичної особи.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 28.12.2011 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 24.01.2012.

Уповноважені представники сторін у судове засідання 24.01.2012 не з'явились.

Від позивача до суду надійшло клопотання про здійснення розгляду справи за відсутності представника податкового органу.

Відповідач був належним чином повідомлений судом про дату, час та місце судового розгляду, за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців: Київська область, м. Обухів, вул. Миру, буд. 9-А.

До суду повернуто конверт з довідкою поштового відділення ф. 20 –«не зареєстровані».

Відповідно до частини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Згідно з частиною одинадцятою статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про отримання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи вказаної правової норми, суд здійснює розгляд даної справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з таких підстав.

Як вбачається з наявної в матеріалах справи копії Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, Обслуговуючий кооператив «Солодка Ожина»27.08.2007 зареєстровано Обухівською районною державною адміністрацією Київської області як юридична особа (ідентифікаційний код 35161966), про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за № 13421020000001737.

Відповідно до довідки Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області від 04.09.2007 № 327/2792, відповідач перебуває на обліку як платник податків з 04.09.2007 за № 2792.

Згідно з довідкою Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області від 20.12.2011 № 3131/9/151, відповідач не подає податкової звітності до податкового органу з травня 2010 року. Крім того, відповідно до довідки Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області від 19.12.2011 № 1895/10/24-009 у відповідача заборгованість по платежах до бюджету відсутня.

Згідно з частиною першою статті 33 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Статтею 35 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»встановлено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості про внесення такого запису.

Відповідно до частини першої статті 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Згідно з частиною другою статті 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Частинами третьою, четвертою та п'ятою  статті 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»встановлені наслідки постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, а саме - державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.  З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону. Суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Виходячи з аналізу наведених норм, вбачається, що підставами для припинення юридичної особи в результаті ліквідації є: рішення, прийняте засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом; судове рішення; рішенням органу державної влади, прийняте у випадках, передбачених законом.

При цьому, вказані підстави мають однакові правові наслідки, а саме створення ліквідаційної комісії, проведення ліквідаційної процедури, внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, повідомлення органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису для проведення вказаними органами відповідних заходів стосовно припинення юридичної особи.

Відповідно до статті 18 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Як вбачається з наявного в матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 13.12.2011 щодо Обслуговуючого кооперативу «Солодка Ожина», ідентифікаційний код - 35161966, містяться наступні відомості - юридична особа  знаходиться у стані припинення підприємницької діяльності.

Таким чином, відповідач на час розгляду справи вже знаходиться у стані припинення, а тому, підстави для прийняття додатково судового рішення щодо припинення юридичної особи – відсутні.

Проте, позивачем при зверненні до суду з позовом про припинення юридичної особи – Обслуговуючого кооперативу «Солодка Ожина»не враховано даної обставини.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову, - відмовити.     .

          Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.  

          У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.  

          Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 Панова Г. В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2012
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21075159
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6242/11/1070

Постанова від 24.01.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні