Постанова
від 05.10.2010 по справі 2а-583/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2010 року Справа № 2а-583/10/1170

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого судді Черни ш О.А., при секретарі судового засідання Оводенко І.О., розгл янувши у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді ад міністративну справу за позо вом Олександрійської об' єд наної державної податкової і нспекції до державного реєст ратора виконавчого комітету Олександрійської міської ра ди Кіровоградської області, приватного підприємства "Юрк онсалт", державного реєстрат ора виконавчого комітету Вас ильківської міської ради Киї вської області про визнання недійсними змін, зобов' язан ня вчинити певні дії, визнанн я неправомірними дій, -

В С Т А Н О В И В:

Олександрійська об' єд нана державна податкова інсп екція (надалі - Олександрійсь ка ОДПІ) звернулася до суду з п озовом до державного реєстра тора виконавчого комітету Ол ександрійської міської ради Кіровоградської області, пр иватного підприємства "Юркон салт" (надалі - ПП "Юрконсалт"), в якому просить визнати недій сним запис від 29.01.10 №4986457 про держ авну реєстрацію ПП "Юрконсал т", ідентифікаційний код 31243095, зо бов' язати державного реєстратора виконавчого ком ітету Олександрійської місь кої ради Кіровоградської обл асті зробити реєстраційну ді ю "внесення змін до відомосте й про юридичну особу, що не пов ' язані зі зміною в уста новчих документах", якою внес ти до Єдиного Державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців інформа цію про попереднє місцезнахо дження ПП "Юрконсалт", визнати неправомірними дії посадови х осіб ПП "Юрконсалт" щодо над ання недостовірних даних.

Позов мотивовано тим, що ПП "Юрконсалт", будучи зареєстро ваним у м. Василькові Київс ької області, надало держав ному реєстратору завідомо не правдиву інформацію про змін у свого місцезнаходження на м. Олександрію, вул. Леніна, 27, у зв' язку з чим державним реє стратором виконавчого коміт ету Олександрійської місько ї ради було внесено до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців запис №4986457 від 29.01.10 про в несення змін до відомостей п ро юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах, щодо зміни юрид ичної адреси ПП "Юрконсалт". Ос кільки перевіркою, проведено ю працівниками податкової мі ліції Олександрійської ОДПІ , встановлено відсутність ПП "Юрконсалт" за вказаною адрес ою, це, на думку позивача, є під ставою про визнання недійсни м запису від 29.01.10 №4986457 про держав ну реєстрацію ПП "Юрконсалт" т а зобов' язання державного р еєстратора виконавчого комі тету Олександрійської міськ ої ради Кіровоградської обла сті зробити реєстраційну дію "внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов ' язані зі зміною в уста новчих документах", якою внес ти до Єдиного Державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців інформа цію про попереднє місцезнахо дження ПП "Юрконсалт", а також для визнання неправомірним и дій посадових осіб ПП "Юрко нсалт" щодо надання недостов ірних даних.

У ході судового розгляду сп рави позивач неодноразово зм інював свої позовні вимоги. У судовому засіданні 17.06.10 предс тавник позивача сформулювал а кінцеві позовні вимоги так им чином:

- визнати недійсними зміни д о відомостей про юридичну ос обу ПП "Юрконсалт", що не пов'яз ані із змінами в установчих д окументах (запис №13561070005000348 від 02.12. 09), внесені державним реєстрат ором виконавчого комітету Ва сильківської міської ради Ки ївської області;

- зобов'язати державного реє стратора виконавчого коміте ту Олександрійської міської ради Кіровоградської област і скасувати запис №13561070005000348 від 02 .12.09 "Внесення змін до відомосте й про юридичну особу, що не пов 'язані зі зміною в установчих документах";

- зобов' язати державного р еєстратора виконавчого комі тету Олександрійської міськ ої ради Кіровоградської обла сті зробити реєстраційну дію "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов ' язані зі зміною в уста новчих документах", якою внес ти до Єдиного Державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців інформа цію про попереднє місцезнахо дження ПП "Юрконсалт";

- визнати неправомірними ді ї посадових осіб ПП "Юрконсал т" щодо надання недостовірни х даних.

Відповідач 1 - державний реє стратор виконавчого комітет у Олександрійської міської р ади - у письмових заперечення х та у судовому засіданні поз ов не визнав, посилаючись на б езпідставність пред' явлен их до нього вимог та дотриман ня вимог Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців" при внесенні оспор юваних позивачем змін до від омостей про юридичну особу, щ о не пов'язані із змінами в ус тановчих документах.

Відповідач 2 - ПП "Юрконсалт" - викликався до суду повістка ми, які направлялися за його м ісцезнаходженням, вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, однак вони п овернуті відділенням зв'язку за неможливістю їх вручення адресату, який відсутній за м ісцезнаходженням.

Згідно з частиною 11 статті 35 КАС України у разі поверненн я поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .

Ухвалою суду від 17.06.10 залучен о до участі у справі в якості т ретього відповідача державн ого реєстратора виконавчого комітету Васильківської міс ької ради Київської області. Відповідач - 3, будучи належни м чином повідомлений про дат у, час та місце судового розгл яду (а. с. 69, 80) у судове засідання не з'явився, про причини непри буття суд не повідомив.

Виходячи з положень ч.4 ст.128 К АС України, справа розглядає ться за відсутності відповід ача - 2, відповідача -3, на підста ві наявних у ній доказів.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши пояснення предс тавників позивача та відпові дача-1, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив такі обставини та прийшов до таких висновків.

У судовому засіданні встан овлено, що приватне підприєм ство "Юрконсалт" 10.01.01 зареєстро вано як юридична особа Печер ською районною державною адм іністрацією м. Києва, до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців 04.11.05 включено держав ним реєстратором Печерської районної у м. Києві державної адміністрації.

28.11.05 ПП "Юрконсалт" знято з обл іку державного реєстратора П ечерської районної у м. Києві державної адміністрації, а 28. 11.05 ПП "Юрконсалт" взято на облі к державним реєстратором вик онавчого комітету Васильків ської міської ради Київської області.

Оглядом реєстраційної спр ави ПП "Юрконсалт" встановлен о, що 30.11.09 його уповноваженою ос обою - директором Степакови м О.В. - державному реєстрато ру виконавчого комітету Васи льківської міської ради Київ ської області подано реєстра ційну картку форми №4 на внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців, а саме на вн есення змін до відомостей пр о місцезнаходження юридично ї особи, в якій місцезнаходже нням зазначено адресу: Кіров оградська область, м. Олексан дрія, площа Леніна, 27. До реєстр аційної картки Степаковим О.В. додано рішення №1 від 13.11.09 про зміну місцезнаходження ПП "Юрконсалт" та свідоцтво пр о його державну реєстрацію.

У зв' язку з цим державним р еєстратором виконавчого ком ітету Васильківської місько ї ради Київської області 02.12.09 п роведено державну реєстраці ю зміни місцезнаходження юри дичної особи, про що ПП "Юрконс алт" видано свідоцтво до держ аву реєстрацію юридичної осо би серії А01 №245392 та до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців внесено запис №13561070005000348 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах - про зміну місц езнаходження юридичної особ и (а. с. 95-97). 09.12.09 ПП "Юрконсалт" знято з обліку державного реєстра тора виконавчого комітету Ва сильківської міської ради Ки ївської області, а реєстраці йну справу на підставі ст.14 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" на правлено до державного реєст ратора виконавчого комітету Олександрійської міської ра ди, яким 16.12.09 ПП "Юрконсалт" взят о на облік.

Відповідно до рапорту опер уповноваженого ВПСУСП ВПМ Ол ександрійської ОДПІ Моцно го Є.С. від 22.12.09 за адресою: м. О лександрія, площа Леніна, 27 ПП "Юрконсалт" не знаходиться. (а .с. 3) Відповідно до довідки зас тупника начальника ВПМ Олекс андрійської ОДПІ №707/26-31 від 25.12.09 м ісцезнаходження ПП "Юрконсал т", зареєстрованого за адресо ю м. Олександрія, площа Леніна , 27, не встановлено (а.с. 4).

Обґрунтовуючи своє право н а звернення до суду з даним по зовом, позивач посилається н а п.17 ч.1 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", відповідно до якої о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду з позовами про скасув ання державної реєстрації су б' єктів підприємницької ді яльності.

Оцінюючи зазначені доводи позивача, суд виходить з того , що відповідно до п.8 ч.1 ст. 3 КАС України позивачем в адмініс тративному процесі є особа, н а захист прав, свобод та інтер есів якої подано адміністрат ивний позов до адміністратив ного суду, а також суб'єкт влад них повноважень, на виконанн я повноважень якого подана п озовна заява до адміністрати вного суду;

Згідно з вимогами ч. 2 ст.19 Кон ституції України органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Відповідний обов'язок закр іплює і ч. 1 ст. 13 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні", відповідно до як ої посадові особи органів де ржавної податкової служби зо бов'язані дотримувати Консти туції і законів України, інши х нормативних актів, прав та о хоронюваних законом інтерес ів громадян, підприємств, уст анов, організацій, забезпечу вати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мір ою використовувати надані їм права.

Зокрема, функції державних податкових інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нних та об'єднаних державних податкових інспекцій перед бачені ст. 10 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні", а права органів де ржавної податкової інспекці ї закріплені ст. 11 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні".

Аналіз вищевикладених нор м права свідчить про те, що чин ним законодавством не передб ачено право органів державно ї податкової служби на зверн ення до суду з вимогами про ви знання недійсними змін до ві домостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в у становчих документах, чи зоб ов' язання державного реєст ратора вчиняти будь-які реєс траційні дії чи скасовувати записи в реєстрі.

Крім того, відповідно до чин ного законодавства, зокрема, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців " органи державної податково ї служби не належать до кола о сіб, які мають право вимоги пр о визнання недійсним запису у Єдиному державному реєстрі чи визнання недійсними змін до відомостей про юридичну о собу, що не пов'язані із змінам и в установчих документах.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" (надалі - Закон) державна реєстрація ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців - засвідчення факту створення або припине ння юридичної особи, засвідч ення факту набуття або позба влення статусу підприємця фі зичною особою, а також вчинен ня інших реєстраційних дій, я кі передбачені цим Законом, ш ляхом внесення відповідних з аписів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів включає, зокрема: перевірк у комплектності документів, які подаються державному реє стратору, та повноти відомос тей, що вказані в реєстраційн ій картці; перевірку докумен тів, які подаються державном у реєстратору, на відсутніст ь підстав для відмови у прове денні державної реєстрації; внесення відомостей про юрид ичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного держа вного реєстру; оформлення і в идачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдин ого державного реєстру. (ч.4 ст . 4 Закону)

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону відомості про юридичну особ у або фізичну особу - підприєм ця включаються до Єдиного де ржавного реєстру шляхом внес ення записів на підставі від омостей з відповідних реєстр аційних карток та відомостей , що надаються юридичними осо бами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстр аційної справи згідно із зак онодавством України.

Згідно з положеннями части н 1 та 2 ст. 19 Закону (в редакції, д іючій на момент виникнення с пірних відносин), якою врегул ьовано порядок внесення змін до відомостей про юридичну о собу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, у разі, як що зміна відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до устан овчих документів юридичної о соби або не підлягає державн ій реєстрації, виконавчий ор ган юридичної особи або упов новажена ним особа зобов'яза ний подати (надіслати рекоме ндованим листом) державному реєстратору за місцезнаходж енням реєстраційної справи ю ридичної особи заповнену реє страційну картку про внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі. У р азі, якщо подається (надсилає ться) реєстраційна картка пр о внесення змін до відомосте й про місцезнаходження юриди чної особи, до неї додається с відоцтво про державну реєстр ацію юридичної особи.

Державному реєстратору за бороняється вимагати додатк ові документи для внесення з мін до відомостей про юридич ну особу, які містяться в Єдин ому державному реєстрі, якщо вони не передбачені частино ю першою цієї статті.

Наведене свідчить, що право м подачі державному реєстрат ору відповідних змін до відо мостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в уста новчих документах наділені о соби, уповноважені діяти від імені юридичної особи (викон авчого органу), а на державног о реєстратора покладаються п овноваження щодо внесення до Єдиного державного реєстру відповідних записів щодо цих відомостей.

Суд зауважує, що Законом не передбачено обов'язок держав ного реєстратора перевіряти дійсність відомостей про зм іну місцезнаходження юридич ної особи, вказаних нею в реєс траційній картці на внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців.

Аналіз норм ст. 19 Закону, крім того, свідчить, що незнаходже ння юридичної особи за місце м реєстрації не може бути під ставою для визнання недійсни м запису про внесення змін до відомостей про неї чи скасув ання цього запису, а є підстав ою для внесення державним ре єстратором запису про відсут ність юридичної особи за її м ісцезнаходженням.

Так, відповідно до ч. 8 ст. 19 Зак ону, в редакції Закону від 16.03.06, у разі одержання державним р еєстратором від органу держа вної податкової служби повід омлення встановленого зразк а про відсутність юридичної особи за її місцезнаходження м державний реєстратор зобов 'язаний у строк, що не перевищу є десяти робочих днів з дати о держання повідомлення від ор гану державної податкової сл ужби, направити рекомендован им листом юридичній особі по відомлення про необхідність подання державному реєстрат ору реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу. У повідомле нні зазначаються підстава йо го надіслання, найменування органу державної податкової служби, який надіслав повідо млення про відсутність юриди чної особи за її місцезнаход женням, та дата цього повідом лення. У разі повернення до де ржавного реєстратора рекоме ндованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсу тність юридичної особи за вк азаною адресою або неподання юридичною особою протягом м ісяця з дати направлення їй в ідповідного повідомлення ре єстраційної картки про підтв ердження відомостей про юрид ичну особу державний реєстра тор повинен внести до Єдиног о державного реєстру запис п ро відсутність юридичної осо би за її місцезнаходженням а бо запис про відсутність під твердження відомостей про юр идичну особу.

Встановлено, що Олександрі йською ОДПІ державному реєст ратору виконавчого комітету Олександрійської міської ра ди направлено повідомлення ф орми №18-ОПП №22 від 22.02.10 про відсут ність юридичної особи ПП "Юрк онсалт" за її місцезнаходжен ням для проведення заходів з гідно з ч.8 ст.19 Закону України " Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців" (а.с. 98).

Державним реєстратором ви конавчого комітету Олександ рійської міської ради на адр есу ПП "Юрконсалт" 26.02.10 направле но повідомлення про необхідн ість подання державному реєс тратору реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу. У зв'язк у з поверненням до державног о реєстратора рекомендовано го листа з відміткою відділе ння зв'язку про відсутність ю ридичної особи за вказаною а дресою до Єдиного державного реєстру 03.03.10 внесено запис №1445143 0006001335 про відсутність юридично ї особи за її місцезнаходжен ням. (а.с. 94 - 96).

Між тим, з позовними вимогам и про припинення юридичної о соби, що не пов'язано з її банк рутством, на підставі ч.2 ст.38 За кону позивач не звертався, до казів відсутності у ПП "Юркон салт" податкового боргу, витр ебуваних ухвалою суду від 17.06.10 , суду не надав.

Наведене свідчить, що, зверн увшись до суду з вимогами про визнання недійсними змін до відомостей про юридичну осо бу, що не пов'язані із змінами в установчих документах; зоб ов'язання державного реєстра тора скасувати запис №13561070005000348 в ід 02.12.09 "Внесення змін до відомо стей про юридичну особу, що не пов'язані зі зміною в установ чих документах"; зобов' язан ня державного реєстратора Ол ександрійської міської ради вчинити реєстраційну дію "Вн есення змін до відомостей пр о юридичну особу, що не пов' язані зі зміною в установч их документах", якою внести до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців інформацію п ро попереднє місцезнаходжен ня ПП "Юрконсалт", позивач не д овів правомірність обраного ним способу захисту інтере сів держави, як форму реаліза ції своїх владних повноважен ь.

Крім того, ці вимоги позивач а не ґрунтуються на нормах За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців", а тому не підлягають задоволе нню.

Звертаючись з позовними ви могами про визнання неправом ірними дій посадових осіб ПП "Юрконсалт" щодо надання недо стовірних даних державному р еєстратору, позивач не викла в жодних обставин в обґрунту вання цих вимог.

Відповідно до ч.4 ст. 50 КАС Укр аїни громадяни України, іноз емці чи особи без громадянст ва, їх об'єднання, юридичні осо би, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути від повідачами лише за адміністр ативним позовом суб'єкта вла дних повноважень:1) про тимчас ову заборону (зупинення) окре мих видів або всієї діяльнос ті об'єднання громадян; 2) про п римусовий розпуск (ліквідаці ю) об'єднання громадян; 3) про пр имусове видворення іноземця чи особи без громадянства з У країни; 4) про обмеження щодо р еалізації права на мирні зіб рання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших в ипадках, встановлених законо м.

Між тим, Закон України "Про д ержавну податкову службу в У країні" не наділяє органи дер жавної податкової служби пра вом оспорювати до суду дії по садових осіб суб' єктів госп одарювання, а тому таке зверн ення суперечить положенням ч .4 ст.50 КАС України,

На підтвердження недостов ірності інформації ПП "Юркон салт" про зміну свого місцезн аходження, наданої останнім державному реєстратору вико навчого комітету Васильківс ької міської ради Київської області, позивач посилається на результати перевірок, про ведених підрозділами податк ової міліції Олександрійськ ої ОДПІ, оформлені рапортом в ід 22.12.09 (а.с.3) та довідкою №707/26-31 від 25.12.09 (а.с. 4), відповідно до яких за місцем реєстрації: м. Олексан дрія, площа Леніна, 27, ПП "Юрконс алт" відсутнє. Крім того, як на доказ неправомірності дій о станнього позивач посилаєть ся на довідку державного від критого акціонерного товари ства "Інформаційно-обчислюва льний центр" - власника приміщ ення у м. Олександрія, площа Ле ніна, 27, з якої вбачається, що ПП "Юрконсалт" з приводу оформле ння оренди приміщення до ньо го не зверталось. (а.с. 5).

Однак, зазначені документи не є належними та допустимим и доказами на підтвердження факту неправомірності дій ві дповідачів.

Відповідно до ч. 4 ст.53 Закону особи, винні у внесенні до уст ановчих документів або інших документів, які подаються де ржавному реєстратору, завідо мо неправдивих відомостей, я кі підлягають внесенню до Єд иного державного реєстру, не суть відповідальність, встан овлену законом. Доказів прит ягнення посадових осіб ПП "Юр консалт" до відповідальності за внесення до документів, як і подаються державному реєст ратору, завідомо неправдивих відомостей, позивачем суду н е надано.

Враховуючи викладене, заяв лені позивачем у даній адмін істративній справі позовні в имоги є безпідставними, не ґр унтуються на законі, і тому з адоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову Олександр ійської об' єднаної державн ої податкової інспекції відм овити повністю.

Постанова суду набирає з аконної сили в порядку та стр оки, передбачені ст. 254 КАС Укра їни.

Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Кіровогра дський окружний адміністрат ивний суд шляхом подачі в 10-де нний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копі ї апеляційної скарги до суду апеляційної інстанцій.

Суддя Кіровоградсько го окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Повний текст пос танови складено 11.10.10.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2010
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21075340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-583/10/1170

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 23.02.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні