Постанова
від 05.12.2011 по справі 1170/2а-4311/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2011 року Справа № 1170/2а-4311/11

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі судді Черниш О.А., розглян увши у порядку письмового пр овадження адміністративну с праву за позовом Світловодсь кої об'єднаної державної под аткової інспекції до міськог о громадського формування з охорони громадського порядк у "Правопорядок" про припинен ня підприємницької діяльнос ті, -

В С Т А Н О В И В:

Світловодська об'єднана державна податкова інспекці я звернулася до суду з позово м до міського громадського ф ормування з охорони громадсь кого порядку "Правопорядок" п ро припинення його підприємн ицької діяльності з підстав неподання податкової звітно сті протягом року.

Позов мотивований неподан ням відповідачем протягом ро ку податкової звітності до о ргану державної податкової с лужби. Посилаючись на п.2 ст.9 За кону України "Про систему опо даткування", ст. 58 ГПК України, с т.ст.10, 11 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні", ст.ст. 33, 38 Закону України " Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців", позивач просить припинити підприємницьку ді яльність відповідача.

Сторони у судове засідання не прибули, при цьому предста вник позивача подав заяву пр о розгляд справи у письмовом у провадженні.

Відповідно до частини 6 стат ті 128 КАС України якщо немає пе решкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначе них цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участ ь у справі, хоча і були належни м чином повідомлені про дату , час і місце судового розгляд у, суд має право розглянути сп раву у письмовому провадженн і у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерт а.

Розглянувши справу у поряд ку письмового провадження за наявними у ній матеріалами, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків .

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К АС України передбачено, що юр исдикція адміністративних с удів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владни х повноважень у випадках, вст ановлених Конституцією та за конами України.

Частина 3 статті 6 КАС Україн и надає право суб' єкту влад них повноважень звернутися д о адміністративного суду у в ипадках, передбачених Консти туцією та законами України.

Наведені положення коресп ондуються із приписами п. 5 ч. 4 с т. 50 цього Кодексу, з яких, зокре ма випливає, що юридичні особ и, які не є суб' єктами владни х повноважень, можуть бути ві дповідачами в адміністратив ній справі лише за адміністр ативним позовом суб' єкта вл адних повноважень у випадка х, встановлених законом.

Суд зауважує, що стаття 11 Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні", якою було передбачено право орга нів державної податкової слу жби на звернення до суду з поз овною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкт а підприємницької діяльност і, та на яку посилається у дано му позові Світловодська ОДПІ , виключена на підставі Закон у України від 02.12.10 №2756-VI "Про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України у зв'язку з п рийняттям Податкового кодек су України", який набрав чинно сті 01.01.11.

Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20, пункту 67.2. ста тті 67 Податкового кодексу Укр аїни органи державної податк ової служби мають право у вип адках, встановлених законом, звертатися до суду щодо прип инення юридичної особи та пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця, про визнання недійсними установ чих (засновницьких) документ ів суб'єктів господарювання.

Судом встановлено, що міськ е громадське формування з ох орони громадського порядку " Правопорядок" з 28.01.03 взяте на по датковий облік у Світловодсь кій ОДПІ. (а.с. 5) Згідно з актом С вітловодської ОДПІ №40/Л-11 від 28 .09.11 востаннє відповідачем до о ргану державної податкової с лужби подано звіт про викори стання коштів неприбутковим и установами й організаціями за 2006 рік, №27675 від 16.01.07. (а.с. 6, 8-9).

Позивачем пред'явлено вимо гу про припинення підприємни цької діяльності відповіда ча на підставі підпункту 4 пун кту 2 статті 38 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців", а саме у зв'язку з н еподанням протягом року орга нам державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті відповідно до закону.

Між тим, згідно з нормами аб зацу 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" непода ння протягом року органам де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності від повідно до закону є підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и.

Відповідно до статті 3 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", який набув чинності 01.07.04, дія цього Закону поширюється на держав ну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організа ційно-правової форми, форми в ласності та підпорядкування , а також фізичних осіб - підпр иємців.

Законом можуть бути встано влені особливості державної реєстрації об'єднань громад ян (у тому числі професійних с пілок), благодійних організа цій, політичних партій, орган ів державної влади та органі в місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торг ово-промислових палат, фінан сових установ (у тому числі кр едитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій .

Об'єднання громадян, благод ійні організації, політичні партії, органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, асоціації органів місцевого самоврядування, б анки, торгово-промислові пал ати, фінансові установи (у том у числі кредитні спілки), бірж і, інші установи та організац ії, для яких законом встановл ені особливості державної ре єстрації, набувають статусу юридичної особи лише з момен ту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим З аконом.

Міністерство юстиції Укра їни та його територіальні ор гани здійснюють реєстрацію ( легалізацію) об'єднань грома дян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благо дійних організацій, політичн их партій, творчих спілок та ї х територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торг ово-промислових палат, асоці ацій органів місцевого самов рядування, інших установ та о рганізацій, визначених закон ом, та видають виписку з Єдино го державного реєстру, оформ лену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у рай онній, районній у містах Києв і та Севастополі державній а дміністрації за місцезнаход женням юридичної особи.

Пунктом 3 Прикінцевих полож ень Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів" передбачено, що закони, нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно з пунктом 1.4 Регламен ту передачі Міністерством юс тиції та його територіальним и органами державним реєстра торам даних про юридичних ос іб, затвердженого наказом Де ржавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва, Міністе рства юстиції України від 27.02.07 №23/74/5, зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 03.03.07 за №184/13451, об'єднання громадян, бла годійні організації, політич ні партії, місцеві осередки з ареєстрованих всеукраїнськ их та міжнародних громадськи х організацій, що є юридичним и особами, обласні, міські, рай онні організації та інші стр уктурні утворення політични х партій, що є юридичними особ ами, інші установи та організ ації, для яких Законом можуть бути встановлені особливост і державної реєстрації і які зареєстровані до набрання ч инності Законом України "Про внесення змін до Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" (№3575-IV від 16 бер езня 2006 року), подають безпосер едньо державному реєстратор у копію довідки про включенн я до Єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України (у разі її наявнос ті) та заповнену реєстраційн у картку форми №6, а також пред 'являють свідоцтво про реєст рацію або документ, який підт верджує їх легалізацію Мін'ю стом (територіальним органом ).

Таким чином, юридичні особи , для яких законом встановлен і особливості державної реєс трації, підлягають державній реєстрації у порядку, встано вленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців" з урахуванням особл ивостей, що передбачені для н их відповідним (спеціальним) законом.

Як вбачається з витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців, наданого державн им реєстратором виконавчого комітету Світловодської міс ької ради на запит позивача, м іське громадське формування з охорони громадського поря дку "Правопорядок" до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців не внесено. (а.с. 7).

Воднораз, відповідач включ ений до Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України, про що свідчит ь відповідний витяг з ЄДРПОУ , наданий на запит суду Головн им управлінням статистики у Кіровоградській області. (а.с . 22)

Судом встановлено, що міськ е громадське формування з ох орони громадського порядку " Правопорядок" створено відпо відно до Закону України "Про у часть громадян в охороні гро мадського порядку і державно го кордону".

Згідно з частиною 1 статті 1 в казаного Закону громадяни Ук раїни відповідно до Конститу ції України мають право ство рювати в установленому цим З аконом порядку громадські об 'єднання для участі в охороні громадського порядку і держ авного кордону, сприяння орг анам місцевого самоврядуван ня, правоохоронним органам, Д ержавній прикордонній служб і України та органам виконав чої влади, а також посадовим о собам у запобіганні та припи ненні адміністративних прав опорушень і злочинів, захист і життя та здоров'я громадян, і нтересів суспільства і держа ви від протиправних посягань , а також у рятуванні людей і м айна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обста вин (далі - громадські формува ння з охорони громадського п орядку і державного кордону) . Громадські формування з охо рони громадського порядку і державного кордону можуть бу ти створені на засадах грома дської самодіяльності як зве дені загони громадських форм увань, спеціалізовані загони (групи) сприяння міліції та Де ржавній прикордонній службі України, асоціації громадсь ких формувань тощо.

Частиною 4 статті 3 цього Зак ону передбачено, громадські формування з охорони громадс ького порядку і державного к ордону не мають права займат ися підприємницькою або іншо ю діяльністю з метою одержан ня прибутку.

Воднораз, за визначенням, на веденим у статті 42 Господарсь кого кодексу України, підпри ємництво - це самостійна, ініц іативна, систематична, на вла сний ризик господарська діял ьність, що здійснюється суб'є ктами господарювання (підпри ємцями) з метою досягнення ек ономічних і соціальних резул ьтатів та одержання прибутку .

Таким чином, оскільки діяль ність відповідача не має мет ою одержання прибутку, тому в ін не є суб' єктом підприємн ицької діяльності, а вимога п озивача про припинення його підприємницької діяльності є юридично необґрунтованою та безпідставною.

Відповідно до частин 1, 4 стат ті 6 Закону України "Про участь громадян в охороні громадсь кого порядку і державного ко рдону" для реєстрації громад ського формування з охорони громадського порядку і держа вного кордону його засновник и подають до відповідного ви конавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради за місцем його дія льності рішення про його ств орення, підтримане відповідн им органом внутрішніх справ чи підрозділом Державної при кордонної служби України, уз годжене з цими органами поло ження (статут), інформацію про склад керівного органу, а так ож список членів формування. Реєстраційні документи, заз начені у частині першій цієї статті, розглядаються відпо відним виконавчим органом сі льської, селищної, міської, ра йонної у місті ради у місячни й термін з дня їх надходження . У разі потреби орган, який зд ійснює реєстрацію, проводить перевірку відомостей, зазна чених у поданих йому докумен тах. Рішення про реєстрацію а бо відмову в ній повідомляєт ься засновникові письмово у 10-денний термін з дня прийнятт я відповідного рішення.

Судом встановлено, що міськ е громадське формування з ох орони громадського порядку " Правопорядок" зареєстроване виконавчим комітетом Світло водської міської ради Кірово градської області 15.01.03 №119. (а.с. 38).

Відповідно до статті 8 Закон у України "Про участь громадя н в охороні громадського пор ядку і державного кордону" ді яльність громадського форму вання з охорони громадського порядку і державного кордон у може бути припинена шляхом примусового розпуску або са морозпуску відповідно до зак ону. У разі порушення громадс ьким формуванням вимог чинно го законодавства щодо його д іяльності за заявою реєструю чого органу або прокурора йо го діяльність може бути забо ронена за рішенням суду у вст ановленому законом порядку. Суд розглядає заяву реєструю чого органу або прокурора пр о заборону діяльності громад ського формування і приймає відповідне рішення у термін до 30 днів з моменту надходженн я заяви до суду.

Отже, Закон України "Про уча сть громадян в охороні грома дського порядку і державного кордону", який є спеціальним и у спірних правовідносинах, не передбачає такої підстав и для припинення діяльності громадського формування з ох орони громадського порядку і державного кордону, як непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Наведене свідчить, що закон одавство України не передбач ає повноваження податкового органу на звернення до суду з позовом про припинення підп риємницької діяльності гром адського формування з охорон и громадського порядку, яке д о того ж не є суб'єктом підприє мницької діяльності.

За вказаних обставин суд ді йшов висновку про безпідстав ність позовних вимог та про в ідмову у їх задоволенні.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініст ративного позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку подання апеляційн ої скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги постанова с уду, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10-ден ний строк з дня отримання її к опії апеляційної скарги, з од ночасним надісланням копії а пеляційної скарги до суду ап еляційної інстанції.

Суддя Кіровоградсько го окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21075396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-4311/11

Ухвала від 25.11.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 05.12.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні