КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2011 року Справа № 1170/2а-4308/11
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі судді Черниш О.А., розглян увши у порядку письмового пр овадження адміністративну с праву за позовом Світловодсь кої об'єднаної державної под аткової інспекції до клубу к онфу "Дао" про припинення підп риємницької діяльності, -
В С Т А Н О В И В:
Світловодська об'єднана державна податкова інспекці я звернулася до суду з позово м до клубу конфу "Дао" про прип инення його підприємницької діяльності з підстав непода ння податкової звітності про тягом року.
Позов мотивований неподан ням відповідачем протягом ро ку податкової звітності до о ргану державної податкової с лужби. Посилаючись на п.2 ст.9 За кону України "Про систему опо даткування", ст. 58 ГПК України, с т.ст.10, 11 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні", ст.ст. 33, 38 Закону України " Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців", позивач просить припинити підприємницьку ді яльність відповідача.
Сторони у судове засідання прибули, при цьому представн ик позивача подав заяву про р озгляд справи у письмовому п ровадженні.
Відповідно до частини 6 стат ті 128 КАС України якщо немає пе решкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначе них цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участ ь у справі, хоча і були належни м чином повідомлені про дату , час і місце судового розгляд у, суд має право розглянути сп раву у письмовому провадженн і у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерт а.
Розглянувши справу у поряд ку письмового провадження за наявними у ній матеріалами, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків .
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К АС України передбачено, що юр исдикція адміністративних с удів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владни х повноважень у випадках, вст ановлених Конституцією та за конами України.
Частина 3 статті 6 КАС Україн и надає право суб' єкту влад них повноважень звернутися д о адміністративного суду у в ипадках, передбачених Консти туцією та законами України.
Наведені положення коресп ондуються із приписами п. 5 ч. 4 с т. 50 цього Кодексу, з яких, зокре ма випливає, що юридичні особ и, які не є суб' єктами владни х повноважень, можуть бути ві дповідачами в адміністратив ній справі лише за адміністр ативним позовом суб' єкта вл адних повноважень у випадка х, встановлених законом.
Суд зауважує, що стаття 11 Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні", якою було передбачено право орга нів державної податкової слу жби на звернення до суду з поз овною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкт а підприємницької діяльност і, та на яку посилається у дано му позові Світловодська ОДПІ , виключена на підставі Закон у України від 02.12.10 №2756-VI "Про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України у зв'язку з п рийняттям Податкового кодек су України", який набрав чинно сті 01.01.11.
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20, пункту 67.2. ста тті 67 Податкового кодексу Укр аїни органи державної податк ової служби мають право у вип адках, встановлених законом, звертатися до суду щодо прип инення юридичної особи та пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця, про визнання недійсними установ чих (засновницьких) документ ів суб'єктів господарювання.
Судом встановлено, що клуб к онфу "Дао" з 15.01.93 взятий на подат ковий облік у Світловодській ОДПІ. (а.с. 5) Згідно з актом Світ ловодської ОДПІ №39/Л-11 від 05.09.11 во станнє відповідачем до орган у державної податкової служб и подано звіт про використан ня коштів неприбутковими уст ановами й організаціями за 2006 рік, №29425 від 31.01.07. (а.с. 6, 8-9).
Позивачем пред'явлено вимо гу про припинення підприємни цької діяльності відповіда ча на підставі підпункту 4 пун кту 2 статті 38 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців", а саме у зв'язку з н еподанням протягом року орга нам державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті відповідно до закону.
Між тим, згідно з нормами аб зацу 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" непода ння протягом року органам де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності від повідно до закону є підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и.
Відповідно до статті 3 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", який набув чинності 01.07.04, дія цього З акону поширюється на державн у реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організац ійно-правової форми, форми вл асності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підпри ємців.
Законом можуть бути встано влені особливості державної реєстрації об'єднань громад ян (у тому числі професійних с пілок), благодійних організа цій, політичних партій, орган ів державної влади та органі в місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торг ово-промислових палат, фінан сових установ (у тому числі кр едитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій .
Об'єднання громадян, благод ійні організації, політичні партії, органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, асоціації органів місцевого самоврядування, б анки, торгово-промислові пал ати, фінансові установи (у том у числі кредитні спілки), бірж і, інші установи та організац ії, для яких законом встановл ені особливості державної ре єстрації, набувають статусу юридичної особи лише з момен ту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим З аконом.
Міністерство юстиції Укра їни та його територіальні ор гани здійснюють реєстрацію ( легалізацію) об'єднань грома дян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благо дійних організацій, політичн их партій, творчих спілок та ї х територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торг ово-промислових палат, асоці ацій органів місцевого самов рядування, інших установ та о рганізацій, визначених закон ом, та видають виписку з Єдино го державного реєстру, оформ лену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у рай онній, районній у містах Києв і та Севастополі державній а дміністрації за місцезнаход женням юридичної особи.
Пунктом 3 Прикінцевих полож ень Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів" передбачено, що закони, нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Згідно з пунктом 1.4 Регламен ту передачі Міністерством юс тиції та його територіальним и органами державним реєстра торам даних про юридичних ос іб, затвердженого наказом Де ржавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва, Міністе рства юстиції України від 27.02.07 №23/74/5, зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 03.03.07 за №184/13451, об'єднання громадян, бла годійні організації, політич ні партії, місцеві осередки з ареєстрованих всеукраїнськ их та міжнародних громадськи х організацій, що є юридичним и особами, обласні, міські, рай онні організації та інші стр уктурні утворення політични х партій, що є юридичними особ ами, інші установи та організ ації, для яких Законом можуть бути встановлені особливост і державної реєстрації і які зареєстровані до набрання ч инності Законом України "Про внесення змін до Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" (№3575-IV від 16 бер езня 2006 року), подають безпосер едньо державному реєстратор у копію довідки про включенн я до Єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України (у разі її наявнос ті) та заповнену реєстраційн у картку форми №6, а також пред 'являють свідоцтво про реєст рацію або документ, який підт верджує їх легалізацію Мін'ю стом (територіальним органом ).
Таким чином, юридичні особи , для яких законом встановлен і особливості державної реєс трації, підлягають державній реєстрації у порядку, встано вленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців" з урахуванням особл ивостей, що передбачені для н их відповідним (спеціальним) законом.
Як вбачається з витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців, наданого державн им реєстратором виконавчого комітету Світловодської міс ької ради на запит позивача, к луб конфу "Дао" до Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів не внесений. (а.с. 7).
Воднораз, відповідач включ ений до Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України, про що свідчит ь відповідний витяг з ЄДРПОУ , наданий на запит суду Головн им управлінням статистики у Кіровоградській області. З в казаного витягу вбачається, що відповідач за організацій но-правовою формою є громадс ькою організацією. (а.с. 24)
Особливості створення, фун кціонування та припинення ді яльності громадських орган ізацій регулюються спеціаль ним законодавством, а саме За коном України "Про об' єднан ня громадян".
Відповідно до частин 1, 2 стат ті 1 Закону України "Про об' єд нання громадян" об'єднанням г ромадян є добровільне громад ське формування, створене на основі єдності інтересів дл я спільної реалізації громад янами своїх прав і свобод. Об'є днання громадян, незалежно в ід назви (рух, конгрес, асоціац ія, фонд, спілка тощо) відповід но до цього Закону визнаєтьс я політичною партією або гро мадською організацією.
Статтею 3 цього Закону визна чено, що громадською організ ацією є об'єднання громадян д ля задоволення та захисту св оїх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, на ціонально-культурних, спорти вних та інших спільних інтер есів.
Судом встановлено, що клуб к онфу "Дао" 23.01.03 перереєстровани й з громадської організації клуб вінчунь кунгфу "Тріада", я ка була зареєстрована у вико навчому комітеті Світловод ської міської ради 13.04.98 №510. (а.с. 3 5).
В силу положень пп. 7.11.1 п.7.11 ст.7 З акону України "Про оподаткув ання прибутку підприємств", я кий діяв на момент створення відповідача, громадські орг анізації, створені з метою пр овадження екологічної, оздор овчої, аматорської спортивно ї, культурної, освітньої та на укової діяльності, є неприбу тковими організаціями.
Воднораз, за визначенням, на веденим у статті 42 Господарсь кого кодексу України, підпри ємництво - це самостійна, ініц іативна, систематична, на вла сний ризик господарська діял ьність, що здійснюється суб'є ктами господарювання (підпри ємцями) з метою досягнення ек ономічних і соціальних резул ьтатів та одержання прибутку .
Таким чином, оскільки діяль ність відповідача не має мет ою одержання прибутку, тому в ін не є суб' єктом підприємн ицької діяльності, а вимога п озивача про припинення його підприємницької діяльності є юридично необґрунтованою та безпідставною.
Згідно зі статтею 19 Закону У країни "Про об' єднання гром адян" припинення діяльності об'єднання громадян може бут и проведено шляхом його реор ганізації або ліквідації (са морозпуску, примусового розп уску). Реорганізація об'єднан ня громадян здійснюється від повідно до його статуту. Реєс трація новоствореного об'єдн ання здійснюється у порядку, встановленому цим Законом. Л іквідація об'єднання громадя н здійснюється на підставі с татуту або рішення суду.
Статтею 32 Закону України "Пр о об'єднання громадян" передб ачені підстави примусового розпуску (ліквідації) об'єдна ння громадян. Так, за поданням легалізуючого органу або пр окурора рішенням суду об'єдн ання громадян примусово розп ускається (ліквідується) у ви падках: 1) вчинення дій, передб ачених статтею 4 цього Закону ; 2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цьог о Закону; 3) продовження протип равної діяльності після накл адення стягнень, передбачени х цим Законом; 4) зменшення кіл ькості членів політичної пар тії до числа, коли вона не визн ається як така.
Отже Закон України "Про об 'єднання громадян", який є спец іальним у спірних правовідно синах, не передбачає такої пі дстави для припинення діяльн ості громадської організац ії, як неподання протягом рок у органам державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності.
Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Наведене свідчить, що закон одавство України не передбач ає повноваження податкового органу на звернення до суду з позовом про припинення підп риємницької діяльності гром адської організації, яка до т ого ж не є суб'єктом підприємн ицької діяльності.
За вказаних обставин суд ді йшов висновку про безпідстав ність позовних вимог та про в ідмову у їх задоволенні.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініст ративного позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку подання апеляційн ої скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги постанова с уду, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10-ден ний строк з дня отримання її к опії апеляційної скарги, з од ночасним надісланням копії а пеляційної скарги до суду ап еляційної інстанції.
Суддя Кіровоградськ ого окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21075397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні