Постанова
від 13.01.2012 по справі 2а-11561/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 січня 2012 року Справа № 2а-11561/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді: Коршико ва С.К.,

при секретарі: Андріа сяні Е.А.,

за участю:

представника позивача : ОСОБА_1 (довіреність № 112/09-13 ві д 04.01.2012)

представника відповідача : не з' явився

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Красному Лучі Луг анської області до Комунальн ого підприємства «Міськтепл окомуненерго Краснолуцької міської ради» про стягнення заборгованості із сплати єд иного внеску у розмірі 117 939,77 гр н.,-

ВСТАНОВИВ:

13 грудня 2011 року Управління П енсійного фонду України в м. К расному Лучі Луганської обла сті (далі - УПФУ в м. Красному Лучі Луганської області) зве рнулось до Луганського окруж ного адміністративного суду з позовом до відповідача - К омунального підприємства «М іськтеплокомуненерго Красн олуцької міської ради» (далі - КП «Міськтеплокомуненерг о Краснолуцької міської ради ») про стягнення заборговано сті із сплати єдиного внеску у розмірі 117 939,77 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що КП « Міськтеплокомуненерго Крас нолуцької міської ради» заре єстроване в УПФУ в м. Красному Лучі Луганської області як п латник внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Зако ну України «Про збір та облік єдиного внеску на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування» платник єдино го внеску зобов'язаний своєч асно та в повному обсязі нара ховувати, обчислювати і спла чувати єдиний внесок.

Згідно ч. 8 ст. 9 Закону Україн и "Про збір та облік єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння" (далі - Закон) платники єди ного внеску зобов'язані спла чувати єдиний внесок, нарахо ваний за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 ч исла місяця, що настає за базо вим звітним періодом. При чом у єдиний внесок підлягає спл аті незалежно від фінансовог о стану платника

В порушення вказаних норм З акону відповідач не сплачує єдиний внесок на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування, у зв'язку з чим за період з 01 січня по 01 жовтня 2011 р оку у нього утворилась забор гованість (недоїмка) по внеск ах у розмірі 117 939,77 грн.

Відповідно до ст. 25 Закону УП ФУ в м. Красному Лучі 07.11.2011 напра влено КП «Міськтеплокомунен ерго Краснолуцької міської р ади» вимогу про сплату боргу на суму 117 939,77 грн., яку останній повинен був виконати протяго м 10 робочих днів з дня її надхо дження.

Відповідач вимогу про спла ту боргу на суму 117 939,77 грн. отрим ав, однак у встановлені Закон ом строки, суму недоїмки в доб ровільному порядку не сплати в, не оскаржив її та не узгодив суму недоїмки з органами Пен сійного фонду.

У зв' язку з чим, позивач пр осить стягнути з КП «Міськте плокомуненерго Краснолуцьк ої міської ради» заборговані сть з єдиного внеску у розмір і 117 939,77 грн.

В ході судового розгляду сп рави представник позивача по зовні вимоги підтримав в пов ному обсязі, дав пояснення, ан алогічні викладеному в позов і.

Відповідач у судове засіда ння свого представника не на правив, був повідомлений нал ежним чином, причини не явки с уду не відомі. Заяви про розгл яд справи без участі предста вника відповідача до суду не надходило. Правом подати суд у заперечення проти позову т а докази на підтвердження св оїх доводів не скористався.

Оскільки відповідно до час тини 4 статті 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни (КАС України) у разі повто рного неприбуття в судове за сідання відповідача, який не є суб' єктом владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів, тому справу розгля нуто та вирішено за відсутно сті відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Судом було вирішено питанн я про можливість проведення судового засідання без участ і представника відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих док азів, оцінивши докази відпов ідно до вимог статей 69-72 КАС Укр аїни, суд дійшов висновку про необхідність повного задово лення позовних вимог з таких підстав.

В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що відпові дач - Комунальне підприємст во «Міськтеплокомуненерго К раснолуцької міської ради», ідентифікаційний код 32163587, зар еєстроване виконавчим коміт етом Краснолуцької міської р ади Луганської області у яко сті юридичної особи 06.09.2002, дата зміни свідоцтва про державну реєстрацію 09.09.2009 у зв' язку зі зміною найменування юридичн ої особи, видано свідоцтво пр о державну реєстрацію юридич ної особи Серії А01 № 105269 (а. с. 31).

Відповідач в порушення нор м Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування» не сплачує єдини й внесок на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування, у зв' язку з чим за КП «Міськтеплокомуненерго Кра снолуцької міської ради» за період з 01 січня по 01 жовтня 2011 р оку утворилася заборгованіс ть у розмірі 117 939,77 грн., що підтве рджується звітами (арк. справ и 12-29).

Правові та організаційні з асади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, умови т а порядок його нарахування і сплати та повноваження орга ну, що здійснює його збір та ве дення обліку визначено Закон ом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування”.

Законом України “Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування” від 08.07.201 0 р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ) визна чено, що єдиний внесок на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування (далі - єди ний внесок) - це консолідова ний страховий внесок, збір як ого здійснюється до системи загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випа дках, передбачених законодав ством, прав застрахованих ос іб та членів їхніх сімей на от римання страхових виплат (по слуг) за діючими видами загал ьнообов'язкового державного соціального страхування.

Пенсійний фонд України (дал і - Пенсійний фонд) - орган, упов новажений відповідно до Зако ну №2464-VІ вести облік платникі в єдиного внеску, забезпечув ати збір та ведення обліку ст рахових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх с плати, вести Державний реєст р загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння та виконувати інші функц ії, передбачені законом.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону №2464-VІ платниками єдиного внес ку є - роботодавці: підприєм ства, установи та організаці ї, інші юридичні особи, утворе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, які вико ристовують працю фізичних ос іб на умовах трудового догов ору (контракту) або на інших ум овах, передбачених законодав ством, чи за цивільно-правови ми договорами (крім цивільно -правового договору, укладен ого з фізичною особою - підпри ємцем, якщо виконувані робот и (надавані послуги) відповід ають видам діяльності, зазна ченим у витягу з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів), у тому числі філії, предст авництва, відділення та інші відокремлені підрозділи заз начених підприємств, установ і організацій, інших юридичн их осіб, які мають окремий бал анс і самостійно ведуть розр ахунки із застрахованими осо бами.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 цьог о Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підпри ємства, установи та організа ції, інші юридичні особи, утво рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, які ви користовують працю фізичних осіб на умовах трудового дог овору (контракту) або на інших умовах, передбачених законо давством, чи за цивільно-прав овими договорами (крім цивіл ьно-правового договору, укла деного з фізичною особою - під приємцем, якщо виконувані ро боти (надавані послуги) відпо відають видам діяльності, за значеним у витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців), у тому числі філії, пре дставництва, відділення та і нші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, уст анов і організацій, інших юри дичних осіб, які мають окреми й баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованим и особами.

Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України “Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування” платни ки єдиного внеску зобов'язан і сплачувати єдиний внесок, н арахований за відповідний ба зовий звітний період, не пізн іше 20 числа місяця, що настає з а базовим звітним періодом.

При цьому платники, зазначе ні у пункті 1 частини першої ст атті 4 цього Закону, під час ко жної виплати заробітної плат и (доходу, грошового забезпеч ення), на суми якої (якого) нара ховується єдиний внесок, одн очасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати н арахований на ці виплати єди ний внесок у розмірі, встанов леному для таких платників (а вансові платежі). Винятком є в ипадки, якщо внесок, нарахова ний на ці виплати, вже сплачен ий у строки, встановлені абза цом першим цієї частини, або з а результатами звірення плат ника з територіальним органо м Пенсійного фонду за платни ком визнана переплата єдиног о внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає спла ті, або дорівнює їй. Кошти пере раховуються одночасно з отри манням (перерахуванням) кошт ів на оплату праці (виплату до ходу, грошового забезпечення ), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьо му фактичним отриманням (пер ерахуванням) коштів на оплат у праці (виплату доходу, грошо вого забезпечення) вважаєтьс я отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рах унок одержувача, перерахуван ня за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання то варів (послуг) або будь-яких ін ших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, ф актичне здійснення з таких в иплат відрахувань згідно із законодавством або виконавч ими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для пла тників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пунк ту 1 частини першої статті 4 ць ого Закону, - календарний рік.

Частиною 11 статті 9 Закону у р азі несвоєчасної або не в пов ному обсязі сплати єдиного в неску до платника застосовую ться фінансові санкції, пере дбачені цим Законом, а посадо ві особи, винні в порушенні за конодавства про збір та веде ння обліку єдиного внеску, не суть дисциплінарну, адмініст ративну, цивільно-правову аб о кримінальну відповідальні сть згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті неза лежно від фінансового стану платника. За наявності у плат ника єдиного внеску одночасн о із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань і з сплати податків, інших обов 'язкових платежів, передбаче них законом, або зобов'язань п еред іншими кредиторами зобо в'язання із сплати єдиного вн еску виконуються в першу чер гу і мають пріоритет перед ус іма іншими зобов'язаннями, кр ім зобов'язань з виплати заро бітної плати (доходу).

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни “Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування”, рішення, прийнят і органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх ком петенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до вик онання платниками єдиного вн еску, посадовими особами і за страхованими особами. Суми н едоїмки стягуються з нарахув анням пені та застосуванням штрафів.

Згідно ч. 14 Закону України “П ро збір та облік єдиного внес ку на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня” про нарахування пені та з астосування штрафів, передба чених цим Законом, посадова о соба територіального органу Пенсійного фонду в порядку, в становленому Пенсійним фонд ом за погодженням з централь ним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної п олітики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдино го внеску.

Суми пені та штрафів, передб ачених цим Законом, підлягаю ть сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робоч их днів після надходження ві дповідного рішення. Зазначен і суми зараховуються на раху нки органів Пенсійного фонду , відкриті в органах Державно го казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначен ий строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсі йного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язк овим письмовим повідомлення м про це територіального орг ану Пенсійного фонду, яким пр ийнято це рішення.

Відповідно до вимог частин и 4 статті 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування» позивач ем до КП «Міськтеплокомунене рго Краснолуцької міської ра ди» була надіслана вимога ві д 07 листопада 2011 року № Ю - 26 про сплату боргу, яка отримана ві дповідачем 10 листопада 2011 року , про що свідчить підпис уповн оваженої особи підприємства (арк. справи 30).

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки відповідач суму недоїмки не сплатив, вим огу про сплату недоїмки з УПФ У в м. Красному Лучі Лугансько ї області не узгодив та у судо вому порядку не оскаржив.

Враховуючи те, що відповіда ч за час судового розгляду сп рави у добровільному порядку заборгованість зі сплати єд иного внеску на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування за період з 01 січ ня по 01 жовтня 2011 року в сумі 117 939,7 7 грн. не сплатив, позовні вимо ги позивача визнаються судом обґрунтованими, підтверджен ими матеріалами справи, таки ми, що відповідають чинному з аконодавству, тому підлягают ь задоволенню в повному обся зі.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 13 січня 2012 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Складення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголоше ння вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 94, 158-163, 167, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м . Красному Лучі Луганської об ласті до Комунального підпри ємства «Міськтеплокомунене рго Краснолуцької міської ра ди» про стягнення заборгован ості із сплати єдиного внеск у у розмірі 117 939,77 грн. - задовол ьнити в повному обсязі.

Стягнути з Комунального пі дприємства «Міськтеплокому ненерго Краснолуцької міськ ої ради» (ідентифікаційний к од 32163587, адреса: 94500, Луганська обл асть, м. Красний Луч, вул. Васил ьченко, будинок 19, п/р 37315001003367 ГУДК У у Луганській області м. Луга нськ, МФО 804013) на користь Управл іння Пенсійного фонду Україн и в м. Красному Лучі Лугансько ї області (94513, Луганська област ь, м. Красний Луч, вул. Гірна, 2, р\ р 25601312732, Ощадбанк 3115, МФО 364133, код 21792399) заборгованість по єдиному в неску на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання у розмірі 117 939,77 грн. (сто сі мнадцять тисяч дев' ятсот тр идцять дев' ять гривень 77 коп .)

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Повний текст постанови скл адено та підписано 17.01.2012.

Суддя С.К. Коршиков

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2012
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21075501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11561/11/1270

Постанова від 13.01.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.К. Коршиков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні