Постанова
від 19.01.2012 по справі 2а-12038/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 січня 2012 року Справа № 2а-12038/11/1270

Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді Широкої К.Ю.,

за участю секретаря судово го засідання Бондар Ю.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Державної податк ової інспекції в м. Сєверодон ецьку Луганської області до Товариства з обмеженою відп овідальністю виробничо-ком ерційна фірма «Злагода» пр о стягнення податкового бор гу та пені,

В С Т А Н О В И В:

22 грудня 2011 року позива ч - Державна податкова інспек ція в м. Сєверодолнецьку Луга нської області звернулася до Луганського окружного адмін істративного суду з адмініст ративним позовом до відповід ача - Товариства з обмежено ю відповідальністю виробни чо-комерційна фірма «Злагод а» про стягнення податковог о боргу та пені.

В обґрунтування свої х позовних вимог позивач пос илався на наступне.

Товариство з обмежен ою відповідальністю виробни чо-комерціна фірма «Злагода» (код ЄДРПОУ 13389821) зареєстроване в якості юридичної особи вик онавчим комітетом Сєверодон ецькій міської ради 01.04.1999 року з а реєстраційним номером №138312000 00002346 за адресою: 93400, м. Сєверодоне цьк, вул. Єгорова, 8. 22.04.1999 р. підпр иємство взято на облік ДПІ в м. Сєверодонецьку в якості платника податків. Станом на 20.12.2011 року за підприємством у творився податковий борг з п ені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності в сумі 12534,24грн., що підтверджуєт ься податковим повідомленн ям-рішенням № 0000222200 від 12.08.2008р . З метою стягнення податково го боргу ДПІ в м. Сєверодонец ьку на підставі Закону Укра їни «Про порядок погашення зобов' язань платників под атків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами » підприємству було виставл ено 01.10.2008р. першу податкову ви могу № 1/307 та 21.11.2008 другу податко ву вимогу № 2/448. У державному ре єстрі обтяжень рухомого май на 08.09.2008р. внесено запис про де ржавну реєстрацію податков ої застави ТОВ ВКФ «Злагода» за номером 8125879. Незважаючи на вжиті заходи. Податковий бор г відповідача залишається н есплаченим. Позивач просив с тягнути кошти Товариства з обмеженою відповідальністю виробничої-комерційної фір ми «Злагода» за податковим б оргом з пені за порушення те рмінів розрахунків в сфері зовнішньоекономічної діяль ності в сумі 12534,24грн. з розраху нків у банках обслуговуючих платника.

Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задов оленні, дав суду пояснення, ан алогічні викладеному у позов і.

Представник відповід ача в судовому засіданні поз овні вимоги не визнав. Письмо вих заперечень проти позову та документального підтверд ження в обґрунтування запере чень суду не надав.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністрат ивного судочинства України якщо особа, яка бере участь у с праві, без поважних причин не надасть докази на пропозиці ю суду для підтвердження обс тавин, на які вона посилаєтьс я, суд вирішує справу на основ і наявних в матеріалах справ и доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і наявн их у матеріалах справи доказ ів, оцінивши докази відповід но до вимог ст.ст.69-72 КАС Україн и, суд дійшов висновку про обґ рунтованість заявлених вимо г з огляду на таке.

Частиною 1 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України встановлено , що завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень, шляхом сп раведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адм іністративних справ.

Згідно зі статтею 6 Кон ституції України органи зако нодавчої, виконавчої та судо вої влади здійснюють свої по вноваження у встановлених ці єю Конституцією межах та від повідно до законів України.

Стаття 67 Конституції У країни передбачає, що кожен з обов'язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув чин ності Податковий Кодекс Укра їни від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлю є перелік податків та зборів , що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.

Відповідно до статті 6 Податкового Кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов' язковий, безумовний платіж д о відповідного бюджету, що сп равляється з платників подат ку відповідно до цього Кодек су.

У відповідності із ст аттею 14 Податкового кодексу У країни від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із ста ттею 16 Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 №2755-VI платник пода тків зобов'язаний: стати на об лік у контролюючих органах в порядку, встановленому зако нодавством України; вести в у становленому порядку облік д оходів і витрат, складати зві тність, що стосується обчисл ення і сплати податків та збо рів; подавати до контролюючи х органів у порядку, встановл еному податковим та митним з аконодавством, декларації, з вітність та інші документи, п ов'язані з обчисленням і спла тою податків та зборів; сплач увати податки та збори в стро ки та у розмірах, встановлени х цим Кодексом та законами з п итань митної справи; подават и на належним чином оформлен у письмову вимогу контролююч их органів (у випадках, визнач ених законодавством) докумен ти з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів опод аткування (податкових зобов' язань), первинні документи, ре гістри бухгалтерського облі ку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисл енням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі об ов'язково зазначаються конкр етний перелік документів, як і повинен надати платник под атків, та підстави для їх нада ння; подавати контролюючим о рганам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриман ням податкових пільг (суми от риманих пільг) та напрями їх в икористання (щодо умовних по даткових пільг - пільг, що нада ються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкт а господарювання внаслідок н адання пільги, у визначеному державою порядку); подавати к онтролюючим органам інформа цію в порядку, у строки та в об сягах, встановлених податков им законодавством; виконува ти законні вимоги контролююч их органів щодо усунення вия влених порушень законів з пи тань оподаткування та митної справи і підписувати акти (до відки) про проведення переві рки; не перешкоджати законні й діяльності посадової особи контролюючого органу під ча с виконання нею службових об ов'язків та виконувати закон ні вимоги такої посадової ос оби; повідомляти контролюючи м органам за місцем обліку та кого платника про його лікві дацію або реорганізацію прот ягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного ріше ння (крім випадків, коли обов'я зок здійснювати таке повідом лення покладено законом на о рган державної реєстрації); п овідомляти контролюючі орга ни про зміну місцезнаходженн я юридичної особи та зміну мі сця проживання фізичної особ и - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'я заних з виконанням податково го обов'язку, протягом строкі в, установлених цим Кодексом ; допускати посадових осіб ко нтролюючого органу під час п роведення ними перевірок до обстеження приміщень, терито рій (крім житла громадян), що в икористовуються для одержан ня доходів чи пов'язані з утри манням об'єктів оподаткуванн я, а також для проведення пере вірок з питань обчислення і с плати податків та зборів у ви падках, встановлених цим Код ексом.

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають пра во визначати у визначених ци м Кодексом випадках суми под аткових та грошових зобов'яз ань платників податків (підп ункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовува ти до платників податків фін ансові (штрафні) санкції, стяг увати до бюджетів та державн их цільових фондів суми грош ових зобов'язань та/або подат кового боргу у випадках, поря дку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованост і суб'єкта господарювання пе ред державою (Автономною Рес публікою Крим чи територіаль ною громадою міста) за кредит ом (позикою), залученим держав ою (Автономною Республікою К рим чи територіальною громад ою міста) або під державну (міс цеву) гарантію, а також за кред итом з бюджету в порядку, визн аченому цим Кодексом (підпун кт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до с уду щодо стягнення коштів пл атника податків, який має под атковий борг, з рахунків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника, на суму податкового б оргу або його частини (пункт 20 .1.18 пункту 20.1).

Пунктом 31.1. статті 31 Под аткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI строком сплати подат ку та збору визнається періо д, що розпочинається з момент у виникнення податкового обо в'язку платника податку із сп лати конкретного виду податк у і завершується останнім дн ем строку, протягом якого так ий податок чи збір повинен бу ти сплачений у порядку, визна ченому податковим законодав ством. Податок чи збір, що не б ув сплачений у визначений ст рок, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникненн я податкового обов'язку плат ника податків, у тому числі по даткового агента, визначаєть ся календарною датою.

Відповідно до п.54.1 ст.5 4 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, пе редбачених податковим закон одавством, платник податків самостійно обчислює суму под аткового та/або грошового зо бов' язання та/або пені, яку з азначає у податковій (митній ) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається кон тролюючому органу у строки, в становлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом 10 календарних днів, що на стають за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом д ля подання податкової деклар ації, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.

У судовому засіданні в становлено, підтверджується матеріалами справи, що відпо відач - Товариство з обмежен ою відповідальністю виробн ичо-комерційна фірма “Злагод а”(код ЄДРПОУ 13389821) зареєстрова но в якості юридичної особи С єверодонецькою міською радо ю 01 квітня 1999 року за реєстраці йним номером №1 383 120 0000 002346 за адрес ою: м. Сєверодонецьк, вул. Єгор ова, 8. ТОВ “ВКФ Злагода” внесе но до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців та взят о на податковий облік в якост і платника податків у ДПІ в м. Сєверодонецьку Луганської о бласті (аркуші справи 5-6, 9).

Так, станом на 20.12.2011 за під приємством творився податк овий борг з пені за порушенн я термінів розрахунків у с фері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 12534,24грн., що підтверджується податкови м повідомленням-рішенням № 0000222200 від 12.08.2008р.

Пунктом 59.1. статті 59 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгодженої суми грошово го зобов'язання в установлен і законодавством строки, орг ан державної податкової служ би надсилає (вручає) йому пода ткову вимогу в порядку, визна ченому для надсилання (вруче ння) податкового повідомленн я-рішення. Податкова вимога м оже не надсилатися, якщо зага льна сума податкового боргу платника податків не перевищ ує одного неоподатковуваног о мінімуму доходів громадян.

Пунктом 59.3. статті 59 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що податк ова вимога надсилається не р аніше першого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимо га повинна містити відомості про факт виникнення грошово го зобов'язання та права пода ткової застави, розмір подат кового боргу, який забезпечу ється податковою заставою, о бов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки йог о непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до за конодавства можуть бути пред метом податкової застави, а т акож про можливі дату та час п роведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога над силається також платникам по датків, які самостійно подал и податкові декларації, але н е погасили суми податкових з обов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без поперед нього надсилання (вручення) п одаткового повідомлення-ріш ення (пункт 59.4. статті 59 Податко вого кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI).

Відповідно до цієї ст атті Державною податковою ін спекцією в м. Сєверодонецьку Луганської області керівник у відповідача Фонотову 06. 10.2008 вручено податкову вимогу № 1/307 від 01.10.2008 на суму 12534,24грн. (аркуш справи 17).

Вказана вимога у вста новленому законодавством по рядку не оскаржена і, відпові дно, є чинною. Даних про її від кликання у суду на час розгля ду справи не має.

Так, фахівцями Держа вної податкової інспекції в м. Сєверодонецьку Лугансько ї області у зв' язку із заяв ою платника про зняття з об ліку проведено позапланову виїзну документальну перев ірку фінансово-господарськ ої діяльності ТОВ ВКФ «Злаго да» з питань дотримання вим ог податкового, валютного з аконодавства, за результатам и якої складено акт № 1645/22-1338921 ві д 29.07.2008 р. (аркуші справи 12-16).

За результатами акт у перевірки № 1645/22-13389821 від 29.07.2008 де ржавною податковою інспек цією в м. Сєверодонецьку бул о прийнято податкове повідо млення-рішення № 0000222200/0 від 12.08.2008р . про нарахування ТОВ ВКФ «Зл агода» пені за порушення те рмінів розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяль ності в сумі 12534,24грн.

Підпунктами 87.1 та 87.2 с татті 87 Податкового кодексу У країни від 02.12.2010 №2755-VI визначено, щ о джерелами самостійної спла ти грошових зобов'язань або п огашення податкового боргу п латника податків є будь-які в ласні кошти, у тому числі ті, щ о отримані від продажу товар ів (робіт, послуг), майна, випус ку цінних паперів, зокрема ко рпоративних прав, отримані я к позика (кредит), та з інших дж ерел, з урахуванням особливо стей, визначених цією статте ю, а також суми надміру сплаче них платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашенн я податкового боргу платника податків є будь-яке майно так ого платника податків з урах уванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими з аконодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орг ан державної податкової служ би здійснює за платника пода тків і на користь держави зах оди щодо погашення податково го боргу такого платника под атків шляхом стягнення кошті в, які перебувають у його влас ності, а в разі їх недостатнос ті - шляхом продажу майна тако го платника податків, яке пер ебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з ра хунків платника податків у б анках, обслуговуючих такого платника податків, провадить ся не раніше ніж через 60 кален дарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95 .2 та 95.3 статті 95 Податкового код ексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Таким чином, суд вважа є встановленим, що за відпові дачем дійсно рахується подат ковий борг перед бюджетом у з агальному розмірі 12534,24 грн., про який він повідомлений, не оск аржено та до теперішнього ча су в добровільному порядку н е сплачено. А відтак, позовні в имоги податкового органу щод о стягнення в судовому поряд ку податкового боргу з розра хункових рахунків у банках, о бслуговуючих відповідача - ТОВ ВКФ “Злагода”, визнаютьс я судом обґрунтованими, дове деними і такими, що підлягают ь до повного задоволення.

Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Згідно ст.160 Кодексу адм іністративного судочинства України у судовому засіданн і, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постано ви та повідомлено представни ків сторін про те, що постанов у у повному обсязі буде вигот овлено протягом 5-денного стр оку.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 1 58-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -

< Текст >

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов Державної податкової ін спекції в м. Сєверодонецьку Луганської області до Това риства з обмеженою відповід альністю виробничо-комерці йна фірма «Злагода» про стя гнення податкового боргу та пені задовольнити повністю .

Стягнути кошти Товар иства з обмеженою відповіда льністю виробничо-комерцій ної фірми «Злагода» за подат ковим боргом з пені за поруш ення термінів розрахунків в сфері зовнішньоекономічн ої діяльності в сумі 12534,24 грн. (дванадцять тис. п' ятсот три дцять чотири грн.24 коп.) з рахун ків у банках, обслуговуючих платника на р/р 31110105700080 код плате жу 21081000 банк ГУДКУ в Луганські й області, МФО 804013, отримвач УДК в м. Сєверодонецьку, код отри мувача 24046627.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.

У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.

Постанова складена у повно му обсязі та підписана протя гом п' яти днів з дня проголо шення вступної та резолютивн ої частини.

< Текст >

< Текст >

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2012
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21075536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12038/11/1270

Постанова від 19.01.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні