ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 січня 2012 року
м. Полтава
Справа № 2а-1670/11306/11
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Гіглава О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Решетилівське автотранспортне підприємство - 15344" про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
27 грудня 2011 року Прокурор м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства "Решетилівське автотранспортне підприємство - 15344" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3060,00 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор зазначив, що за порушення вимог пункту 1 глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591, на відповідача постановами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 04.08.2011 № 68-ПО, № 69-ПО та № 70-ПО накладено штрафні санкції на загальну суму 3060,00 грн, які станом на дату подання позову до суду до Державного бюджету України не перераховані.
05.01.2012 відповідачем отримано копію ухвали про відкриття скороченого провадження, що підтверджується відміткою про отримання у повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення. Разом з тим, у строк, встановлений частиною 3 статті 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не подано до суду заперечень проти позову.
Відтак, суд приходить до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.
Розглянувши подані прокурором та Полтавським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Пунктом 1 глави 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 (надалі - Положення №1591) передбачено, що емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Відповідно до положень пункту 1 глави 7 розділу V Положення №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Аналогічні строки оприлюдненню емітентом річної інформації передбачені частиною 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери і фондовий ринок". Згідно вказаної статті річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як слідує із матеріалів справи, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, при здійсненні нею повноважень, наданих Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, передбачених статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", на підставі моніторингу розкриття річної інформації емітентами цінних паперів встановлені порушення Відкритим акціонерним товариством "Решетилівське автотранспортне підприємство - 15344" пункту 1 глави 1 розділу V та пункту 1 глави 7 розділу V Положення № 1591, а саме останній:
- не розмістив регулярну річну інформацію за 2010 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (стрічка новин);
- не опублікував регулярну річну інформацію за 2010 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- не подав регулярну річну інформацію за 2010 рік до Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У зв'язку з цим, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку порушені три справи про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами перевірки складені акти від 27.07.2011 № 73-ПО, № 74-ПО, № 75-ПО.
За правопорушення на ринку цінних паперів постановами від 04.08.2011 № 68-ПО, № 69-ПО та № 70-ПО до відповідача застосовані штрафні санкції у загальній сумі 3060,00 грн (1020,00 грн за кожне порушення).
Постанови від 04.08.2011 № 68-ПО, № 69-ПО та № 70-ПО були направлені на адресу відповідача, про що свідчить належним чином завірена копія фіскального чеку Відділу поштового зв'язку № 1 м. Полтави від 05.08.2011, яка наявна у матеріалах справи.
Відповідно до положень статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Судом не виявлено доказів здійснення відповідачем передбаченої чинним законодавством процедури оскарження постанов від 04.08.2011 № 68-ПО, № 69-ПО та № 70-ПО.
Відповідно до частини 2 статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави. При цьому прокурор повинен надати адміністративному суду докази, які підтверджують неможливість громадянина самостійно здійснювати представництво своїх інтересів.
Частиною 5 статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру" № 1789-ХІІ від 05.11.1991 визначено, що прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом.
Як встановлено судом, на час розгляду справи відповідачем у добровільному порядку суму штрафу у розмірі 3060,00 грн не сплачено.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги Прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Решетилівське автотранспортне підприємство - 15344" про стягнення штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Решетилівське автотранспортне підприємство - 15344" (38400, Полтавська область, смт Решетилівка, вул. Фрунзе, 98; код ЄДРПОУ 03118185) на користь Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафи у сумі 3060 (три тисячі шістдесят) гривень 00 (нуль) копійок на р/р 31115106700422 в управлінні Держказначейства у Полтавській області, код ЄДРПОУ ВДК 34698280 УДК у Полтавській області, МФО 831019 (*; код ЄДРПОУ платника: 21081100;106).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Гіглава
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2012 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21078262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.В. Гіглава
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні